Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
singa schreef:Ik vond lange verplaatsingen naar het werk niet zo erg, tot er kinderen kwamen. Plots moet je rekening houden met begin- en einduren van de opvang. Ik vond het echt niet fijn om steeds als eerste je kind te brengen en als laatste af te halen, terwijl je zelf op kantoor op sommige dagen als laatste toekomt en als eerste terug moet vertrekken. Mijn vriend zijn uren zijn erg onvoorspelbaar, dus hij brengt/haalt de kinderen als het niet anders kan.
veerledec schreef:Hier drie jaar geleden vanuit Brabant (20min van mijn werk) verhuisd naar Zeeuws-Vlaanderen voor ons droomhuis. Reistijd naar werk sindsdien 60-70 minuten, filevrij. Wel filevrij omdat ik om 6:30u vertrok en om 16:30 weer richting huis ging, vier dagen in de week. Man werkt aan huis en deed dan dus de paarden en de kinderen.
Verleden tijd, want nu door Corona ben ik al een jaar amper tot niet op kantoor geweest en dat bevalt me prima. Ik verwacht dat ik straks max 2 dagen in de week weer zal gaan.
Daar zou ik een moord voor doen
Ik vertrok standaard tussen 5:30 en 6:00 en dan stond ik nog minstens de halve weg vast. Terugweg rond 15:30 vertrekken en hetzelfde verhaal. Lindaonline schreef:We hebben behoeften om te verhuizen. De vraag is nu 'Waar naar toe'. Hoeveel reistijd hebben jullie max. van jullie droomhuis naar jullie werk? We willen dieren aan huis en zijn benieuwd wie hier landelijk woont maar wel in de randstad werkt.
Hoe lang ben jij onderweg voor jouw droomhuis?
Ghostattack schreef:veerledec schreef:Hier drie jaar geleden vanuit Brabant (20min van mijn werk) verhuisd naar Zeeuws-Vlaanderen voor ons droomhuis. Reistijd naar werk sindsdien 60-70 minuten, filevrij. Wel filevrij omdat ik om 6:30u vertrok en om 16:30 weer richting huis ging, vier dagen in de week. Man werkt aan huis en deed dan dus de paarden en de kinderen.
Verleden tijd, want nu door Corona ben ik al een jaar amper tot niet op kantoor geweest en dat bevalt me prima. Ik verwacht dat ik straks max 2 dagen in de week weer zal gaan.
6:30 vertrekken en dan filevrij?Daar zou ik een moord voor doen
Ik vertrok standaard tussen 5:30 en 6:00 en dan stond ik nog minstens de halve weg vast. Terugweg rond 15:30 vertrekken en hetzelfde verhaal.
darkangel23 schreef:Ik heb altijd reistijden gehad van 1,5-2 uur en ben wel een beetje jaloers op de korte reistijden die ik hier lees. Wel altijd parttime gewerkt (eerst 4 dagen, nu 2,5), anders was het niet te doen. Ik ben na een werkdag ook helemaal gesloopt. Het ergste was toen ik vanuit de randstad naar Zeeland moest, dat was 2 uur enkele reis met de auto en altijd file. Heb ik welgeteld 2 maanden volgehouden. Ik vind met het openbaar vervoer wel fijner dan met de auto, ondanks vertragingen en overstappen die niet altijd goed gaan. Sochtends kan ik in de trein nog even mijn ogen dicht doen en savonds kan ik wat lezen onderweg. Dan ben ik liever iets langer onderweg dan dat ik met de auto dwars door Antwerpe
. De andere kant op staat op mijn route ook file inderdaad.