Een maand de tijd om woning te verlaten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annick75

Re: Een maand de tijd om woning te verlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:15

Google ook even op flexwonen. Dat wordt door steeds meer sociale verhuurders aangeboden. Dat is wel voor bepaalde tijd, vaak een jaar of 2, mar dan heb je wel wat meer armslag on te zoeken naar wat anders Niet overal zijn huisdieren toegestaan, dus dat is wel even filteren.

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:22

Misschien ver uit de regio maar via Carex Overijssel mag je wel met huisdieren wonen. Denk dat er misschien meer anti kraak organisaties zijn die dat toestaan. Of heel slecht niet aangeven dat je met een kat komt. Als de kat geen overlast veroorzaakt zou het ook niet gemeld worden door buren.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:23

Lang niet alle kamers zijn idd voor studenten. Als je via een soort studentenhuisvesting huurt idd wel, maar hier in de omgeving (midden NL) zie ik vaak kamers voorbij komen waar om een student/werkende gevraagd wordt. Vaak is geslacht/leeftijd dan een sterkere eis dan of je student of werkende bent.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:27

Ken je toevallig studenten die nog een kamer hebben maar veel bij hun ouders zijn ivm thuisstudie? Vraag daar of hun de kamer aan je mogen en willen onderverhuren ;)

Daarnaast,bel de gemeente plat!

Veel sites zoals kamernet vragen inschrijf/bemiddelingskosten, dit mogen ze officieel niet doen. Daarnaast is de service bij zulke bedrijven niet super. Dus als je je via die kanalen aanmeldt, let daar op!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:40

Je kan ook kijken bij www.ikwilhuren.nu.

Wij hebben ook een woning via hier. Onze katten waren geen probleem, zolang ze geen overlast veroorzaken.
Bij een vriendin van me ging het hier ook ontzettend snel.

Je kunt bezichtigingen aanvragen via de website. Ze hebben ook lagere prijzen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:43

ista schreef:
Er zijn bepaalde regio's waar je heel snel een huisje of appartement kan huren. De zogenaamde leegloopgebieden. Het kan lonen om daar contact op te nemen met een woningbouwvereniging.

Klopt. Een vriend van mij kwam op straat te staan en kon in Z.O.Groningen toen zelfs uit meerdere leegstaande woningen van een corporatie kiezen.

Buitenshuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 13:44

ista schreef:
Er zijn bepaalde regio's waar je heel snel een huisje of appartement kan huren. De zogenaamde leegloopgebieden. Het kan lonen om daar contact op te nemen met een woningbouwvereniging.

Zou je mij kunnen vertellen welke gebieden dat zijn? Of waar ik dit kan vinden?

Annick75 schreef:
Google ook even op flexwonen. Dat wordt door steeds meer sociale verhuurders aangeboden. Dat is wel voor bepaalde tijd, vaak een jaar of 2, mar dan heb je wel wat meer armslag on te zoeken naar wat anders Niet overal zijn huisdieren toegestaan, dus dat is wel even filteren.

Flexwonen heb ik naar gekeken, ik ga zo ook nog even contact opnemen met wooningbouwen hier in de buurt wat er mogelijk is.

Cilli96 schreef:
Misschien ver uit de regio maar via Carex Overijssel mag je wel met huisdieren wonen. Denk dat er misschien meer anti kraak organisaties zijn die dat toestaan. Of heel slecht niet aangeven dat je met een kat komt. Als de kat geen overlast veroorzaakt zou het ook niet gemeld worden door buren.

Overijssel is wel uit de buurt, maar ik neem alles in overweging momenteel. Ik zal antikraak en tijdelijk wonen, bij tijdelijk wonen mag vaak wel een huisdier. Zoals eerder geopperd kan ik ook verzwijgen dat ik een kat heb maar of dat verstandig is....

Ik krijg heel veel berichten, waarvoor dank! Ik ken helaas geen studenten die tijdelijk een kamer beschikbaar hebben of weten. Alle sites die hier geplaatst worden kijk ik door.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:46

Cilli96 schreef:

Ik vermoed dat dat verbod op huisdieren voornamelijk voor honden geldt,omdat die door hun geblaf voor veel geluidsoverlast kunnen zorgen.Een (binnen)kat heeft toch niemand last van.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:51

anjali schreef:
Cilli96 schreef:

Ik vermoed dat dat verbod op huisdieren voornamelijk voor honden geldt,omdat die door hun geblaf voor veel geluidsoverlast kunnen zorgen.Een (binnen)kat heeft toch niemand last van.

Regelmatig heeft dat meer te maken met meubels die er in staan.
Sommige katten willen nog wel eens meubels kapot krabben.
Maar ongemeubileerd is het vaker minder een probleem.

Buitenshuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 13:54

Ik heb morgen een bezichtiging, ik denk dat ik het gewoon bespreekbaar ga maken dat ik een kat heb. Meubels heb ik zelf allemaal dus dat is geen probleem.

