Schaatskriebels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:45

Winged schreef:
Voor de elfsteden is een langere duur van vorst nodig, dus dat zal niet zomaar gebeuren. En anders plaatsen ze in Friesland gewoon een hek om de provincie gok ik :)) Of alle toegangswegen dicht _O- Schaatstoerisme :+

Succes ermee dan, net zoals hier pasgeleden het sneeuwtoerisme in het Heuvelland _O-
Geen doorkomen meer aan met je boodschapjes door alle toeristen...

Saskia9

Re: Schaatskriebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:52

Ohhh als ik aan schaatsen denk, dan denk ik vooral aan heel veel mensen op het ijs. Veel schoenen en sokken aan de kant. En de bevroren tenen en vingers :Y) man wat een tijden waren dat! Schaatsen gingen van nichtjes naar nichtjes, maten werden gerolen en iedereen had ergens wel een paar schaatsen liggen.
Dat is echt al lang geleden!
Ik heb nu niet eens schaatsen :=

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:54

Overigens is de ijsbaan hier gewoon open. Omdat hij semi-overdekt is mag dat. Helaas tijdsloten van 1,5 uur en je moet kiezen van tevoren tussen beide banen.
Reserveren is ook verplicht.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:10

Gezien de hoeveelheid sneeuw voorzie ik weinig schaatsen, maar ik hoop het heel erg!! Zou zo leuk zijn na al die jaren.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 22:37

Ach een lading sneeuw zou ik óók leuk vinden, maar ik ben in januari al op mini sneeuw vakantie geweest.

Als ik nu mag kiezen, dan graag schaatsen.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:56

Ik ben ook bang dat de sneeuw de schaatpret in de weg gaat zitten.
Ik zou het wel heel leuk vinden om even te kunnen schaatsen, liefst wel de vaart uit en niet alleen op de ijsbaan :=
Vroeger (gut ik wordt oud) stonden we ieder jaar op het ijs, schaatsten we van dorp naar dorp,
kan me niet voorstellen dat je nog maar 2x een vorst periode in je hele leven mee hebt gemaakt :oo
dan voel ik me nog ouder :')

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:41

silby schreef:
Ik zou het wel heel leuk vinden om even te kunnen schaatsen, liefst wel de vaart uit en niet alleen op de ijsbaan :=
Vroeger (gut ik wordt oud) stonden we ieder jaar op het ijs, schaatsten we van dorp naar dorp,
kan me niet voorstellen dat je nog maar 2x een vorst periode in je hele leven mee hebt gemaakt :oo

Hahahah dit is heel herkenbaar. Wat is jouw bouwjaar?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 01:30

DiantaM schreef:
silby schreef:

Hahahah dit is heel herkenbaar. Wat is jouw bouwjaar?

Hier ook van dorp naar dorp. Elk jaar meerdere keren. Ik ben van 1984.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:42

Niet perse schaatskriebels hier maar wel sneeuwkriebels <3 Ik kan echt niet wachten :D Laat een dik pak sneeuw maar komen!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:43

Hier van 1981. Ik kan me ook herinneren veel geschaatst te hebben vroeger. Eigenlijk elke winter kon je wel schaatsen en lag er sneeuw. Bij ons in de omgeving veel sloten en kon je echt ver komen over de sloten. Alleen onder de bruggetjes moest je uitkijken.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:04

Ik ben van 1982 :))
Wij hadden de ijsbaan achter ons huis, ieder avond na het eten zat ik dan door het raam te kijken wanneer de lichten aan gingen en dan hop snel er weer naartoe :')
Eindeloos schaatsen, heerlijk! Ook wel eens brokken gemaakte, heb nog een litteken op mijn wang waar 5 hechtingen in hebben gezeten van een schaats :')

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:08

Lieke schreef:
Soepblik schreef:
Stel je voor dat de elfstedentocht door zou kunnen gaan maar niet mag worden gereden door Corona. :') :

Ook wel typisch Nederlands om bij een paar dagen voorspelde vorst het gelijk over de Elfstedentocht te hebben. :D

Schaatsen zou wel erg leuk zijn, maar toch verwacht ik het niet met de voorspelde sneeuw.

Ook typisch dat men gelijk de winter van ‘79 terug verwacht :D
Dat was me wat!
Schaatsen kon vroeger idd elk jaar. Ik schaatste voor huis zo naar de Elfstedenroute om even te kijken.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:17

Ik ben van 1981 en inderdaad, we hadden elke winter ijs.
Dat was standaard logeren bij mijn opa en oma die aan de trekgaten woonden, ik kluunde de weg over en was de rest van de dag vertrokken. Later op de grote plassen van de ene koek en zopie naar de andere :+

Geweldige tijd, maar zoals al gezegd: sneeuw en ijs is een slechte combi.
Ik hoop vooral op wat sneeuw, dat lijkt me voor de kids wel erg leuk en inmiddels wonen we dichter bij heuvels dan water dus :x

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:38

Ik ben van 1968 :+ en heb nog eens een iglo kunnen maken in de tuin. Was gek wij hadden 80 cm sneeuw in limburg, stuk noordelijker lag helemaal niets. :P

En nu 15/16? Jaar geleden in lelystad soort van ingesneeuw. Toen lag er 50 cm en de autos konden niet weg. Bij almere lag niets toen.

