Negatieve evaluatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-21 00:22

Deze avond ben ik al naar de huisarts geweest. Ik heb een brief voor de arbeidsgeneesheer gekregen.
In de namiddag wel terug rare chatberichtjes van mijn leidinggevende gekregen: het begint altijd met de vraag waar ik mee bezig ben- dan som ik op wat ik gedaan heb en wat ik nog zal doen - dan zegt ze altijd dat ze het zelf druk heeft - dan zeg ik dat ze maar moet roepen als ik met iets kan helpen - dan vroeg ze of ik contact gehad heb met hrm (personeelsdienst) - gezegd dat ik ze gebeld hadden maar nog geen verdere oplossing gevonden was - antwoordt zij terug ‘ja toch niet de oplossing die jij wil’. Hrm heeft mij gevraagd naar wat mijn voorkeur uitgaat, daar heb ik ook op geantwoord maar dat is volgens hen niet mogelijk. Voor mij geen probleem, maar nu doen ze alsof ik alleen dat wil doen wat ik gezegd heb en voor de rest niets. Ach ja ... het zal even doorbijten worden.

Josje_D

Re: Negatieve evaluatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 07:44

Het zegt meer over jouw leidinggevende dan over jou ts. Je bewandelt het juiste pad, ik hoop echt voor je dat er een oplossing komt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 08:03

Nele80 schreef:
In de namiddag wel terug rare chatberichtjes van mijn leidinggevende gekregen

Onprofessioneel.

Ik zou sowieso afspreken dat je dagelijkse updates telefonisch wilt doen (dan hoor je de intonatie erbij) of via Teams/Zoom/.. (beeld en intonatie).

Daarnaast aangeven dat eventuele updates omtrent jouw functioneren via de officiële kanalen gedaan worden en dat ze daar kunnen informeren :evaw:

Ik vind je leidinggevende namelijk erg negatief en veroordelend klinken en dat komt niet ten gunste van jouw reïntegratie. Persoonlijk zou ik deze werkwijze (chatten en daarbij nog sneren uitdelen aan een medewerker die recent terugkomt uit ziekteverlof) zelfs een plankje hoger weg durven leggen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 21:15

Ik denk dat we moeten opletten met iemand in dit verhaal te veroordelen. We kennen alleen de interpretatie van het gedeelte van de communicatie dat TS met ons deelt. Wat een onzeker persoon als sneren en controleren ziet, is door de leidinggevende misschien bedoelt als dagelijkse check-up om te zien of de taken lukken of dat de werknemer met iets vastzit.
Als je emotioneel in een moeilijkere periode zit, kunnen dingen al snel negatiever geïnterpreteerd worden.

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 10:25

@gini: ik ben me daar zelf ook van bewust. Ik weet dat mijn leidinggevende soms snel een berichtje stuurt en dat dat dan bij mij harder overkomt dan het eigenlijk de bedoeling is. Want als ik haar opbel is ze wel vriendelijk hoor. En een baas moet nu eenmaal zeggen wat er moet gedaan worden.
Dat neemt niet weg dat er nu dingen van mij verwacht worden, die ik met de sturing die ik krijg, niet voldoende correct kan uitvoeren. De dienst is van het principe dat de mensen die er werken deze taken zonder sturing moeten kunnen. Ze hebben geprobeerd om extra begeleiding te geven, maar dat komt neer op een berichtje in de stijl van: nota is niet correct, pas hem aan.
Op zich neem ik hen niets kwalijk hoor. We hebben het geprobeerd en het lukt niet. Dat is niet erg, maar moet opgelost worden. Dan vind ik de manier waarop dit nu gebeurt wel jammer. Er wordt vaak gezegd ‘maar jij wil hier niet blijven’, dat vind ik niet helemaal correct.
Er is misschien een nieuwe positie voor mij gevonden, maar dat zullen ze maar over een 2tal weken weten.

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 16:11

Deze morgen heb ik het voorstel tot demotie gekregen. Ik krijg 2 jaar lichter werk en mag terug naar mijn vorig kantoor. Daar ben ik heel opgelucht over.
In deze 2 jaar moet ik meedoen aan selecties. Wat het uiteindelijk doel daarvan is weet ik momenteel nog niet. Dus daar heb ik uitleg over gevraagd.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 00:08

Fijn, hopelijk zit je daar weer op je plek.

Josje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:54

Dat is goed nieuws TS! Dat geeft vast wat ademruimte. Hopelijk kan je je draai weer vinden op je vorige kantoor.

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 19:50

De overplaatsing is rond. Maandag start ik op een andere dienst. Terug naar een plaatselijk kantoor ipv het hoofdbestuur. Wel op een andere dienst dan ik al gewerkt hebt, dus ik zal volledig moeten opgeleid worden. Maar dat zal wel lukken.
Op mijn huidige dienst waren ze nu opeens heel verontwaardigd dat het opeens zo snel is gegaan, terwijl het ervoor niet snel genoeg kon gaan. Maandag heb ik nog een hele boze telefoon gekregen en een heleboel verwijten. Ik had zowiezo al verlof voor de rest van de week gepland dus eigenlijk komt dat nu nog goed uit. Ik werk deze week nooit omdat het dan de verjaardag van mijn vader en mijn stiefvader is. Zij zijn allebei veel te jong en heel onverwachts gestorven en dan wil ik mijn mama even wat meer gezelschap houden.

hasufel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:10

Verdrietig dat je laatste week daar zo loopt, hopelijk vind je de rust voor herdenken samen met je moeder.
Wel top dat er een nieuwe plek komt die waarschijnlijk beter past! Sterkte deze week en succes met je nieuwe start