Spiritueel begaafd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Re: Spiritueel begaafd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 09:28

Dromen hebben vaak betekenis. Het kunnen onverwerkte dingen uit je onderbewuste zijn.Voorspellende dromen bestaan ook, in de Bijbel staat het daar vol mee.Zoals iemand hierboven al zei, er bestaan boeken die proberen dromen uit te leggen.En dat heeft ook een wetenschappelijke kant want Freud en Jung hielden zich daar ook al mee bezig. Sommige boekwinkels hebben een keuze aan boeken op dit gebied.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 09:29

Maar dromen doet iedereen. Het is een manier om prikkels te verwerken. Wat maakt dat jij denkt dat je dan "spiritueel begaafd" bent?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 10:53

Wat een werkelijk bijzonder onderwerp weer TS.

Ik vind de hoeveelheid topics en de onderwerpen ervan ook zorgelijk, alsof je in je omgeving geen mensen hebt waar je dit soort dingen mee kunt bespreken. Een huisarts is daarvoor, ik wil je adviseren daar toch contact mee te zoeken.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:57

marleen_88 schreef:
alsof je in je omgeving geen mensen hebt waar je dit soort dingen mee kunt bespreken

Echt waar? Ik heb dan misschien geen spirituele aanleg op welk vlak dan ook, maar als ik in mijn familie- en kennissenkring rondkijk heb ik denk ik maar ÉÉN iemand die ik zulke dingen zou kunnen (durven) vragen, en ik ben al 34 :') Ik vindt dat niet zo vreemd om dat op Bokt te vragen als TS pas 16 is, is toch een tikje anoniemer dan "in het echt" en je hebt iig een heleboel verschillend volk (en meningen) bij elkaar...

TS: ik kan je helaas niet helpen, maar GabberGill gaf al aan je wellicht te kunnen helpen aan wat contacten, ik zou haar een PBtje doen :) Of ik zou gewoon in je buurt eens een bezoekje brengen aan zo'n edelstenen-therapie-winkel, die mensen staan meestal wel open voor allerlei spirituele vragen en ideeën! Daarbij is Google je vriend, gewoon zoeken, eventueel reviews checken (als die er al zijn voor eh, spirituele websites, geen idee) en je vooral niet zomaar opgeven voor sites die bakken met geld vragen. Succes met je zoektocht!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:03

_l_amanda_l_ schreef:
marleen_88 schreef:
alsof je in je omgeving geen mensen hebt waar je dit soort dingen mee kunt bespreken

Echt waar? Ik heb dan misschien geen spirituele aanleg op welk vlak dan ook, maar als ik in mijn familie- en kennissenkring rondkijk heb ik denk ik maar ÉÉN iemand die ik zulke dingen zou kunnen (durven) vragen, en ik ben al 34 :') Ik vindt dat niet zo vreemd om dat op Bokt te vragen als TS pas 16 is, is toch een tikje anoniemer dan "in het echt" en je hebt iig een heleboel verschillend volk (en meningen) bij elkaar...

TS: ik kan je helaas niet helpen, maar GabberGill gaf al aan je wellicht te kunnen helpen aan wat contacten, ik zou haar een PBtje doen :) Of ik zou gewoon in je buurt eens een bezoekje brengen aan zo'n edelstenen-therapie-winkel, die mensen staan meestal wel open voor allerlei spirituele vragen en ideeën! Daarbij is Google je vriend, gewoon zoeken, eventueel reviews checken (als die er al zijn voor eh, spirituele websites, geen idee) en je vooral niet zomaar opgeven voor sites die bakken met geld vragen. Succes met je zoektocht!

Het ging niet specifiek om dit topic. Maar over haar topics in het algemeen...

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:13

Laat je niets wijsmaken. Paranormale gaven bestaan niet. Niemand is helderziend, telepathisch, medium of wat dan ook. Dat is van heel veel mensen beweerd, maar als er wetenschappelijk onderzoek wordt gedaan, vinden ze altijd een logische verklaring. Dat hierboven iemand de Bijbel als "bewijs" voor voorspellende dromen aanhaalt, zegt al genoeg. In de Bijbel staat ook dat de Aarde maar zesduizend jaar oud is, dat ze plat is (1Samuel 2:8) en dat Eva twee keer geschapen is (één keer los [Genesis 1:27] en één keer uit een rib van Adam [Genesis 2:22]). Als je dat allemaal wilt geloven... nee mensen, vertrouw je hele leven op niets anders dan de wetenschap. Al het bovennatuurlijke is onzin.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:17

Heb je weleens gelezen over HSP? Voorspellende gaven geloof ik niet zo in maar een sterke intuitie en een goed ontwikkeld voorgevoel kan wel maken dat sommige situaties voor jou niet als verrassing komen waardoor het lijkt alsof je een voorspelling hebt gedaan.

