Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:49

Hoe staat je vriend er momenteel in/voor nu dit boven water is gekomen? Snap heel goed dat er nu enorm veel op je af komt en je even niet weet wat te doen. Ergens vind ik het wel vreemd dat zijn ex ineens om de hoek komt zetten om aan te geven dat is ze is bevallen van een kind. Weet je heel zeker dat je vriend niet op de hoogte was? Hoelang zijn hun al uit elkaar en hebben ze al die tijd dan ook echt helemaal geen contact meer gehad? Ik kan me in zo'n situatie namelijk zelf niet plaatsen en lijkt me dat er ergens wel contact zou moeten zijn, als je er achter komt dat je zwanger raakt van je ex...

Dan ten tweede: sta je er achter om op deze voet verder te gaan met elkaar? Zoals anderen hierboven ook al aangaven zal het wel de nodige verandering brengen in jullie levens. Je hebt vanaf nu altijd te maken met een kindje en een moeder in het spel. Het is vast niet altijd even horror zoals iedereen dat benoemt, maar het zal zeker wel wat invloed hebben op de relatie die jullie hebben. Al dan niet over geldkwesties (alimentatie) en (zorg)plichten etc.

Sterkte!
Laatst bijgewerkt door CairnTerrier op 05-02-21 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:50

En toch blijft het apart...Ten eerste zou ik echt die vaderschapstest laten doen als ik hem was. Maar het is uit met ex maar hij blijft daar voor een kind wat dan toch niet bij hem zal wonen?
Hij kan toch ook bij een omgangsregeling het kind ophalen naar jullie gezamenlijke plekje

Ja ,ik heb ook iets soortsgelijks gehad....reken eerst maar eens 9 maanden terug, hadden jullie toen al wat?
Als je veel van iemand houd zie je wel eens details over het hoofd.
Het is wat hij wilt, maar het zou ook kunnen dat hij gewoon zelf daar niet weg wilt... dan moet jij alles opgeven en zit hij lekker veilig in zijn eigen bubbel.

mijn advies kies voor jezelf en dan voor jullie samen. Als het zo goed is als hij zegt en jij ook, dan blijft het ook nu tijdens je studie ( en de duur daar van) ook goed.

Maar probeer serieus om achter zijn en haar drijfveren te komen en besef ook welk impact dat op jou zal kunnen gaan hebben en op jullie relatie. En mijn tip ga ook het gesprek met haarde moeder aan...die baby komt dan ook in jou leven.

Je staat nu voor belangrijke keuzes Neem de tijd en ik kan je niet anders dan wijsheid en moed wensen!

Jessix

Re: Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:54

Ik zou het aan mijn vriend en zijn ex over laten hoe nu verder. Het is iets waar zij samen uit moeten komen. Uiteraard wel gewoon blijven praten met je vriend, maar ik zou hem verder gewoon steunen in wat hij wil.

Als de relatie daardoor een kant op gaat waar je niet gelukkig van wordt dan kun je daar later een keus in maken.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:58

anjali schreef:
trustHim schreef:
Wat een hoop negatieve reacties zeg aangaande kinderen van je partner. Ik heb sinds 2,5 jaar een relatie met een man met 3 kinderen, sinds oktober getrouwd. We hebben al het nodige te stellen gehad met de ex o.a verhuizing naar de andere kant van het land. Maar ik zou zo weer voor ze kiezen, voor mijn man en de kinderen. Ja het kan pittig zijn, nee het zullen nooit echt mijn kids zijn ze hebben een echte mama. Maar als je investeerd is het heus te doen

Dan over de vaderschapstest en waarom ze niks gemeld heeft tot na een bevalling, misschien was haar idee om het allemaal alleen te doen maar heeft ze zich bedacht, gunt ze hem ook het geluk wat ze voelt?

Ts, ik zou het er met je vriend rustig over hebben wat hij denkt en wil. Ik zou ook willen weten wat de motivatie van de ex is, wil ze hem een kans op contact geven met zijn kind , hoopt ze hem terug te winnen, is het puur financieel

Kinderen willen vanaf een bepaalde leeftijd vaak weten wie hun vader is. Als de ouders niet gehuwd waren,is de vader dan ook verplicht tot een financiele bijdrage? Dit soort situaties komt heel veel voor, ook bij koningshuizen en dan wordt het breed uitgemeten in de pers. Laatst was er toch zoiets in Belgie meen ik?

