Wat vinden jullie van de maatregelen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 18:00

Nevermind17 schreef:
Pandora2 schreef:

:)*
Oudegem bij Dendermonde.
Ken ik van Rijbaan Piet :D

Haha yes indeed. Ben jij ook van die kanten?

Nee, Kampenhout. Lekker dicht bij de luchthaven ook. Kregen we er vorig jaar nog malaria muggen bij :x
Maar ik reed vroeger veel wedstrijden en ken P eter dus ook.

Monte_Cristo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 18:04

Ik vind het dubbel.
Op zich heb ik geen moeite om veel thuis te zitten. Ik ben zelfstandig onderneemster en ik werk altijd thuis. Daarnaast ga ik lekker naar mijn paardje toe en omdat ik ik veel werk en chronisch ziek ben laat ik mijn boodschappen altijd thuis bezorgen. Ik ga nooit niet veel bij iemand op bezoek of dat er iemand hier komt. In dat opzicht veranderd er dus niet heel erg veel voor mij, maar ik zou toch ook wel weer eens heerlijk uiteten gaan, of uren lang borrelen op het terras met vriendinnen. Weer op wedstrijd gaan of zomaar naar mijn zus in curaçao gaan of een weekendje weg gaan.

Ik kan me overigs wel heel goed voorstellen voor de mensen waarvan alles veranderd is dit de hel is. En inderdaad voor de horeca of de mensen die bij een evenementenbedrijf werken of runnen is dit verschrikkelijk. Ik hoop echt dat het allemaal voorbij gaat en dat we onze oude leven weer kunnen voortzetten.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 18:15

MarlindeRooz schreef:
Ik vind het vreselijk, mijn hele leven is veranderd en alles is anders. Zit heel veel thuis ipv nooit thuis zijn. Woon heel klein en heb geen tuin oid. Tevens kan ik ook nog maar weinig werken en ben dus aardig blut. Sporten kan niet meer. Feestjes / terras / uit eten / poolen / winkelen / met groepen afspreken. Allemaal dingen die niet meer kunnen.

Ik kocht eigenlijk nooit wat online en dat vind ik nog steeds heel stom. Ik houd van musea bezoeken, dagjes weg gaan. Eigenlijk alles wat ik voorheen deed kan niet meer. :+

Same, ik had ook nog is de gelukkige timing mijn baan op te zeggen en een huis aan de andere kant van NL te kopen net voor de eerste lockdown, waardoor ik dus verhuisd ben in de eerste lockdown.
Zou hier gaan studeren en had een baan aanbod, die ingetrokken werd door corona, even als de studie die hier door ook niet door kon gaan.
Nu zit ik al bijna een jaar in een huis op een plek waar ik niemand ken en door de maatregelen ook geen mensen kan ontmoeten, reizen mag niet meer, festivals en de sportschool niet meer, dat waren mijn enige sociale uitjes, even als een goede baan dat nu amper meer te vinden is, wat financiele zorgen brengt en een studie die ik mede hier door niet meer kan doen. (was een combi werken leren traject)
Mijn leven bestaat nu uit opstaan, eten, gemiddeld zo'n 12 uur per dag netflix kijken en wachten tot ik weer naar bed mag om dat vervolgens de volgende dag te herhalen. Heel veel hoop dat we volledig uit deze ellende komen heb ik inmiddels niet echt meer, dat heb ik lang gehad, maar hoe langer dit duurt hoe minder het word, maar zo lang ik wachten vol houd blijf ik wachten en kijk ik foto's terug van hoe het leven was, in de hoop dat dat ooit nog een keer terug komt, een wereld zonder idiote regels, mondkapjes en testen. Een wereld waarin we weer normaal met elkaar om kunnen gaan, geen moeilijke bochten om elkaar heen lopen, of boze blikken als je iets te dichtbij komt, een wereld waarin we op pad kunnen, en kunnen reizen, genieten van de dingen die we delen met elkaar. Gewoon een normaal maar vooral vrij leven.

