Nachtbeugel schoonmaken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 19:29

luuntje schreef:
Ik kreeg het advies om mijn bitje tegen kaakklemmen schoon te maken met handzeep en een tandenborstel.
Af en toe doe ik het bakje waar het bitje in zit met het bitje laten weken met kunstgebitreiniger tabletje.

Ik gebruik voor mijn knarsbitje ook water en handzeep. Water mag volgens mij ook niet te warm zijn (ivm vervormen). Proef je niks van.

Amber_anne

Re: Nachtbeugel schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 19:31

Een kunstgebit tablet kan idd te agressief zijn. Maar verschilt dus ook per bitje en per tablet. Ts ik neem aan dat je een hele dunne hebt van plastic? Dan zou ik het tablet achterwege laten.

De viezigheid die je trouwens ziet is tandsteen

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 20:35

Renee1991 schreef:
Misschien. Maar plastic is veel vatbaarder voor smaak dan bijv porselein. Maar goed. :+

Je hebt toch ook plastic schaaltjes en bekers of plastic borden voor kinderen haha. Dus afwasmiddel werkt goed en proef je niet!

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 20:41

Oedi schreef:
Mijn tandarts raadde sterk af om kunstgebittabletten te gebruiken (te agressief) of tandpast (te schurend). Gewoon met een oude tandenborstel en wat milde handzeep is het beste.

Ja, maar na een langere termijn blijft er toch plak etc achter op het bitje ook al was je hem elke dag.

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 20:43

Amber_anne schreef:
Een kunstgebit tablet kan idd te agressief zijn. Maar verschilt dus ook per bitje en per tablet. Ts ik neem aan dat je een hele dunne hebt van plastic? Dan zou ik het tablet achterwege laten.

De viezigheid die je trouwens ziet is tandsteen

Ja idd eentje van plastic. Zou weken in water met azijn dan wel gewoon kunnen?
En een beugel reinigingstablet ipv kunstgebit reinigingstablet? Of zit daar geen verschil tussen?

Amber_anne

Re: Nachtbeugel schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 20:51

Als je elke dag poetst met wat zeep dan zit er eigenlijk al geen plak meer in. Net als dat je je tanden elke dag poetst. Tegen de tijd dat je ziet dat die niet meer zo schoon is zou ik hem even in wat azijn met water leggen. Dit hoeft echt niet heel vaak als je het dagelijks goed bijhoudt
Azijn is niet schadelijk voor het plastic van het bitje dus dat kan goed

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 21:11

Dagelijks (na gebruik) poetsen met een beetje afwasmiddel en 1x per week een dag in water met een goede scheut azijn erin.
Nooit tandpasta gebruiken, het schuurmiddel wat daarin zit maakt het kunststof ruw.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 21:22

Mijn dochter poetst haar losse beugel elke dag met afwasmiddel. En elke week een half uurtje weken in een bakje met water en azijn.
Op advies van de orthodontist. Haar beugel ziet er nog goed en fris uit. Tot tegenstelling van die van een vriendin van haar die hem met tandpasta poetst. Daar zit nu een waas over en kleine scheurtjes in.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:03

Mijn vriend moet zijn doorzichtige bitje gewoon poetsen met tandpasta en tandenborstel.