Op hakken leren lopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Op hakken leren lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 17:28

Ik vind het er altijd wel mooi uitzien, maar ik krijg er teveel last van dus doe het gewoon niet meer.

Leuk historisch waargebeurd verhaaltje: oma (leeft niet meer) werd vlak voor de bevrijding na WOII 16 jaar en mocht toen haar eerste hakken. Ze heeft gelijk met haar eerste hakken achter de bevrijdingsstoet aangelopen en heeft ze daarna nooit meer uitgetrokken. Haar hele leven liep ze op hoge hakken, ook binnenshuis. Toen ze halvervege de 70 haar heup brak moest ze niet alleen weer leren lopen vanwege de heup maar ook omdat ze niet op platte schoenen kon lopen :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:20

Ik draag altijd hakken. Ik ben begonnen met een jaar of 14 met een kleine blokhak. Daarna hogere blokhakken en daarna is een smallere hak ook geen probleem meer. Hoger dan 10 cm ga ik meestal niet. En ik loop het liefste op blokhakken rond de 8 cm.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:31

Aan de dragers hier, hebben jullie tips voor fijne merken die niet te duur zijn? Ik heb onlangs een stel hakken op zalando besteld maar ze lopen gewoon echt niet chill. Ze zijn ook wel hoog, dacht 12 cm hak dus wil in t vervolg sowieso lager gaan.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:32

elnienjo schreef:
Gewoon niet. Waarom zou je je voeten martelen met dat soort ondingen? Trek gewoon iets aan waar je lekker op loopt.

_/-\o_ :j _/-\o_

Ik begin er niet meer aan, en daar zijn mijn voeten erg blij mee.
Laatst bijgewerkt door jiehaaa op 22-02-21 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:34

Kuggur schreef:
elnienjo schreef:
Gewoon niet. Waarom zou je je voeten martelen met dat soort ondingen? Trek gewoon iets aan waar je lekker op loopt.

Dit dus. Absurd schoeisel.

Medestanders, ik groet u!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:35

Shaggy09 schreef:
Aan de dragers hier, hebben jullie tips voor fijne merken die niet te duur zijn? Ik heb onlangs een stel hakken op zalando besteld maar ze lopen gewoon echt niet chill. Ze zijn ook wel hoog, dacht 12 cm hak dus wil in t vervolg sowieso lager gaan.
Vroeger had ik veel van Asos eigen merk, die waren niet verkeerd. :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:50

Shaggy09 schreef:

Ik heb via zalando verschillende. Sommige kan ik niet op lopen, andere juist wel weer. Ook primark hakken waar ik zo op weg loop, maar ook sommige meteen weggelegd.

Het is helaas echt uitproberen

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:01

Ik vind Tamaris een fijn merk. Goede pasvorm, degelijke kwaliteit en verschillende hoogtes hakken.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:09

Shaggy09 schreef:

Tamaris, van Lost Ink heb ik ook wat hakken en die zitten ook erg fijn. Zijn wel weer aan de hoge kant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:11

Vooral goed passende hakken kopen. Ik loop bijna altijd op hakken, veelal pumps en enkellaarsjes met een flinke hak(8-12cm). Ik loop veel en trek ook gerust hakken aan bij het winkelen oid. Ik vind alle hakken van Tamaris en alle pumps van Giulia echt top lopen, maar dat is persoonlijk. Vooral veel proberen en een merk vinden dat bij je past :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 07:27

Kuggur schreef:
elnienjo schreef:

Dit dus. Absurd schoeisel.

Oké boomer

:*

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:47

Ik heb in mijn puberteit nooit geoefend. Liep er zo op weg zonder problemen.
Totdat ik mijn voet brak toen ik met paard onderuit ging.
Een jaar niet opgelopen en toen moest ik echt wennen.
Een goed passende schoen is wel echt van belang.
En dat hoeft niet altijd een dure schoen te zijn. Op mijn naaldhakken van 40€ loop ik de hele dag zonder problemen.
Maar die merk hakken die ik heb waren heel duur maar ik kan er niet op lopen.

Sowieso loop ik beter op hakken van enkel laarsjes dan pumps.
Ik heb onwijs holle voeten en welke pumps ik ook draag het gaat niet.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:32

Op hakken lopen kun je zeker trainen. Omdat je op je tenen loopt, sta je bijvoorbeeld veel wiebeliger. Sterke beenspieren, enkels en goed getrainde kleine spieren helpen. Over het algemeen kunnen de meeste mannen beter op hakken lopen dan vrouwen, omdat de beenspieren dus beter ontwikkeld zijn.

