Ben ik nu de enige

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Monte_Cristo

Re: Ben ik nu de enige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-21 12:59

haha snap wel dat ik niet de enige ben, maar iedereen om mij heen snappen niet mijn hekel aan sneeuw. En als ik dan op tv iedereen gillend van het lachen aan het spelen is in de sneeuw snap ik hun weer niet.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:00

Onali schreef:
zijn die iets niet leuk vinden en daarom maar gaan lopen zeiken. De één is nu eenmaal een zomermens, de ander een wintermens.

Komt wel goed schatje! <3

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:09

Onali schreef:
Ik heb liever dit dan met 25+ graden en niet weten hoe ik mezelf nog verder kan afkoelen.

Tegen nat en kou kan je jezelf kleden, tegen warmte niet. Verder dan je Eva's kostuum kan je namelijk niet.

Waar ik nog chagerijniger van word zijn mensen die denken dat ze de enige zijn die iets niet leuk vinden en daarom maar gaan lopen zeiken. De één is nu eenmaal een zomermens, de ander een wintermens.

Ik geniet voorlopig nog even van het witte spul <3

Aan je berichtje te zien betwijfel ik het of je liever dit hebt, je humeur lijkt het daar niet zo mee eens te zijn :D

En ik ben een lente en herfst mens, die had je nog niet genoemd :P :+

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:10

Beetje perspectief denk ik dan. Voor kinderen is dit nu heerlijk, jarenlang is hier amper sneeuw gevallen. Voor mensen die naar hun werk gaan, is het minder fijn. Of paarden op eigen beheer, zoals ook ik, dat is inderdaad lastig nu. Neemt niet weg dat ik het een prachtig beeld vind als ik uit mijn raam kijk en met het zonnetje gister heb ik een lange wandeling gemaakt met mijn haflinger, dat is toch even genieten van het moment.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:12

Vroeger beweerde ik altijd dat ik een zomermens was. Ben ook tijdens een hittegolf geboren. :+

Inmiddels ben ik erachter dat ik meer een voorjaarsmens ben. Dan moet de zomer nog komen. <3

Bij 35+ houdt het voor mij ook op hoor. Temperaturen boven de normale lichaamstemperatuur kunnen voor niemand goed zijn. Hoewel ik het in de woestijn beter trek dan in de tropen. Bij een hoge luchtvochtigheid ben ik er met 25 graden soms al klaar mee. Maar droge lucht en een graadje of 30? Kom maar op. :Y)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:13

Ik heb er ook niks mee. Ik moet zeggen, nu de wegen weer te doen zijn en de sneeuw vooral buiten de wegen ligt, vind ik het wel mooi. Zeker in het bos. Als de zon schijnt en er geen wind waait en het gevoelsmatig warmer is dan de werkelijke temperatuur :+

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 17:44

DuoPenotti schreef:
Onali schreef:
Ik heb liever dit dan met 25+ graden en niet weten hoe ik mezelf nog verder kan afkoelen.

Tegen nat en kou kan je jezelf kleden, tegen warmte niet. Verder dan je Eva's kostuum kan je namelijk niet.

Waar ik nog chagerijniger van word zijn mensen die denken dat ze de enige zijn die iets niet leuk vinden en daarom maar gaan lopen zeiken. De één is nu eenmaal een zomermens, de ander een wintermens.

Ik geniet voorlopig nog even van het witte spul <3

Aan je berichtje te zien betwijfel ik het of je liever dit hebt, je humeur lijkt het daar niet zo mee eens te zijn :D

En ik ben een lente en herfst mens, die had je nog niet genoemd :P :+

Elk seizoen heeft zn mooie en minder mooie punten.

Herfst en lente vind ik schitterend vanwege de kleuren. Oktober met 10 tot 15 graden met zonnetje is heerlijk.
Winter vind ik geweldig, sneeuw is zo mooi.
Het rotte is idd de gladheid, de smerige zooi en soms ook de kou. Maar als ik dan zoals gister en vandaag in het bos loop dan loop ik echt te genieten <3

Warmte kan ik echt heel slecht tegen, max 25 graden meer dan dat echt niet.

Mn humeur is verder prima hoor :D maar het is altijd hetzelfde. Het sneeuwt (of is kerst) en er komt een anti topic.
Is het een hittegolf; anti warmte topic.

Ieder heeft zo zijn of haar voorkeur en dat is oke.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 18:03

fokfanaat schreef:
ik ook, heb er totaal geen plezier in, komt ook doordat ik 5 paarden aan huis heb en alles nu moeilijker enzo is, maar heb ook hekel aan kou

Ben blij even van de drek af te zijn. Dat kwam me ook wel grondig de strot uit ondertussen. Dit is ook niet ideaal, maar tis even wat anders

En er is eindelijk weer zon. Hallo, grote gele vriend. Ik heb je gemist <3

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 21:06

Ja ben er helemaal klaar mee. Nu ligt er zo'n vieze drek en waar niet gestrooid is, is het een groot glij festijn.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 21:19

Ik had het een stuk minder erg gevonden in ieder geval als ik geen eigen paard had gehad :')
Kon vandaag en gisteren 40 minuten enkele reis wandelen om er te komen. Fietsen gaat helemaal niet en autorijden durf ik nu niet. Bovendien vind ik het nu in de weide nog wel gaan voor de paarden maar ben bang als straks de harde, gladde en ongelijke ondergrond tevoorschijn komt.... :(

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 15:15

Best geinig hoor, al die sneeuw, vooral nu ik thuiswerk en dus toch niet naar kantoor toe hoef. Maar wat mij betreft mogen we fast forward doorgaan naar de lente.

