Wat heb jij geleerd van de corona tijd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 21:54

Dat het leven niet te plannen is, sommige dingen zoals corona overkomen je.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 21:56

Dat ik echt meer geld kan besparen als ik niet elke week een keer uit ga eten of lunchen. Ik mis wel wat (zakelijke) contacten door niet meer te kunnen lunchen met bekenden.

Verder is er weinig verandering in ons dagelijks leven.

Amado7

Re: Wat heb jij geleerd van de corona tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:14

Dat ik het extra waardevol vind om iemand een knuffel te geven!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:18

- Thuiswerken prima is
- elke week een nieuw stuk bos ontdekken
- minder ziek zijn sws mijn kind terwijl hij normaal de hele winter ziek is en aan de antibiotica zit
- heerlijk vindt dat er geen sociale verplichtingen zijn

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:23

Mijn eigen leven is niet echt veranderd, ik werkte al thuis en ga niet naar feestjes ivm slecht gehoor. Maar ik heb ontdekt dat mijn kinderen (twintigers) zich heel goed kunnen aanpassen en afgezien van wat incidenteel gemopper, gewoon wachten op betere tijden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:25

Amado7 schreef:

Ik vind juist het leven fijner zonder al dat aanraakgedoe erbij :')

Het leven met avondklok bevalt me ook prima; na 21.00 rust in de tent. Ik hou die gewoon erin denk ik

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:27

Dat wandelen echt heel fijn is
Dat minder moeten of mogen ook wel fijn kan zijn.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:36

Ik heb geleerd dat ik ziek werd “door” mijn vriend. Hij reisde heel veel voor de corona en naam allemaal virussen thuis naar mij. Was om de haverklap ziek. Sinds de begin van corona ben ik nu een keer goed verkouden gewest, verder niks anders.

Ik heb ook geleerd dat ik eigenlijk geniet van de rust dat de avond klok geeft. Heerlijk dat er niet zo veel mensen zijn :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:39

Dat je niet je huis moet verbouwen in corona-tijd terwijl je op hetzelfde moment bij een nieuwe werkgever start (die beginnen uiterst serieus neemt, inkl introductieweken!).

Maar verder heerlijk rustig. Het enige jammere is eigenlijk dat de NVVR-weekenden en LRCH-evenementen niet doorgaan. Die stukjes sociaal contact mis ik wel maar verder is er weinig verandert aan de contacten met vrienden die ertoe doen.

Oh ja, en niet meer ziek worden van al die snotterende, hoestende en rochelende collega's die zo nodig eerst het halve kantoor menen te moeten besmetten voordat ze ziek thuis blijven +:)+

Tot slot ben ik heel benieuwd wat de invloed van Corona is op de komende CAO-onderhandelingen.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:56

Dat ik blijkbaar het hele jaar door best veel last van hooikoorts heb, terwijl ik er pas sinds 4 jaar achter ben dat ik het uberhaupt heb, vroeger was ik gewoon vaak en lang verkouden.
Verder mis ik de sociale contacten niet zo, ik vind het wel prima zo.
Ik zou wel weer eens gewoon lekker willen snuffelen in winkels maar idd valt het me ook wel op hoeveel onnodige troep ik voorheen kocht.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 23:03

verootjoo schreef:
Amado7 schreef:

Ik vind juist het leven fijner zonder al dat aanraakgedoe erbij :')

Het leven met avondklok bevalt me ook prima; na 21.00 rust in de tent. Ik hou die gewoon erin denk ik

Ergens wel ja :') Maar van de mensen waar ik veel om geef is een knuffel ook wel fijn zo af en toe als iemand het nodig heeft!

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 23:43

Ik vind het positief om te beseffen dat wij het als gezin prima samen redden. Drie pubers, maar na een jaar vind ik het nog steeds super fijn dat ze zo veel thuis zijn.
Het motto hier is geworden, kijk naar wat je wel hebt. En we hebben het gewoon heel goed, ondanks alle beperkingen!!!

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 23:44

Ik vind het positief om te beseffen dat wij het als gezin prima samen redden. Drie pubers, maar na een jaar vind ik het nog steeds super fijn dat ze zo veel thuis zijn.
Het motto hier is geworden, "kijk naar wat je wel hebt". En we hebben het gewoon heel goed, ondanks alle beperkingen!!!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 11:56

Ik vind dat we ook wat af moeten stappen van die mentaliteit dat je naar je werk / school moet als je niet fit bent maar nog niet de hele dag ligt te kotsen. Ik ben echt opgevoed met 'eerst proberen' voordat ik me ziek mocht melden en ik denk vele met mij. Je werd als een goede werknemer/collega gezien als je gewoon toch naar je werk ging ondanks niet fit zijn. Vervolgens kon je dan daar lekker de hele werkvloer of de hele schoolklas besmetten.

Ik denk dat we hiervan kunnen leren dat het niet perse nodig is om je ziekte te verspreiden voordat je je ziekmeld. :D

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 12:13

Grappig hoe sommige hier het juist waarderen om minder verplichtingen te hebben terwijl anderen het juist heel erg missen.

Ik heb ook wel beseft hoe belangrijk het is om leuke dingen te doen in het leven. Dagjes erop uit met familie of vrienden. Maar ook gewoon basis sociaal contact, elkaar een hand/high five/knuffel kunnen geven. Terwijl ik eigenlijk altijd heel erg op mezelf ingesteld ben geweest. En hoe fijn het is om ‘s ochtends op te staan en te moeten haasten om de bus te halen. :+

Mirre1415

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 12:44

Dat iedereen het heel zwaar heeft bij ons op school...
Dat ik het best lekker vind om de hele dag in mijn pyjama rond te scharrelen :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 12:56

Jildau schreef:
Ik vind dat we ook wat af moeten stappen van die mentaliteit dat je naar je werk / school moet als je niet fit bent maar nog niet de hele dag ligt te kotsen. Ik ben echt opgevoed met 'eerst proberen' voordat ik me ziek mocht melden en ik denk vele met mij. Je werd als een goede werknemer/collega gezien als je gewoon toch naar je werk ging ondanks niet fit zijn. Vervolgens kon je dan daar lekker de hele werkvloer of de hele schoolklas besmetten.

Ik denk dat we hiervan kunnen leren dat het niet perse nodig is om je ziekte te verspreiden voordat je je ziekmeld. :D

Nou nog zien dat je "het management" (negatief lezen) ervan kunt overtuigen dat een mens ziek thuis goedkoper is dan dat ie twee dagen komt werken en je halve afdeling naar huis helpt.
Daar zijn sommige managers nog te dom voor.

Bovendien kun je vanuit huis nog best een beetje produktief zijn in veel (niet alle) funkties.
Collega heeft ook corona gehad, was duidelijk niet fit, maar vond toch nog wel wat tijd om iets te doen. Dan is twee uur per dag nuttig bezig zijn produktiever dan eerst je halve afdeling ziek naar huis helpen en intussen zelf zo ziek zijn dat je niks meer doet.