Ik ben best wel introvert overigens, kon altijd goed genieten van me time, heb daarom ook niet echt vrienden, wat het nu wel moeilijk maakt, ik ging altijd een beetje overal en nergens. ontmoette veel mensen in mijn reizen, spendeerde er tijd mee en dan gingen we weer onze eigen weg, dat gevoel van vrijheid en sociaal zijn vond ik heel prettig, maar dat mag door alle regels niet meer. Heb sinds dit alles nog nooit zo verlangd naar drukke plekken met stinkende en irritante mensen die boven op elkaar staan :+

Waarbij ik het vroeger irritant vond als er bier over mij heen werd gegooid op een festival, mag je mij nu een hele bierdouche geven :') , zou op dit moment heel veel doen voor maar heel even dat gevoel van samen zijn met mensen, de flow van de muziek, en de sfeer die er altijd was op dat soort plekken.

Citaat:
Ik wil zo graag weer een ritme in mijn leven. Hier iets gaan opbouwen, nieuwe vrienden maken en gewoon naar de winkel kunnen.
Geen smerige mondkapjes meer op.

Hier verlang ik ook heel erg naar :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 18:34

Ik heb in ieder geval ontdekt dat ik vrij goed ben in het leven nemen zoals het is. En daar het beste van maken.

Qua werk vind ik het wel ontzettend zwaar soms.

En mijn beeld van de mensheid is ook niet positiever geworden.

Maar bottomline: ik verzet me er niet tegen. Ik probeer er het beste van te maken binnen de beperkte mogelijkheden die er nu zijn. En eigenlijk vind ik dat wel een beetje een sport, om dat zo goed mogelijk te doen. Het heeft me ook wel aan het denken gezet over wat echt belangrijk is in mijn leven. En ook nieuwe interesses gebracht.

Ik kwam deze tegen en die vond ik erg mooi:
Afbeelding

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:10

Ik weet het niet zo goed, de eerste maanden vond ik het heerlijk zo veel rust.
Nu na een jaar heb ik al sinds februari 2020 geen echte lessen meer gehad op school. Heb ik vorig jaar mijn diploma gehaald met 2 maanden stage, en hoor ik in juni 2021 af te studeren wat is verplaatst naar eind oktober omdat we nu stage horen te lopen. Stage hebben ze moeten verplaatsen door het negatief reisadvies, de helft van mijn klas zit hierop te wachten omdat we stage zouden lopen in Griekenland.

Ik snap helemaal dat deze maatregelen er zijn, maar ik vind het soms wel lastig doordat ik alleen nog maar thuis zit. Ik hoef niet meer naar school, ben in februari ontslagen vanwege Corona en geen enkel bedrijf neemt mij aan voor hooguit 2 maanden gezien mijn stage. Ik woon alleen en heb dus ook niet echt veel sociale contacten op het moment, behalve mijn moeder.

Inenten weet ik ook nog niet zeker, mochten ze het verplichten voor mijn stage (mits het door gaat) heeft m’n docent aangedrongen om toch de prik te laten zetten.

BigOne

Re: Wat vinden jullie van de maatregelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:16

Vorig jaar in het begin vond ik het wat beangstigend, risicogroep, maar na een paar weken zag ik ook de voordelen, die wegen nog lang niet op tegen de nadelen maar ik kan er wel mee leven, niets moet en dat is ook wel eens fijn. Zonder verplichtingen en het leven nemen zoals het komt is een hele prettige houding gebleken het afgelopen jaar. Je kunt er niets aan veranderen behalve zorgen dat het langer duurt door je niets van de regels aan te trekken dus ik schik me in wat er gevraagd word. Ondanks het niet zien van kids, niet zomaar terrasje pakken, uren in de bieb, spontaan op visite enzenz.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:26