Ik vind autorijden eng als ik ook maar enigszins het idee heb dat het glad zou kunnen zijn. En fietsen begin ik nog geneens aan momenteel. Ik vind lopen over platgetrapte sneeuw al uitdaging genoeg.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 16:45

Monte_Cristo schreef:
En als ik dan op tv iedereen gillend van het lachen aan het spelen is in de sneeuw snap ik hun weer niet.

Ik heb er ook een hekel aan, maar dan met name omdat ik 3 pony's in eigen beheer heb, maar juist niet aan huis, er nu niet naar toe kan fietsen om dat de weg te glad is en ik dus op en neer moet lopen, daar geen water kan tappen omdat buitenkranen afgesloten zijn en bij die mensen binnen moet gaan halen, want de handel bevriest, 1 pony heb die niet lekker loopt op dit moment, dus voor hem is het zaak de boel sneeuwvrij te houden zodat hij egaal kan rondkuieren, maar bij de andere 2 is het ondertussen 1 plakkaat ijs aan het worden rondom de hooibak en loopt de ergernis en mijn gezeul en werk alleen maar op.
Heb ik het nog niet over het feit dat de pony's meer honger hebben en je aankijken van 'doe nog maar een portie', de mest bevroren is en ik die uit moet bikken om überhaupt weg te krijgen.
De oude pony heeft een deken op wat continu bevroor, dus vaak wisselen, mee naar huis nemen om thuis te ontdooien (ook aan de hand dus, want fietsen gaat niet), enz. enz.
Wordt een mens niet vrolijk van.

Maar toch ... gister had ik zoiets van nou bekijk het maar even, ik wil net als die mensen op tv ook eens lol hebben aan de sneeuw, heb het borsttuig gepakt, één van de pony's gepakt, sleetje er achter geknoopt en al snel ontdekt dat je als 50 jarige niet op zo'n laag sleetje moet gaan zitten, maar wat een lol had ik. Ik lach dubbel.
En dat maakte toch wel een groot deel van alle ellende en het vele werk, weer goed.
Dadelijk nog een keer sleeën :D

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 21:13

Ik denk maar zo, ben ik straks des te blijer als de sneeuw weer weg is. Het ziet er op zich wel leuk uit, maar ik moest maandag bijvoorbeeld naar mijn werk lopen, bijna een uur door de sneeuw, had gelukkig een paar degelijke werkschoenen in de kast gevonden waarmee ik prima door de sneeuw kon baggeren. Maar de pekel op mijn werk, die ik weg mag dweilen en dan nog te zien is, alleen al daarom mag het van mij vannacht heet water regenen, haha.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 21:24

Saskia9 schreef:
Iedere keer als er sneeuw ligt begrijp ik niet dat er mensen voor hun plezier op ski vakantie gaan :Y)

Precies dat.
Ellende dit :')

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:02

Op vakantie is alles leuk want heb je de lasten niet. Ski pak aan en enkel plezier maken.
Dat is ook als je met 35 graden lekker aan het strand ligt of dat je stallen staat uit te mesten.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:07

Vandaar ook mijn vergelijking met gras op de vorige pagina. :))

Functionele kou of warmte is idd anders, helemaal als je er zelf voor kiest. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:17

Geef mij maar deze vrieskoude ipv al de regen van de voorbije maanden. Vanaf zondag gaat het dooien en ze voorspellen al terug regen. Mijn vijver en de beek achter het paddock staan zo hoog, dat ik mijn water niet meer weg kreeg uit het paddock. Is de eerste winter dat me dit overkomt.
Ik ben dan weer geen fan van de zomer. Hou niet van de hitte en alle steek beesten die er dan zijn.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:22

Ik vond het leuk maar ben er hier nu ook wel klaar mee. Iedereen wordt opeens schaatsliefhebber. Stelletje kudde dieren :+

Maar wintersport... favo vakantie van het jaar. Heerlijke berglucht, nooit een kater, lekker door de sneeuw met je ski’s, op het terras in het zonnetje met een aperol of wit bier, gezellige sfeer.... hadden jullie door dat ik er nu eigenlijk zou zitten |(

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:39

Van hoe het nu is kan ik echt genieten en blij van worden. Vooral omdat het zonnetje lekker schijnt! Maar ergens wordt het echt slush/drek en met een beetje pech qua vorst ijsplaten. Daar heb ik wel echt een schurft hekel aan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:48

Het is mooi om te zien, maar dat is ook alles.

Hier voorspellen ze maandag en dinsdag als overgang met de dooi ook nog eens een berg regen.
Dat kan nergens heen door de bevroren grond. De sneeuw die nog moet dooien erbij. Maar s'nachts nog wel wat vorst. ooh wat zie ik er tegen op.
Dan heb ik echt liever de regen van pas, dat heeft nog kans met beestjes de grond in te trekken.
Word ook geen ijsplaat.

Wintersport zou ik ook nooit voor kiezen, dan zou ik de warmte opzoeken.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 11:14

Ik vind het heel erg mooi en leuk, zolang je geen verplichtingen hebt en gewoon thuis kan blijven.

Maar na een week elke dag mn auto uit de sneeuw graven ben ik er wel klaar mee en kan ik niet wachten tot de sneeuw weg is.

Hoodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 11:15

Ik vind het niet zo erg :)) heb er vrij weinig last van. Met lopen / autorijden pas ik mij erop aan.
Vind het wel leuk om weer een keer te zien eigenlijk, meerdere dagen alles wit. Regen heb ik dan wel weer intens hekel aan, dan word je ook zo snel koud :brr: op deze kou kan je je nog redelijk kleden.