Help! Stinkende t-shirts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 18:56

Heb je je tshirts al eens gewassen in iemand anders zijn wasmachine? Ik zou dat eens proberen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:47

Druif_01 schreef:
Ja dat weet ik, ik heb ook Dasty, maar ik weet niet welke variant jij er dan op sprayt. De allesreiniger?

De gewone gele.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:48

Maureen95 schreef:
Heb je je tshirts al eens gewassen in iemand anders zijn wasmachine? Ik zou dat eens proberen.

Die lucht komt niet van de wasmachine zelf, er zit zweet vast in het shirt zelf.
Na het wassen ruikt het fris, maar bij het dragen gaat het heel snel weer stinken door je eigen lichaamswarmte.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:03

Ik heb het met kleding waar polyester in zit. Op de een of andere manier matched dat niet met mij.

romyver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 21:52

Brainless schreef:
Maureen95 schreef:

Die lucht komt niet van de wasmachine zelf, er zit zweet vast in het shirt zelf.
Na het wassen ruikt het fris, maar bij het dragen gaat het heel snel weer stinken door je eigen lichaamswarmte.

Precies dit inderdaad. Onze wasmachine is net nieuw. Ik heb het ook geprobeerd in de wasmachine van mijn moeder, maar helaas geen verschil. De wasmachine zelf is schoon. Wel is het zo dat ik dit pas heb sinds we de nieuwe wasmachine hebben.

Overigens heb ik niet eens wasverzachter in huis. Nooit gebruikt ook. Het liefst was ik zo ecologisch verantwoord mogelijk maar de voorraad robijn is nog niet op.

romyver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 21:53

Marie111 schreef:
Hoe droog je de shirts? Buiten aan de lijn of in de droger? Zelf vind ik aan de lijn drogen "frisser".

Heb je ook natte en droge was samen in de wasmand? = het recept voor luchtjes in de was!

Ik was mijn kleding altijd buiten aan de lijn. We hebben geen droger.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:56

romyver schreef:
Hoi allemaal,

Ik ben ten einde raad. :n Al mijn t-shirts/onderhemdjes hebben een nare zweetachtige geur. Na het wassen ruikt het (soms) wel fris, maar zodra ik het even aan heb en de kleren opwarmen komt die viezige walm weer uit de stof. Ik heb ze gestreken, gestoomd, in soda gehad, in azijn laten weken. Zo ongeveer al oma's trucjes heb ik uitgehaald.

Wie o wie heeft de ultieme tip? Vind het al zonde om nieuwe kleren te moeten kopen als ik het niet uit de oude shirts krijg, maar nog erger vind ik het als ik het in nieuwe kleren niet kan voorkomen..

Ik gebruikte lang reguliere deodorant zoals Dove en Axe. Ik ben echter sinds een tijdje over op Nuud. (vanwege het steeds minder lijken te werken van de deodorant) Dit werkt naar mijn idee wel goed, behalve bij stress-zweet. Iemand enig idee of het soort deo ook zoveel invloed kan hebben op wat er in de kleding blijft hangen?

*ik draag alleen katoenen shirts, dus geen synthetische stoffen en wassen van onderkleding doe ik altijd op 60 graden. Machine wordt elke 40 wasbeurten op 90 graden gereinigd volgens instructies. *

Hoe oud zijn de shirts? Anders zou ik ze vervangen.

romyver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 21:57

PSvanLot schreef:
romyver schreef:
Hoi allemaal,

Ik ben ten einde raad. :n Al mijn t-shirts/onderhemdjes hebben een nare zweetachtige geur. Na het wassen ruikt het (soms) wel fris, maar zodra ik het even aan heb en de kleren opwarmen komt die viezige walm weer uit de stof. Ik heb ze gestreken, gestoomd, in soda gehad, in azijn laten weken. Zo ongeveer al oma's trucjes heb ik uitgehaald.

Wie o wie heeft de ultieme tip? Vind het al zonde om nieuwe kleren te moeten kopen als ik het niet uit de oude shirts krijg, maar nog erger vind ik het als ik het in nieuwe kleren niet kan voorkomen..

Ik gebruikte lang reguliere deodorant zoals Dove en Axe. Ik ben echter sinds een tijdje over op Nuud. (vanwege het steeds minder lijken te werken van de deodorant) Dit werkt naar mijn idee wel goed, behalve bij stress-zweet. Iemand enig idee of het soort deo ook zoveel invloed kan hebben op wat er in de kleding blijft hangen?

