Vader wil geen alimentatie betalen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:28

brokjes schreef:
AylaL schreef:

Nee,volgensmij kan dit niet. Omdat zijn inkomen daarvoor te groot is en het denk ik een moeilijk proces is om duo ervan te overtuigen dat mijn vader niet wil mee betalen.

https://duo.nl/particulier/aanvullende- ... ouders.jsp
Misschien heb je er nog iets aan

De laatste voorwaarde lijkt idd voor TS van toepassing.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:29

Ik heb destijds via school en verklaringen van familie kunnen regelen bij Duo dat mijn biologische moeder niet werd meegerekend qua haar verdiensten. Dit omdat ik ook al sinds mijn tienerjaren geen contact met haar had.

En geld van haar aftroggelen, want recht hier en daar. No thanks. Mijn keuze ook om geen contact te hebben, dan werkte ik wel een avondje extra :j

love_odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:31

Wat staat er in het ouderschapsplan die jou ouders hebben opgesteld?
Staat daar ook daadwerkelijk in dat hij jou moet betalen vanaf je 18de?

Ex van mijn vriend wou zwart op wit dat zij namelijk als de kinderen gingen studeren tot 25ste betaald kreeg.
En dat het naar haar moest en niet de kinderen.

(Zijn we natuurlijk niet in getrapt)

Maar denk wel dat je moet weten wat de afspraken van jou ouders waren voordat je verder kijkt.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:32

AylaL schreef:
Nee,volgensmij kan dit niet. Omdat zijn inkomen daarvoor te groot is en het denk ik een moeilijk proces is om duo ervan te overtuigen dat mijn vader niet wil mee betalen.

Volgens mij dus wel als hij al lang geen alimentatie betaald. Ikheb het toen gekregen ivm geen contact vanaf mijn 12e. Dit moest je aantonen via maatschappelijk werk enz, maar dat habden we helemaal niet. Te normaal :') maar via een verklaring van de huisarts en hoofd van de scholen waarop ik zat is het goedgekomen.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:33

Maar stel jezelf even de vraag.

In het slechtste geval:

Is elke maand opnieuw een brief sturen via de advocaat voor geld het waard.
Zijn de verplichte contact opnames vanwege het geld het waard ?

Ikzelf heb ook een verhaal zoals de jouwe , contact met hem kon ervoor zorgen dat ik nu mogelijks meer centjes had. Maar emotioneel gezien heb ik er veel meer aan om te lossen. Om die centjes zelf bij te verdienen. Om de emotionele last en kopzorgen om van een ongewenste persoon niet meer af te hangen los te laten ...

Al die uren zweten en zwoegen om rond te komen wegen zeeeeker op tegen de emotionele schade die anders zou blijven.

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 20:35

love_odin schreef:

Ex van mijn vriend wou zwart op wit dat zij namelijk als de kinderen gingen studeren tot 25ste betaald kreeg.

Maar denk wel dat je moet weten wat de afspraken van jou ouders waren voordat je verder kijkt.

In het ouderschapsplan staat hij dat hij al mijn kosten zal betalen, maar hij zegt dit nu allemaal niet meer te willen doen. Ik weet niet hoe veel dit kan betekenen,als in op kamers gaan of studie, of ook mijn autorijlessen die pas 1/3e zijn betaald.

_Bonte_ schreef:

In het slechtste geval:

Ikzelf heb ook een verhaal zoals de jouwe , contact met hem kon ervoor zorgen dat ik nu mogelijks meer centjes had. Maar emotioneel gezien heb ik er veel meer aan om te lossen. Om die centjes zelf bij te verdienen. Om de emotionele last en kopzorgen om van een ongewenste persoon niet meer af te hangen los te laten ...

Al die uren zweten en zwoegen om rond te komen wegen zeeeeker op tegen de emotionele schade die anders zou blijven.

Dit klopt zeker! Maar als lbio elke keer achter zijn kont aangaat zoals sommige zeggen dan heb ik dat natuurlijker liever. Als ik elke maand contact met hem moet hebben dan liever niet.
Laatst bijgewerkt door AylaL op 02-02-21 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:36

bigone schreef:
Je zal toch sterk in je schoenen moeten staan want de enigste manier om hem te dwingen is via een gerechtelijke procedure. Je hebt geen recht op een aanvullende beurs waarschijnlijk omdat je het inkomen van je vader ook door moet geven.