Ik vind het heel vervelend voor mensen die er wel veel last van hebben, maar voor mij geldt ook dit

Wistaire schreef:
Ik ben denk ik een van de weinigen die dit met gemak nog 10 jaar kan volhouden. Mensen kijken mij dan altijd aan alsof ze water zien branden... :')

Ik vind het prima zo, mis ook eigenlijk niet zoveel. Mondkapje is irritant maar kan ik me niet druk om maken. Mijn vriend is nogal van het sociale, ik totaal niet, in dat opzicht mag het van mij altijd zo blijven :Y)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:26

Ik vind het vreselijk, onze bedrijven gaan zwaar gebukt de 'steunmaatregelen' dekken nog geen fractie en heel veel is niet uit te leggen. Wij mogen wel bruiloften doen, zonder catering, maar wel uitvaarten met catering?

Heel veel horeca had het TOP voor elkaar, nu zie je mensen rijen dik met mooi weer bij de afhaal staan en rondom overal maar zitten bij elkaar en hangen, dat kan gewoon netjes op 1,5 meter op een terras.

Mondkapjes werken niet, niemand gebruikt die dingen op de juiste manier, overal worden opgefrommelde lapjes stof vandaan gevist en 90% belandt in de natuur, het is om te janken.

Ieder initiatief vanuit ons of andere horeca wordt de kop in gedrukt, we kunnen nu alles testen, KHN stekt sneltesten voor onder de euro beschikbaar aan alle horeca bedrijven, maar de overheid doet moeilijk, ook al kunnen we nu 100% veilig.

Avondklok heeft nooit het gewenste effect gehad er wordt nauwelijks gehandhaafd en nu opeens kan het wel naar 22:00 uur? Terwijl Rutte aangaf dat er dan geen effect meer is. Nu opeens weer wel?

Buiten verspreid het niet? Maar iedereen moet binnen blijven? Sporten wordt verboden, mensen worden ongezond, bouwen geen weerstand meer op?

De supermarkten lopen bom en bom vol en de winkels mogen er maar 2 per 50m2? Doe dat dan ook in de supermarkt. Maak daar ook tijdslots voor ofzo, want zo dweil je met de kraan open. Ik vind het een schande.

Waarom worden er zoveel gehandicapten en ouderen eerst geënt terwijl 80% van de mensen in het ZH 55+ dikke mannen zijn (bron: Gommers). Doe eerst de echte doelgroep!

Het kan gewoon niet meer gewoon zo. De neveneffecten in de zorg gaan gigantisch worden door de vele kankerpatiënten die te laat ondekt zijn, evenals hartpatiënten die verwaarloosd worden, complicaties van uitgestelde behandelingen, die slachtoffers gaan de zorg nog veel en veel meer ellende opleveren door deze idioterie.

Dit kan anders. bescherm de zwakkeren, maak daar tijdslots voor en laat de rest met maatregelen een stuk losser. Met sneltesten kun je best naar de kroeg, restaurant, bioscoop etc.

Nee ik ben geen corona ontkenner, ik lig helaas zelf ziek thuis met Corona. Ja ben aan de medicijnen. En ja ik heb het geluk dat ik er weer bovenop kom, maar mijn oma heeft zelf een einde aan haar leven gemaakt vorig jaar door de eenzaamheid. Er is ook een andere kant mensen! Ben echt woest al een jaar.... en kan er helemaal niets aan doen.....

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:40

Mer1980 schreef:
Ik vind het vreselijk, onze bedrijven gaan zwaar gebukt de 'steunmaatregelen' dekken nog geen fractie en heel veel is niet uit te leggen. Wij mogen wel bruiloften doen, zonder catering, maar wel uitvaarten met catering?

Heel veel horeca had het TOP voor elkaar, nu zie je mensen rijen dik met mooi weer bij de afhaal staan en rondom overal maar zitten bij elkaar en hangen, dat kan gewoon netjes op 1,5 meter op een terras.