Kinderen hebben sowieso recht om te weten wie de vader is dat betwist ik niet. Als hij het kind niet erkent kan de moeder alleen via de rechtbank financieel wat afdwingen maar dan moet er wel bewijs zijn van vaderschap, of hij verplicht kan worden mee te werken weet ik niet

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:00

AfricanLady schreef:
Onze relatie alles klopte gewoon en ik zat gewoon ergens op te wachten dat iets fout ging in onze relatie mischien stom maar alles in mijn leven gaat vaak nooit goed of loopt nooit lekker af.

Met die instelling niet nee :Y)

Maar ik kan me echt voorstellen dat je hier erg van schrikt en dat dit echt wel even een "klap" zal zijn voor jou. Hoe voelt je vriend zich erbij? Ik kan me goed voorstellen dat dit voor hem helemaal een rollercoaster moet zijn, als hij inderdaad niets van de zwangerschap wist.
Het is heel goed dat je niet tussen het contact tussen hem en zijn dochter wilt instaan, dus geef hem ook de ruimte om te ontdekken hoe hij hier invulling aan wilt geven. Mocht je je daar niet prettig bij voelen, dan kan je daarna altijd nog besluiten of je je toekomst met deze man ziet. Kies voor jezelf, als jij je gelukkig kan voelen in deze situatie; go for it! Maar mocht je nou over een tijd echt ongelukkig zijn, wees dan ook zo eerlijk naar jezelf. Ik denk dat niemand het raar vind dat je op dit moment niet weet wat je moet doen.
Ik wil je veel wijsheid toewensen en hoop dat je oprecht gelukkig wordt, met of zonder hem! :knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:11

Heel eerlijk? Ik zou helemaal geen zin hebben in dit gedoe en zoals al eerder genoemd, beter nu een punt erachter dan na een jaar of langer. Sowieso de afstand maakt het al complex en dan nu ook nog een baby erbij. Ex heeft 9 maanden lang niets gezegd en nu ineens komt ze hiermee.. Hoe betrouwbaar is ze dan voor toekomstige afspraken?
Ik ken meerdere mensen met stiefkinderen en het geeft altijd in meer of mindere mate gedoe en in die gevallen gaat het om al oudere kinderen..

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:16

Jessix schreef:
Ik zou het aan mijn vriend en zijn ex over laten hoe nu verder. Het is iets waar zij samen uit moeten komen. Uiteraard wel gewoon blijven praten met je vriend, maar ik zou hem verder gewoon steunen in wat hij wil.

Als de relatie daardoor een kant op gaat waar je niet gelukkig van wordt dan kun je daar later een keus in maken.

Hier volledig mee eens. Het is nu niet jouw plek om te bepalen hoe hij met de situatie moet omgaan. Veel meer dan hem de ruimte geven om het uit te zoeken, eventueel te ondersteunen als hij daar behoefte aan heeft, kan je niet.

En dan vervolgens zelf bepalen of jij een relatie wil met deze man en deze omstandigheden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:20

trustHim schreef:
Dan over de vaderschapstest en waarom ze niks gemeld heeft tot na een bevalling, misschien was haar idee om het allemaal alleen te doen maar heeft ze zich bedacht, gunt ze hem ook het geluk wat ze voelt?

Misschien gunt ze hem het geluk of wilde ze het alleen doen?
Serieus? De vader heeft ook rechten. Dat heeft niets met een gunfactor te maken en dat zou daar volledig los van moeten staan.
Het is ook zijn kind!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:29

Zo, dat is niet niks. Wanneer een zoon van mij dit zou overkomen zou ik zeker adviseren een test te doen, mannen genoeg die betalen terwijl het niet hun kind is. Dus eerst test, dan erkennen.
Het is een moeilijke situatie want wanneer hij de vader is en een actieve rol wil spelen worden jullie in de toekomst behoorlijk beperkt qua afstand.
Wil jullie veel succes wensen en vind het een smerige streek van de ex. Dit had ze hem zes maanden geleden ook kunnen vertellen.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:41

Jouw vriend zal voor altijd verbonden blijven aan zijn ex via dit kindje. Ook na haar 18-de... denk aan haar diploma uitreiking, haar trouwdag, wanneer ze kinderen krijgt en je vriend opa wordt, verjaardagen waar de ex van jouw vriend ook bij aanwezig zal zijn. Voor dit kindje zijn jullie haar gezin met twee verschillende voordeuren. De verhoudingen onderling moeten dus goed zijn. Investeer in een goede relatie met elkaar, omdat je met z'n drieën dit kindje opvoed... ook jij.

