Een nieuwe keuken! En dan? Aan de slag!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 12:56

Is de Mandemaker groep zo slecht geworden dan?
15 jaar geleden met veel tevredenheid er een keuken gekocht.
En ook gewoon goed geïnstalleerd toen.

Zou er daarom zo weer naartoe terug gaan.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 13:05

Askja schreef:
Wij hebben net een keuken van Bruynzeel laten plaatsen, kosten rond de 10.000, en zijn juist heel tevreden.

Het hele proces, van oriënteren, intekenen, bestellen, doormeten en plaatsen vond ik perfect geregeld qua service. We wisten precies waar we aan toe waren. De keuken zelf is kwalitatief top, heel degelijk, mooie ladesystemen, goede inbouwapparatuur. Ik begrijp dus niet zo goed waar die slechte verhalen vandaan komen - ik hoor juist alleen positieve ervaringen over Bruynzeel.

Wij hadden hiervoor een IKEA. Best OK, wel een crime om zelf te installeren (daar staan IKEA- keukens om bekend, laten installeren via IKEA zelf is niet voor niets opvallend duur) en de vaatwasser was niet zo top. Die keuken heeft het 18 jaar uitgehouden (toen viel ie ook letterlijk uit elkaar) maar kwalitatief vond ik het toch een stuk minder dan wat we nu hebben.

Hou er wel rekening mee dat er overal erg lange levertijden zijn door corona. Dat was bij Bruynzeel niet anders, wel hebben zij zich keurig aan de van tevoren afgesproken lever- en installatiedata gehouden.

Ik heb over zowel de lokale winkel als landelijk wel wat nare dingen gelezen. Zie oa deze site: https://www.qasa.nl/ervaringen/bruynzeel-keukens-13

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 13:06

LovingTweety schreef:
Onze keuken komt bij keukenwarenhuis in Ter Aar vandaan. Vele malen onder je budget en een heel stuk groter (een L vorm van 3x3) en die bevalt echt heerlijk.

Daar hebben wij onze keuken ook vandaan, maar dan in Dordrecht, ook een hoek van 3x3. Heel goed geholpen en een goede prijs weten af te spreken. Vooral de service erna was heel goed. We hadden een afzuigkap die wat lawaai maakte en wij hebben daar zelf totaal niet achteraan hoeven gaan; zij regelden alles.

Toen we nog op zoek waren zijn we ook bij keukenconcurrent binnengelopen...wat een drama was dat. Zou ik echt nooit meer naartoe gaan. Als we daar al iets gekocht hadden, waren we zeker het dubbele kwijt geweest van wat we nu hebben besteed.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 13:13

Berdien schreef:
Askja schreef:
Wij hebben net een keuken van Bruynzeel laten plaatsen, kosten rond de 10.000, en zijn juist heel tevreden.

Het hele proces, van oriënteren, intekenen, bestellen, doormeten en plaatsen vond ik perfect geregeld qua service. We wisten precies waar we aan toe waren. De keuken zelf is kwalitatief top, heel degelijk, mooie ladesystemen, goede inbouwapparatuur. Ik begrijp dus niet zo goed waar die slechte verhalen vandaan komen - ik hoor juist alleen positieve ervaringen over Bruynzeel.

Wij hadden hiervoor een IKEA. Best OK, wel een crime om zelf te installeren (daar staan IKEA- keukens om bekend, laten installeren via IKEA zelf is niet voor niets opvallend duur) en de vaatwasser was niet zo top. Die keuken heeft het 18 jaar uitgehouden (toen viel ie ook letterlijk uit elkaar) maar kwalitatief vond ik het toch een stuk minder dan wat we nu hebben.

Hou er wel rekening mee dat er overal erg lange levertijden zijn door corona. Dat was bij Bruynzeel niet anders, wel hebben zij zich keurig aan de van tevoren afgesproken lever- en installatiedata gehouden.

Ik heb over zowel de lokale winkel als landelijk wel wat nare dingen gelezen. Zie oa deze site: https://www.qasa.nl/ervaringen/bruynzeel-keukens-13

Wij hebben juist prima ervaring met de vestiging in Groningen wat betreft service en kwaliteit van het personeel, en met de service van Bruynzeel in het algemeen. Valt me overigens op dat de meeste slechte ervaringen die op de door jou gelinkte site staan, dateren van zo'n 5 jaar terug. Dus niet per se representatief voor de huidige gang van zaken.

