Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mkango schreef:Wat voor berichtje bedoel je dan precies? Een "ik ben nu de ramen aan het zemen" of een berichtje aan een winkel o.i.d. om iets te vragen?
In het eerste geval kun je inderdaad het beste je 'Zichtbaar voor'(?) op 'Alleen ik' zetten. In het tweede geval kun je het beste een privébericht sturen naar de betreffende winkel/organisatie. Die knop kun je herkennen aan dit pictogram op hun pagina.
rien10 schreef:Hé, ik ga niet over wat andere mensen op Facebook posten.Mkango schreef:Wat voor berichtje bedoel je dan precies? Een "ik ben nu de ramen aan het zemen" of een berichtje aan een winkel o.i.d. om iets te vragen?
In het eerste geval kun je inderdaad het beste je 'Zichtbaar voor'(?) op 'Alleen ik' zetten. In het tweede geval kun je het beste een privébericht sturen naar de betreffende winkel/organisatie. Die knop kun je herkennen aan dit pictogram op hun pagina.
Ik ben ramen aan het zemen; alleen zichtbaar voor ik.
Ehh, je weet toch zelf wel dat je ramen aan het zemen bent?
Als iemand graag wil bijhouden wat ze van minuut tot minuut doen en dat alleen voor zichzelf zichtbaar wilt hebben, be my guest, ik heb daar geen last van.
Mkango schreef:Wat voor berichtje bedoel je dan precies? Een "ik ben nu de ramen aan het zemen" of een berichtje aan een winkel o.i.d. om iets te vragen?
rien10 schreef:Ja, ach ja. Ik zie ook dingen voorbij komen waarvan ik me afvraag waarom mensen het wél delen met de rest van de wereld, dus alles wat mensen voor zichzelf houden, dikke prima.Dat is helemaal waar Mkango. Ik bedoelde het meer als het uitspreken van mijn verbazing

Soms krijg je een 'Persoon X heeft hierop gereageerd" of "Persoon X was getagd in deze post," maar als jij iets post op bijvoorbeeld de pagina van Kruidvat, dan krijgen jouw vrienden geen "Maris stuurde dit naar Kruidvat" in hun tijdlijn. Het enige wat kan, is dat als zij naar de Kruidvatpagina gaan, ze jouw berichtje kunnen zien. Maris schreef:Maar ik krijg van vrienden echt berichtjes te zien die ze buiten hun eigen pagina om plaatsen ?! Dus ik kan zien dat ze ergens iets liken of iets schrijven op een pagina van een bedrijf ( of de belastingdienst). Zonder dat ik daar naar zoek.