Dit kun je echter wel oplossen als je bijv. Aan kunt tonen dat je een structureel conflict hebt en je vader niet financieel bijdraagt aan je studie. Dit heb ik ook gedaan en ik krijg nu gewoon volle aanvullende beurs aangezien ik uitwonend ben en mijn moeder in de bijstand zit.

biggirl

Re: Vader wil geen alimentatie betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:41

Herkenbaar dat verhaal.

Jaren lang amper contact met mijn vader. Mijn moeder zelf heel ziek en ze probeerde zoveel mogelijk voor me te betalen. Ik ben zelf heel vroeg en veel gaan werken. Vaders eigen bedrijf lang leven 4 x perjaar vakantie en elke dag uit eten maar geen geld voor mij. Dit aanvechten is kl*te en heeft geen zin. Kost veel te veel tijd geld en energie en kom geen stap verder.

Vind t vaag van jou dat jij het contact verbreekt maar wel geld probeert te graaien bahbah 8)7

Ik heb ook sinds ik 18 werd heb ik t contact verbroken en hoef geen ene cent meer van die vent.

Geen contact dan moet je ook helemaal niks willen van die gene. Niet alleen de fout bij hem zoeken maar begin bij je zelf.

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 20:44

@biggirl

Het is ook moeilijk om iets te begrijpen waar je het hele verhaal niet van weet. Ik wil je dit best vertellen via pb zodat je het snapt. En me niet als een geldwolf ziet.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:46

Even een hele zwart witte vraag, je hebt geen contact meer maar waarom dan nog wel geld willen ontvangen?

En ja ik weet waarover ik praat, ik heb in 2009 het contact met mijn vader verbroken oa om de redenen die jij in het topic beschrijft. Maar vanaf het moment dat mijn ouders gescheiden waren ( ik was 1,5 jaar) heeft hij nooit 1 cent betaald of bijgedragen in welke kosten dan ook.

En eerlijk, ik had ook nooit 1 cent van hem willen hebben.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:47

AylaL schreef:
love_odin schreef:

In het ouderschapsplan staat hij dat hij al mijn kosten zal betalen, maar hij zegt dit nu allemaal niet meer te willen doen. Ik weet niet hoe veel dit kan betekenen,als in op kamers gaan of studie, of ook mijn autorijlessen die pas 1/3e zijn betaald.

_Bonte_ schreef:

In het slechtste geval:

Dit klopt zeker! Maar als lbio elke keer achter zijn kont aangaat zoals sommige zeggen dan heb ik dat natuurlijker liever. Als ik elke maand contact met hem moet hebben dan liever niet.

Maar zijn die rijlessen echt zo belangrijk? Kijk dat je wil studeren en dat je studie bekostigd moet worden, dan snap ik... maar rijlessen?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:47

Je hoeft je niet te verantwoorden hoor, ieder zijn weg. Wanneer iemand je (zo snoeihard) veroordeeld zegt dat meer over die persoon dan over jou

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:48

Wat een onzin dat TS niet het geld zou kunnen eisen van haar vader waar ze recht op heeft. Hij heeft haar verwekt en dan heeft hij voor haar te zorgen ook. Zij is hem niks verschuldigd aan contact. Zij vraagt er toch niet om hem als vader te hebben?

Verder wil ik je succes wensen TS, nare situatie!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:49

Ik denk dat iedereen het beter bij de vraag kan houden en zijn of haar commentaar voor zich moet houden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:50

Belachelijke reacties van sommigen. Dat jullie vonden dat jullie vaders niets hoefden bij te dragen betekent niet dat de TS ook zo moet denken.

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 20:52

Dankjulliewel!

Niemand kan mij ook wijs maken dat ik daar geen recht op heb. Voor mij is het simpel zelfs als had ik niet in deze situatie gezeten ik heb er niet voor gekozen om zijn kind te zijn en hij heeft wel voor mij gekozen.

Verder mogen alle mensen met commentaar mij een pb sturen en wil ik met alle liefde uitleggen waarom ik graag geld wil, want ik snap het waarom sommige mensen zo denken.

Tuurlijk is rijlessen geen noodzaak, daarom zeg ik ook als er in het ouderschapsplan staat dat hij alles betaald tot waar het dan geldt en dan rijlessen als voorbeeld.

