Nieuwe bank, waar koop je nou kwaliteit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:54

Mijn ouders zweren bij Leolux.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:55

Ik heb een fijne bank van De Bommel vandaan.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:00

Urban sofa, is na een aantal jaar nog net zo stevig als bij de aankoop.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:19

profijt meubel, goede bank alleen de stof die wij hadden uitgekozen hield het niet met onze honden. Vering, zitting alles nog perfect

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:21

Laatst bijgewerkt door Bravura op 12-04-21 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Mama3

Re: Nieuwe bank, waar koop je nou kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:24

Onze bank is nu 3 jaar oud en hebben we gekocht bij Xoon, dik tevreden over de kwaliteit als de winkel

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:32

Wij, mijn ouders en een vriend van ons hebben allemaal banken van SEVN. Zijn we ook heel tevreden over :) Die kun je modulair samenstellen en voor de mogelijkheden die je hebt vond ik het qua prijs heel erg meevallen. Ik durf alleen niet met zekerheid te zeggen of ze ook banken in meer Scandinavische stijl hebben. Maar op hun website staat volgens mij wel een hoop en in Barneveld zit een showroom waar je eerder ook als particulier rond kon lopen (alleen niet kopen). Dat zal nu vanwege corona alleen niet (zo makkelijk) gaan denk ik...

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 19:31

Jessica_K schreef:
Lindsey_99 schreef:
Een bank van Ancora, ofwel 'Het Anker'. Nederlandse kwaliteit.

Mooie banken zeg! Er staan geen prijzen bij, enig idee wat het prijsniveau is?

Bij Mokana op de site staan de prijzen volgens mij.

https://www.mokana.nl/

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 19:39

Onze vorige bank kwam bij Profijt vandaan, hele fijne en kwalitatief goede bank.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 19:45

Ik had hetzelfde probleem, wilde ook een nieuwe bank. Eentje die zelf naar smaak samen te stellen was, eentje die losse kussens had en die niet snel zou doorzakken. Het heeft me 3 jaar gekost (maar dat ligt ook aan mijn smaak :P ), maar afgelopen zaterdag is de nieuwe bank geleverd. Kreeg de tip om eens bij DFS te kijken en daar komt-ie ook vandaan. Ik heb andere kussens genomen dan die er oorspronkelijk bijhoren, maar wel van hun lijn. Zij hebben ook een paar merken in hun assortiment, die ik heb staan in van French Connection. Misschien kun je eens een zitafspraak maken. Er zit iig heel wat jaartjes zitgarantie op.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 20:05

Hier staan 2 banken van Pronto wonen, ze zijn nu 15 jaar oud en nog steeds erg stevig en mooi.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 20:13

Ik heb 1 van Pronto wonen, nu anderhalf jaar oud dus nog piepjong maar zo tevreden over.
Stof (ik heb microleder) blijft mooi met (veel) katten en kittens EN hij is supermakkelijk te reinigen en niks 'kleeft' er aan zoals haar of vuil. Echt ideaal.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 21:28

Ik ben ook aan het kijken naar een nieuwe bank, maar ik krijg echt van veel mensen de tip om bij Montel te kijken. Allemaal positief er over.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 21:39

_Cindy schreef:
Urban sofa, is na een aantal jaar nog net zo stevig als bij de aankoop.

Hier ook een Urban Sofa. Krijgen 'm over drie weken, maar de verhalen klinken positief tot nu toe.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 06:24

maj0 schreef:
in ieder geval niet seat's en sofa's daar hoor ik alleen maar slechte verhalen over.
Geloof dat mijn ouders bij Eijerkamp zijn geweest die heeft ook goede kwaliteit.

Wij hebben dus wel een Seats en Sofas bank. Hebben hem nu 6 jaar (en 2 kids), maar hij is echt nog heel netjes. Wel iets ingezakt, maar totaal niet vervaagd of iets.
Als ik dan zie naar familie/vrienden bij ons die de bank net 1 of 2 jaar hebben van andere (betere) zaken dan ben ik toch wel blij met onze.

Moet wel zeggen dat ik zelf ook niet gauw voor die winkel gekozen zou hebben, maar de bank is echt meer dan prima.
We hebben ook wel een dure bank gekocht daar, misschien dat dat scheelt.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 09:13

Piet Klerkx is natuurlijk wel een heel goeie. In ieder geval de eetkamer stoelen die wij nu hebben en de meubels en eetkamer stoelen die ik voorheen had waren en zijn echt goed, zo blij mee!

