Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ceffyl schreef:Mizora schreef:En inderdaad, dat grenzen bewaken alleen al kost onwijs veel energie. Dat is niet gratis.
Grenzen bewaken vind ik doodvermoeiend. Wat als mensen nou eens niet telkens grenzen opzoeken, dan hoef ik ze niet steeds te bewaken.
Ceffyl schreef:Mizora schreef:En inderdaad, dat grenzen bewaken alleen al kost onwijs veel energie. Dat is niet gratis.
Grenzen bewaken vind ik doodvermoeiend. Wat als mensen nou eens niet telkens grenzen opzoeken, dan hoef ik ze niet steeds te bewaken.
Ceffyl schreef:In mijn ogen heb je dan ook gewoon niet de juiste mensen om je heen.Mizora schreef:En inderdaad, dat grenzen bewaken alleen al kost onwijs veel energie. Dat is niet gratis.

zonnebloem18 schreef:Ik herken het wel. Grenzen aangeven en voor mezelf kiezen vind ik heel moeilijk. Daarbij ben ik ook nog eens snel overprikkeld wat ik niet altijd meteen door heb.
Dit heeft me wel geleerd dat ik toch vaker nee moet zeggen en meer schijt moet hebben aan de mening van een ander.
Tarico schreef:zonnebloem18 schreef:Ik herken het wel. Grenzen aangeven en voor mezelf kiezen vind ik heel moeilijk. Daarbij ben ik ook nog eens snel overprikkeld wat ik niet altijd meteen door heb.
Dit heeft me wel geleerd dat ik toch vaker nee moet zeggen en meer schijt moet hebben aan de mening van een ander.
Precies dit! Ik vind het heerlijk dat alle sociale verplichtingen worden geskipt, dat niemand ongevraagd om me heen hangt en dat er geen één weekend volgepland zit.
Ik mis het uit eten gaan en ik vind het enorm verdrietig voor alle mensen die het nu heel moeilijk hebben maar voor mij zijn alle corona regels alles behalve een straf.
belle_boef schreef:Spoiler:
Tarico schreef:
Precies dit! Ik vind het heerlijk dat alle sociale verplichtingen worden geskipt, dat niemand ongevraagd om me heen hangt en dat er geen één weekend volgepland zit.
Ik mis het uit eten gaan en ik vind het enorm verdrietig voor alle mensen die het nu heel moeilijk hebben maar voor mij zijn alle corona regels alles behalve een straf.
Maar al die dingen ben je toch zelf bij en heb je toch zelf geen nee tegen gezegd?
Goof schreef:Dit heeft niks te maken met 'terug naar normaal', maar alles met het bewaken van je eigen grenzen. Zeg gewoon vaker nee, pak je rust, ga je eigen leven leiden. Je hoeft helemaal niks als straks alles weer normaal is, lekker je eigen ding doen en genieten.
belle_boef schreef:Maar wat maakt het uit dat je een partypooper bent. Feestje gaat ook wel door zonder jou.

Shiloh schreef:Ik heb alweer spijt van dit topic hoor.
Nogmaals ik was vooral benieuwd naar mensen die het gevoel herkende om metgezellen te vinden.
Voor al die goedbedoelde adviezen ga ik wel naar de psycholoog! Dat belerende ook altijd

Shiloh schreef:Vind het zo makkelijk iedereen die zegt “grenzen bewaken”. Ik bewaak mijn grenzen heel goed. Beter dan de meeste mensen waarschijnlijk.
Citaat:“Geef je uiterlijk voor... aan of je erbij bent” ... ja weet ik veel! Ligt eraan hoe de wind waait die dag. Maar leg dat maar eens uit, mensen willen toch een antwoord. Dat vind ik dus stressvol.
Mizora schreef:Maar wat zijn dan je verwachtingen? Wil je per se bij de groep horen, of kan je ook toe met minder?belle_boef schreef:Maar wat maakt het uit dat je een partypooper bent. Feestje gaat ook wel door zonder jou.
Wees regelmatig een partypooper en je bent al snel geen onderdeel meer van de groep.
De mensen die me kennen, respecteren mijn grenzen omdat ik ook uitleg waarom ik niet zoveel sociale dingen doe, maar bij nieuwe mensen voel ik vaak wel wat meer druk om "leuk" te zijn en ga ik soms iets over mijn grenzen heen. Dit is meestal maar van korte duur, want de keer erop zeg ik dan weer gewoon "nee" met de reden erbij (smoezen doe ik niet aan; als mensen niet kunnen accepteren en respecteren dat ik soms even onder een dekentje op de bank wil zitten, hebben ze geen plek in mijn leven.)
Soms moet ik mezelf dan even een schop onder m'n kont geven en zin maken, maar het feit dat ik zelf in de hand heb hoe lang ik blijf en daar geen gevoel van verplichting aan vastzit, geeft me wel rust. De ene keer blijf ik dan toch langer dan ik dacht, de volgende keer ben ik met een uurtje weer weg.
Nogmaals ik was vooral benieuwd naar mensen die het gevoel herkende om metgezellen te vinden.
Voor al die goedbedoelde adviezen ga ik wel naar de psycholoog! Dat belerende ook altijd
Kost teveel energie. Dus daarom reageer ik nu ook, wie weet kunnen we leren van elkaars ervaringen of je nou introvert of extravert bent. Goof schreef:Dit heeft niks te maken met 'terug naar normaal', maar alles met het bewaken van je eigen grenzen. Zeg gewoon vaker nee, pak je rust, ga je eigen leven leiden. Je hoeft helemaal niks als straks alles weer normaal is, lekker je eigen ding doen en genieten.
En als antwoord op je vraag; nee, ik herken het niet. Kan niet wachten tot de horeca weer open is en ik weer normaal kan werken enzo.
Maar ik ben dus iemand die sowieso al zijn grenzen bewaakt en zich niet laat leiden door drukte en sociale dingen.