Berdien

Re: Een nieuwe keuken! En dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 13:16

Vandaar ook dit topic, want ik wil me breed oriënteren. Goed om te horen dat jij goede ervaringen hebt met Bruynzeel en dan ook specifiek Groningen :j Want ik vind die Piet Zwart keuken in het groen echt nogs steeds het allermooist :))

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 13:17

ik heb mijn keuken bij Keukendepot gekocht.

Fijne vond ik dat ik alles zelf samen mocht stellen met losse componenten.
Apparatuur heb ik zelf aangeschaft en ook het blad komt elders weg.
In principe kies je daar uit welke stijl/front je bevalt, welke greep je er op wil en dan kan je los, ik wou bijvoorbeeld 2 kastjes met lades, en dan kleine en grote lades. Ik wou graag een hoge smalle open kast (hier moet onderin een kattenluikje komen zodat de katten naar buiten kunnen) en wat half schuine plankjes naast het raam.

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 13:19

Ik ben Ikea fan. Heb nu voor de tweede keer (2 verschillende huizen) zelf een keuken geplaatst en tevreden over de kwaliteit en natuurlijk de prijs!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 13:56

Sabbientje schreef:
Is de Mandemaker groep zo slecht geworden dan?
15 jaar geleden met veel tevredenheid er een keuken gekocht.
En ook gewoon goed geïnstalleerd toen.

Zou er daarom zo weer naartoe terug gaan.

Ik begrijp de reacties ook niet helemaal.

In ons vorige huis een keuken gekocht bij Keukenkampioen.
We bleken een paneel te missen en 1 onderplint was te kort.
Gebeld en binnen een week stond er een grote vrachtwagen voor de deur met de onderdelen.
Na 2 jaar ging de vaatwasser kapot, net buiten de garantie.
Is perfect opgelost door ze en heeft me niks gekost.

Nu in ons huidige huis vorig jaar dezelfde keuken gekocht alleen met ander blad.
Bij de installatie bleek 1 van de besteklades een deuk te hebben.
Gebeld en wederom na een week stond er een nieuwe besteklade voor de deur.

Het zal misschien per vestiging verschillen.
Maar hier echt alleen maar lof voor ze en zou er zo weer een keuken kopen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 14:48

Tsja. Poeh. Ervaringen verschillen natuurlijk en er zullen ook vast mensen zijn met goede ervaringen. Ik ken eigenlijk alleen de verhalen van uit de tijd dat ik op hetzelfde industrieterrein werkte en de klanten huilend voor de deur stonden.
Maar aan de andere kant: het bedrijf bestaat al zo lang dat het ook niet anders kan dat dat er goede ervaringen zijn, anders red je het nooit zo lang.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 14:54

Mijn ouders hebben een Bruynzeel keuken die nu al 25 jaar dienst doet. Alleen de oven en vaatwasser zijn in tussentijd vervangen, de afzuigkap en kookplaat doen het nog steeds. Dat was op dat moment zeker niet de duurste keuken uit het assortiment en toch is ze nog steeds erg goed. Maar kwaliteit kan in die tijd veranderd zijn natuurlijk, dat gebeurt helaas bij meerdere merken.

Wij hebben een Ikea keuken (Bodbyn), met koelkast/vriezer en vaatwasser van Ikea. Het fornuis en de afzuigkap zijn van Falcon en Stoves. Ons werkblad is massieve steen van bij een steenkapperij, want Ikea snijdt geen hoeken die niet exact 90 graden zijn en had ook geen massieve steen. Wij zijn super tevreden van de keuken, behalve van de vaatwasser. Tegenwoordig kan je makkelijker een inbouwvaatwasser van een ander merk laten inbouwen, maar toen bestonden er nog weinig die afgestemd waren op de afmetingen van Ikea kasten/plinten. We houden de vaatwasser zolang hij het doet, maar ooit komt er een betere :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 15:07

Oscar schreef:
Tsja. Poeh. Ervaringen verschillen natuurlijk en er zullen ook vast mensen zijn met goede ervaringen. Ik ken eigenlijk alleen de verhalen van uit de tijd dat ik op hetzelfde industrieterrein werkte en de klanten huilend voor de deur stonden.
Maar aan de andere kant: het bedrijf bestaat al zo lang dat het ook niet anders kan dat dat er goede ervaringen zijn, anders red je het nooit zo lang.