Sta je hiervoor open, ga je positief dit proces in... dan kan het evt. slagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:43

Wat zijn mensen hier toch goed in denken in problemen. :') "Hij heeft een kind," "de afstand is heel groot." Als je een "clean slate" wil daten, zoek dan gewoon een etalagepop.

TS: Enkele anderen hebben het ook al gezegd, maar praat erover met je vriend en eventueel zijn ex. Wat wil hij? Wat wil/verwacht zij? En denk jij dat je daarmee kunt omgaan? Wat wij hier allemaal zeggen over wat wij zouden doen, is eigenlijk totaal niet van belang - bovendien, als je half Bokt moet geloven, moet je al geen relatie beginnen met iemand die een keer een bekeuring heeft gekregen voor te hard rijden op de snelweg, "want straks rijdt hij een kind dood" -, het gaat erom hoe er invulling gegeven gaat worden aan deze situatie en of jij daarmee akkoord gaat. :)

Sterkte, ik snap dat het een flinke schok voor je is!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:44

Lindaonline schreef:
Jouw vriend zal voor altijd verbonden blijven aan zijn ex via dit kindje. Ook na haar 18-de... denk aan haar diploma uitreiking, haar trouwdag, wanneer ze kinderen krijgt en je vriend opa wordt, verjaardagen waar de ex van jouw vriend ook bij aanwezig zal zijn. Voor dit kindje zijn jullie haar gezin met twee verschillende voordeuren. De verhoudingen onderling moeten dus goed zijn. Investeer in een goede relatie met elkaar, omdat je met z'n drieën dit kindje opvoed... ook jij.

Sta je hiervoor open, ga je positief dit proces in... dan kan het evt. slagen.

dit hoeft helemaal niet waar te zijn. Sommige vaders zien niets van dat alles bij hun kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:47

Mkango schreef:
Wat zijn mensen hier toch goed in denken in problemen. :') "Hij heeft een kind," "de afstand is heel groot." Als je een "clean slate" wil daten, zoek dan gewoon een etalagepop.

Heeft niks met in problemen denken te maken, is gewoon de realiteit.. Hij heeft zijn kind daar, als je dus gaat denken aan samenwonen is er maar 1 optie, TS moet bij hem gaan wonen. Dat is nu gewoon de realiteit terwijl tot gisteren alle opties nog open lagen, want een vader die naar de andere kant van het land verhuist bij zijn kind vandaan wil je ook niet :n
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-02-21 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:48

Denken in problemen, enigszins een kritische blik in deze situatie is naar mijn idee niet meer dan logisch. Dit kan echt veel gedoe met zich meebrengen. Ik zou heel goed overleggen met je vriend hoe hij dit voor zich ziet en voor jezelf overwegen of je dit wel ziet zitten.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:50

Dit hoeft in principe toch niets te veranderen tussen jullie?

Of je moet per se niets willen met een man die een kind heeft, maar dat lijkt me wat onlogisch in dit geval?

Hij heeft jou niet bedrogen, hij wil bij jou zijn, daar verandert toch niets aan?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:56

Mkango schreef:

Je hoeft niet iedereen maar te daten omdat het kan hoor, je mag ook best eisen stellen en de lat hoeft niet op de vloer te liggen. "Geen pasgeboren baby met een ex" lijkt me nou echt een totaal redelijke en hele lage eis.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:58

BaileyMix schreef:
Mkango schreef:

Je hoeft niet iedereen maar te daten omdat het kan hoor, je mag ook best eisen stellen en de lat hoeft niet op de vloer te liggen. "Geen pasgeboren baby met een ex" lijkt me nou echt een totaal redelijke en hele lage eis.

Ja leuk, met zo iemand ga je misschien niet daten. Dus op voorhand vind je dat niet ideaal.

