Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maureen95 schreef:Heb je je tshirts al eens gewassen in iemand anders zijn wasmachine? Ik zou dat eens proberen.
Brainless schreef:Maureen95 schreef:Heb je je tshirts al eens gewassen in iemand anders zijn wasmachine? Ik zou dat eens proberen.
Die lucht komt niet van de wasmachine zelf, er zit zweet vast in het shirt zelf.
Na het wassen ruikt het fris, maar bij het dragen gaat het heel snel weer stinken door je eigen lichaamswarmte.
romyver schreef:Hoi allemaal,
Ik ben ten einde raad.Al mijn t-shirts/onderhemdjes hebben een nare zweetachtige geur. Na het wassen ruikt het (soms) wel fris, maar zodra ik het even aan heb en de kleren opwarmen komt die viezige walm weer uit de stof. Ik heb ze gestreken, gestoomd, in soda gehad, in azijn laten weken. Zo ongeveer al oma's trucjes heb ik uitgehaald.
Wie o wie heeft de ultieme tip? Vind het al zonde om nieuwe kleren te moeten kopen als ik het niet uit de oude shirts krijg, maar nog erger vind ik het als ik het in nieuwe kleren niet kan voorkomen..
Ik gebruikte lang reguliere deodorant zoals Dove en Axe. Ik ben echter sinds een tijdje over op Nuud. (vanwege het steeds minder lijken te werken van de deodorant) Dit werkt naar mijn idee wel goed, behalve bij stress-zweet. Iemand enig idee of het soort deo ook zoveel invloed kan hebben op wat er in de kleding blijft hangen?
*ik draag alleen katoenen shirts, dus geen synthetische stoffen en wassen van onderkleding doe ik altijd op 60 graden. Machine wordt elke 40 wasbeurten op 90 graden gereinigd volgens instructies. *
PSvanLot schreef:romyver schreef:Hoi allemaal,
Ik ben ten einde raad.Al mijn t-shirts/onderhemdjes hebben een nare zweetachtige geur. Na het wassen ruikt het (soms) wel fris, maar zodra ik het even aan heb en de kleren opwarmen komt die viezige walm weer uit de stof. Ik heb ze gestreken, gestoomd, in soda gehad, in azijn laten weken. Zo ongeveer al oma's trucjes heb ik uitgehaald.
Wie o wie heeft de ultieme tip? Vind het al zonde om nieuwe kleren te moeten kopen als ik het niet uit de oude shirts krijg, maar nog erger vind ik het als ik het in nieuwe kleren niet kan voorkomen..
Ik gebruikte lang reguliere deodorant zoals Dove en Axe. Ik ben echter sinds een tijdje over op Nuud. (vanwege het steeds minder lijken te werken van de deodorant) Dit werkt naar mijn idee wel goed, behalve bij stress-zweet. Iemand enig idee of het soort deo ook zoveel invloed kan hebben op wat er in de kleding blijft hangen?
*ik draag alleen katoenen shirts, dus geen synthetische stoffen en wassen van onderkleding doe ik altijd op 60 graden. Machine wordt elke 40 wasbeurten op 90 graden gereinigd volgens instructies. *
Hoe oud zijn de shirts? Anders zou ik ze vervangen.
PSvanLot schreef:Op een gegeven moment zijn shirts gewoon op en is de geur er niet meer uit te krijgen.
De reden waarom ik in de zomer geen dure polo's/shirts meer koop en in de winter mijn ondershirts ook niet te duur koop.
Vaak vind ik ze na een dik (warm) seizoen dragen niet meer fris.
PSvanLot schreef:Dat is wel heel vervelend. Wel een goede deo?
Miekje23 schreef:Ben o overgestapt van poeder/vloeibaar wasmiddel naar capsule (pods). En poes is een wereld van verschil! Persoonlijk vind ik de lenor caps t fijnst. En de machine word om de 3maand gereinigd met machine reiniger tabletten van de Lidl (90graden)
Marie111 schreef:Je wast met Robijn zie ik. Vloeibaar, pods of poeder?
Probeer eens Ariël poeder. Dat vind ik toch het schoonst en fris wassen (30 jaar ervaring)
Marie111 schreef:Over het vettig aanvoelen van de was. Heb je wellicht een waterontharder of gewoon zacht water? Want dan zijn pods niet geschikt, veel te veel zeep. Wij hebben sinds een poosje een waterontharder en heb heel precies uitgerekend hoeveel poeder in de machine moet. En dat is voor mijn gevoel dus weinig, maar de was wordt fris en schoon (ik gebruik dus Ariel).
LoveUggs schreef:Voor je shirts heb ik geen tips, voor het zweten wel..!
Ik gebruik nu een goed half jaar de deo van Loveli.
Ik was er heel sceptisch over, maar een kennis van mijn moeder gebruikte het en zei dat het echt werkte.
Ik zweet erg snel, en helaas ook met de daarbij horende vieze geurtjes. Ik kon deo spuiten wat ik wilde, wisselen van merken, mannen deo gebruiken, ik kon parfum spuiten wat ik wilde, ik ontkwam er niet aan.
Nu ik Loveli gebruik, kan ik zelfs intensief paardrijden zonder extreme zweetgeur. Ruik ik een beetje? Ja, maar zeker niet zo erg als voorheen! Ik kan een hele dag aan het werk, zonder vieze geurtjes. 's Ochtends doe je een klein beetje op, en de rest van de dag zit je goed.
Ik kan het je echt aanraden! Ik trok voor het paardrijden altijd dezelfde oude shirts aan, omdat ook ik de lucht er niet meer uitkreeg. Ik kan nu gewoon aan wat ik wil
https://loveli.care/
romyver schreef:Precies dit inderdaad. Onze wasmachine is net nieuw. Ik heb het ook geprobeerd in de wasmachine van mijn moeder, maar helaas geen verschil. De wasmachine zelf is schoon. Wel is het zo dat ik dit pas heb sinds we de nieuwe wasmachine hebben.
Overigens heb ik niet eens wasverzachter in huis. Nooit gebruikt ook. Het liefst was ik zo ecologisch verantwoord mogelijk maar de voorraad robijn is nog niet op.