*ik draag alleen katoenen shirts, dus geen synthetische stoffen en wassen van onderkleding doe ik altijd op 60 graden. Machine wordt elke 40 wasbeurten op 90 graden gereinigd volgens instructies. *

Hoe oud zijn de shirts? Anders zou ik ze vervangen.

Het verschilt. Sommigen zijn al een aantal jaren oud. Maar een aantal ook bijna nieuw.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 22:02

Op een gegeven moment zijn shirts gewoon op en is de geur er niet meer uit te krijgen.

De reden waarom ik in de zomer geen dure polo's/shirts meer koop en in de winter mijn ondershirts ook niet te duur koop.
Vaak vind ik ze na een dik (warm) seizoen dragen niet meer fris.

romyver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 22:04

PSvanLot schreef:
Op een gegeven moment zijn shirts gewoon op en is de geur er niet meer uit te krijgen.

De reden waarom ik in de zomer geen dure polo's/shirts meer koop en in de winter mijn ondershirts ook niet te duur koop.
Vaak vind ik ze na een dik (warm) seizoen dragen niet meer fris.

Dat snap ik inderdaad. Het stomme is dat het ook in nagenoeg nieuwe kleding zit. :(

PSvanLot

Re: Help! Stinkende t-shirts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 22:07

Dat is wel heel vervelend. Wel een goede deo?

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 22:18

Ben o overgestapt van poeder/vloeibaar wasmiddel naar capsule (pods). En poes is een wereld van verschil! Persoonlijk vind ik de lenor caps t fijnst. En de machine word om de 3maand gereinigd met machine reiniger tabletten van de Lidl (90graden)

romyver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 22:19

PSvanLot schreef:
Dat is wel heel vervelend. Wel een goede deo?

Ik ben overgestapt op Nuud toen deze ellende begon. Ik ging steeds meer door mijn Dove en Axe heen stinken. De Nuud werkt (gek genoeg) de eerste 2/3 dagen niet zo goed, dan lijkt de geur juist wat sterker te worden. Maar na 1x douchen is het dan weer beter. Dus weet niet zo goed hoe ik over de werking van Nuud moet denken

M_Bronkhorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 22:21

Wij hebben een speciaal extra goedje, geen idee hoe het heet, wat we er doorheen gooien. Is een soort parfum. En we gebruiken een speciale rexona deo. Die zorgt dat je ook minder transpireert. En hele oude shirts toch echt weggooien denk ik.

romyver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 22:21

Miekje23 schreef:
Ben o overgestapt van poeder/vloeibaar wasmiddel naar capsule (pods). En poes is een wereld van verschil! Persoonlijk vind ik de lenor caps t fijnst. En de machine word om de 3maand gereinigd met machine reiniger tabletten van de Lidl (90graden)

Ik heb nog enkele pods van Ariel. De was voelt alleen wat vettig na het wassen. Ook na meerdere keren spoelen. Dus ben blij dat die zo goed als op zijn nu.

Mijn plan was om over te gaan stappen naar Klok waspoeder.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 22:24

Je wast met Robijn zie ik. Vloeibaar, pods of poeder?

Probeer eens Ariël poeder. Dat vind ik toch het schoonst en fris wassen (30 jaar ervaring)

romyver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 22:25

Marie111 schreef:
Je wast met Robijn zie ik. Vloeibaar, pods of poeder?

Probeer eens Ariël poeder. Dat vind ik toch het schoonst en fris wassen (30 jaar ervaring)

Ik was inderdaad (nog) vloeibaar maar wil heel graag overstappen naar poeder. Eigenlijk naar Klok. Zal de Ariël in het achterhoofd houden om eventueel dan mijn shirts apart in te wassen

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 22:27

Voor je shirts heb ik geen tips, voor het zweten wel..!

Ik gebruik nu een goed half jaar de deo van Loveli.
Ik was er heel sceptisch over, maar een kennis van mijn moeder gebruikte het en zei dat het echt werkte.
Ik zweet erg snel, en helaas ook met de daarbij horende vieze geurtjes. Ik kon deo spuiten wat ik wilde, wisselen van merken, mannen deo gebruiken, ik kon parfum spuiten wat ik wilde, ik ontkwam er niet aan.

Nu ik Loveli gebruik, kan ik zelfs intensief paardrijden zonder extreme zweetgeur. Ruik ik een beetje? Ja, maar zeker niet zo erg als voorheen! Ik kan een hele dag aan het werk, zonder vieze geurtjes. 's Ochtends doe je een klein beetje op, en de rest van de dag zit je goed.