Hiermee kan je zeker wel naar de huisarts en kan bijv haptonomie je helpen om meer in balans te komen en je intuitie verder te ontwikkelen

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 14:09

GabberGill schreef:
Waar woon je?

Ik ken zat mensen in deze wereld die je op alle vlakken zouden kunnen helpen. Zowel met je spirituele ontwikkeling als wanneer het blijkt dat je hulp nodig hebt.

In de omgeving Arnhem Wageningen

musiqolog schreef:
Laat je niets wijsmaken. Paranormale gaven bestaan niet. Niemand is helderziend, telepathisch, medium of wat dan ook. Dat is van heel veel mensen beweerd, maar als er wetenschappelijk onderzoek wordt gedaan, vinden ze altijd een logische verklaring. Dat hierboven iemand de Bijbel als "bewijs" voor voorspellende dromen aanhaalt, zegt al genoeg. In de Bijbel staat ook dat de Aarde maar zesduizend jaar oud is, dat ze plat is (1Samuel 2:8) en dat Eva twee keer geschapen is (één keer los [Genesis 1:27] en één keer uit een rib van Adam [Genesis 2:22]). Als je dat allemaal wilt geloven... nee mensen, vertrouw je hele leven op niets anders dan de wetenschap. Al het bovennatuurlijke is onzin.

Dat geloof JIJ en dat is JOUW mening en dat respecteer ik helemaal, maar ik ben ook gelovig en geloof in Allah. Niemand die mii gaat wijsmaken dat dat nep is.

Tieneke schreef:
Maar dromen doet iedereen. Het is een manier om prikkels te verwerken. Wat maakt dat jij denkt dat je dan "spiritueel begaafd" bent?

Het hoeft niet per se spiritueel te zijn, maar ik ben er gewoon benieuwd naar. Omdat ik de dromen van kind af aan al heb en ik dromen van 10 jaar geleden zelfs nog helemaal uit me hoofd ken

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 14:18

Sommige dromen maken nou eenmaal veel indruk op je. Daar hoef je echt niet spiritueel voor te zijn.
Dan zou heel Nederland spiritueel moeten zijn.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 14:22

Wat is de reden dat je het gevoel hebt dat je er iets mee wil doen of meer over wil weten. Waar komt je nieuwschierigheid vandaan.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 14:26

Photograph schreef:
musiqolog schreef:

Dat geloof JIJ en dat is JOUW mening en dat respecteer ik helemaal, maar ik ben ook gelovig en geloof in Allah. Niemand die mii gaat wijsmaken dat dat nep is.

En op welke feitelijke waarnemingen baseer je dat? Heb je dubbelblind onderzoek gedaan waaruit het bestaan van Allah als meest logische conclusie naar voren kwam? Doorstaat jouw geloof het scheermes van Occam, of het falsificatieprincipe van Popper?

Maar ik had het nog niet eens over godsgeloof of spiritualiteit per se. Ik heb tenslotte ook een Bijbelcitaat als onderschrift, daar kun je best waardevolle dingen uit halen. Ik heb het alleen over het voor wetenschappelijk waar aannemen van, in dit geval, de Bijbel. Als je een conclusie wilt trekken over iets, moet je die aan je verstand toetsen, niet aan je gevoel. Denken dat je echt paranormaal begaafd bent (of dat iemand anders dat is) gaat in tegen de ratio: het is niet te verantwoorden met het oog op de feiten.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 14:27

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 14:31

musiqolog schreef:
Photograph schreef:

En op welke feitelijke waarnemingen baseer je dat? Heb je dubbelblind onderzoek gedaan waaruit het bestaan van Allah als meest logische conclusie naar voren kwam? Doorstaat jouw geloof het scheermes van Occam, of het falsificatieprincipe van Popper?

Maar ik had het nog niet eens over godsgeloof of spiritualiteit per se. Ik heb tenslotte ook een Bijbelcitaat als onderschrift, daar kun je best waardevolle dingen uit halen. Ik heb het alleen over het voor wetenschappelijk waar aannemen van, in dit geval, de Bijbel. Als je een conclusie wilt trekken over iets, moet je die aan je verstand toetsen, niet aan je gevoel. Denken dat je echt paranormaal begaafd bent (of dat iemand anders dat is) gaat in tegen de ratio: het is niet te verantwoorden met het oog op de feiten.