Mondkapjes werken niet, niemand gebruikt die dingen op de juiste manier, overal worden opgefrommelde lapjes stof vandaan gevist en 90% belandt in de natuur, het is om te janken.

Ieder initiatief vanuit ons of andere horeca wordt de kop in gedrukt, we kunnen nu alles testen, KHN stekt sneltesten voor onder de euro beschikbaar aan alle horeca bedrijven, maar de overheid doet moeilijk, ook al kunnen we nu 100% veilig.

Avondklok heeft nooit het gewenste effect gehad er wordt nauwelijks gehandhaafd en nu opeens kan het wel naar 22:00 uur? Terwijl Rutte aangaf dat er dan geen effect meer is. Nu opeens weer wel?

Buiten verspreid het niet? Maar iedereen moet binnen blijven? Sporten wordt verboden, mensen worden ongezond, bouwen geen weerstand meer op?

De supermarkten lopen bom en bom vol en de winkels mogen er maar 2 per 50m2? Doe dat dan ook in de supermarkt. Maak daar ook tijdslots voor ofzo, want zo dweil je met de kraan open. Ik vind het een schande.

Waarom worden er zoveel gehandicapten en ouderen eerst geënt terwijl 80% van de mensen in het ZH 55+ dikke mannen zijn (bron: Gommers). Doe eerst de echte doelgroep!

Het kan gewoon niet meer gewoon zo. De neveneffecten in de zorg gaan gigantisch worden door de vele kankerpatiënten die te laat ondekt zijn, evenals hartpatiënten die verwaarloosd worden, complicaties van uitgestelde behandelingen, die slachtoffers gaan de zorg nog veel en veel meer ellende opleveren door deze idioterie.

Dit kan anders. bescherm de zwakkeren, maak daar tijdslots voor en laat de rest met maatregelen een stuk losser. Met sneltesten kun je best naar de kroeg, restaurant, bioscoop etc.

Nee ik ben geen corona ontkenner, ik lig helaas zelf ziek thuis met Corona. Ja ben aan de medicijnen. En ja ik heb het geluk dat ik er weer bovenop kom, maar mijn oma heeft zelf een einde aan haar leven gemaakt vorig jaar door de eenzaamheid. Er is ook een andere kant mensen! Ben echt woest al een jaar.... en kan er helemaal niets aan doen.....

Heel mooi omschreven.. Begrijp je frustratie volledig.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:48

Ik sluit me volledig aan bij mer1980.
Ik ben helemaal klaar met die maatregelen omdat ze mijns inziens meer kwaad dan goed doen en omdat ze in veel gevallen kant noch wal raken.
Ook ik zit al maanden te herstellen van corona en ben er nog niet, maar ondanks dat geloof ik gewoon niet meer in de maatregelen omdat ze gewoon niet goed onderbouwd kunnen worden.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:56

Voor de mensen die het lekker vinden: kan ik er vanuit gaan dat jullie NIET alleen wonen?

Ik, dus wel alleenwonend, heb de meeste maatregelen fluitend ondergaan. Het was even balen om niet wekelijks een bbq met de vriendengroep te hebben en het was even raar om maar met 5 mensen binnen te zitten met oud en nieuw ipv een grote groep buiten bij de vuurtonnen. Maar niets ernstigs en het kleine gezelschap had ook wel weer iets knus. En qua rest? Sja, met facetime en een enkel bezoekje per dag ging het eigenlijk ook wel prima. Uit eten gaan mis ik ontzettend, maar ik ben er ondertussen achter dat 2x per níét week uit eten gaan me na een jaar nieuwe meubels heeft opgeleverd :D. Zo heb ik ongeveer bij alle nadelen wel een paar voordelen kunnen vinden. Leuk? Absoluut niet. Maar zeker mee te leven :j.

