Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
IHN schreef:misschien ook niet te makkelijk ervan uitgaan dat iemand niet wil voorstellen of dat het onbeschoft is.
Ik persoonlijk zou het nu doen. Toen ik 10 jaar geleden echter in mijn huidige huis kwam wonen ook niks gedaan. Niet omdat ik niet wilde, maar gewoon omdat ik niet durfde...levenlang gepest enzo, dus ik was doodsbang voor mensen. En dacht bijvoorbaat al dat niemand op mij zat te wachten.
Gelukkig nu heel fijn contact met de buren.
En ook niet te gauw zeggen: ja maar, ze hebben een grote bek/ doen arrogant/whatever.
Ik weet nog dat collega's op het werk tegen mij zeiden toen ik liet vallen dat ik eigenlijk heel onzeker wa:jij? Je komt juist zo arrogant over.
Ja, kan kloppen. Puur houding vanuit onzekerheid.
Het zou zoveel schelen als mensen eens niet gelijk zouden oordelen in termen als beleefd, onbeschoft, arrogant etc. Maar gewoon het bij jezelf houden. Als jezelf de behoefte hebt om te weten wie je nieuwe buren zijn. Dan kun je er toch ook zelf langs gaan? Vind iemand misschien wel erg fijn juist.
En we zijn bij één buur al van te voren langs geweest om kennis te maken. 

Judass schreef:Ik vind het niet meer dan normaal om je even voor te stellen
Goede buren zijn goud waard, maar gewoon vriendelijk met elkaar overweg kunnen is ook al fijn.
)
vergeleken met hier in de stad in Friesland.
.
zijn we aan het klussen, het meeste zal tussen werktijden plaatsvinden, maar we kunnen ons voorstellen dat dat met thuiswerken niet altijd handig is. Laat het vooral weten als het geluid onoverkomelijk is".
. Maar hij nodigde ons gelijk binnen uit voor wat drinken en we hebben even gekletst.