Hoe doen jullie dat, paardenjas vs nette jas

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe doen jullie dat, paardenjas vs nette jas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 00:21

Onze nette jassen hangen in de gang bij de voordeur en mijn paardenjas en mijn vriend zijn werkjas hangen in de bijkeuken.

Onze nette schoenen staan op de slaapkamer op de bodem van de kledingkast en mijn stalschoenen en werkschoenen van mijn vriend staan ook in de bijkeuken. Wanneer het goed weer is blijven de stalschoenen en werkschoenen buiten naast de achterdeur onder het afdak staan.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 00:34

Bij mij hangt en staat het gewoon bij elkaar, maar ik heb dan ook geen "paardenlucht" aan mijn kleren. Hooguit eens de geur van fris kruidenhooi of een streep slobber op mijn jas. :+

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 00:37

Paardenschoenen blijven buiten :-)

In de hal direct na de voordeur liggen de rest van de paardenkleren.

De nette jassen zijn in de gang.

Zo komen paardenjassen/kleren en nette jassen niet met elkaar in aanraking.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 00:38

Hier staat een groot deel gewoon in de gang bij de rest :o

Aantal jassen hangen in de schuur. Maar die is niet te bereiken vanuit huis. En in de kou naar de schuur lopen om mn jas en stalschoenen aan te trekken... liever niet :+

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 00:49

Mijn paardenjassen hangen in de zadelkamer. Schoenen en laarzen ook. Klompen staan voor de deur. Alle andere jassen hangen aan de kapstok binnen.

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 01:22

Stallaarzen in de meterkast en paardenjas meestal in de kofferbak.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 02:13

Ik heb drie haakjes opgehangen in de meterkast voor mijn paardenjassen. Daarnaast is er ook een plank bevestigd voor de paardenschoenen. Deur weer dicht en je ziet er niets van! :j

Het nette spul hangt/staat in de hal.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 09:26

Mijn nette kleren hangen in het halletje bij de inkom.

Mijn vieze kleren hangen aan deurkapstok aan de deur om naar de tuin te gaan. (Ben gezegend met een apart halletje daar naar het washok)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-21 12:36

pumpina schreef:
Stallaarzen in de meterkast en paardenjas meestal in de kofferbak.

Oooeeeh je geeft mij een ideeee, super!

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 12:45

Mijn klompen staan buiten, mijn jodphurs op de mat bij binnenkomst, nette schoenen verderop onder de kapstok.

Paardenjas hangt bij de nette jassen op een apart haakje, maar gaat de was is zodra hij echt gaat stinken

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 12:49

Arabesk schreef:
Onze paarden staan altijd buiten dus een stallucht aan je kleren hebben we niet. Ook geen mest schoenen of laarzen. Hooguit prut laarzen.

Het enige wat wel soms stinkt is de voordroog en dat ruik je soms aan de jas.

Als ik naar m'n stadse familie ga dan is het wel altijd even zoeken naar nette kleren en jas, zonder modder strepen. En ja... Hoe kom je bij de auto met je nette schoenen zonder dat ze vies worden.

Sinds wij verhuisd zijn naar een goed geventileerde stal, waar geen potstal is, ruiken wij ook veel minder :j paarden staan ook buiten de hele dag nu. Dat scheelt echt met de vieze luchtjes. Paardenjassen en nette jassen hebben we apart hangen in de hal. En de paardenschoenen staan ook apart van de andere schoenen.

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 13:02

Ik woon op een appartement wat niet zo ruim is, en ik wil niet dat je paard ruikt zodra je binnen bent. Wat ik heb gedaan is de ruimte waar mijn ketel hangt omgetoverd tot 'paardenkast'. Zo'n uitschuifbare douchestang die je vast kan klemmen heb ik aan de zijkant gehangen (zodat je nog bij de ketel kan) en dan de jassen aan kledinghangers plat tegen de muur zeg maar.

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 13:25

paardenjas/schoenen in de schuur/garage naast het huis de rest in de gang.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 13:26

Sizzle schreef:
Dan hebben ze ook geen schuilstal?
Ik heb ook een aantal jaar paarden 24/7 buiten gehad maar die meurden nog steeds omdat ze toch perse in de stal van 20x20m met hun hoofd op de warme drollen wilde liggen of zo :

Jawel. In de stal ligt beton. Slapen en schijten doen ze buiten.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 13:40

Mijn paardenjassen, schoenen en vesten hangen bijna altijd in de schuur. Zodra het schoon is ligt het op zolder

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:50

SusanH schreef:
Arabesk schreef:
Onze paarden staan altijd buiten dus een stallucht aan je kleren hebben we niet. Ook geen mest schoenen of laarzen. Hooguit prut laarzen.

Het enige wat wel soms stinkt is de voordroog en dat ruik je soms aan de jas.

Als ik naar m'n stadse familie ga dan is het wel altijd even zoeken naar nette kleren en jas, zonder modder strepen. En ja... Hoe kom je bij de auto met je nette schoenen zonder dat ze vies worden.

