Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Hier staat in cijfers uitgedrukt hoe streng een lockdown is per land.
Nederland komt daar op het moment vrij hoog uit, kort onder Duitsland.
https://ourworldindata.org/grapher/covi ... gion=World
secricible schreef:Pierre capel, viruswaanzin is fervent aanhanger van hem. Ik kan hem nu googlen en een idee krijgen van deze man, maar ik was vooral heel benieuwd hoe dat nou werkt in een rechtbank, aangezien dat allemaal leken zijn op dat gebied.
secricible schreef:Ja dat is dus mijn vraag.
Beide partijen doen onderzoek en verklaren dat aan de rechter toch? Maar die rechter kan wetenschappelijk onderzoek dan toch niet beoordelen als leek? Hoe werkt dat met iets dat zo gebaseerd is op wetenschap?
Citaat:Israëlische onderzoekers melden in het medisch-wetenschappelijke tijdschrift The Lancet dat het coronavaccin van Pfizer en BioNTech al na de eerste injectie 85 procent effectief is. Er werd onderzoek gedaan onder ruim 7000 gezondheidswerkers die werden gevaccineerd in het Sheba Medical Center. De wetenschappers zagen tussen 15 en 28 dagen na de inenting dat het aantal typische coronaklachten met 85 procent afnam. Het totale aantal infecties, ook onder patiënten zonder klachten, verminderde met 75 procent.
Wistaire schreef:Ik snap heel goed dat mensen er klaar mee zijn en dat de draagkracht afneemt, maar wat willen mensen dan? Dat ze nu zeggen 'Oke jongens, we zijn er klaar mee- dit, dit en dit mag allemaal weer.' en wanneer dan een maand later de besmettingen weer flink stijgen 'Ja, sorry mensen. Toch maar weer een avondklok en geen bezoek meer.' Ik denk niet dat de draagkracht daar beter van wordt...
Het is gewoon poedersuiker, en daar mag je ook echt wel van balen. Maar het is even niet anders.