Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) 
Wel balen voor de juf... Ik vraag me overigens ook af of alle scholen er heel serieus mee om gaan, en elk Corona-geval melden aan de ouders van de leerlingen.... of dat ze soms liever besluiten het een beetje stil te houden om geen "paniek" te veroorzaken.... Boras schreef:Zelf logisch nadenken en vervolgens je eigen plan trekken. Dat zou ik doen, Storm. Goed dat je erachter aan gaat.
Hoeveel mensen niet zeggen "ja maar het mag" of "ja maar de GGD zegt zus en die zegt zo". Een verjaardagsfeestje in deze tijden is onverstandig. Op school in de groep een schoudermaatje en in een bubbel. Thuis een feestje met allerlei kinderen door elkaar. Dom.
kwita schreef:Boras schreef:Zelf logisch nadenken en vervolgens je eigen plan trekken. Dat zou ik doen, Storm. Goed dat je erachter aan gaat.
Hoeveel mensen niet zeggen "ja maar het mag" of "ja maar de GGD zegt zus en die zegt zo". Een verjaardagsfeestje in deze tijden is onverstandig. Op school in de groep een schoudermaatje en in een bubbel. Thuis een feestje met allerlei kinderen door elkaar. Dom.
ja maar wie zegt dat je een feestje met klasgenoten niet in het bos /strand kan houden Ze mogen wel samen buitensporten....ook van de gezondheidsraad.

Barbabientje schreef:Storm; ik zou gewoon nog langer wachten (wel quarantaine), misschien dat er nog wel meer oppoppen waar je dochter meer/later contact mee heeft gehad? Kan ze dadelijk weer opnieuw?!
Storm schreef:suffie schreef:5 Dagen na het laatste contact is maandag. Dit meisje heeft haar besmetting dus hoogstwaarschijnlijk elders opgelopen of was misschien zelf de besmetter van deze groep.
Kan, ze kan de juf zelfs hebben aangestoken. Andersom kan ook. Meisje had geen klachten, juf wel.
Maar het meisje is vrijdag nog in de klas geweest en was op het feestje. Tel daar 5 dagen bij op en je zit op woensdag.
Waarom hoeft juf 2 dan niet in quarantaine? Zij is 2 dagen in contact geweest met het meisje met corona.
Storm schreef:Barbabientje schreef:Storm; ik zou gewoon nog langer wachten (wel quarantaine), misschien dat er nog wel meer oppoppen waar je dochter meer/later contact mee heeft gehad? Kan ze dadelijk weer opnieuw?!
Ze heeft geen contact meer gehad met haar klasgenoten of andere kinderen.
Liefst zou ik haar thuis houden tot 6 april, maar dan kan ze 1e paasdag niet met haar vader Pasen vieren en 2e paasdag kunnen we niet naar mijn ouders...