De grote ommekeer kwam voor mij echter op het moment dat de avondklok in ging. Alleen wonen in deze tijd is best pittig en als ik me nu weleens alleen voelde, ging ik 's avonds even een bakkie doen bij mijn ouders. Dat werd me dus ook ontnomen en hoewel het in de praktijk toch eigenlijk wel prima blijkt te gaan, blijf ik het een achterlijke maatregel vinden. Sinds de avondklok zijn de cijfers niet zo hoog geweest, maar ze blijven er maar aan volhouden. Ik zie er werkelijkwaar geen voordelen in en vind het écht een te grote belasting op de vrijgezelle alleenwonenden die gewoon een 40-urige werkweek hebben. Ik heb gelukkig een vriend die na zijn werk nog weleens hierheen komt en blijft slapen, maar anders zou ik me toch wel heel, heel erg alleen hebben gevoeld denk ik.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:57

Ter illustratie: ik moest bijna huilen net omdat ik een mail kreeg dat ik vanaf eind april 2uur per week college heb op de uni. Als de regels zo blijven.

Zo hoog zit het me.

Edit: ik zit verder prima in mijn vel. Ben happy, gelukkig. Heb veel vrienden, top vriend. Fijne familie. Woon wel alleen maar die regels en het ontnemen van fysiek onderwijs zijn enorm naar.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 20:05

Ik was het al tijdens lockdown 1 niet eens met de maatregelen, dus behalve afstand houden tot mensen die bang zijn en mensen waarvan ik het niet weet hoe ze erover denken, hou ik me helemaal nergens aan. Geen mondkapjes en geen avondklok, wel feestjes en knuffelen. Hierdoor is mijn leven redelijk zoals het was, behalve dan dat ik continu “illegaal” bezig ben, dat er minder keuze is qua feestjes, en dat uit eten en bios en shoppen enz niet kan.
Ik zie hoeveel schade de maatregelen aanrichten en daarom ben ik ze spuugzat. Als je gewoon gericht risicogroepen beschermt is er niks aan de hand.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 20:09

ik vind er een ding van: achter de feiten aanlopen, al sinds december 2019 al.
maar goed, het virus is er, en afstand houden en contacten beperken en mondkapjes zijn prima, maar die avondklok vind ik echt onzin. alles is dicht, wat loopt er nou om die tijden nog op straat?

ik heb er zelf weinig last van gelukkig, ben vrij op mezelf en koop veel online. vind de maatregelen wel heel erg voor de ondernemers.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 20:11

Mer1980 schreef:

Ik ben het hier helemaal mee eens. Voor mensen die werken en een paard hebben is de avondklok echt een gestress. De meeste regels zijn zo krom en spreken elkaar tegen. We lopen steeds achter de feiten aan. Maargoed we doen het er maar mee en hopen dat het snel beter is. Vind het alleen zo sneu voor de horeca..

Ik woon alleen en hou erg van mijn rust. Maar dagjes weg mis ik wel enorm. Of even een dagje winkelen. Corona heeft zelfs meegedragen aan mijn burn-out, was 1 van de factoren samen met een hoop stress. Het thuiswerken vind ik dan wel weer erg prettig, dat mag van mij wel blijven!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 20:16

Mer1980 schreef:

Ik ben ook al een jaar bezig met boos zijn maar het helpt toch niet want dovemansoren. Afgelopen weekend test festival gehad en inderdaad ik was een van de gelukkigen en echt. Ik kan niet geloven dat daar besmettingen uit zijn gekomen want iedereen was getest.

Nu hoop ik dat die dingen allemaal voor een doel waren en dat het niet daarna in de grote verdwijn doos gaat zoals met al heel veel ideeën gebeurt is...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 20:23

verootjoo schreef:
Willekes schreef:
Smerig gedoe rondom sluiting openbare toiletten en nergens bij koffie2go naar binnen mogen om te plassen in geval van 'urgentie'. Met een een darm'ziekte' is het wel zo fijn om ergens in geval van nood niet in de bosjes of in een emmer tussen openstaande auto deuren te belanden :(

Dus komen we nergens.

