Heb een heel fijne algemene garage met top service en ze zijn eerlijk. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Heb een heel fijne algemene garage met top service en ze zijn eerlijk. 
Zal ongetwijfeld nog wat bij komen, maar dat is nogal een verschil met de dealer.. Berdien schreef:De planning stond op 30.000-40.000 km per jaar. Maar ja, iets met thuiswerken enzo, dus ik heb er nu sinds juli 15.000 km mee gereden![]()
Ik zal ook eens de papieren induiken welke beurt hij het laatst heeft gehad.
De algemene garage van de lagere offerte was overigens de Kwikfit. Ik zit net bij Bosch Carservice te kijken, die leveren een grote beurt voor zo'n € 369-€400. Scheelt toch ook wel weer.
Garantie is nog wel een goed punt, er is een jaar garantie bijgekocht. Dus die loopt tot juli 2021, en onderhoud gebeurt in april 2021. Dus ik zou ook kunnen kiezen voor dit jaar onderhoud bij de merkdealer en dan vanaf volgend jaar eventueel onderhoud bij een algemene garage.
Dat stond iig in die van mijn Opel en in die van mijn SSangYong. Ook de Ford van mijn man had dat in de voorwaarden staan.
Zeker als je bij gekocht hebt.

Ibbel schreef:Hier een algemene garage op loopafstand. Was goed, is in andere handen overgegaan en laat nu maar...
Zit nog een algemene garage dorp verderop, was toen het nog een Seat dealer was wel goed, dus is een optie.
Merkdealer van Mazda is er niet meer, zat op 15 km in Uddel. Nu algemene garage en Kia dealer, maar ook mwah.
Zitten wel Mazda dealers in Amersfoort (ballentent), Ede (geen ervaring) en Apeldoorn (geen ervaring, toevallig wat onderdelen gehaal daar, lijkt wel een servicegerichte tent, dus die mag een keer onderhoud doen)
denk ook door de mensen die er werken. Ben er al 2 keer geweest sinds ik de auto heb eind november (ok, terugroepactie en ik had een zekering opgeblazen
)
dus auto opgehaald en op zoek naar een nieuwe. Heb toen een jonge occasion gekocht bij een Vakgarage hier in de buurt. Daar tot nu toe goed geholpen en o.a. een paar keer terug geweest voor nieuwe velgen/banden en een lampje wat begon te branden. Niks is te gek en alhoewel ik mezelf af en toe net een zeikerd voelde werd het zo en zonder gedoe opgelost
bij de merkdealer zou ik duurder uitgeweest zijn