Als ik ze uit doe denk ik de eerste minuten dat ik iets in mijn ogen heb ofzo
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lies_sparkle schreef:Ik heb maandlenzen waarmee je kunt slapen.
Ik doe ze alleen uit en gebruik dan dag lenzen als ik weet dat ze vies kunnen worden.
Ik vind het echt ideaal. Ik ben altijd druk en heb geen zin/tijd om ‘s morgens lenzen in te doen enzo
Maar laat je lekker adviseren daar! Ze hebben echt vanalles en kunnen ook naar jouw oogvorm kijken wat fijn zou zijn voor jou!
. Met paardrijden zet ik mijn bril altijd af, maar merk dat mijn ogen niet meer zo goed zijn dat ik alle bordjes enzo kan lezen

candalisa schreef:Ik heb helaas geen keus en draag harde lenzen. Ik heb een hoornvlies aandoening waarbij mijn hoornvlies uitsteekt... zonder lenzen zie ik 4% en heb ik een sterkte van - 28 ik ben dus zo goed als blind. Met lenzen zie ik 100% omdat de hoornvlies op zijn plek wordt gehouden icm een sterkte... uiteindelijk gaat dit slijten en is voor mij de enige optie een transplantatie. Eens in de 3 jaar moet ik ze 2 weken uit doen om nieuwe aan te meten dan mag ik dag lenzen dragen maar dan zie ik nog minimaal omdat het minder op zijn plek blijft maar beter als 4% denk ik dan. Maar dag lenzen zijn voor mij een verademing heerlijk om gewoon in mijn ogen te kunnen wrijven en geen last te hebben van stof of zand onder mijn lenzen!
Plus dat mijn lenzen 1500€ per stuk zijn dus ik ben als de dood er 1 kwijt te raken!
Dus als je kan kiezen ga voor zachte!
Suzanne F. schreef:Ik kan er niet echt aan wennen. Na een paar uur droge ogen en dan wil ik ze echt uitdoen. Heb daglenzen maar draag ze bijna nooit. Bril is gewoon veel fijner. Ik zie er beter mee en heb geen last van mijn ogen.
Renske_W schreef:Ik ben jaren geleden ook van een bril naar lenzen gegaan. Inmiddels ook alweer een paar jaar weer terug een bril.
Ik heb een redelijke cilinder afwijking, waardoor ik bij de harde lenzen uitkwam. De lenzen waren gewoon helemaal prima, in en uit doen was ik vrij snel aan gewend. Maar het was een crime op stal, had er zo vaak stof onder zitten.
Dus na een paar jaar weer terug gegaan naar een bril.
Achterom schreef:Renske_W schreef:Ik ben jaren geleden ook van een bril naar lenzen gegaan. Inmiddels ook alweer een paar jaar weer terug een bril.
Ik heb een redelijke cilinder afwijking, waardoor ik bij de harde lenzen uitkwam. De lenzen waren gewoon helemaal prima, in en uit doen was ik vrij snel aan gewend. Maar het was een crime op stal, had er zo vaak stof onder zitten.
Dus na een paar jaar weer terug gegaan naar een bril.
Ik zou toch eens checken dan of je inmiddels niet alsnog zachte lenzen kunt krijgen. De ontwikkelingen daarin hebben bepaald niet stilgestaan namelijk.
Hier vanaf mijn 5e altijd een bril gehad. Op mijn 12e harde lenzen geprobeerd, drama. Daarna op mijn 16e zachte lenzen, eerst halfjaars, later maandlenzen. Tot mijn 38e, toen merkte ik dat ik ze steeds slechter ging verdragen. Dus toen een traject ingegaan voor lens implantaten (omdat ik met mijn bril onvoldoende zag was dat geen optie meer). Daarvoor moest mijn sterkte heel exact worden bepaald. Ik bleek dus ook nog een behoorlijke cylinder te hebben, die ze konden corrigeren met zachte lenzen.
Uiteraard wel de lens implantaten gekregen, met de juiste sterkte en cylinder.
Maar daardoor weet ik dus dat er ondertussen veel meer mogelijkheden zijn als je een cylinder hebt dan een aantal jaar geleden.
Dieselpaard schreef:candalisa schreef:Ik heb helaas geen keus en draag harde lenzen. Ik heb een hoornvlies aandoening waarbij mijn hoornvlies uitsteekt... zonder lenzen zie ik 4% en heb ik een sterkte van - 28 ik ben dus zo goed als blind. Met lenzen zie ik 100% omdat de hoornvlies op zijn plek wordt gehouden icm een sterkte... uiteindelijk gaat dit slijten en is voor mij de enige optie een transplantatie. Eens in de 3 jaar moet ik ze 2 weken uit doen om nieuwe aan te meten dan mag ik dag lenzen dragen maar dan zie ik nog minimaal omdat het minder op zijn plek blijft maar beter als 4% denk ik dan. Maar dag lenzen zijn voor mij een verademing heerlijk om gewoon in mijn ogen te kunnen wrijven en geen last te hebben van stof of zand onder mijn lenzen!
Plus dat mijn lenzen 1500€ per stuk zijn dus ik ben als de dood er 1 kwijt te raken!
Dus als je kan kiezen ga voor zachte!
Holymoly! Ik vond mijn lenzen duur met €400 voor een paar, maar jij spant de kroon!
Even benieuwd...Kun je nu nog niet voor transplantatie kiezen of wil je dat niet?