Sinds wij verhuisd zijn naar een goed geventileerde stal, waar geen potstal is, ruiken wij ook veel minder :j paarden staan ook buiten de hele dag nu. Dat scheelt echt met de vieze luchtjes. Paardenjassen en nette jassen hebben we apart hangen in de hal. En de paardenschoenen staan ook apart van de andere schoenen.

Klopt idd. Mijn paarden stinken zelf ook niet. Ik wel, want mest dagelijks hun stro stal helemaal uit. En dat gaat wel in je schoenen en jas zitten. Als ik dat niet doe en enkel dus ga verzorgen en trainen dan ruik je hooguit gewoon paard, maar geen mest/pies luchtje.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:46

Paardenjas en schoenen gingen in de bijkeuken, of in de kofferbak van de auto.
Niets wat op stal/bij paard komt, wordt bij de schone/nette jassen en schoenen gezet.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:15

Ik heb gelukkig een lange gang, paardenschoenen staan bij de voordeur, de jassen in de meter kast, nette schoenen en jassen staan en hangen aan de andere kant van de gang. De paardenlaarzen die ik het meest gebruik(en dus het meest stinken) staan in de auto. Nette spul blijft paardengeur vrij, je kan alleen wat ruiken als je binnenkomt maar jammer dan iedereen weet dat ik een paard heb en merendeel van de week bij de paarden werk.

Identity

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:23

Paardenspullen liggen hier altijd in de auto in de kofferbak! :j
Voor de laarzen een bak gemaakt om ze in te zetten zodat de bekleding niet vies wordt.
Daarnaast zo’n grote Duffel bag waar de caps en de jassen inzitten.

Als de jassen een keer moeten uithangen gaan ze de serre in. :P

Naar de auto bootschoentjes/slippers aan en op stal wisselen voor de laarzen.

Onze jassen hangen in de hal waar ook de opgang naar boven zit dus daar paardenjassen hangen is vies :o

Ruitert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:59

Sinds ik ben gaan samenwonen paardenjassen of in de trapkast of in de schuur . Waarbij het erg behaarde of vieze toch echt in de schuur moet :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 16:10

Als je de hal echt netjes wilt houden dan heb je denk ik 2 opties: Je paardenzooi toch achter een deurtje wegwerken, of elders ophangen bij een andere ingang.

Wij komen hier binnen in de keuken, waardeloos natuurlijk want het is maar een hokje van iets van 2x4 waar al een buitendeur, binnendeur en 3 ramen in zitten dus je kan je kont al niet keren en dan staat het ook nog vol met jassen, schoenen, laarzen, paardenzooi, boodschappen, pakketjes.... :n

De keuken wordt nu dus de bijkeuken / hal.
Het is dan de bedoeling dat alle "zooi" in de bijkeuken / hal blijft zodat dat een soort sluis wordt.

Dus daar komen dan de alledaagse jassen en laarzen enzo waarmee we buiten rond baggeren.
En al die andere zooi die niet door het hele huis heen hoeft te zwerven. (boodschappenkratten, paardenvoer, pakketten, schoonmaakspul)

We hebben midden in het huis nog een soort klein halletje waar nu de jassen horen te hangen. Gedoe natuurlijk want je wilt je jas gewoon bij de buitendeur aan- en uittrekken.... maar de nette jassen zullen we dan wel daar houden en het even snel naar buiten spul in de hal.

Verder hebben we ook nog een klein kamertje dat we begin van het jaar helemaal volgezet hebben met Ikea Pax kasten. I-de-aal!! Daar kan je met allerlei laatjes en dingen ook een vreselijke berg zooi in kwijt *\o/*

Daar ligt nu veel kleding, maar ook overtollig spul van de badkamer (voorraad van shampo, grote handdoeken die je niet dagelijks gebruikt, WC en keukenrollen enzo) maar ook een laatje voor wanten en mutsen. Een laatje voor zomerspul (zwemkleding e.d.) een laatje voor dit, laatje voor dat. Heerlijk!!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 16:35

We hebben het gevonden! Onze paarden staan 24/7 buiten zonder stro in de schuilstallen (houtkrullen, maar daar mesten/plassen ze zelden op) dus de jassen stinken niet zo hard. Mijn schoenen an sich ook niet echt. Wat wél stinkt, zijn mijn man zijn professionele bekapschoenen én zijn bekapjas. In de zomer gaat hij die dus netjes in de auto laten liggen, maar we hebben nu een 'systeem' uitgewerkt in de hal waarbij die éne jas en dat éne paar schoenen in een mooi stel afsluitbare dozen gaat :D

Toch imméns hartelijk bedankt voor jullie ideeën want het heeft hier wel goed geholpen met het bekijken van 101 opties.

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 23:06

Haha geniaal, mooi dat jullie een oplossing hebben gevonden *\o/*