Graag openbare wc's open en dan degene die toezicht hebben van een toiletjuffrouw- redelijk coronaproof moet dat voor 2 euro bij wijze van spreken kunnen, toch? :j !

Dit vind ik ook heel erg vervelend. :( Niet alleen voor mensen met darmproblemen, maar ook voor peuters/kleuters die net zindelijk worden/zijn.
Belachelijk dat je niet eens ergens gebruik mag maken van het toilet. Mijn kinderen hebben ook al heel wat geplast op parkeerplaatsen of in perkjes : Lekker smerig als veel mensen dat moeten doen.

Nou dat was voor Corona ook al smerig....en heel makkelijk op te lossen, gewoon een plasbeker meenemen :j Gezocht naar een oplossing, dit gevonden en zoiets staat hier al ruim 4 jaar in de auto voor geval van nood, werkt prima :)

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 20:41

Dorine92 schreef:
Ik was het al tijdens lockdown 1 niet eens met de maatregelen, dus behalve afstand houden tot mensen die bang zijn en mensen waarvan ik het niet weet hoe ze erover denken, hou ik me helemaal nergens aan. Geen mondkapjes en geen avondklok, wel feestjes en knuffelen. Hierdoor is mijn leven redelijk zoals het was, behalve dan dat ik continu “illegaal” bezig ben, dat er minder keuze is qua feestjes, en dat uit eten en bios en shoppen enz niet kan.
Ik zie hoeveel schade de maatregelen aanrichten en daarom ben ik ze spuugzat. Als je gewoon gericht risicogroepen beschermt is er niks aan de hand.

Ondanks dat ik dus helemaal klaar ben met die maatregelen kan ik me hier totaal niet in vinden en vind ik het ronduit asociaal.
De situatie is nu eenmaal zou en noem me het braafste jongetje van de klas, maar ik houd me wel netjes aan de regels.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 20:52

In het begin had ik er weinig tot geen moeite mee.
Nog weinig regels en alles ging relatief snel weer open.
Nu sinds oktober begin ik het inmiddels ook zat te worden.

Mijn ouders wonen op een uur rijden, normaal eet ik daar en blijf ik de hele avond en ga ik tussen 22.00 en 23.00 uur weer naar huis.
Vorig jaar zijn ze verhuisd, van mijn ouderlijk huis (waar ik kon blijven slapen) naar een flat (waar ik niet kan blijven slapen) Ik moet dus 's avonds wel weg.
Maar net na het avondeten verdwijnen is gewoon niet gezellig.
Mijn ouders zijn de enige waar ik langs ga, vriendinnen heb ik niet veel of ik zie ze op stal.

Ik ben geen shopper maar zelfs dat mis ik.
Ik heb een grote maat en kleding moet gewoon gepast worden. Miss Etam sloot haar deuren en de website lag er ook uit. Daar gingen mn spijkerbroeken.
Ga dan maar eens online nieuwe spijkerbroeken zoeken.

Vandaag iets oogehaald bij Media Markt, alleen Apeldoorn had nog voorraad, dus even een uurtje op en neer rijden. Daar aangekomen moest ik me toch naar de wc. Bij de Burger King mocht ik niet en verder was alles natuurlijk gesloten.

Van pure ellende maar de bosjes ingegaan waar vervolgens een drone boven ging vliegen :')

Ik houd van mn rust maar dit duurt me te lang, ik wil weer kunnen leven en ademen. Geen regeltjes meer, geen avondklok, winkels weer open, niet met een boog om mensen heen.

En gewoon mn weekendjes weg met de paarden door laten gaan.