Onze bank komt nu van van Donzel uit Uden, ik weet niet in welke regio je zit, maar als je Piet Klerkx noemt, zou van Donzel in Uden misschien ook nog wel kunnen :)

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 09:18

Hier inmiddels 6 jaar een Montel bank en nog steeds dik tevreden.. gelukkig want het was een rib uit mijn lijf..4.5k :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 09:50

Wij hebben een bank gezien bij van der Heijden Meubelen in Nijmegen, uiteindelijk besteld ergens ver weg omdat wij hem daar goedkoper konden krijgen.
Geen idee meer welke bank, maar wij zitten er heerlijk op, ziet er echt nog nieuw uit, hebben hem inmiddels 5 jaar.
Wat ik mij meen te herinneren ruim 3,5K

Hebben sinds 2 jaar een 'sier' stoel van seats en sofa. Ik zit er nog wel eens in om een boek te lezen of visite. Word dus weinig gebruikt.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:08

Wij kochten onze bank bij DFS-banken en daar kun je een extra service bijnemen, om je kussens te laten opvullen en eventuele vlekken te laten behandelen. Wij waren er in ieder geval tevreden over :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:16

Ga iig niet naar de seats en sofa's want dat is echt ellende... vrienden van ons hebben daar een nieuwe bank gekocht, met stof die goed tegen intensief gebruik zou kunnen en binnen 2 jaar ziet die bank er al niet meer uit.

Er wordt hier Leolux geadviseerd, dat vind ik wel een beetje grappig want dat zijn goede, maar knetterdure banken, dus vrees dat dat niet in budget gaat passen.

We hebben er zelf eentje van de Profijt meubels. Ik had niet gedacht dat hij zo goed zou blijven, maar hij staat hier nu 3 jaar en hij doet het echt super.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:28

Jessica_K schreef:
StalDiefdijk schreef:
....

Oh en daarvoor heb ik een hele goedkope bank gehad van Profijt Meubel of zoiets dubieus: super lang meegegaan! :D

Haha, onze huidige bank is ook van Profijt meubel. Destijds 750 euro, onze eerste grote aankoop toen we net samenwoonden! Prima bank, lang volgehouden.

Hier ook een bank van Profijt Meubel, ook zoiets betaald en staat inmiddels bijna tien jaar. Laatste jaren wel wat doorgezakt op het stuk waar ik meestal zit, maar dat mag ook wel na al die jaren

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:35

DiantaM schreef:
Ik ben ook aan het kijken naar een nieuwe bank, maar ik krijg echt van veel mensen de tip om bij Montel te kijken. Allemaal positief er over.

Mijn ouders hebben hun montel ook 20 jaar gehad. Ding zag eruit als nieuw nog hoor, het model verouderd alleen :')

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:47

Onze vorige bank was een montel bank. Heeft het 6 jaar meer dan prima uitgehouden en heeft nu een tweede leven bij andere mensen. Hij had best nog mogen blijven, maar was veel te klein voor ons nieuwe huis, dan moest je zoeken naar de bank :+

Nu hebben we een bank van De Bommel, erg fijne bank. We hebben hem alleen nog niet zo lang, dus over levensduur kan ik je nog niks vertellen...

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-21 10:49

Dank voor alle reacties, superfijn. Ga toch weer een beetje twijfelen (in positieve zin) over Montel als ik alle ervaringen hier lees. :P

De reviews van Pronto Wonen en Profijt Meubel op trustpilot zijn echt waardeloos, maar fijn om te horen dat jullie positieve ervaringen hebben :) Urban Sofa is niet helemaal onze stijl. Anker houd ik in het achterhoofd!

Het idee is nu om eerst een afspraak bij Eijerkamp te plannen, ze hebben daar ook de Montel-bank waar we enthousiast over waren. En nog een aantal andere modellen die we heel mooi vinden. Zo te lezen verlenen zij bovenop de garanties van de merken nog een extra garantie, dus dat is prettig.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:53

Wij hebben deze van de Profijt, ben er erg tevreden over. Ik zit altijd in t hoekje en ben niet bepaald de lichtste en die bank houdt het prima.

Afbeelding