Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Snadrem schreef:DemDeempel schreef:Ik heb ze zelf gewrapt met folie van de gamma, was nog geen 100 euro kwijt inclusief nieuwe handgrepen.
Voordeel was wel dat ik gladde deurtjes had dus was makkelijk te plakken.
Elke avond op mijn gemak 1 deurtje doen en dan valt het reuze mee hoeveel werk het is.
Heb je een foto van hoe het is geworden? Ik zit er ook wel eens over te denken maar bijvoorbeeld de deur van de inbouw koelkast is vrij groot, dus dat wordt wel een dingetje. Is dat gewoon met van die plakfolie?
ingvdh schreef:Hebben jullie geen last van luchtbubbels? als ik iets beplak zitten er altijd van die vervelende luchtbubbels onder die ik niet netjes wegkrijg.
MyWishMax schreef:Ik heb verschillende planken en meubels in huis gedaan en weinig tot geen luchtbellen. Langzaam werken, goed uitwrijven en soms stukje loshalen en opnieuw. Bij 1 heb ik er een klein gaatje jn geprikt en alsnog bel eruit gehaald.
Ik kijk mee, want wil van de zomer mijn keuken ook zelf gaan plakken. Het is ook geverfd maar dat was vanaf het begin al niks. Hoeveel folie heb je gebruikt voor hoeveel kastjes? Ziet er echt goed uit! Ik wil ook wit met zwarte grepen, twijfelde alleen tussen hoogglans en mat, maar mat is wel erg mooi!
MyWishMax schreef:SlimIk was even blond aan het doen, maar natuurlijk kan je het berekenen haha. Ik heb gelukkig maar 8 kastjes, alleen 1 met 3 lades, dus die even apart rekenen, net als de bovenkastjes. Die zijn kleiner.
Maar jij hebt dus breed folie gehaald. Ik zag pas alleen 45cm liggen, dat werkt natuurlijk niet.
DemDeempel schreef:Dankjewel allen!
@Juval.
Ik deed het een beetje zoals een boek kaften/cadeautje inpakken. Aan de binnenkant zie je dus nog wel de oude kleur maar aan de voorkant en zijkant is hij mooi wit. Ik knipte een stuk af met een overlap van +/- 10 centimeter aan alle kanten af, dan plakte ik deze op de voorkant, draaide de deur om, knipte de hoeken in en vouwde de folie als een cadeautje om het deurtje heen.
[ [url=m/G9x6o8.jpg]Afbeelding[/url] ]
chanelle14 schreef:Als het folie het toelaat, is het handiger om nat te plakken.
Hierbij meng je een drupje afwasmiddel door het water, spray je dit op het oppervlak en leg je vervolgens het vel erop.
Doordat het nat is kun je nog makkelijk wat verplaatsen, mocht dit nodig zijn.
Daarnaast is het wel handig om zo'n speciale aanwrijfspatel de kopen. Als je een goede koopt, dan heb je geen last van krassen met het aanbrengen.
chanelle14 schreef:Je kunt het beste bij de winkel even vragen of het met het soort dat je koopt ook kan, volgens mij kan het niet bij alle.
Het is sowieso een goed idee om eerst even wat advies in te winnen, want je hebt verschillende soorten plaklagen en ze kunnen niet allemaal buiten.
Dit is het soort wrapping tool dat ik bedoel: https://www.bol.com/nl/nl/p/wrapping-to ... NQEALw_wcB