_emmma_ schreef:Ik ben ook verpleegkundige, normaalgesproken op de afdeling longgeneeskunde. Maar wij hebben
zeker een half jaar volledig cohort gewerkt. Daarna werd er meer wisseling geregeld met andere
afdelingen omdat wij in protest gingen. Nu werken er veel flexers op de cohort en wij rouleren.
Onze longafdeling is van normaal 24 bedden naar 14 bedden gegaan.
Ik merk dat ik en mijn collega's allemaal zo ontzettend klaar zijn met covid patienten. Eigenlijk wil niemand nog op de cohort werken. Maar af en toe moet het nog wel natuurlijk.
Ook hebben wij op de "gewone" long afdeling heel veel post IC patienten die met covid op de IC hebben
gelegen. Dit zijn ook hele zware patienten die niks meer kunnen. We voelen ons vaak meer een revalidatie afdeling dan een normale verpleegafdeling.
Waar ik mij boos om maak is het geluid vanuit bepaalde politieke richtingen, met opschalen in de zorg
en nederland weer open. Oke leuk bedacht maar dit zie ik echt niet gebeuren. Een goeie verpleegkundige waar je wat aan hebt pluk je niet zomaar van straat. Er hebben zich idd veel mensen gemeld te helpen. Maar in de regel heb je hier weinig aan (no offense want alle steun die we gehad hebben is hartverwarmend), ik wil met mensen werken waarvan ik weet dat ik op ze kan bouwen. Niet waarvoor ik alles nog 10x voor moet doen of moet vertellen hoe iets werkt hier... Kortom ik merk dat mijn collega's en ikzelf allemaal bezig zijn met, wat voor anders werk is er buiten de zorg. En opschalen... ik moet het nog zien gebeuren.
Is er bij jullie ook zo'n groot verschillen tussen het vast team en de flexers? Wij hebben tijdens beide golven enorm veel hulp gekregen van mensen waarvan de zorg op hun gewone afdeling was teruggeschroefd. Deze mensen zijn met open armen ontvangen en zij die de 1ste golf met ons gewerkt hadden, hebben collega's kunnen overtuigen om tijdens de 2de ook bij ons in te springen.
De 1ste golf was chaos. Alles was onwennig, we wisten niet goed wat we moesten doen en zaten soms in situaties waarbij er verschillende ptn tegelijkertijd geintubeerd moesten worden. De 2de golf hadden we al veel meer routine. We wisten wat we konden verwachten, welke problemen we gingen tegen komen en hoe we deze konden oplossen. Hierdoor was de sfeer op dienst helemaal anders, veel relaxer en de zorg verliep ook heel wat vlotter. Gevolg is dat een aantal flexers nu denken dat wij, op intensieve, een luxe job hebben en helemaal niet zo hard moeten werken. Er zijn er een heel deel die solliciteren voor een vaste plek bij ons, vaste die uitvallen worden dan ook redelijk vlot vervangen. Ik heb echt moeite met de toestroom van nieuwe collega's die denken dat het bij ons een soort vakantiekamp is waar je alleen maar koffie drinkt en snoept.