Vayo schreef:Zoals de titel al zegt ... ik ondervind steeds behoorlijke klachten na een dag werken met mondmasker. Alhoewel ik het werken met mondmasker op niet prettig vind, is het best te doen. Net als vandaag heb ik van 7:45 tot 15:45 gewerkt met een chirurgisch mondmasker. In deze tijd heb ik 3 mondmaskers gebruikt, dus ik heb ze niet te lang op. En ik heb 3 x even 15 min zonder mondmasker gehad om pauze te houden.
Ik moet voor mijn werk veel bewegen en krijg het dan wat warm en benauwd. Ik ´moet´ dan door mijn mond ademen voor mijn gevoel. Op dat moment heb ik daar niet zo´n last van. Maar elke avond na een werkdag heb ik keelpijn, hoofdpijn, pijn op mijn borst bij het ademen en mijn nek (klieren) doen zeer. Als ik diep adem moet ik wat hoesten. Ook ben ik erg moe en het voelt dan alsof ik ziek word.
En telkens zijn deze klachten na een nacht slapen verdwenen. Ik heb ze niet op of na een vrije dag. En ook van kort in een supermarkt een mondmasker op hebben krijg ik niet deze klachten. Het is echt bij mij na een hele werkdag.
Ik ga er sowieso op letten dat ik eens meer ga drinken en eens bijhouden hoeveel ik drink. Ik drink denk ik te weinig. Ook ben ik altijd al gevoelig geweest voor (milde) hoge luchtweginfecties.
Herkent iemand deze klachten? Heeft iemand nog tips voor mij, behalve genoeg water drinken?
Hier ook, terwijl ik ze vaak maar kort op heb, heb ik het al en gewoon met een klasse 2 mondmasker.
Mijn helpt inderdaad drinken regelmatig en als ik keelpijn (heb ik heel snel) heb, dan gorgel ik met bolus eucalyptus van Weleda en daarna slik ik het door. Na een uurtje zijn mijn klachten verdwenen.
Het hoesten herken ik ook. Als ik een mondmasker heb opgehad wat langer als normaal en ook heb moeten praten, dan moet ik echt hoesten. Heel vervelend.