Dit gezegd te hebben bedenk ik me weer dat ik voor de komende 3 avonden de eigen verklaring weer moet aanpassen :roll:

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 21:02

Yv_ schreef:
Voor de mensen die het lekker vinden: kan ik er vanuit gaan dat jullie NIET alleen wonen?

Nee hoor, ik woon helemaal alleen. Sociale contacten kosten mij gewoon veel energie. Maar begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel vervelend voor alle mensen die wel gebukt gaan onder de maatregelen.

Hoodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 21:33

Lastig..
Ik zelf ondervind geen nare gedachten rondom de maatregelen, maar ik besef mij ook dat ik bepaalde dingen heb wat anderen niet hebben, waarvan ik wel vind dat het beter uit te houden is.
Sinds mid vorig jaar woon ik samen met mijn vriend.. hij werkt ook thuis, wat wij eigenlijk wel super gezellig vinden. Ik heb een paard waar ik 5/6 keer per week naartoe ga (eerst 7). Ik heb hobby's wat ik oppak/op kan pakken als ik daar zin en tijd voor heb. Ik werk gewoon en dat doe ik thuis, al zou het fijn zijn om 2 keer per week naar kantoor te kunnen. Zo zijn er een paar cons en veel pros eigenlijk wel.
Alleen ik heb er wel moeite mee voor anderen. Degene die leven van sociale contacten. De tieners die nu de tijd van hun leven kunnen hebben en lekker uit kunnen gaan, die wereld ontdekken.. word zo van je afgenomen. Je bent klaar voor je auto rij examen? Tsja een wachttijd van 20(!!!!) weken. Of wacht, misschien langer gezien er vanalles tussendoor kan gebeuren?
Oudere mensen die eenzamer zijn door minder bezoek, want de familie is natuurlijk bang om hen te besmetten.. dus komen ze niet/minder op bezoek.
Thuiswerkende ouders van wie de kinderen óók thuis moeten blijven én schoolwerk maken..
En natuurlijk, de horeca. Zo lang al. Zoveel zaken die al zijn omgevallen.
En dat is nog lang niet alles. Als ik mij in hun schoenen zou staan, zou ik denk ik ook op ten duur enorm boos worden op de maatregelen.
Waar ik wel van baal is dat heel veel mensen prognoses als waarheid zien. Stel men zegt: de winkels blijven tot vrijdag dicht. Dat wil niet zeggen: de winkels gaan na vrijdag open. En ik heb het gevoel dat veel mensen zo corona moe zijn dat ze onbewust het laatste horen. En nog gefrustreerder worden met de situatie. Maar dat is wat ik om mij heen zie gebeuren.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 21:44

Ik heb zelf weinig last van de maatregelen, maar leef wel mee met degenen die er meer onder gebukt gaan.

Sinds de eerste golf ben ik verhuisd, heb een nieuwe baan gekregen, een super lieve pup (inmiddels puber), ben een thuisstudie begonnen, en ben ik gaan samenwonen. Het thuiswerken komt goed uit met hond en studie, hondentraining gaat gelukkig gewoon door (in kleine groepjes en privé), en ik woon op een fijn plekje. Dus ik heb zelf weinig te klagen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 21:44

hahahatsjoe schreef:
Nevermind17 schreef:
Ik weet dat het raar klinkt. Ben ik de enige die ergens toch blij is en geniet van de rust in de lockdown? Die zich niet laat meenemen in al die negatieve zaken die op dit moment de overhand nemen?

Ik ben precies de enige persoon die eigenlijk een 'don't care' mentaliteit heeft. Ik leid mijn leven, en geniet van de rust, mijn dieren, paarden, en dichte vrienden die ik af en toe eens zie. Ik wil geen discussie starten, enkel de mensen hun meningen eens horen. Ik heb geen kinderen, geen contact beroep etc.dus ik heb op dat gebied geen last. Winkelen doe ik grotendeels online.. Ik ben blij dat ik niet naar feestjes of concerten moet, niet moet reizen en mijn dieren weer moet missen. Weinig verplichtingen..
Inentingen ben ik nog niet over uit, wat ik daar mee wil.

