ja dat drollenverhaal, awkward
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ja dat drollenverhaal, awkward
Murthul schreef:Hanafubuki schreef:Lasercat
Leuk om je verhuizing zo te volgen Murth! Ben stiekem wel jaloers dat jullie naar een eiland verhuizen!
Wat houdt je tegen? Huis zoeken en gaan! Je leeft maar 1 keer toch!
, man, werk zou wel kunnen ja

zo benieuwd naar het eindresultaat! Fillis schreef:Murthul schreef:Dus eh ja, wat zeg je zelf? Gewoon direct intrekken toch?
Nou... ja![]()
Mijn huis [ongeveer zelfde bouwjaar, ongeveer zelfde historie qua onderhoud] ziet er echt veeeeel erger uit![]()
Ik zou me echt gelukkig prijzen met die badkamer, hahaha!
Ik volg! Helaas kan ik aan m'n huis nu weinig doen i.v.m. plotseling wegvallen baan (door corona). Had dit jaar willen beginnen met de bovenverdieping opknappen
Hanafubuki schreef:Murthul schreef:
Wat houdt je tegen? Huis zoeken en gaan! Je leeft maar 1 keer toch!
Ja kind met vriendjes, man, werk zou wel kunnen ja
![]()

Ik ga met veel plezier volgen!
Renee1991 schreef:Oeh gaaf topic! Wij hebben een jaren '30 huis gekocht, met nog een hoop werk. Heel tof om te zien hoe jullie het allemaal aanpakkenIk ga met veel plezier volgen!
En maar goed dat jullie erachter zijn gekomen dat de kachelpijp niet deugde. Je moet niet denken aan een schoorsteenbrand
Lizz schreef:Jullie gaan hard! Afsmeren van gipsplaten, opschuren etc vreselijke klusvooral het opschuren en stof overal. Onlangs ook allemaal gedaan. Blij dat dat klaar is.
Mooi die doucheplaat, van wat voor materiaal is dat?

Murthul schreef:Lizz schreef:Jullie gaan hard! Afsmeren van gipsplaten, opschuren etc vreselijke klusvooral het opschuren en stof overal. Onlangs ook allemaal gedaan. Blij dat dat klaar is.
Mooi die doucheplaat, van wat voor materiaal is dat?
Heb het even opgezocht voor je! Mineraal composiet biolex staat er op de website? Geen idee wat voor spul dat is, haha. Het is de Kinerock van het merk kinedo. Het is dus een plaat die op maat te zagen is. Eigenlijk is het de bedoeling dat je alleen aan de muur kant zaagt, maar bij ons is aan beide kanten gezaagd zodat het putje in het midden bleef zitten. En normaal zou hij dus iets uitsteken boven de rest van je tegels (kun je wel zien als je er even op Googlet) maar bij ons komt de tegel nu gelijk te liggen met de plaat.
Murthul schreef:@lizz; good to know! Wij hopen dat net afsmeren genoeg is om daarna te kunnen verven maar anders is die muurglad idd nog wel n optie! Grote gipsplaten waren bij ons volgens mij geen optie omdat ons trapgat best klein is. We dachten ook dat t bad door het raam zou moeten maar die paste nét door het trapgat. En alle gipsplaten door t raam aanvoeren is ook niet echt n optie, als dat al zou passen, de bewegende delen raam zijn ook niet heel groot namelijk..
@prairy het is van buiten niet heel mooi nog, helaas. Uiterlijk van t huis is ooit verpest door het dak van buiten af te isoleren waardoor de hele aanblik anders is geworden. Moet nog even nadenken hoe ik dat wil gaan doen, wil best foto’s delen ook van de metamorfose buiten zometeen (halverwege maart begint het opmetselen van de nieuwe gevel boven voor en ook het plaatsen van de nieuwe kozijnen) maar vind het niet zo’n heel fijn idee om m’n huis op t internet te hebben. Dus wellicht dan via pb voor geïnteresseerden of ik zet foto’s hier die ik dan verwijder na n bepaalde tijd, dat is ook nog wel n optie. Maar denk dat het makkelijker is om dat zometeen gelijk met die verbouwing te doen!
Prairy schreef:Murthul schreef:@lizz; good to know! Wij hopen dat net afsmeren genoeg is om daarna te kunnen verven maar anders is die muurglad idd nog wel n optie! Grote gipsplaten waren bij ons volgens mij geen optie omdat ons trapgat best klein is. We dachten ook dat t bad door het raam zou moeten maar die paste nét door het trapgat. En alle gipsplaten door t raam aanvoeren is ook niet echt n optie, als dat al zou passen, de bewegende delen raam zijn ook niet heel groot namelijk..
@prairy het is van buiten niet heel mooi nog, helaas. Uiterlijk van t huis is ooit verpest door het dak van buiten af te isoleren waardoor de hele aanblik anders is geworden. Moet nog even nadenken hoe ik dat wil gaan doen, wil best foto’s delen ook van de metamorfose buiten zometeen (halverwege maart begint het opmetselen van de nieuwe gevel boven voor en ook het plaatsen van de nieuwe kozijnen) maar vind het niet zo’n heel fijn idee om m’n huis op t internet te hebben. Dus wellicht dan via pb voor geïnteresseerden of ik zet foto’s hier die ik dan verwijder na n bepaalde tijd, dat is ook nog wel n optie. Maar denk dat het makkelijker is om dat zometeen gelijk met die verbouwing te doen!
Ik ben erg benieuwd, per pb is prima hoor, of niet als je je er niet fijn bij voelt

x_Jeanine_x schreef:Wat een leuk project!!
Succes!!
170 km is niet naast de deur voor als je bijv je accuboor bent vergeten

Prairy schreef:170km, dat heb ik ook een keer gedaan, gelukkig niet naar een eiland.
Nu wonen we ergens met een groot stuk grond, ook dat is irritant als je je gereedschap vergeten bent, 4 min heen, 4 min terug lopen, oliebol, nog wat vergeten. En dat dan echt achter elkaar
Lizz schreef:Hier was één laag niet genoeg, omdat de eerste laag (gips) kromp en toen dus nog een laag nodig. Hopelijk hebben jullie maar 1 laag nodig
Oja ken je dit spul al, gipsplaatvuller voor een kitspuit
https://www.gamma.nl/assortiment/handso ... lsrc=aw.ds
Hier hebben wij heel wat bussen van gebruikt, voor naden en schroeven weg te werken.

superpony schreef:Leuk project!
Ons huis is van 1913 en moet heel veel aan gebeuren. Zijn al meer dan een jaar bezig nu. Maar eerst wat bij de paarden gedaan en hebben ook een aanbouw en garage geplaatst. Dus nu de rest binnen.
Ik vind het mooi om de verschillende bouwstijlen te zien.
Wel doodeng hoe zo een rookkanaal zit dan. Maar wij zijn hier ook al een aantal keren flink geschrokken. Toch heeft het huis en de mensen erin alles overleefd denk ik dan maar.
Doen jullie nu de douche en het bad direct op de houten vloer??
*edit* wij konden geen stucadoor vinden en zelf nooit eerder gedaan. Gipsplaten gekocht en de naden dicht gesmeerd op advies met stuc. Daarna geschilderd. Helaas wat barsten op enkele naden, dus als alles af is doen we de slaapkamer nog een keer opnieuw.
Voor de woonkamer, andere slaapkamer en gang gaan we een andere manier zoeken.