Ik kan het je echt aanraden! Ik trok voor het paardrijden altijd dezelfde oude shirts aan, omdat ook ik de lucht er niet meer uitkreeg. Ik kan nu gewoon aan wat ik wil :j

https://loveli.care/

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 22:28

Over het vettig aanvoelen van de was. Heb je wellicht een waterontharder of gewoon zacht water? Want dan zijn pods niet geschikt, veel te veel zeep. Wij hebben sinds een poosje een waterontharder en heb heel precies uitgerekend hoeveel poeder in de machine moet. En dat is voor mijn gevoel dus weinig, maar de was wordt fris en schoon (ik gebruik dus Ariel).

romyver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 22:31

Marie111 schreef:
Over het vettig aanvoelen van de was. Heb je wellicht een waterontharder of gewoon zacht water? Want dan zijn pods niet geschikt, veel te veel zeep. Wij hebben sinds een poosje een waterontharder en heb heel precies uitgerekend hoeveel poeder in de machine moet. En dat is voor mijn gevoel dus weinig, maar de was wordt fris en schoon (ik gebruik dus Ariel).

Nee we hebben geen waterontharder en niet per se echt zacht water(ph 7,8).

romyver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 22:31

LoveUggs schreef:
Voor je shirts heb ik geen tips, voor het zweten wel..!

Ik gebruik nu een goed half jaar de deo van Loveli.
Ik was er heel sceptisch over, maar een kennis van mijn moeder gebruikte het en zei dat het echt werkte.
Ik zweet erg snel, en helaas ook met de daarbij horende vieze geurtjes. Ik kon deo spuiten wat ik wilde, wisselen van merken, mannen deo gebruiken, ik kon parfum spuiten wat ik wilde, ik ontkwam er niet aan.

Nu ik Loveli gebruik, kan ik zelfs intensief paardrijden zonder extreme zweetgeur. Ruik ik een beetje? Ja, maar zeker niet zo erg als voorheen! Ik kan een hele dag aan het werk, zonder vieze geurtjes. 's Ochtends doe je een klein beetje op, en de rest van de dag zit je goed.

Ik kan het je echt aanraden! Ik trok voor het paardrijden altijd dezelfde oude shirts aan, omdat ook ik de lucht er niet meer uitkreeg. Ik kan nu gewoon aan wat ik wil :j

https://loveli.care/

Dankje! Ik hoor inderdaad meer goeie verhalen over loveli. Toch ook maar een tijdje proberen.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 22:34

Aangezien het dit onderwerp beter past op [HTT] Huis, Tuin en Techniek, verplaats ik het topic daar naar toe.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 22:41

romyver schreef:
Precies dit inderdaad. Onze wasmachine is net nieuw. Ik heb het ook geprobeerd in de wasmachine van mijn moeder, maar helaas geen verschil. De wasmachine zelf is schoon. Wel is het zo dat ik dit pas heb sinds we de nieuwe wasmachine hebben.

Overigens heb ik niet eens wasverzachter in huis. Nooit gebruikt ook. Het liefst was ik zo ecologisch verantwoord mogelijk maar de voorraad robijn is nog niet op.

Dus als ik het goed begrijp is de ellende pas begonnen met de nieuwe wasmachine?
Hoe oud was de machine hiervoor?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 22:42

Nog niet voorbij zien komen maar heb je al geprobeerd om de oksels van je shirts in te smeren met glansspoelmiddel voor de vaatwasser?

En als je weekt in azijn, hoeveel azijn gebruik je dan? En hoe lang week je?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 22:42

Ik had hier ook last van, kwam door mijn deo. Ik was bang om te gaan ruiken en spoot daarom heel veel deo onder mijn oksels. Op een gegeven moment had ik hele harde stukken in mijn shirts zitten door de aangekoekte deo resten (wat dus ook weer snel ging stinken). Ik gebruik nu greench van Lush (deo poeder, beetje hetzelfde als Loveli) en daar overheen doe ik 1 klein spuitje deo tegen geurtjes. Dit werkt voor mij echt prima: mijn oksels blijven redelijk droog door het poeder en eventuele geurtjes worden door de "spuit" deo getackeld. Ik heb ook Loveli gebruikt, vond ik goed werken maar op een gegeven moment kreeg ik verschrikkelijk pijnlijke huid erdoor; rood, schilferen, pijnlijk, ik kon het nauwelijks aanraken.
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 04-04-21 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt