Webshop levert product niet, geen contact meer te krijgen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:30

Vervelend zeg ts, ik zou blijven bellen naar ze.

Ik heb daar best vaak dingen besteld en is altijd aangekomen snel, behalve 1 keer , maar toen had ik gebeld en had ik een vrouw aan de lijn maar alles was goed gekomen, het was even niet op voorraad.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:31

Een e-mail is bindend. Mocht dit tot een rechtszaak komen, dan is een e-mail gelijk aan een aangetekende brief.

Het is toch van de zotte dat ze dit op jullie afschuiven.

Terugbetalen en zelf uitvechten met DPD. Daar moet je klant niet tussen zitten. Wat een flutbedrijf!

Misschien een recensie achter laten op Facebook? Daar zijn de meeste bedrijven niet zo blij mee.

Peerke_

Re: Webshop levert product niet, geen contact meer te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 20:14

Als je telefonisch vraagt om de tracking code, krijg je hem dan ook niet?

Als bij ons de klant zegt een pakket niet ontvangen te hebben en de tracking gegevens zeggen van wel vragen we ook altijd om een soortgelijk formulier in te vullen, tracking gegevens en adres staan al ingevuld, dus eigenlijk is het alleen aanvinken dat het pakket niet is aangekomen, en een handtekening zetten.

Het allerbeste om te doen is hun keurmerk aanschrijven, de webshop is namelijk akkoord gegaan volgens bepaalde regels te werken, en dat doen ze nu niet. Keurmerken dreigen altijd meteen dat je het keurmerk verliest als je het niet oplost.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-21 20:17

01San schreef:
Vervelend zeg ts, ik zou blijven bellen naar ze.

Ik heb daar best vaak dingen besteld en is altijd aangekomen snel, behalve 1 keer , maar toen had ik gebeld en had ik een vrouw aan de lijn maar alles was goed gekomen, het was even niet op voorraad.

Wij krijgen steeds dezelfde persoon aan de lijn wanneer we bellen. Dit is een jongeman. Ze bieden steeds geen oplossing maar blijven erbij dat het onderzoek eerst afgerond moet worden.

Peerke_ schreef:
Als je telefonisch vraagt om de tracking code, krijg je hem dan ook niet?

Als bij ons de klant zegt een pakket niet ontvangen te hebben en de tracking gegevens zeggen van wel vragen we ook altijd om een soortgelijk formulier in te vullen, tracking gegevens en adres staan al ingevuld, dus eigenlijk is het alleen aanvinken dat het pakket niet is aangekomen, en een handtekening zetten.

Het allerbeste om te doen is hun keurmerk aanschrijven, de webshop is namelijk akkoord gegaan volgens bepaalde regels te werken, en dat doen ze nu niet. Keurmerken dreigen altijd meteen dat je het keurmerk verliest als je het niet oplost.

Ze hebben deze keer de traceercode meegestuurd. Ik heb deze code gecontroleerd bij DPD en deze staat op afgeleverd. Wel kan ik zien dat dit niet bij ons is. Er staat namelijk bij dat hij afgeleverd is bij een iemand die wij niet kennen. We kunnen helaas geen adres of iets anders zien. De traceerlink uit de originele bestelling kan ik helaas niet meer openen dus ik kan ook niet controleren of dit hetzelfde nummer is van de eerste bestelling of niet.

Op de ontvangstverklaring van DPD staat hetvolgende: Ik verklaar hierbij, dat ik het onderstaande pakket(nummer) niet heb ontvangen. Bovendien heb ikzelf niet getekend voor ontvangst. Ik ken het handschrift niet dat op de bestellijst staat.

Er wordt dus gevraagd om een formulier te ondertekenen waarin we dit verklaren. Nu hebben wij een code gekregen waarvan wij niet zeker weten of dit om de ren gaat of het andere deel van de bestelling (die wij wel ontvangen hebben). Ook hebben wij nooit een handtekening oid gezien. We kunnen dus niet zeggen of dat we het niet herkenn. Echter moeten we dit wel ondertekenen. Mijn moeder twijfelt nu dus om de ontvangersverklaring te sturen.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 20:30

DPD doet er vrij lang over voor zaken zijn afgehandeld. Persoonlijk zou ik die tracking invullen van het pakket die zij doorgegeven en die wel afgeleverd is maar niet bij jullie. DPD heeft die verklaring nodig om het het onderzoek af te ronden en om de webshop uit te betalen.
Ik werk zelf ook voor een webshop en bij ons werkt het hetzelfde, het is alleen vervelend voor de ontvanger. Mijn ervaring is wel dat ze na die verklaring uitbetalen. Het is wel een zaak dat de webshop er zelf bovenop zit bij DPD anders duurt het nog langer. Als er voor getekend moest worden kan de webshop in de pod zien wie getekend heeft. Voorheen kon je via de pod zelfs de GPS locatie achterhalen, weet alleen niet of dat nog zo is. Al hoeft de ontvanger niet altijd dezelfde te zijn als de daadwerkelijke ontvanger.
Heb je ook gevraagd naar welk email adres ze de track en trace gestuurd hebben?

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 20:35

Gewoon dat formulier invullen :j

De webshop krijgt pas een vergoeding als het formulier is ingeleverd.
Als je als webshop eerst je klant terugbetaald, vullen klanten zelden dat formulier nog in, in dat opzicht snap ik ze wel.
Maar waarom dat allemaal zo lang moet duren...

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-21 20:37

Vajramani schreef:
DPD doet er vrij lang over voor zaken zijn afgehandeld. Persoonlijk zou ik die tracking invullen van het pakket die zij doorgegeven en die wel afgeleverd is maar niet bij jullie. DPD heeft die verklaring nodig om het het onderzoek af te ronden en om de webshop uit te betalen.
Ik werk zelf ook voor een webshop en bij ons werkt het hetzelfde, het is alleen vervelend voor de ontvanger. Mijn ervaring is wel dat ze na die verklaring uitbetalen. Het is wel een zaak dat de webshop er zelf bovenop zit bij DPD anders duurt het nog langer. Als er voor getekend moest worden kan de webshop in de pod zien wie getekend heeft. Voorheen kon je via de pod zelfs de GPS locatie achterhalen, weet alleen niet of dat nog zo is. Al hoeft de ontvanger niet altijd dezelfde te zijn als de daadwerkelijke ontvanger.

We hebben 1 link gekregen. Deze link kunnen we nu niet meer openen, of nouja niets meer zien. Het pakket is echter in 2 delen verstuurd. Het pakket van de eerste link is wel aangekomen. De tweede, de puppy ren echter niet. Ze hebben deze code nooit aan ons gestuurd. Ook niet toen we twaalf januari belden.

Het bedrijf zit er niet echt achteraan. We hebben 12 januari dus gebeld. Toen is er een onderzoek opgestart. Ze zouden met ons contact opnemen. 1,5 week geleden hebben ze ons de ontvangers verklaring gestuurd na al een aantal boze mailtjes. Daar is nooit een antwoord op gekomen. Deze konden we tot vandaag dus niet invullen ivm geen traceercode. Daar is ook een keer of 2 voor gemaild maar geen reactie. Vandaag dan de code gekregen na het telefoontje gisteren.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 22:58

Joy_Mennings schreef:
Hoe werkt dat precies via de mail? Ik heb al een review op trustpilot geschreven. Op Facebook etc kan ik nog proberen als ze weer niet reageren.

Ik heb destijds een voorbeeld brief gehad van het juridisch loket (over in mijn geval dwaling). Deze kon ik aan passen naar mijn situatie, en naar 'het bedrijf' mailen met als titel, en in de mail, dat dit een aangetekende brief betrof.
Dus wel met jou gegevens/handtekening etc. Dus eigenlijk het volledige plaatje, zonder de kosten te maken. (Ik wist tenslotte geen definitief adres want deze was niet kenbaar gemaakt dus ik kòn ook gewoon niks per post sturen. Ik had wel een adres gevonden maar zie er maar achter te komen of die persoon daar daadwerkelijk zit)

Je kan uiteraard ook gewoon het Juridisch loket eens bellen om te vragen hoe je dit moet aanpakken. Zij zullen ook meer thuis zijn in al die algemene voorwaarden en wetten etc :+

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 23:10

Oh wat slecht. Heb zelf weleens kennelpanelen besteld en altijd goed gegaan gelukkig.

Hopelijk krijgen jullie gauw je geld terug.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:49

Joy_Mennings schreef:
Vajramani schreef:

We hebben 1 link gekregen. Deze link kunnen we nu niet meer openen, of nouja niets meer zien. Het pakket is echter in 2 delen verstuurd. Het pakket van de eerste link is wel aangekomen. De tweede, de puppy ren echter niet. Ze hebben deze code nooit aan ons gestuurd. Ook niet toen we twaalf januari belden.

Het bedrijf zit er niet echt achteraan. We hebben 12 januari dus gebeld. Toen is er een onderzoek opgestart. Ze zouden met ons contact opnemen. 1,5 week geleden hebben ze ons de ontvangers verklaring gestuurd na al een aantal boze mailtjes. Daar is nooit een antwoord op gekomen. Deze konden we tot vandaag dus niet invullen ivm geen traceercode. Daar is ook een keer of 2 voor gemaild maar geen reactie. Vandaag dan de code gekregen na het telefoontje gisteren.

Gewoon de 2e track en trace invullen die je hebt gehad. DPD is zo traag met het afwerken van dit soort dingen. Daar moet je als webshop zelf heel veel achteraan.
Heb je ook nagevraagd op welk afleveradres deze 2e track en trace staat. Wellicht hebben zij het niet goed ingevuld? Idem als het email adres en dan komt het nooit bij jullie aan.
Maar zoals gezegd 2e track en trace invullen, niet ontvangen bewijs terug mailen.
Ik heb vermiste pakketjes lopen op het werk van december die nog niet afgerond zijn. Bij ons moeten afgeleverde niet ontvangen pakketten binnen 48 uur gemeld worden, anders wordt het lastig om bij de vervoerder een onderzoek te laten starten, cq bezorgen terug sturen.
In jouw geval heb je geen track en trace ontvangen. Vandaar mijn vraag, ga na naar welk email adres deze t&t is verstuurd en het adres.

Ik heb even op een t&t code van mij zelf gekeken. Ik kan daar wel de locatie vinden, maar dat is een rechtstreekse link.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-21 08:17

Vajramani schreef:
Gewoon de 2e track en trace invullen die je hebt gehad. DPD is zo traag met het afwerken van dit soort dingen. Daar moet je als webshop zelf heel veel achteraan.
Heb je ook nagevraagd op welk afleveradres deze 2e track en trace staat. Wellicht hebben zij het niet goed ingevuld? Idem als het email adres en dan komt het nooit bij jullie aan.
Maar zoals gezegd 2e track en trace invullen, niet ontvangen bewijs terug mailen.
Ik heb vermiste pakketjes lopen op het werk van december die nog niet afgerond zijn. Bij ons moeten afgeleverde niet ontvangen pakketten binnen 48 uur gemeld worden, anders wordt het lastig om bij de vervoerder een onderzoek te laten starten, cq bezorgen terug sturen.
In jouw geval heb je geen track en trace ontvangen. Vandaar mijn vraag, ga na naar welk email adres deze t&t is verstuurd en het adres.

Ik heb even op een t&t code van mij zelf gekeken. Ik kan daar wel de locatie vinden, maar dat is een rechtstreekse link.

Het adres en emailadres zouden gewoon moeten kloppen. Het zat met de andere producten (die we wel ontvangen hebben) in de bestelling. Daar hebben we dus we de traceercode in de mail van ontvangen in de vorm van een link. Wanneer we deze nu openen staat er gegevens onbekend.

We kunnen nu dus niet controleren of het om het eerste pakket gaat, dat we wel ontvangen hebben, of om het tweede pakket. De tracking staat wel op onze postcode maar meer informatie kan ik niet zien over ons adres. Wel kan ik zien dat het op 6 januari is afgeleverd. Dit is exact de dag dat wij het eerste pakket hebben gekregen. We willen dus eerst beide traceercodes hebben voordat we dit formulier invullen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:06

Kan het niet zijn dat ze op 1 track en trace code naar jullie gestuurd zijn en dat het vermiste pakket om die reden zo moeilijk te vinden is en op afgeleverd staat?
Nog steeds niet jullie probleem en moeten ze gewoon het bedrag terug storten...

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:33

Rennie89 schreef:
Kan het niet zijn dat ze op 1 track en trace code naar jullie gestuurd zijn en dat het vermiste pakket om die reden zo moeilijk te vinden is en op afgeleverd staat?

Nee dat is onmogelijk, elk pakket heeft een apart nummer. Ook als ze als een zending aangemaakt zijn.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-21 22:07

Rennie89 schreef:

Lijkt me niet dat dpd dat accepteert. De doos van de andere producten was ook echt te klein om een ren in te stoppen dus ze moeten dat apart verstuurd hebben, achteraf gezien.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:32

Nou ik vraag het omdat met retourneren dat dus wel mogelijk is, maar dan heb je dus inderdaad het risico dat 1 pakket vermist raakt omdat de andere al is ingescant . Maar geen idee of dat kan met gewoon verzenden. Maar ik vind het bizar dat ze (de webshop) het vertikken om terug te betalen, wat denken ze dat uit het onderzoek gaat komen? Het punt blijft dat TS geen ren heeft ontvangen en een nieuwe ergens anders heeft moeten bestellen. Dus ongeacht de uitslag van het onderzoek moet TS haar geld gewoon terug krijgen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:43

Joy_Mennings schreef:
Hoi allemaal,

Mijn moeder heeft in de eerste week van januari een puppyren en nog wat andere kleine spullen bij de webshop witjesverzendhuis besteld. Ze had al eerder iets besteld daar en dat was goed aangekomen. Een paar dagen later kregen we de kleinere spullen die we besteld hadden binnen, maar de puppyren niet. We hebben toen even gewacht maar omdat het toch te lang duurde en onze puppy er aan kwam hebben we gebeld naar hen.

