Mer1980 schreef:Ik vind het vreselijk, onze bedrijven gaan zwaar gebukt de 'steunmaatregelen' dekken nog geen fractie en heel veel is niet uit te leggen. Wij mogen wel bruiloften doen, zonder catering, maar wel uitvaarten met catering?
Heel veel horeca had het TOP voor elkaar, nu zie je mensen rijen dik met mooi weer bij de afhaal staan en rondom overal maar zitten bij elkaar en hangen, dat kan gewoon netjes op 1,5 meter op een terras.
Mondkapjes werken niet, niemand gebruikt die dingen op de juiste manier, overal worden opgefrommelde lapjes stof vandaan gevist en 90% belandt in de natuur, het is om te janken.
Ieder initiatief vanuit ons of andere horeca wordt de kop in gedrukt, we kunnen nu alles testen, KHN stekt sneltesten voor onder de euro beschikbaar aan alle horeca bedrijven, maar de overheid doet moeilijk, ook al kunnen we nu 100% veilig.
Avondklok heeft nooit het gewenste effect gehad er wordt nauwelijks gehandhaafd en nu opeens kan het wel naar 22:00 uur? Terwijl Rutte aangaf dat er dan geen effect meer is. Nu opeens weer wel?
Buiten verspreid het niet? Maar iedereen moet binnen blijven? Sporten wordt verboden, mensen worden ongezond, bouwen geen weerstand meer op?
De supermarkten lopen bom en bom vol en de winkels mogen er maar 2 per 50m2? Doe dat dan ook in de supermarkt. Maak daar ook tijdslots voor ofzo, want zo dweil je met de kraan open. Ik vind het een schande.
Waarom worden er zoveel gehandicapten en ouderen eerst geënt terwijl 80% van de mensen in het ZH 55+ dikke mannen zijn (bron: Gommers). Doe eerst de echte doelgroep!
Het kan gewoon niet meer gewoon zo. De neveneffecten in de zorg gaan gigantisch worden door de vele kankerpatiënten die te laat ondekt zijn, evenals hartpatiënten die verwaarloosd worden, complicaties van uitgestelde behandelingen, die slachtoffers gaan de zorg nog veel en veel meer ellende opleveren door deze idioterie.
Dit kan anders. bescherm de zwakkeren, maak daar tijdslots voor en laat de rest met maatregelen een stuk losser. Met sneltesten kun je best naar de kroeg, restaurant, bioscoop etc.
Nee ik ben geen corona ontkenner, ik lig helaas zelf ziek thuis met Corona. Ja ben aan de medicijnen. En ja ik heb het geluk dat ik er weer bovenop kom, maar mijn oma heeft zelf een einde aan haar leven gemaakt vorig jaar door de eenzaamheid. Er is ook een andere kant mensen! Ben echt woest al een jaar.... en kan er helemaal niets aan doen.....
Heel mooi omschreven.. Begrijp je frustratie volledig.