Verloren pakketjes kopen, waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 20:32

Chubby schreef:
Oke, ik ben niet meer van deze tijd geloof ik. Er zijn mensen die €40 betalen om pakketjes te kopen waarvan je niet weet wat er in zit?

Seriously. We zijn reddeloos verloren...

Nou ja, het is een soort loterij eigenlijk, ik kan de lol er wel van zien. Een soort pakket met cadeautjes :=
Maar 40 euro vind ik dan wel aan de hoge kant

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 20:52

Leo schreef:
Chubby schreef:
Oke, ik ben niet meer van deze tijd geloof ik. Er zijn mensen die €40 betalen om pakketjes te kopen waarvan je niet weet wat er in zit?

Ik sluit me daar bij aan geloof ik. Zeker met de wetenschap hoeveel zooi er bij Ali vandaan komt.

Haha, dat dacht ik dus ook meteen, waarom zou je dat willen...... :o?

tengeltje11

Re: Verloren pakketjes kopen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:13

Hahahaha, dan zie ik bv roze kerstmutsen, stiletto sleutelhangers tot kersendildo’s en zebrastrings voorbijflitsen....

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:26

diefstal vind ik het niet. de koper krijgt ruim de tijd om het op te halen. maar ze kunnen het eenvoudigweg niet eeuwig bewaren. ze bewaren het een jaar in een pakhuis en al die tijd ligt het het bezorgbedrijf geld te kosten. (pakhuis is ook niet gratis.) dus na aan jaar is het of naar de vuilstort of verkopen zodat hopelijk iemand er nog iets aan heeft.

toch zou ik dit alleen doen als ik een snelle en eenvoudige manier had om de "zooi" weer te slijten aan mensen die er iets aan hebben. anders verdwijnt 90 procent alsnog op de rommelzolder of in de vuilnisbak.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:30

Als ik de berichten lees bij retourgoederen.nl dan hebben sommige er echt leuke dingen bijzitten, soms ook echt wel van waarde

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:31

In Alphen zit een verkoper van 100 stuks voor 50 euro, via FB

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:35

Chubby schreef:

Ik ben het helemaal met je eens. Waarom zou je in hemelsnaam zulke random zooi kopen? onbegrijpelijk....

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:53

Kuggur schreef:
Chubby schreef:

Ik ben het helemaal met je eens. Waarom zou je in hemelsnaam zulke random zooi kopen? onbegrijpelijk....

omdat het de volwassen versie van een Happymeal of een stapel kerstcadeautjes is. het uitpakken is veel leuker dan de inhoud. :P [&]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:59

Kuggur schreef:
Chubby schreef:

Waarom consuminderen als je ook kunt consumeren...? :

axel_1997 schreef:
omdat het de volwassen versie van een Happymeal of een stapel kerstcadeautjes is. het uitpakken is veel leuker dan de inhoud. :P [&]
En dan? Mik je 90% ervan weg?

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 22:03

Mkango schreef:
axel_1997 schreef:
En dan? Mik je 90% ervan weg?

dat punt maakte ik hier boven al. daarom doe ik het dus zelf niet. maar ik snap heel goed waarom mensen dit willen doen. zo onbegrijpelijk is het niet. maar nu houd ik het voor gezien. want hier heeft TS niks aan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 22:27

Kuggur schreef:
Chubby schreef:

Voor de verrassing natuurlijk!

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-21 23:20

Tis niet dat je nu al die pakketjes uit China gaat bestellen eah. Ze zijn al in Nederland.

Het lijkt me gewoon leuk om voor een keer te doen. Misschien zit er iets leuks tussen, misschien niet. Tja dan zie ik dan wel weer wat ik ermee doe.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 10:43

Muga schreef:
Net eens doorgezocht... Staat dat het niet kon worden geleverd en teruggestuurd gaat worden naar de verzender... Maar ze zijn hier echt niet geweest. Lang leve de Ring deurbel. Maar ben ik m'n pakket dan nu kwijt?

Neem even contact op met de vervoerder via twitter. Even de verzendcode en postcode in een directe mail. Ik vraag er tegenwoordig ook bij of mijn adres er aan gekoppeld zit. Al twee keer gehad dat er een ander andres aan vast zat, en het daar was afgeleverd.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 10:45

Joy_Mennings schreef:
Tis niet dat je nu al die pakketjes uit China gaat bestellen eah. Ze zijn al in Nederland.

Het lijkt me gewoon leuk om voor een keer te doen. Misschien zit er iets leuks tussen, misschien niet. Tja dan zie ik dan wel weer wat ik ermee doe.

Dat zou ook mijn insteek. Voor hetzelfde geld zitten er dingen in die wel leuk zijn of die je kunt verkopen of voor bijvoorbeeld een kinderfeestje.

Natuurlijk alleen doen als je het geld over hebt én tegen een teleurstelling kunt. :+

maria500

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 10:45

Freekieee schreef:
Ik kwam net op fb iets tegen. 100 pakjes van alie voor 50 euro komt vanuit Tilburg. Maar weet even niet meer waar ik dat zag..

Die zag ik deze ochtend voorbij komen. Volgens mij van een Aliexpress fb groep?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 10:47

Kwam gisteren toevallig info tegen op TikTok dus heb een screenshotje gemaakt. Het is een adres in Alphen a/d Rijn + telefoonnummer, maar denk niet dat ik die hier openbaar mag delen?

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 10:57

Ik zie ook een advertentie op marktplaats.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 10:59

ik ben wel eens naar een veiling geweest waar je achtergebleven koffers en tassen (van schiphol) kon kopen. Alle leuke spullen van waarde waren er allemaal wel uitgehaald. Je koopt ze per rolcontainer, sommige dingen kun je zien veel ook niet. Uiteindelijk nergens op geboden.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 11:03

Chubby schreef:

Ach, vroeger had je de grabbelton, dit is de moderne versie.

Eva_de_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 11:11

Er zijn ergere manieren om je tijd en geld kwijt te kunnen :+

Onder Nederlands consumentenrecht met koop op afstand is de verkoper in principe verantwoordelijk totdat er geleverd is (dus totdat je het pakketje hebt gekregen). Als jij iets bestelt en PostNL raakt het kwijt (en verkoopt het vervolgens door....) heb je zelf niets te maken met PostNL; de verkoper heeft nog niet geleverd aan jou en moet dat alsnog doen, en dus een nieuw artikel opsturen.