Test met proef evenementen in Corona tijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:13

Liselot schreef:
Cerosa schreef:
Ik heb er gisteren gewerkt. Ik moet zeggen, het was erg onwerkelijk om zo weer gasten te ontvangen. Maar, ook ik moet 2maal getest worden. Afgelopen zaterdag voor het evenement, en aankomende zaterdag wederom ter controle.

Ik ben benieuwd wat de uiteindelijke resultaten zijn, het geeft toch hoop vind ik!

Moet je tussentijds ook in quarantaine? Want anders kan je het natuurlijk ook nog ergens anders oppikken lijkt me.

Ik vind het goed dat er iig proeven gedaan worden, zo kan er gekeken worden of over een aantal maanden de theaters (die dus echt al veeeeeeel langer dicht zijn dan de kappers of detailhandel) en poppodia hopelijk toch weer IETS kunnen organiseren. Die zijn namelijk afhankelijk van dit soort proeven, de rest van de bups die nu dicht zit is afhankelijk van de lockdown die aanzienlijk eerder voorbij zal zijn dan dat de evenementenbranche weer wat kan uitvoeren ;)

Er is mij inderdaad gevraagd, zoveel mogelijk in quarantaine te gaan. Ik hou me daar dan ook aan, niet alleen omdat ik het ergens op zou kunnen pikken, maar vooral ook met het oog op andere besmetten (mocht ik het gisteren opgelopen hebben).

Liselot

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:16

Ik doelde meer op dat je anders een vertekend beeld kan krijgen van de test. Maar anderen niet besmetten is natuurlijk ook een hele belangrijke

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:17

Kabayo schreef:
Weet je waar je je kan aanmelden? Ik kan het niet vinden op de site

Bij de site van Back to Live kun je je aanmelden voor een mailingslijst wanneer de inschrijvingen open gaan :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:19

Ik vind het mega interessant. Ik heb zelf ontzettend veel zin in een feestje. Maar: Mijn behoefte om mijn inner circles (om het zo maar te noemen) te zien is groter. Daarom volg ik deze experimenten op een afstandje. Ik hoop dat er uitkomsten uitkomen waar de branche wat mee kan en waardoor het leven weer wat opgepakt kan worden.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 15:09

Ik heb me wel aangemeld om meer informatie te ontvangen over de kaartverkoop, maar ben er nog niet 100% uit of ik daadwerkelijk kaartjes zou kopen.
Het lijkt me super leuk, maar inderdaad twijfel ik of het het waard vind. Gelukkig hebben we nog ff om er over na te denken ;) .

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 10:22

Ik begrijp dat je morgen voor alle evenementen vanaf 12.00 kaartjes kan kopen!
Ben heel benieuwd hoe dat gaat, zal wel storm lopen. Normaal gezien kan ik in dit soort situaties nooit kaartjes scoren dus ik vrees dat het sowieso heel lastig gaat worden :+ .

Oh en de artiesten zijn ook bekend!

Citaat:
Onder meer André Hazes en Chef'Special in line-up testevenementen
Organisatoren ID&T en MOJO hebben de artiesten bekendgemaakt die gaan optreden tijdens de testevenementen in de Ziggo Dome en op het Lowlands-terrein in Biddinghuizen.

Tijdens het zogeheten Back to Live Dance Event in de Ziggo Dome treden op 6 maart Sunnery James & Ryan Marciano, Sam Feldt, Lucas & Steve en Lady Bee op. De dag erna geeft André Hazes een testconcert.

Ook de line-up voor het testfestival op het Lowlands-terrein in Biddinghuizen is bekend. Op 13 maart treden tijdens het dance-gedeelte onder meer Joris Voorn en Colin Benders op. De dag erna spelen onder meer Chef'Special, De Staat, Maan en Jett Rebel op het Back to Live Pop Festival.

In de Ziggo Dome worden 1300 bezoekers verwacht, in Biddinghuizen zijn het er per festival 1500. Bij alle testevenementen worden de bezoekers verdeeld in verschillende bubbels. Doel is om te bekijken hoe evenementen in coronatijd in de toekomst veilig georganiseerd kunnen worden.

Bericht over het eerste test evenement:
https://www.nu.nl/cultuur-overig/611814 ... recht.html

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:47

Ik ga sowieso die met Joris Voorn proberen, ben echt al helemaal hyped :+

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 17:08

sureido schreef:

Gelukt?

Ik heb helaas geen kaartjes kunnen bemachtigen -O-

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:15

Josien_ schreef:
sureido schreef:

Gelukt?