Net ook nog terug gebeld voor een appartementje met 1 kamer. Kost 675 p/m incl g/w/e etc. Maar daarnaast borg 675 prima. Maar hij vroeg ook nog 500 euro aan contractskosten... Dat soort dingen worden me wel te gek :(

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:57

anjali schreef:
Cilli96 schreef:

Ik heb via hen ruim een jaar gehuurd met een hond. Was totaal geen probleem. Katten zijn ze vaak bang (heb ik mij laten vertellen) dat ze gaan sproeien of op andere plekken ongewenst plassen. Deze geuren zijn bijna niet te verwijderen en daardoor niet meer te gebruiken voor tijdelijke verhuur of anti kraak.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:02

Buitenshuis schreef:
Ik heb morgen een bezichtiging, ik denk dat ik het gewoon bespreekbaar ga maken dat ik een kat heb. Meubels heb ik zelf allemaal dus dat is geen probleem.

Net ook nog terug gebeld voor een appartementje met 1 kamer. Kost 675 p/m incl g/w/e etc. Maar daarnaast borg 675 prima. Maar hij vroeg ook nog 500 euro aan contractskosten... Dat soort dingen worden me wel te gek :(

Contractkosten mogen wettelijk gezien niet gevraagd worden, zeker niet zoveel.
Dus zodra dat wel gedaan wordt moet er al een belletje af gaan de volgende keer.

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:03

Vergeet vooral facebook groepen niet! Ik heb toevallig net een kamer verhuurd in Nijmegen en hier zijn diverse 'kamer te huur' 'woning gezocht' groepen met heel veel leden. Daar verschijnen toch diverse advertenties per dag op, wellicht is er zoiets ook in jouw regio.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:32

Buitenshuis schreef:

Je zit inderdaad in een dure regio. Als ik hier soms prijzen voorbij zie komen, schrik ik ervan. Ik hou even in de gaten of ik nog mensen in de buurt ken die een kamer willen verhuren voor je.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:38

Leegloopgebieden of leegloopregio's zijn vooral de stukken platteland aan de randen van Nederland. Niet in de buurt van grote steden zeg maar. Dus Groningen als provincie geldt bjvoorbeeld als leegloopgebied, maar de stad Groningen weer niet.

Succes!

Edit: officieel heet het krimpregio
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ergebieden

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:41

anjali schreef:
Bij woningstichtingen moet je inderdaad vaak jaren ingeschreven staan,maar ze verloten ook woningen.Daar hoef je geen lange inschrijftijd voor te hebben.Alleen een portie geluk. Gewoon proberen,iedere keer meeloten.

Inderdaad, volgens mij is het in onze regio zo dat er meer obv loting wordt toegewezen. Alle sociale huurwoningen worden ook centraal op wonezie aangeboden. Daar kan je ook zien wat op basis van loting en wat op basis van inschrijftermijn is.
Ook zag ik gisteren een advertentie voorbij komen van het voormalige NH hotel in Geldrop. Ik weet niet op welke termijn je daar dan terecht kan, maar als dat op korte termijn is dan is dat (voorlopig wellicht een optie.

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:49

Gezien je regio ZO Brabant, zou je eventueel ook in België kunnen zoeken, volgens mij is het makkelijker om daar woonruimte te vinden dan in Nederland.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:56

Ts,een nare situatie voor je,maar het komt altijd goed.Overigens mag je als huurder,als je altijd netjes betaald hebt,volgens mij niet eens zomaar op straat gezet worden?

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:08

Afbeelding

Geen idee of het iets is in de regio waar je zoekt?

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:42

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:57

Is grensgebied Duitsland een optie? Hier in de regio is het ook makkelijker om een woning te huren en de prijzen liggen over het algemeen ook wat lager dan over de grens in NL.

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:01

Als België een optie is, kan je kijken op immoweb.be
Als je daar de grensgemeenten ingeeft, kan je wel een aantal appartementen of koten (kamer = kot) op vinden.
Succes!

Buitenshuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 13:16

Helaas zijn grensgebieden geen optie.

Ik kan voor onbepaalde tijd terecht bij mijn vriend gelukkig. Er was een misverstand over mijn kat, zijn vader is erg allergisch dus met kat is geen optie maar omdat mijn kat ergens terecht kan zolang nodig ga ik zondag over. De sfeer hier word gewoon erg vervelend.

Gelukkig heb ik nu dus alle tijd om iets te vinden. Ik heb ook meerdere opties ontvangen van bokkers via privé bericht waarvoor dank!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:39

Hier vragen ze vaak ook contract kosten.
Voor jou een andere huurder als je dit niet wilt betalen of het nou wel of niet mag.

Fijn ts dat je bij je vriend terecht kan.

BarbaLala schreef:
Buitenshuis schreef:

Contractkosten mogen wettelijk gezien niet gevraagd worden, zeker niet zoveel.
Dus zodra dat wel gedaan wordt moet er al een belletje af gaan de volgende keer.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:44

Ik woon zelf via interveste, nu tijdelijke huur, ook omdat hier wel huisdieren toegestaan zijn. Het staat bij interveste goed aangegeven op de website als het toegestaan is, zou ik zeker even naar kijken :)