Ik weet dat ik vroeger op de dorpssloten schaatste. Was altijd een van de eersten die het probeerde. Vaak met nat pak thuisgekomen. We konden naar het volgende dorp schaatsen. Af en toe even klunen :P eigenlijk ieder jaar kon dat wel.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:40

Sansevieria schreef:
Winged schreef:
Voor de elfsteden is een langere duur van vorst nodig, dus dat zal niet zomaar gebeuren. En anders plaatsen ze in Friesland gewoon een hek om de provincie gok ik :)) Of alle toegangswegen dicht _O- Schaatstoerisme :+

Succes ermee dan, net zoals hier pasgeleden het sneeuwtoerisme in het Heuvelland _O-
Geen doorkomen meer aan met je boodschapjes door alle toeristen...

Hahaa nja ik ben een Drent, dus ik zit wel iets veiliger _O-

overigens ben ik van bouwjaar '88. Mijn pa is nog voorzitter geweest van de ijsvereniging in het dorp. Dus zodra er ijs lag werden wij gewoon meegenomen. Heb best wel wat winters op het ijs daar gestaan. En inderdaad ergens in 2012 (?) eens 60 kilometer over het kanaal hier geschaatst. Bruggentocht :)) Paar jaar geleden ook nog wel op de ijsbaan hier gestaan. Maar het is nooit meer echt lang-lang-lang vorst geweest. Da's best jammer.

In januari 2010 was ik wél wat teleurgesteld. Eerste weekend van het jaar, dikke sneeuwbuien. En ik zou de maandag na dat weekend voor een half jaar naar Finland vertrekken en wilde van iedereen afscheid nemen. Da's gelukkig nog wel gelukt, maar was wel spannend := Maar heb je eens winter in Nederland, vertrek je naar het nog winterese Finland :+

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:20

Ik hoop zo dat de Elfstedentocht door kan gaan maar niet mag.

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:23

Werkelijk als je dat zou menen heb je geen gevoel :n als leedvermaak dat hopen. 8)7

Ik hoop gewoon dat dat niet zo is. Dat zou echt het meest afschuwelijke zijn dat je de friezen en nog meer mensen kunt aandoen, met het risico ook dat mensen hem alsnog gaan schaatsen zonder organisatie met alle risicos en gevolgen van dien. Risico op door het ijs zakken, onderkoeling, teveel mensen en dardoor besmettingsrisico. Als je dat mensen gunt :n %)
Laatst bijgewerkt door karuna op 05-02-21 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:30

Ik ben van 95 en ik heb toch ook wel echt meerdere winters op het ijs gestaan hoor. Gegeven: mijn vader was daar vrij relaxt mee en wij gingen ook al de sloten op als het nog niet écht veilig was, maar ik denk dat ik toch wel minstens 5 winters echt met strenge vorst heb geschaatst. Of op de sloten, soms in Friesland en anders op het Nijkerkernauw :))

Ik heb wel enorm veel zin in de winter, schaatsen sla ik dit jaar even over. Niet-meewerkend lijf en bagger slechte conditie :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:33

Normaal zou ik afgelopen kerst op wintersport zijn met de camper. En vorig jaar om deze tijd was ik in fins lapland met -18. Ben er wel een beetje blij mee toch wat winter te krijgen. <3 Alleen jammer dat ik niet thuis ben met de heuveltjes hier, anders had ik zeker een skipoging gedaan :))

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:43

Ik zou het wel gaaf vinden als we lekker konden gaan schaatsen. Maar hier in friesland voorspellen ze 20/30cm sneeuw, dus ik vrees dat het ijs niet zo mooi gaat zijn. Ik vind sneeuw wel prima zolang ik er niet uit hoef met de auto haha. Zondag moet ik eigenlijk naar de paarden maar die staat 12km verderop, dus geen idee hoeveel sneeuw er gaat komen maar ik vrees dat ik mijn straat niet uit kan haha

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:49

Chiren schreef:

[ [url=m/6mJEGW.gif]Afbeelding[/url] ]

Waaaaaaarom hoop je dat?

Dit is zowat hetzelfde hopen als een muggenplaag op een slaapkamer zonder klamboe. En je er dan lekker in moet gaan slapen. En dan jeuk hebben en niet kunnen krabben. Maar zo graag willen dat het wel kan.

Bedenk even dat de laatst gereden elfsteden in 1997 (!!!) was. Als het nu 24 (!!!) jaar later eindelijk zou kunnen en het mag niet....

Je zou haast denken dat ik een Fries ben he... Maar k zou het zo sneu vinden.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:43

Chiren schreef:

Dit is gewoon bijna sadistisch!
Hoezo hoop je dit?

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:01

Chiren schreef:

Ik zal ook heus een beetje gniffelen om de ironie, maar er gericht op hopen is gewoon een beetje achterlijk. Wat is er in je leven gebeurd dat je anderen geen plezier gunt?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:05

jammer hoor voor de schaatstliefhebbers, want de Friese variant heeft zich aangediend :')

Ik ben van 1958 en heb de "echte" winters nog meegemaakt vroeger. Ben er nu niet meer dol op en zal zeker de deur niet uitgaan nu, alleen al om gebroken botten en een bezoek aan een ziekenhuis te voorkomen -O-

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 19:43

Ik hoor net van een "sleeverbod" in Bloemendaal _O-