Argh! Ik kan NIET koken. Wat wil jij maar kun je niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:12

Ik zou echt een zangstem willen hebben :') . Lijkt me echt tof als je mee kan blèren met de radio en het klinkt ook nog ergens naar.

MarlindeRooz

Re: Argh! Ik kan NIET koken. Wat wil jij maar kun je niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:13

Tekenen en/of schilderen. Heb helaas de motoriek van een 4-jarige dus dat wordt hem niet.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:14

Zingen. Wat zou ik graag willen zingen. Maar mijn stem slaat altijd over als ik een wat hoger nootje zing :')

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:17

Tekenen en schilderen.

Ik zie hier soms bokkers echt prachtige dingen maken en oh wat zou ik dat ook graag willen kunnen. <3 Mijn teken talent gaat maar tot een stickman. _O-

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:18

Tekenen is toch vaak een kwestie van veeeeel oefenen. Dat geldt eigenlijk wel voor de meeste dingen. Je kan meer dan je denkt!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:19

Century schreef:
Tekenen is toch vaak een kwestie van veeeeel oefenen. Dat geldt eigenlijk wel voor de meeste dingen. Je kan meer dan je denkt!

Geloof me, ik kan nog geen rechte lijn trekken MET liniaal. Ik heb dysgrafie. Zoek maar op. Ik kleur regelmatig kleurplaten en dan blijf ik zelfs niet binnen de lijnen haha.

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:19

Skiën of snowboarden. Vorig jaar na privelessen in de Uithof op wintersport geweest en werd gewoon ingehaald door 80 jarigen en kinderen en ik vond alles eng, koud en moeilijk :') Waaarom kan ik het niet?! Iedereen kan het en normaal gesproken kan ik eigenlijk altijd alles wat ik leer/probeer wel redelijk tot goed:+

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:21

MarlindeRooz schreef:
Century schreef:

Geloof me, ik kan nog geen rechte lijn trekken MET liniaal. Ik heb dysgrafie. Zoek maar op. Ik kleur regelmatig kleurplaten en dan blijf ik zelfs niet binnen de lijnen haha.

Ik geloof je hoor :) Ik zei daarom ook 'vaak'. Maar soms liggen dingen helaas toch buiten je bereik.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:22

Teken en schilderen. Ik kan het best wel okay maar écht goed nou ook weer niet. Zou graag die extra mile ook kunnen haha.

Kooktip: Bosh! Kookboeken. Ik kan ook absoluut niet koken, en vind het ook niet leuk. Verschillende websites en boeken geprobeerd over de jaren heen, en dat mislukte meestal. Maar sinds ik Bosh! recepten maak gaat alles in 1x goed :Y)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:23

Het klinkt misschien gek, maar paardrijden. Laten we zeggen dat ik net niet slecht genoeg kan rijden om ermee te stoppen.

Verder wil ik ook heel graag mijn dissertatie afmaken maar het ontbreekt me echt aan discipline en concentratievermogen om daar serieus op aan te vallen. Sowieso: schrijven. Ik zou best een schrijver willen zijn. Aan mijn stilistische gaven twijfel ik niet, maar opnieuw is het mijn doorzettingsvermogen dat faalt...

Nu ik erover nadenk, zijn er weinig dingen die ik graag wil maar echt niet kan. Er zijn echter wel heel veel dingen die ik graag wil en een beetje kan. En ook dat is frustrerend: je begint leuk, maar je wordt er nooit echt goed in...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:26

Hier mislukte het eten ook geregeld omdat ik wegliep of afgeleid was. :+
Erbij blijven, erop geconcentreerd blijven en dingen op een laag/lager vuur/pit zetten en het lukt nu meestal wel.
Smaak is een kwestie van proberen en proeven, dit keer te flauw = volgende keer meer kruiden, dit keer te heet = volgende keer minder peper/sambal etc.
En zorg voor wat basisrecepten waar je mee kunt variëren.
Een slowcooker vind ikzelf ook ideaal; alle ingrediënten erin dumpen, slowcooker aanzetten, tussendoor evt een paar keer roeren en proeven en als je het op low laat pruttelen kan het bijna niet mis gaan. :)
Ik heb 6 gerechten die ik in de slowcooker maak, 2 ervan maak ik ook wel gewoon op het fornuis en het is gewoon ontzettend makkelijk, vooral als je druk bent, weinig energie hebt oid.

Verder maak ik geregeld aardappel anders, doe er groenten bij in en bijvoorbeeld kipkluifjes in een tweede ovenschaal en je hebt met 30 minuten op 200°c in de oven een complete maaltijd.
Ovenpasta ham-kaas kan ook bijna niet mislukken: laagje penne rigate onderin een ovenschaal ham/spek/kipblokjes erop, groenten naar keuze erop, saus aanmaken en eroverheen schenken, laagje geraspte kaas en dan in de oven.
In de airfryer passen deze gerechten ook prima, iets kortere baktijd aanhouden (of zilverfolie gebruiken om te donkere korsten te vermijden) en kleine schaaltjes gebruiken. :)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:29

Voor makkelijke kh arme gerechten zou ik kijken voor de boekjes van the new food. Wij maken daar regelmatig wat uit en is echt simpel. Ik ben ook niet goed in koken namelijk.
En andijvie stampot kha is zoooo lekker :9
Ipv aardappelen gebruik je dan bloemkool.

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:49

IMAY1990 schreef:
Elin_ schreef:
Of tips. Heel veel tips :+

Heb je wel eens thaise curry geprobeerd? Dat zijn dingen die vaak maar 5 a 10 minuten werk vereisen en dan anderhalf uur in de oven moeten. Dan maakt een paar minuten meer ook niet meer uit, dus zolang je de temperatuur van de oven goed instelt kan er weinig mis gaan.