Eerst werd er gezegd dat het pakket geleverd was bij een locatie dat geen DPD punt was, toen werd er aan de telefoon gezegd dat het pakket kwijt was en ze een onderzoek zouden starten. Contact via de telefoon was alles behalve prettig. Wij moeten wachten tot het onderzoek is afgerond voordat we ons geld terug konden krijgen en wanneer dit was kon niet gezegd worden. Een nieuwe ren opsturen was ook niet mogelijk. Dit was ca. 12 januari.

Ondertussen hebben wij onze pup gekregen en dus een andere ren moeten kopen. We hebben nu, een maand later, nog steeds niks gehoord over het onderzoek, een ren of een terugbetaling. De ren hebben we nu dus in ieder geval niet meer nodig.

Mijn moeder heeft al een aantal keer gemaild maar hier komt eigenlijk geen reactie op. Er is slechts één keer geantwoord met een formulier van DPD dat we moeten invullen. Hierop moeten wij de trackinggegevens invullen en laat het nu net zijn dat wij de trackinggegevens van de ren nooit hebben ontvangen. Wij dachten eerst dat het tegelijk met de andere spullen geleverd zou worden, en hebben dus die tracking aangehouden. Deze staat op geleverd. Aan de telefoon bleek wel dat zij nog een trackingcode hadden. We hebben uiteraard teruggemaild dat we deze code niet hebben maar hier is geen reactie op gekomen. Op latere mails ook niet.

Is er iemand die weet wat we hiermee kunnen doen? We zouden toch graag ons geld terugkrijgen.

Alvast bedankt!
Joy

Een mailtje naar de consumentenbond, zou ik zeggen.

Heb je een account aangemaakt voor de bestelsite van dit bedrijf? Want dan zou je online die trackingcode ook terug moeten kunnen vinden. Als je bestelling online staat, kan je je daar op beroepen. Zeker als je ook al betaald hebt. Maak een uitdraai van de banktransactie.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 16:44

Rennie89 schreef:
Nou ik vraag het omdat met retourneren dat dus wel mogelijk is, maar dan heb je dus inderdaad het risico dat 1 pakket vermist raakt omdat de andere al is ingescant . Maar geen idee of dat kan met gewoon verzenden. Maar ik vind het bizar dat ze (de webshop) het vertikken om terug te betalen, wat denken ze dat uit het onderzoek gaat komen? Het punt blijft dat TS geen ren heeft ontvangen en een nieuwe ergens anders heeft moeten bestellen. Dus ongeacht de uitslag van het onderzoek moet TS haar geld gewoon terug krijgen.

Met retourneren kan dat inderdaad wel vaak. Volgens mij met verzenden niet als het echt uit twee dozen bestaat.

karijn schreef:
Een mailtje naar de consumentenbond, zou ik zeggen.

Heb je een account aangemaakt voor de bestelsite van dit bedrijf? Want dan zou je online die trackingcode ook terug moeten kunnen vinden. Als je bestelling online staat, kan je je daar op beroepen. Zeker als je ook al betaald hebt. Maak een uitdraai van de banktransactie.

Ik zal eens kijken of mijn moeder een account heeft aangemaakt. We hebben in ieder geval gemaild om beide traceercodes te ontvangen.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:13

Joy_Mennings schreef:
Het adres en emailadres zouden gewoon moeten kloppen. Het zat met de andere producten (die we wel ontvangen hebben) in de bestelling. Daar hebben we dus we de traceercode in de mail van ontvangen in de vorm van een link. Wanneer we deze nu openen staat er gegevens onbekend.