Ik kan zelf niet lang op hakken lopen, maar toen ik ging hardlopen, ging dat wel beter/minder snel last van voeten.
Want met hardlopen train je je benen, maar ook de spieren die voor evenwicht zorgen. Want je landt steeds op één voet/been en die moet dan het hele gewicht dragen op een mogelijk ongelijke ondergrond. Is dat niet jouw ding, dan kun je elke dag balansoefeningen doen. Ik doe elke ochtend en avond tijdens het tandenpoetsen oefeninge. Dan sta ik of 2x 1 minuut op 1 been of 4x 30 seconden op één been. En dan je been die de grond niet raakt bewegen, een beetje als balletoefening. De traint je benen dan op stabiel staan. En dan sta je ook beter op hakken.

Maar kijk ook naar welke schoen/hak voor jou geschikt is.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 17:37

Het is een wonder maar ik kn dus blijkbaar gewoon op hakken lopen. Heb gister de hele dag op 14 cm hakken gelopen in de stad

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:54

natuurtalentje :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:55

Ik ben 46, heb geen schoenen met hakken, nooit gehad en kan er ook niet op lopen. Ben ook echt veel te bang dat het mijn enkels gaat kosten.

Maar ik vind het wel mooi staan vaak.

Mijn moeder liep al haar hele leven op hakken en heeft juist moeten leren om platter te lopen toen ze ouder werd. Die had juist het gevoel dat ze omviel.
Is echt stukje bij beetje gegaan en kan nog steeds niet geheel plat lopen. Maar is 77 en loopt wel rechtop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 18:05

superpony schreef:
Ik ben 46, heb geen schoenen met hakken, nooit gehad en kan er ook niet op lopen. Ben ook echt veel te bang dat het mijn enkels gaat kosten.

Maar ik vind het wel mooi staan vaak.

Mijn moeder liep al haar hele leven op hakken en heeft juist moeten leren om platter te lopen toen ze ouder werd. Die had juist het gevoel dat ze omviel.
Is echt stukje bij beetje gegaan en kan nog steeds niet geheel plat lopen. Maar is 77 en loopt wel rechtop.
Ik vind het ook wel belangrijk om af te wisselen. :j Zelfs na een dag op hakken lopen voel je al dat je spieren weer even moeten 'wennen,' laat staan als je altijd op hakken loopt. En ik heb al van die korte hamstrings. :') Nu loop ik thuis sowieso op blote voeten of sokken, en als ik ga wandelen draag ik van die barefoots, dus echt heel veel problemen voorzie ik ook niet.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 18:07

Shaggy09 schreef:

Tamaris, echt leer
5th avenue (Van Haren), echt leer
Marco Tozzi

Bovenstaande lopen prima en hebben een speciaal voetbed voor een pijnloze dag :D

Ik draag vaak hakken van deze merken, dat gaat prima.
Verhoogde sneakers heb ik ook vaak, van G&P store (Alieexpress, leren voetbed en lopen zalig, aanrader)
https://nl.aliexpress.com/store/5074184 ... e5eca2H4k7

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:47

Op hakken lopen is niet zozeer iets wat moeilijk is, maar je moet je er comfortabel in voelen. En dat heeft niet alleen te maken met pasvorm en kwaliteit (wat overigens echt wel uitmaakt, neem alsjeblieft geen hoge (lage kunnen wel) van Haren hakken maar spaar wat langer door. Loopt veel beter.). Het heeft vooral te maken met dat je ze "durft" te dragen. Dat je je niet constant bewust bent van het feit dat je op hakken loopt en wat mensen daar wel niet van vinden. Je moet je er fijn op voelen en niet onzeker.

Ik loop eigenlijk standaard op 10 cm. Sneakers heb ik niet, vind ik niet mooi. Ik ben niet zo lang dus al vroeg (16) begonnen met een klein hakje. 4 cm is genoeg om goed op te leren lopen, en niet te hoog dat je denkt van "zie ik er niet achterlijk uit?" of "kan ik dit wel?". Begin laag, en bouw vanaf daar op. Ik begon op kleine hakjes, en inmiddels loop ik volledig Amsterdam door op 10 cm hoge naaldhakken. Zijn geen goedkope want ook iemand die erg goed op hakken loopt kan het nog geen kwartier volhouden op slecht zittende hakken. Ze zitten goed, en ik denk er niet meer bij na.

Begin laag, bouw vanaf daar op. :j

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 16:37

Thanks voor alle tips! Blijkbaar kan ik prima op alle soorten en maten lopen zonder geoefend te hebben. Eerste keer met hoge blokhakken van een vriendin van mij, waren wel iets te groot dus uiteindelijk super veel pijn aan me voeten. De andere keer hakken van hier, heb dr alleen 3 sokken in aangetrokken aangezien ze te groot waren. Het waren naaldhakken van 10+ cm en ze liepen prima! Was in het begin wel heel bang omdat het toch wat onstabieler is dan blokhakken