Je hakt er lekker in Musiqolog.
TS is 16 en is zoekende naar wie ze is, precies wat je doet als je puber bent. Als TS wil weten wat haar dromen betekenen mag ze dat vooral lekker uit gaan zoeken. En als TS een bepaald geloof wil aanhangen moet ze dat ook lekker doen.
Laat haar lekker ontdekken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 14:33

Zo lang het geen kwaad kan gewoon je zoektocht voortzetten.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 14:42

Je hebt pb.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 15:25

Photograph schreef:
Ben gewoon heel benieuwd of er iets spiritueels achter zit. Aangezien dromen toen k klein kind was letterlijk series waren. Ik stel geen verkeerde vragen in mijn topics. Ze hebben het over topics van 1/1,5 jaar geleden, dat is al zo lang geleden. Maar laatste tijd zit ik helemaal niet in de stress of iets dergelijks gelukkig!

Maargoed, laten we ontopic blijven en alleen mij helpen met mijn vraag in plaats van mij te verwijzen naar een dokter. Een dokter heeft namelijk niks te maken met mijn dromen.

Je hebt toch een stalker? Of is dat weer over?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 16:05

Sommige zaken zijn ook heel goed logisch te verklaren. Zo zijn er mensen die in geesten geloven omdat ze ‘s nachts een aanwezigheid zien of voelen. Dat is echter gewoon te verklaren als slaapverlamming, maar als je wilt kan je daar natuurlijk van maken dat je spiritueel begaafd bent.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 16:18

MarcoBorsato schreef:
Photograph schreef:
Ben gewoon heel benieuwd of er iets spiritueels achter zit. Aangezien dromen toen k klein kind was letterlijk series waren. Ik stel geen verkeerde vragen in mijn topics. Ze hebben het over topics van 1/1,5 jaar geleden, dat is al zo lang geleden. Maar laatste tijd zit ik helemaal niet in de stress of iets dergelijks gelukkig!

Maargoed, laten we ontopic blijven en alleen mij helpen met mijn vraag in plaats van mij te verwijzen naar een dokter. Een dokter heeft namelijk niks te maken met mijn dromen.

Je hebt toch een stalker? Of is dat weer over?

Over gelukkig!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 17:45

Heb jij ouders waar je dingen mee kan bespreken? Je topics vallen me ook altijd op.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 20:13

Shaggy09 schreef:
Heb jij ouders waar je dingen mee kan bespreken? Je topics vallen me ook altijd op.

Tuurlijk heb ik ouders waar ik dingen mee bespreek, maar ik zie me ouders niet zovaak aangezien ze werk hebben waar ze vaak weg zijn. Maar dit soort dingen bespreek ik niet met me ouders omdat zij er persoonlijk niet in geloven

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 20:14

Maar nogmaals mensen, heel fijn allemaal dat de meeste van jullie lekker offtopic zijn, maar ik stel hier een vraag krijg alleen maar kritiek over me andere topics. Graag even gewoon antwoord op mijn vraag en als je die niet hebt, hoeft er geen reactie te komen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:20

Je hebt in Rotterdam zo'n winkel maar ik kom maar niet op de naam, ik zit er al heel de middag mee in mijn hoofd dat ik een link naar die winkel in je topic wil zetten maar ik kom er echt niet op, misschien dat iemand anders hier hem wel weet?

Het is een vrij grote winkel, helemaal hierop gericht, waar ze ook echt vanalles gerelateerd verkopen. Alles van algemene maar ook specifieke boeken over allerlei spirituele onderwerpen, wierrook, edelstenen, sieraden, kaartensets. Ik gok dat hij in coronatijd wel dicht zal zijn, maar als je weer eens zou kunnen winkelen dan denk ik dat je daar veel informatie kunt vinden, en ook mensen die je wellicht kunnen helpen om je in een richting te sturen die jij graag op zou willen.

Ik ga weer keihard voor je nadenken hoe hij ook alweer heet, maar ik wou het alvast posten want misschien weet een andere bokker toevallig welke winkel ik bedoel.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 20:23

Ben benieuwd wanneer ik ooit in Rotterdam ben, want ik ben daar nog nooit geweest en het is ook echt duur om te reizen! Maar ik ben wel benieuwd!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:34

Echt he en opeens weet ik hem weer
https://www.mystiek.nl/

Ik neem aan dat er meer van dit soort winkels in NL zijn, zelf ben ik vaak in Rotterdam daarom ken ik deze toevallig. Misschien zit er wel iets soortgelijks bij jou in de buurt?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:35

Photograph schreef:
Ben benieuwd wanneer ik ooit in Rotterdam ben, want ik ben daar nog nooit geweest en het is ook echt duur om te reizen! Maar ik ben wel benieuwd!

Zo duur is het niet hoor vanaf den haag