Zijn er nog mensen die dit gevoel herkennen?

Blijf aub respectvol.

Ik ga mij niet laten inenten, niet omdat ik anti ben maar gewoon omdat het nog niet genoeg onderzocht is en ik nog geen zin heb om dood te gaan.

Verder vind ik de maatregelen voor de horeca vreselijk. Niet voor mezelf, maar voor vrienden die horeca hebben. Altijd belachelijk hard gewerkt en nu zien ze alles kapot gaan, terwijl eerlijk waar, vooral de restaurants het perfect voor elkaar hadden. En onder het motief reisbewegingen beperken nou dat gebeurt dus niet, er is bijvoorbeeld afhaal en mensen gaan er toch wel uit om niet gek te worden. Heb er zelf weinig last van, hou niet van winkelen ofzo, ging wel graag naar de dierentuin, dat dan weer wel. Maar dit helpt gewoon niet, bescherm de kwetsbare groepen en laat de rest vrij. Mensen gaan overal aan dood, ook aan griep, ook aan andere dingen, ook aan Covid, maar dat mensen dood gaan omdat ze niet een kankerbehandeling kunnen krijgen door Covid, dat vind ik erg.

Dit dus

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:14

Ik woon ook alleen, maar werk in het onderwijs. Daardoor “moet” ik gewoon naar mijn werk en kom ik genoeg buiten.
Ik ben erg prikkelgevoelig en snel overprikkeld. Wat dat betreft is het voor mij nu wat rustiger en dat vind ik prettig. Meer afstand is wmb dus een blijvende wens.
De avondklok is wmb ook een zegen rond mijn huis. Ik woon in een flatcomplex met in het midden een openbare parkeerplaats. Daar is in de avond veel overlast met hangjeugd en drugsdealers ( lachgas) en die maken toch een takke herrie!!! En ze zijn niet weg te krijgen ook helaas. Die zijn nu mooi eindelijk weg. HEERLIJK!
Wat ik wel merk is dat ik zo gewend ben aan meer rust, dat ik nu ook veel sneller last heb van m.n. geluiden en dus nog sneller overprikkeld raak.
Maar ik heb wel een vrij pittige tijd achter de rug en ben door alles ook gewoon nogal “op” nu. Dus dat helpt niet.
Ik mis mijn sportschool heel erg, lekker uit eten ook en gezellig mee naar de paarden. Verder heeft mijn stiefdochter al 3 wkn Corona ( mild), waardoor ik haar en mijn partner inmiddels al 5 weken niet heb gezien. Dus daar baal ik ook van.
Maar ik kan dus ook wel echt van sommige maatregelen genieten ja.
En ik besef uiteraard hoe makkelijk ik het heb ivm met anderen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:21

pmarena schreef:
verootjoo schreef:

Dit vind ik ook heel erg vervelend. :( Niet alleen voor mensen met darmproblemen, maar ook voor peuters/kleuters die net zindelijk worden/zijn.
Belachelijk dat je niet eens ergens gebruik mag maken van het toilet. Mijn kinderen hebben ook al heel wat geplast op parkeerplaatsen of in perkjes : Lekker smerig als veel mensen dat moeten doen.

Nou dat was voor Corona ook al smerig....en heel makkelijk op te lossen, gewoon een plasbeker meenemen :j Gezocht naar een oplossing, dit gevonden en zoiets staat hier al ruim 4 jaar in de auto voor geval van nood, werkt prima :)

[ Afbeelding ]

Hier heb ik dus echt nog nooit van gehoord. :D Maar wel een goede uitvinding zeg. Idd ook zonder Corona, maar toen was m’n kind nog niet zindelijk dus kende ik de problemen van ‘ik moet plassen en ik moet NU’ nog niet.