Hier IS echter al een relatie. En is dit een situatie die zich voordoet terwijl er dus al een relatie is. Dat maakt het wat mij betreft wel anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:59

Relaxed schreef:
Mkango schreef:

Heeft niks met in problemen denken te maken, is gewoon de realiteit.. Hij heeft zijn kind daar, als je dus gaat denken aan samenwonen is er maar 1 optie, TS moet bij hem gaan wonen. Dat is nu gewoon de realiteit terwijl tot gisteren alle opties nog open lagen, want een vader die naar de andere kant van het land verhuist bij zijn kind vandaan wil je ook niet :n
Dat zijn allemaal invullingen en aannames die je baseert op je eigen ideeën en referentiekader en die wellicht helemaal niets met de realiteit te maken hebben. Dat "ouders moeten bij elkaar om de hoek blijven wonen" is ook weer typisch Nederlands gedachtegoed. Ik ken meer dan genoeg mensen wier ouders níet bij elkaar om de hoek woonden, soms zelfs zo goed als aan de andere kant van de wereld, of toch op een paar uur rijden bij elkaar vandaan als het geen land betrof waar je in drie uurtjes doorheen kachelt.

Bovendien weet je niet eens of zijn ex verwacht dat hij betrokken is bij het kind, of dat hij überhaupt van plan was om te verhuizen.

Nessie schreef:
Denken in problemen, enigszins een kritische blik in deze situatie is naar mijn idee niet meer dan logisch. Dit kan echt veel gedoe met zich meebrengen. Ik zou heel goed overleggen met je vriend hoe hij dit voor zich ziet en voor jezelf overwegen of je dit wel ziet zitten.
Maar tussen heel goed overleggen en kritisch zijn, en "ik ga direct bij je weg, geen discussie mogelijk!" zit natuurlijk wel een verschil.

BaileyMix schreef:
Mkango schreef:

Als je iemand net leert kennen, akkoord, maar als je al samen bent (zij het kort), dan is de deur dichtsmijten en hard wegrennen zonder er eerst goed over te praten wel een beetje een overtrokken reactie (tenzij je niets met kinderen te maken wilt hebben). Tuurlijk ben je in paniek en in shock, maar dat is juist níet de mindset waarin je dat soort beslissingen moet nemen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-02-21 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:59

Hij heeft jou, voorzover zijn verhaal klopt, nooit bedrogen.
Hij zegt nu eerlijk dat hij vader is geworden... dat is nogal wat.
Maar ga vooral op je eigen gevoel af. Jullie relatie is nog pril....

Ik ben veel ouder dan jij :+ en heb sinds ruim een jaar een relatie met iemand met 3 vrijwel volwassen kinderen, heb er zelf een ook vrijwel volwassen. En zelfs dat geeft af en toe behoorlijk gedoe, mede door exen die links- of rechtsom toch andere meningen hebben dan wij.
Wij hebben besloten dat de kinderen van onszelf, onze aangelegenheid zijn. Dat is een stuk van de relatie die er al eerder was, we wisten het, en van die exen ook. Soms is het lastig, wil je je ermee bemoeien, moet ik op mijn handen gaan zitten en mijn tanden stijf op elkaar, maar zo houden we onze relatie in ieder geval bijzonder aangenaam en prettig.

Maar bij jou is het heel anders. Dus tja... ik weet het niet. Het is niet jouw kind... wel de zijne...

Geen overhaaste beslissingen en probeer eerst uit te zoeken wat jouw vriend wil, ook qua financiële bijdragen. Voor een kind ben je onderhoudsplichtig tot 21e jaar. Dat is nogal wat :$ Alleen al daarom is een DNA test wel zo handig.

Verder kan het ook gewoon leuk zijn. Een kleine meid. Tenminste, als je van kinderen houdt. Stel dat hij gescheiden was en kind was nu een jaartje oud... dan had je ook een kindje gehad die af en toe een weekendje langs kwam of zoiets. Stel dat hij dat wil... en zij ook. Het is voor hun tweeën ook bijzonder lastig.

Heel veel sterkte met alles!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:05

Femke_Tweety schreef:
Ja leuk, met zo iemand ga je misschien niet daten. Dus op voorhand vind je dat niet ideaal.

Hier IS echter al een relatie. En is dit een situatie die zich voordoet terwijl er dus al een relatie is. Dat maakt het wat mij betreft wel anders.