Gaat dit over (een onderdeel van) de Mandemakers Groep? Of Bruynzeel?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 15:10

Berdien schreef:
Nu mijn koelkast langzaam maar zeker steeds verder instort, de afzuigkap het niet meer doet en de rest ook langzaam maar zeker wat minder wordt :(:) heb ik de knoop doorgehakt: ik wil een nieuwe keuken! *\o/*

Ik heb een hele simpele keuken: hij is langwerpig, bestaand uit één wand en eventueel kan er nog een tweede wand daar tegenover geplaatst worden voor stukje bergruimte. Er zit dus geen hoek in, geen los kookeiland, gewoon lekker recht toe recht aan. Budget is (incl installatie) zo'n € 10.000.

Ik wil een niet al te moderne keuken: geen zwarte VT wonen kraan :') , geen hoogglans, geen volledig zwarte keuken of juist volledig witte keuken. Ik wil graag hout terugzien, en ook wel wat kleur. Belangrijk is dat er voldoende bergruimte is. Ik heb nu bijvoorbeeld geen enkel bovenkastje, met als gevolg dat ik nu een wand heb met een losse kast, een losse plank met daarop de magnetron, de afzuigkap staat vol kruiden.. Oftewel: een rommeltje. Ik wil dus in de nieuwe keuken ook wel kastjes boven, om zo voldoende bergruimte te creëren.

Ga met een dergelijk voorbeeld naar keuken boeren en vraag om een offerte te maken.
je kan ze nu ook aan huis laten komen dacht ik (in ieder geval bieden sommige keuken zaken dat nu aan)
Een keuken die ik echt héél gaaf vind is deze:
https://www.bruynzeelkeukens.nl/keukens ... varengroen
en dan met een houten blad: https://www.bruynzeelkeukens.nl/showroo ... rengroen-0

Echter zijn de reviews over Bruynzeel echt dramatisch := Hebben jullie ervaringen met Bruynzeel, en hoe zijn die gegaan?

En hoe zijn jullie de zoektocht naar een nieuwe keuken gestart? Zeker nu je op dit moment niet zomaar een keukenwinkel binnen kunt stuiteren. Ik struin wel de sites af, maar ik zie vooral wat ik niet wil: donker/hoogglans/zwart/wand die uit alleen maar hoge kasten bestaat.

Mijn tekst is weg gevallen...

Maar ga met een voorbeeld foto langs keuken zaken/laat keukenzakenbij jou komen en je hebt je antwoord.

Wij hebben een keuken van Nolten. Perfect geholpen met ontwerpen etc.
Maar de keuken zelf valt mij tegen, plaatsen duurde lang, de correcties op het plaatsen duurde helemaal lang, en de discussies die geweest zijn omdat ons iets was verkocht wat volgens hun na plaatsen (en dus 1zijdig aanpassen van hun kant) bespaar ik iedereen liever. Het is netjes opgelost, alleen vlak nadat het dus wel zo was gemaakt zoals wij gekocht hadden kwamen we er achter dat 1 deurtje net een andere tint wit heeft. Op dat moment was ik dus al langere tijd bezig om het gefixt te krijgen en had ik dus echt GEEEN zin meer om dit OOK nog te moeten doen en hebben we het toen gelaten voor wat het was (waar ik nu, 2,5 jaar later) dus spijt van heb.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 15:53

Berdien schreef:
Oscar schreef:

Als ik het goed lees, over Mandemakers.

Positieve dan wel negatieve ervaringen zijn er over elk bedrijf wel te vinden. Zelf hecht ik de meeste waarde uit recente ervaringen uit de eerste hand. Zo zijn wij zelf bij Bruynzeel uitgekomen. Maar je kan waarschijnlijk ook prima elders slagen. Het scheelt al veel als je goed weet wat je zoekt qua stijl en wat je maximale budget is, de technische zaken (afmetingen, ruimte, gewenste apparatuur) goed op een rijtje hebt, en over e.e.a. duidelijk communiceert.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 15:58

Wij hebben onze keuken bij Bruynzeel gekocht zo’n 5 jaar geleden toen ons nieuwbouw huis gebouwd werd.

Omdat er leuke kortingen waren zijn wij al voor tekeningen definitief waren een keuken uit gaan zoeken.
Zodra de tekeningen definitief waren hebben we hem aangepast en is hij precies geworden zoals wij wilden.
De man die ons hielp had ook door dat wij vrij kritisch waren en gelukkig was hij dat ook! Hij lette zeer goed op het lade/ kast verhouding zodat je bijv niet aan de ene kant kast kast kast la hebt en aan de andere kant la la kast la kast.
Later bleek dat de bouwer een muur had verlengd waardoor onze keuken niet met de bar net op de grens keuken/ woonkamer kwam waardoor wij hem nogmaals hebben aangepast. Ook bleek onze combi magnetron niet leverbaar waardoor wij de combi magnetron/ combi oven en afzuigkap hebben omgewisseld zodat ze weer alle 3 hetzelfde zouden zijn.