Ik heb helaas geen kaartjes kunnen bemachtigen -O-

Ja!!! *\o/* *\o/* *\o/*

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:31

Klopt het dat die hele site eruit ligt trouwens? Want ik krijg continu een foutmelding, hahaha.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:57

Volgens mij was de site overbelast geraakt ja :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:43

Ik zie bij mijn proef evenement staan bij de info dat het achteraf testen moet. Ik hoop dat iedereen het doet zodat het 100% word en er ook echt wat gedaan kan worden met de info.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:45

Volgens mij had 80% zich achteraf laten testen.
Dus niet iedereen heeft daar zin in..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:47

Ik vind, als je meedoet, je dat verplicht bent. Waarom wil je anders meedoen aan een onderzoek? Het is leuk, zo’n feestje, maar dan moet je wel ook meewerken met de lasten. Ik ga iig 100% zeker wel testen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 23:12

Helemaal eens sureido.
Ik zei het al in het algemene topic, maar wat mij betreft heeft dit onderzoek een ander resultaat opgeleverd dan waar naar gezichg werd. Namelijk dat 1/5 van de mensen blijkbaar zo egocentrisch is dat je ze deze verantwoordelijheid niet kan geven. En dus de festivals pas open als er ruimte is zonder testen. Mensen zijn hier duidelijk te laks voor.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 23:18

Nou ja, niet helemaal mee eens. Als je met sneltest en 48 u negatieve pcr test werkt, dan denk ik dat er geen echte uitbraken kunnen komen.

Het is ook niet de bedoeling dat straks na elk festival iedereen weer gaat testen.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 07:30

Let wel, mensen mochten zich alleen op bepaalde locaties en bepaalde tijden laten testen. Ik denk dat je dat wel als nuance moet zien.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 09:27

Als dat mij niet uitkomt, dan verzin ik wel dat ik klachten heb en ga ik gewoon bij de ggd, ze doen een soort enquête uitsturen volgens mij na afloop en dan kan je alsnog ‘ja’ invullen als ze vragen of je je getest hebt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 10:29

Douce schreef:
Let wel, mensen mochten zich alleen op bepaalde locaties en bepaalde tijden laten testen. Ik denk dat je dat wel als nuance moet zien.

Ik zie niet waarom dat een nuance is. Dat waren voorwaarden die vooraf heel duidelijk staan aangegeven en waar je mee akkoord gaat. Dan hoor je die verantwoordelijkheid te nemen.

Dat er enkele door overmacht niet kunnen is tot daar aan toe maar 1 op de 5 laat gewoon laksheid zien.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:13

Ik zie wel nuance. Als notabene degene die het onderzoeken zeggen dat het niet echt onderdeel is van het onderzoek, het alleen op 1 middag kan op voor jou een lastig te bereiken locatie. Ja sorry, dan snap ik wel dat je geen 100% score haalt.

https://www.theaterkrant.nl/nieuws/geen ... troletest/

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:00

Maar dan ga je toch gewoon naar een testlocatie om de hoek?

Het vooraf testen is verplicht op die locatie omdat ze dan kunnen garanderen dat er op tijd een uitslag is. Voor het na testen maakt het geen drol uit in welk tijd bestek je je resultaat hebt, dus dan ga je toch lekker naar de ggd in de buurt? Heb je wel gewoon je uitslag.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 05:05

https://www.nu.nl/muziek/6120340/aanwez ... redirect=1

En het volgende evenement dat bewijst dat grootschalige activiteiten pas weer kunnen nadat mondkapjes en afstand zijn afgeschaft. “Na een tijd gingen de mondkapjes af”, afstand werd niet meer gehonoreerd in de vakken waar dat moest. Maar “dat is niet erg, want het is een experiment”.

Volgens mij hebben alle experimenten tot nu toe laten zien dat het natuuelijk gedrag van mensen te sterk is om op een verantwoorde manier te feesten met maatregelen.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 05:53

Volgens mij heeft het expiriment dan laten zien dat mensen er meer dan genoeg van hebben en dat het tijd is om op te houden met die onzinnige maatregelen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 06:47

Texas02 schreef:
Volgens mij heeft het expiriment dan laten zien dat mensen er meer dan genoeg van hebben en dat het tijd is om op te houden met die onzinnige maatregelen.

Ik heb er ook meer dan genoeg van om mijn halve dienst in een plastic pak te lopen met een benauwd mondkapje en een beslagen bril. Maar ik stop er toch ook niet mee?

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 08:36

Je kunt niet de hele wereld opsluiten en kapot maken voor een virus welke te vergelijken is met een hevige griep (officiële cijfers zijn overal te vinden), welke ook geen pandemie geweest was als niet heel toevallig de cijfers voor wanneer iets een pandemie is terug gedraaid waren.. Dus ja, mensen zijn het zat. En het verbaast mij dat deze belachelijke maatregelen nog zo lang geaccepteerd zijn..