We kunnen nu dus niet controleren of het om het eerste pakket gaat, dat we wel ontvangen hebben, of om het tweede pakket. De tracking staat wel op onze postcode maar meer informatie kan ik niet zien over ons adres. Wel kan ik zien dat het op 6 januari is afgeleverd. Dit is exact de dag dat wij het eerste pakket hebben gekregen. We willen dus eerst beide traceercodes hebben voordat we dit formulier invullen.

ik vraag me af of ze de 2e zending wel het juiste adres hebben gestuurd? is het een grote webshop? Bij ons gaat alles automatisch maar kan me indenken dat als het handmatig ingevoerd wordt, een fout zo gemaakt is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:17

Wow. Dit ben ik niet van ze gewend. Wij hebben er al tig keer besteld. T werd altijd netjes opgelost.
Maar ook wel bijzonder dat ze t niet terug willen betalen...
Ik heb hier een pakket gehad wat begin december verzonden is. Vandaag kwam ie na alle vermissingen eindelijk retour... maar daar ga je niet zo lang moeilijk mee doen.
Ik zou hier in ieder geval even een hele duidelijke mail naar sturen. Dat dit hun laatste kans is om t op te lossen en anders t juridisch gaan spelen. :)

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:43

Nog nooit problemen gehad met hun. En ik denk dat het probleem ook niet bij hun ligt maar bij dpd die er altijd een zooitje van maakt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 22:30

Of dpd er nou een zooitje van maakt of niet, het bedrijf hoort gewoon het geld te retourneren.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 20:44

Rennie89 schreef:
Of dpd er nou een zooitje van maakt of niet, het bedrijf hoort gewoon het geld te retourneren.

maar om het te claimen bij DPD hebben ze wel een niet ontvangen verklaring nodig. En als ze nu geld terug geven dan kunnen ze 9 van de 10 keer fluiten naar die verklaring.
Even afgezien of er nu wel of geen track en trace is hoor.

Eva_de_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 22:01

Even kort gesteld; normaal moet je een partij eerst in gebreke stellen, en een termijn geven voor alsnog nakomen van de overeenkomst. Gebeurt dat niet binnen die termijn, dan is die partij in verzuim. Pas als het verzuim ingetreden is mag de overeenkomst op bepaalde wijze doorbroken worden.

Er is in dit geval geen ingebrekestelling meer nodig. In art. 11 lid 3 van de algemene voorwaarden wordt een fatale termijn voor voldoening gesteld. Deze termijn is verstreken. Conform art. 6:83 sub a BW is de verkoper vanaf dat moment in verzuim.(''Het verzuim treedt zonder ingebrekestelling in wanneer een voor de voldoening bepaalde termijn verstrijkt zonder dat de verbintenis is nagekomen, tenzij blijkt dat de termijn een andere strekking heeft.'' )

De verkopende partij is in beginsel altijd verantwoordelijk voor de levering. In de algemene voorwaarden wordt die verantwoordelijkheid niet verplaatst. Dat houdt in dat zelfs als DPD het pakket kwijtraakt, de webshop (niet DPD) jegens de koper aansprakelijk is voor de geleden schade door niet-levering. Oftewel; de koper heeft níéts met DPD te maken. Er staat niets in de algemene voorwaarden over wachten op een onderzoek van DPD voordat er restitutie plaatsvindt, hier heeft de webshop dus ook zeer zeker geen recht op.

Dat de webshop er van baalt en bang is hier gewoon verlies op te lijden, is begrijpelijk. Dat krediet verspelen ze i.m.o. door slecht bereikbaar te zijn en niet proactief een oplossing te zoeken. TS wordt al dik 1,5 maand lang aan het lijntje gehouden. Eerlijk gezegd zou ik echt wat minder lief zijn. Op een gegeven moment moet je een lijn trekken. Zoals eerder in dit topic terecht werd aangehaald; een e-mail is ook bindend, een aangetekende brief is geen vereiste (maar het maakt wel meer indruk). Geef op die manier duidelijk aan dat je conform art. 11 van de algemene voorwaarden en conform art. 6:83 sub BW de overeenkomst als ontbonden beschouwt, en stel een termijn voor restitutie van het koopbedrag. Anders ben je misschien nog weer maanden verder voor er een oplossing is... Dit is gewoon echt niet netjes van ze.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 09:08

Even een update: we hebben ons geld nog altijd niet ontvangen.

De ontvangersverklaring hebben we een aantal weken toch gestuurd, wel aangepast wat niet van toepassing was voor ons. Volgens Youri is het onderzoek nog steeds bezig (ondanks dat DPD ons precies kon vertellen waar het geleverd was, niet ons adres en ook geen dpd punt).

We hebben ook al een melding gedaan bij ACM en op aanraden van hen ook aangifte gedaan.

Via de mail reageren ze helemaal niet meer, via de telefoon vertellen ze enkel hetzelfde de hele tijd.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:32

Misschien Stekeligheden van de Consumentenbond eens mailen.
Die krijgen nog weleens iets voor elkaar.

Maar wat enorm slecht.