Pas hadden wij een niet volledig sluitend kastje en zij ze netjes de scharnieren komen vervangen want daar was wat mis mee.

Wat mij betreft is bruynzeel zeker voor herhaling vatbaar.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 16:04

Wij hebben in 2019 onze keuken bij KeukenKampioen gekocht. Wel zelf geplaatst en hierdoor flinke korting gekregen. Zijn erg tevreden over alles.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 16:50

Wij hebben gekozen voor een Ikea keuken. Omdat het huis toen snel af moest ivm zieke schoonvader en die zou daar tijdelijk gaan wonen. (Inmiddels is hij overleden)

Wij hebben voor mat zwart gekozen, en hebben het blad elders laten maken.

Wij zouden eerst voor een hele andere (mat donker rode) keuken gaan, maar zijn uiteindelijk toch heel tevreden met deze. :)

Afbeelding
De Ikea was toen gewoon open, dus met leveringen hebben wij geen problemen ervaren.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 16:54

Wij hebben in een van onze panden een groene keuken, ook van Ikea.
Het blad ook weer elders laten maken. Misschien meer jouw ding :))

Afbeelding
In het echt wel iets lichter.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 16:58

Ik vind groen met hout ook heel mooi, en hoor goede dingen over Ikea en alleen maar ellende over de mandemakers groep. Is toen ook in het nieuws geweest.
Hier moet eerst nog even gespaard worden, maar dan gaan we ook voor een ikea keuken :) De huidige keuken is zo'n 20-25 jaar oud en wel aan vervanging toe inmiddels.

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 17:16

Wij zijn ook voor ikea gegaan, vooral omdat we geen zin hadden in snelle verkopers en dat vreselijke onderhandelen.. Daarnaast vond ik het een voordeel dat we tot het laatst dingen konden toevoegen of wijzigen, zo hebben we een paar maanden later nog wat binnenlades toegevoegd.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 17:18

Berdien schreef:
Oscar schreef:

Mandemakers (en alles wat daaronder valt). Zitten hier vlakbij in Waalwijk op het industrieterrein en ik werkte bij de (bijna) overbuurman.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 17:23

Wij hebben bij 5 zaken offertes laten maken. Dat kost tijd, maar we hebben op basis daarvan wel echt een goede keuze kunnen maken. Niet alleen qua prijs, maar ook in welk bedrijf de meest prettige (lees: niet pusherige) benadering had. We hebben uiteindelijk gekozen voor een lokale zaak. :j Bruynzeel vonden we mooie kwaliteit, maar was ook veruit de duurste en we zijn geloof ik een kwartier bezig geweest om uit te leggen dat we géén quooker wilden. :+ We zijn niet bij een Mandemakers-zaak geweest, teveel slechte ervaringen. Ikea had niet een stijl keuken die ons aansprak. Tip: check of de zaak waar je voor kiest is aangesloten bij de cbw geschillenregeling (de brancheorganisatie), dat is zeker een kwaliteitswaarborg. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 17:27

Ik lees even mee :D

Wij hebben afspraken staan bij Ekelhoff (Duitsland) en Artic (db groep).

Qasa.nl is een goede site voor reviews :)

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 17:28

Geen idee ook hoe lang je bent, maar de keukens van kvik en IKEA zijn standaard 10 cm hoger dan die van de meeste andere zaken. Als je wat langer bent dan is dat echt super fijn. Kvik heeft alleen niet zoveel keus, anders dan wit, zwart en hout. Die groen/houten keuken van de IKEA is wel echt prachtig ook.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 17:35

Echt zó fijn om jullie ervaringen allemaal te lezen, hartstikke bedankt!

Ik ben zelf wel lang ja, over de 1.80m. Dus een wat hogere keuken is wel fijn.

Denk dat ik gewoon maar een dag vrij moet gaan nemen, en dan op afspraak van keukenzaak naar keukenzaak ga. Zal ook de keuken vast even goed opmeten, dat helpt altijd. En op een rijtje zetten wat ik perse wel en niet wil.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 17:41

Bij alle zaken waar wij zijn geweest werd gewoon gevraagd hoe hoog je het blad wil hebben. Daar hoef je dus niet speciaal voor naar kvik of ikea volgens mij. :)