Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Askja schreef:Wij hebben net een keuken van Bruynzeel laten plaatsen, kosten rond de 10.000, en zijn juist heel tevreden.
Het hele proces, van oriënteren, intekenen, bestellen, doormeten en plaatsen vond ik perfect geregeld qua service. We wisten precies waar we aan toe waren. De keuken zelf is kwalitatief top, heel degelijk, mooie ladesystemen, goede inbouwapparatuur. Ik begrijp dus niet zo goed waar die slechte verhalen vandaan komen - ik hoor juist alleen positieve ervaringen over Bruynzeel.
Wij hadden hiervoor een IKEA. Best OK, wel een crime om zelf te installeren (daar staan IKEA- keukens om bekend, laten installeren via IKEA zelf is niet voor niets opvallend duur) en de vaatwasser was niet zo top. Die keuken heeft het 18 jaar uitgehouden (toen viel ie ook letterlijk uit elkaar) maar kwalitatief vond ik het toch een stuk minder dan wat we nu hebben.
Hou er wel rekening mee dat er overal erg lange levertijden zijn door corona. Dat was bij Bruynzeel niet anders, wel hebben zij zich keurig aan de van tevoren afgesproken lever- en installatiedata gehouden.
LovingTweety schreef:Onze keuken komt bij keukenwarenhuis in Ter Aar vandaan. Vele malen onder je budget en een heel stuk groter (een L vorm van 3x3) en die bevalt echt heerlijk.
Berdien schreef:Askja schreef:Wij hebben net een keuken van Bruynzeel laten plaatsen, kosten rond de 10.000, en zijn juist heel tevreden.
Het hele proces, van oriënteren, intekenen, bestellen, doormeten en plaatsen vond ik perfect geregeld qua service. We wisten precies waar we aan toe waren. De keuken zelf is kwalitatief top, heel degelijk, mooie ladesystemen, goede inbouwapparatuur. Ik begrijp dus niet zo goed waar die slechte verhalen vandaan komen - ik hoor juist alleen positieve ervaringen over Bruynzeel.
Wij hadden hiervoor een IKEA. Best OK, wel een crime om zelf te installeren (daar staan IKEA- keukens om bekend, laten installeren via IKEA zelf is niet voor niets opvallend duur) en de vaatwasser was niet zo top. Die keuken heeft het 18 jaar uitgehouden (toen viel ie ook letterlijk uit elkaar) maar kwalitatief vond ik het toch een stuk minder dan wat we nu hebben.
Hou er wel rekening mee dat er overal erg lange levertijden zijn door corona. Dat was bij Bruynzeel niet anders, wel hebben zij zich keurig aan de van tevoren afgesproken lever- en installatiedata gehouden.
Ik heb over zowel de lokale winkel als landelijk wel wat nare dingen gelezen. Zie oa deze site: https://www.qasa.nl/ervaringen/bruynzeel-keukens-13
Want ik vind die Piet Zwart keuken in het groen echt nogs steeds het allermooist
Sabbientje schreef:Is de Mandemaker groep zo slecht geworden dan?
15 jaar geleden met veel tevredenheid er een keuken gekocht.
En ook gewoon goed geïnstalleerd toen.
Zou er daarom zo weer naartoe terug gaan.
Oscar schreef:Tsja. Poeh. Ervaringen verschillen natuurlijk en er zullen ook vast mensen zijn met goede ervaringen. Ik ken eigenlijk alleen de verhalen van uit de tijd dat ik op hetzelfde industrieterrein werkte en de klanten huilend voor de deur stonden.
Maar aan de andere kant: het bedrijf bestaat al zo lang dat het ook niet anders kan dat dat er goede ervaringen zijn, anders red je het nooit zo lang.
Berdien schreef:Nu mijn koelkast langzaam maar zeker steeds verder instort, de afzuigkap het niet meer doet en de rest ook langzaam maar zeker wat minder wordtheb ik de knoop doorgehakt: ik wil een nieuwe keuken!
Ik heb een hele simpele keuken: hij is langwerpig, bestaand uit één wand en eventueel kan er nog een tweede wand daar tegenover geplaatst worden voor stukje bergruimte. Er zit dus geen hoek in, geen los kookeiland, gewoon lekker recht toe recht aan. Budget is (incl installatie) zo'n € 10.000.
Ik wil een niet al te moderne keuken: geen zwarte VT wonen kraan, geen hoogglans, geen volledig zwarte keuken of juist volledig witte keuken. Ik wil graag hout terugzien, en ook wel wat kleur. Belangrijk is dat er voldoende bergruimte is. Ik heb nu bijvoorbeeld geen enkel bovenkastje, met als gevolg dat ik nu een wand heb met een losse kast, een losse plank met daarop de magnetron, de afzuigkap staat vol kruiden.. Oftewel: een rommeltje. Ik wil dus in de nieuwe keuken ook wel kastjes boven, om zo voldoende bergruimte te creëren.
Ga met een dergelijk voorbeeld naar keuken boeren en vraag om een offerte te maken.
je kan ze nu ook aan huis laten komen dacht ik (in ieder geval bieden sommige keuken zaken dat nu aan)
Een keuken die ik echt héél gaaf vind is deze:
https://www.bruynzeelkeukens.nl/keukens ... varengroen
en dan met een houten blad: https://www.bruynzeelkeukens.nl/showroo ... rengroen-0
Echter zijn de reviews over Bruynzeel echt dramatischHebben jullie ervaringen met Bruynzeel, en hoe zijn die gegaan?
En hoe zijn jullie de zoektocht naar een nieuwe keuken gestart? Zeker nu je op dit moment niet zomaar een keukenwinkel binnen kunt stuiteren. Ik struin wel de sites af, maar ik zie vooral wat ik niet wil: donker/hoogglans/zwart/wand die uit alleen maar hoge kasten bestaat.
Berdien schreef:Oscar schreef:Tsja. Poeh. Ervaringen verschillen natuurlijk en er zullen ook vast mensen zijn met goede ervaringen. Ik ken eigenlijk alleen de verhalen van uit de tijd dat ik op hetzelfde industrieterrein werkte en de klanten huilend voor de deur stonden.
Maar aan de andere kant: het bedrijf bestaat al zo lang dat het ook niet anders kan dat dat er goede ervaringen zijn, anders red je het nooit zo lang.
Gaat dit over (een onderdeel van) de Mandemakers Groep? Of Bruynzeel?

De huidige keuken is zo'n 20-25 jaar oud en wel aan vervanging toe inmiddels. Berdien schreef:Oscar schreef:Tsja. Poeh. Ervaringen verschillen natuurlijk en er zullen ook vast mensen zijn met goede ervaringen. Ik ken eigenlijk alleen de verhalen van uit de tijd dat ik op hetzelfde industrieterrein werkte en de klanten huilend voor de deur stonden.
Gaat dit over (een onderdeel van) de Mandemakers Groep? Of Bruynzeel?
Bruynzeel vonden we mooie kwaliteit, maar was ook veruit de duurste en we zijn geloof ik een kwartier bezig geweest om uit te leggen dat we géén quooker wilden.
We zijn niet bij een Mandemakers-zaak geweest, teveel slechte ervaringen. Ikea had niet een stijl keuken die ons aansprak. Tip: check of de zaak waar je voor kiest is aangesloten bij de cbw geschillenregeling (de brancheorganisatie), dat is zeker een kwaliteitswaarborg.