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:55

Ik geloof dat mijn moeder het toen der tijd ook via Ibio heeft gespeelt. Het heeft lang geduurd voordat alle alimentatie binnen was. Ik zelf was toen al ver over de 21 omdat hij achterliep. Maar het is wel een stichting die maar voor een bepaalde tijd achter je vader aangaat voor de kosten. En je moet er veel voor opsturen, onder meer het ouderschapsplan, scheidingspapieren en mogelijke papieren van de rechtbank.

Ik begrijp je keuze, ook hier al vroeg in mijn puberteit het contact opgezegd. Deels door mijn vader zelf, maar je kind is je kind. Dus je verantwoordelijkheid, al is dit mijn mening en mag ieder zijn eigen mening hebben ;)

love_odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:57

Maar staat er daadwerkelijk in dat je vader alles moet betalen na je 18de?
Waar is je moeder dan na je 18de?

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:59

love_odin schreef:

Dit ligt heel erg aan welke afspraken er zijn gemaakt tijdens de scheiding van je ouders.
Soms betalen ouders samen, soms de moeder aan de vader en soms andersom.
De afspraken worden ondertekend door beide ouders en zijn vaak afhankelijk van loon-hoogte, persoonlijke situatie en waar het kindje woond.

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 21:03

Mijn moeder leeft van een uitkering en heeft nu zonder kinderbijslag niet genoeg geld om mij en mijn broer en haarzelf te onderhouden maar vader hiertegen verdiend ongeveer 2,5x wat zij krijgt en daarboven krijgt hij elke drie maanden bonussen die meestal 7 a 10x zoveel zijn als haar uitkering.

love_odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 21:06

Rose123 schreef:
love_odin schreef:

Dit ligt heel erg aan welke afspraken er zijn gemaakt tijdens de scheiding van je ouders.
Soms betalen ouders samen, soms de moeder aan de vader en soms andersom.
De afspraken worden ondertekend door beide ouders en zijn vaak afhankelijk van loon-hoogte, persoonlijke situatie en waar het kindje woond.

Ja dat begrijp ik. Maar normaal staat het wel duidelijk in een ouderschapsplan wat de verwachtingen zijn.
Bepaald bedrag per maand,
Vanaf 18 naar kind overmaken of nog naar moeder enz enz enz

Alles betalen na dat iemand 18 word is nou niet bepaald duidelijk.

Al verdient vader een miljoen per maand het hangt wel af van wat de afspraken op papier zijn.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 21:13

Ik snap je redenering; hij heeft voor mij gekozen, dus hij moet voor mij betalen wel. Ik snap ook dat niet iedereen die logica ziet en dat hoeft ook niet.

Succes, hopelijk krijg je waar je recht op hebt.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 08:18

brokjes schreef:
Kan je geen aanvullende beurs krijgen via duo omdat je vader niet meebetaalt? Dan ben je in principe al gecompenseerd en hoef je je niet te storten in een juridische procedure tegen je vader.

Dit kan zeker. Ik heb ook een aanvullende beurs gekregen door m’n vader buiten beschouwing te laten. Ik had wat bewijsstukken nodig (scheidingspapieren, etc). En toen was het vrij makkelijk geregeld met duo. Stuk makkelijker denk ik dan de andere procedure.

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 08:36

Ik heb ook via DUO kunnen regelen dat ik zolang ik naar school ging de maximale beurs zou krijgen. Daarvoor was een gesprek nodig bij de huisarts, psygloog en de vertrouwenspersoon op de opleiding. Werd hier op gewezen op mijn stage daar ben ik haar nog steeds heel dankbaar voor. Daarbij heb ik altijd hard gewerkt wat ik nu nog doe, nog nooit een cent gekregen van mijn ouders. Maar ik kan nu altijd zeggen dat ik alles zelf heb gedaan en dat maakt mij heel trots.
Zet hem op en kom voor jezelf op!

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 08:57

Ook bij geen contact met je vader is het meer dan teleurstellend dat hij geen financiele bijdrage geeft. Dat is voor mij normaal, zelfs voor (eigen en niet eigen) kleinkinderen. Als er juridische mogelijkheden tot verplichting bijdrage zijn, dan daar gebruik van maken.