Nauwelijks, nog maar super kort. Negen maanden geleden vond hij blijkbaar zijn ex nog leuk genoeg om er onveilige seks mee te hebben. Daarom dus, beter érg goed nadenken of je hier energie in wil gaan steken. Je toekomst verandert drastisch.
Uiteindelijk is dat aan TO en ik heb meer vrouwen in de loop der jaren wel akkoord zien gaan met schadelijke situaties uit naam der liefde.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:06

Cayenne schreef:
trustHim schreef:

Misschien gunt ze hem het geluk of wilde ze het alleen doen?
Serieus? De vader heeft ook rechten. Dat heeft niets met een gunfactor te maken en dat zou daar volledig los van moeten staan.
Het is ook zijn kind!

Een kind verwekken kan iedereen. Vader word je door een kind te verzorgen ,beschermen en vooral lief te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:19

Mkango schreef:
Nessie schreef:

Maar tussen heel goed overleggen en kritisch zijn, en "ik ga direct bij je weg, geen discussie mogelijk!" zit natuurlijk wel een verschil.

Net als dat er een (enorm) verschil zit tussen "clean slate" daten en de lat op de grond leggen qua je wensen bedoel je ;) En ook net als dat "ouders bij elkaar om de hoek" wonen of aan de andere kant van het land..

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:33

Lieve Ts,

wat een ramp. En ik weet heel goed hoe je je voelt op het gebied van dat alles altijd slecht afloopt; ik heb dat ook zo'n 14 achter elkaar meegemaakt. Iedere keer dat je dan denkt dat je de ware gevonden hebt, dan is er weer iets wat roet in het eten gooit. Eén keertje was het zo ontzettend "aan" dat het echt leek alsof het voortbestemd was (ook door allemaal andere aspecten), en toen liep 'ie opeens de deur uit. Het is zo erg geworden dat ik oprecht geloofde dat ik vervloekt was en dat er één of andere slechte grap met me werd uitgehaald door het universum. Als ik iemand vond en verliefd was kon ik aftellen wanneer het kapot zou gaan om de één of andere reden.

Maar ook mij is het uiteindelijk gelukt. Ik heb hem gevonden. En echt, er zijn geen addertjes. Ik heb geen moment gehad dat ik uberhaupt de behoefte had om te gaan aftellen tot 'ie weer verdween, wat voor mij dubbel en dwars een bevestiging is dat alle vorige het inderdaad gewoon niet waren. Want als het hem is, dan gebeuren dit soort dingen niet. Dan is er geen addertje. écht waar.

Je zegt dat je aan het studeren bent, en zeker in deze tijd kost dat veel energie. Als er dan ook nog zoiets gebeurt is dat nog zwaarder. Zeker als dit de oorzaak gaat zijn van dat het uitgaat. Want hoe erg ik ook snap dat je heel blij met hem bent; deze situatie gooit nu al roet in het eten (je bent er onzeker over en dat gaat knagen, daar ga je kapot aan, dan kan je weer gaan aftellen, etc... het hele riedeltje). Je gaat hier niet gelukkig van worden, hoe geweldig hij ook is. En dat weet je zelf denk ik ook wel. Wees moedig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:42

BaileyMix schreef:
Femke_Tweety schreef:

Nauwelijks, nog maar super kort. Negen maanden geleden vond hij blijkbaar zijn ex nog leuk genoeg om er onveilige seks mee te hebben. Daarom dus, beter érg goed nadenken of je hier energie in wil gaan steken. Je toekomst verandert drastisch.
Uiteindelijk is dat aan TO en ik heb meer vrouwen in de loop der jaren wel akkoord zien gaan met schadelijke situaties uit naam der liefde.

Wat is kort? Wij woonden na drie maanden samen , nu na dik veertig jaar nog steeds. Dus tijd zegt niet alles.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:02

Kort zegt inderdaad niets. Ook ik woonde met mijn vriend na 3 maanden al samen omdat het gewoon zo zeker als wat is dat wij de rest van ons leven samen willen spenderen. Maar kort zegt wel wat als zich nu al zulke grote problemen voordoen. TS ziet begrijpelijk op tegen deze situatie, eigenlijk zie je dan op tegen de rest van je leven, mocht je hebben bepaald dat dit degene is met wie je de rest van je leven spendeert.