Of andere dingen die vooral lang zachtjes op moeten staan. Zet desnoods ieder half uur een alarm op je telefoon om te kijken of er nog vocht in de pan/ovenschaal zit en you're done.

Jaaaaa in de römertopf *\o/*

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:54

Hier ook zingen. Ik kan echt wel jaloers zijn op van die mensen die spontaan zingen op straat en waar iedereen dan naar wil luisteren :') of als ik naar een concert ga en iedereen zingt uit zijn hoofd een liedje van de artiest. Dat zal voor mij altijd onbereikbaar blijven.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:00

Ik wil heel graag die goede moeder zijn die eindeloos geduld heeft. Zo'n moeder die lachend haar kinderen op bed kan leggen terwijl ze een uur lang tijd rekken met de prachtigste smoezen.

Helaas heb ik het geduld van een aangebrande visstick ;(
Ja, geen idee waar je geduld kan kopen. Iemand een idee? Of misschien wat over? :Y)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:03

O ja,hetzelfde als Saskia9.

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:07

Ik zou ook graag willen kunnen zingen!
Ik ben wel muzikaal (speel mijn hele leven viool, beetje piano aan het leren nu en voor de lol mandolin), al het instrumentale gaat me prima af. Maar zingen? Ik kan het voor geen meter hahaha maar ik zou het zo graag willen! :D

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:11

Speirs schreef:
IMAY1990 schreef:
Heb je wel eens thaise curry geprobeerd? Dat zijn dingen die vaak maar 5 a 10 minuten werk vereisen en dan anderhalf uur in de oven moeten. Dan maakt een paar minuten meer ook niet meer uit, dus zolang je de temperatuur van de oven goed instelt kan er weinig mis gaan.

Of andere dingen die vooral lang zachtjes op moeten staan. Zet desnoods ieder half uur een alarm op je telefoon om te kijken of er nog vocht in de pan/ovenschaal zit en you're done.

Jaaaaa in de römertopf *\o/*

Oke, ik heb geen idee wat een römertopf is, maar aannemend dat het een soort slowcooker is, hell yeah. Alles dat heel langzaam gaar wordt is minder foutgevoelig...

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:14

Zingen kan ik gelukkig wel :o
Ik zou graag willen kunnen hardlopen, maar na een gescheurde kruisband en daaropvolgende op kan ik dat wel op mijn buik schrijven. Probeer het af en toe wel, maar krijg dan last van m'n knie. Geldt ook voor het dragen van mooie schoenen; zonder orthopedisch inlegzooltje vallen de meeste schoenen af.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:15

Pannenkoeken mislukken standaard. Die doet mijn partner. De rest kan ik :)
Huishouden ligt me niet.
Gewoon echt niet.

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:17

Inderdaad!
De römertopf is een soort bakstenen ovenschaal met deksel die je een poosje in koud water legt, daarna vult met waar je zin in hebt, bouillon erbij en dan een hele poos de oven in.
Dat kán haast niet mis gaan als je het ook weer een keer uit de oven haalt.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:26

Leuk topic! Koken kon ik vroeger opknipt, toen ik op kamers ging kon ik net een ei bakken. Vanaf daar gaan proberen en oh wat heb ik in het begin vaak een complete maaltijd in de prullenbak kunnen kieperen omdat het oneetbaar was. En weer door naar de snackbar... inmiddels kan ik toch best aardig koken gelukkig maar dat is zeker niet vanzelf gegaan. Inderdaad erbij blijven en telkens blijven proeven en waar nodig ingrediënten toevoegen.

Wat ik heel graag zou willen kunnen, zeker nu: schaatsen. Ik kan het écht niet. Alle soorten schaatsen geprobeerd, zelfs eens een schaatscursus gevolgd (met docenten die alleen omkeken naar de talenten en mij daardoor geen aandacht en dus goede tips gaven), het blijft krabbelen over het ijs. Heb het opgegeven :')

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:33

Mijn vriend liet ook wel eens wat aanbranden met de woorden; zie je wel dat ik t niet kan? (Hij bleef er niet bij en ging andere dingen doen) schop onder zn reet gegeven en sindsdien gaat t een stuk beter (hij kan meer dan hij denkt, al kook ik het meest van ons beiden)
Wat ik graag zou kunnen is mij minder druk maken om dingen :')
En skiën zou ik graag veel beter willen kunnen. Komt vooral door angst. Ga erg graag op wintersport, maar doordat ik bang ben loeihard te vallen kom ik ook niet zo heel ver :(

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:47

Zingen of een muziekinstrument bespelen inderdaad! Lijkt me geweldig, maar ik ben zo a-muzikaal als maar kan en zing vreselijk vals :+

Ook zou ik graag wat meer talen spreken. Frans en Spaans bijvoorbeeld. Ik heb vijf jaar frans en twee jaar spaans gehad op school, maar heb echt geen talenknobbel en ik versta er nog steeds geen woord van..

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:48

Sjong schreef:
Sporten, ik zou het graag leuk vinden en er goed in zijn. Maar ik vind alles bijna een marteling en ik kan werkelijk geen een sport goed. Er is motorisch volgens mij echt iets mis met mij.

:j

Lijkt me heerlijk om graag te willen sporten. Dan was ik sowieso een stuk slanker geweest. Maar ik vind het ook vreselijk. Ben altijd het slechtste en houd het nooit vol om te blijven doen. Dat voldane gevoel er na heb ik wel, maar dan ook weer niet zo euforisch dat ik daarna weer graag wil gaan. :') Ben denk ik in een vroeger leven een luiaard geweest ofzo want uren op de bank liggen gaat me prima af. Zelfs om te gaan wandelen voelt soms al als een opgave.