Slapende kindjes op tv

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:58

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ze tot haar 3e bij ons heeft geslapen hoor, ik had nooit zo'n zin om drama te maken in de nacht. Hierna hebben we haar laten kiezen hoe ze haar kamer graag wilde zien (roze) en wat voor een bed ze wilde. Toen was ze 3.5. Ze is in haar eigen kamer gaan slapen en het was geregeld.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:58

Mijn kinderen (8 j en 5 j) slapen nog steeds bij mij op de kamer. De jongste slaapt in een bedje (idee van co-sleeper). De oudste slaapt in eigen bed aan het voeteneinde van ons bed.

Is gaandeweg zo gekomen. Zonen kregen 2.5 j en 3 j borstvoeding dus dan is een kind dat dicht bij de borst slaapt gewoon makkelijk en evident.

Door plaatsgebrek, verbouwingen zijn ze dus nog niet verhuist. En nu de jongste vorig jaar in mei een héél zwaar neurotrauma opliep, wil ik niet dat ie elders gaat slapen dan naast mij :)

Ik steek 's avonds de kinderen in bed, lig bij hen tot ze slapen en dan ga ik weer naar beneden. Als ik ga slapen, enkele uren erna, kijk ik altijd even of ze nog goed liggen, deken nog goed enzo :j

Ze slapen sinds ze geen borstvoeding meer krijgen, netjes de hele nacht door :D

Utixo

Re: Slapende kindjes op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:59

Er staat hier ook altijd een beker drinken. Als ze dorst krijgt en wakker wordt hoeft ze niet te roepen.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 15:00

Hier een 1.5, 5 en 7 jarige. Bij de oudste twee ga ik sowieso als wij gaan slapen even langs. Afhankelijk van hoe laat ze zijn gaan slapen en hoeveel/hoe laat ze voor het laatst gedronken hebben maak ik ze wakker voor een plas, anders een kus en even deken goed leggen. Bij die twee staan de deuren open, vinden ze fijn.
Bij de jongste zit de deur vaak wel dicht ivm lawaai als hij slaapt van de andere twee. Bij hem spiek ik alleen voorzichtig om t hoekje, anders wordt hij wakker.
Als de jongste wakker wordt voor een voeding kijk ik ook nog altijd bij de andere 2. Als ze half onder de deken vandaan liggen of raar in bed dan leg ik ze goed zonder dat ze echt wakker worden.
Sterker nog, de middelste is met plassen vaak niet eens echt wakker en weet dat vaak ook niet meer.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 15:02

Ik ga nog graag mijn puber even checken. Als ik twee keer met mijn ogen knipper is hij volwassen en woont hij ergens anders. Ik geniet nog van dat slapende koppie zolang het kan <3

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 15:06

Ik voel me al bijna een slechte moeder... :o

Hier altijd goeie en makkelijke slapers gehad... de kids slapen boven, wij beneden, dat scheelt mss ook, ik passeer er nooit als wij gaan slapen.

Nu, als er iets is of eentje weent, ga ik wel altijd kijken. Zelf een lichte slaper ook, van zodra er een deur open gaat of eentje een kreuntje geeft, ben in wakker.

Ochja, elk zijn gewoonte ook!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 15:08

tengeltje11 schreef:
Ik voel me al bijna een slechte moeder... :o

Hier altijd goeie en makkelijke slapers gehad... de kids slapen boven, wij beneden, dat scheelt mss ook, ik passeer er nooit als wij gaan slapen.

Nu, als er iets is of eentje weent, ga ik wel altijd kijken. Zelf een lichte slaper ook, van zodra er een deur open gaat of eentje een kreuntje geeft, ben in wakker.

Ochja, elk zijn gewoonte ook!

Ik geloof dat dit niet echt uitmaakt of je een goede of slechte ouder bent :P .

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 15:13

Was ook niet heel serieus bedoelt hoor... eerder als ‘de goeie moeder kijkt nog even of de kindjes goed slapen, de slechte trekt de deur toe en denkt ‘oef, tot morgen!’’
Dan hoor in bij die laatste :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 15:15

Hutcherson schreef:
Nou daar heb je het antwoord op je vraag 'hoe dan?!' nou die mensen wonen niet in een oud krakend huis.

Mijn ouderlijke huis waar ik ben opgegroeid was een monumentaal oud herenhuis. Reken maar dat het kraakte, piepte etc van oudheid :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 15:16

tengeltje11 schreef:
Was ook niet heel serieus bedoelt hoor... eerder als ‘de goeie moeder kijkt nog even of de kindjes goed slapen, de slechte trekt de deur toe en denkt ‘oef, tot morgen!’’
Dan hoor in bij die laatste :+

Ach zolang je ze niet krijsend in hun bed smijt en vervolgens een hangslot om de deur hangt :))

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 15:37

Hier drie kinderen die de hele nacht doorslapen en nergens van wakker worden. En ja als wij naar bed gaan, gaan we ze alledrie nog een kusje geven. Ze worden nooit wakker of soms zegt er eentje in zijn slaap: "ik ook van jou" en is weer in diepe slaap. Bij de oudste hebben we een keer met een klopboor in haar kamer staan werken, ze werd niet wakker...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 15:43

Vroeger kon ik dat echt niet doen, maar sinds een jaar ongeveer wel. Als ik na een late dienst terug kom ga ik altijd even bij haar kijken. Aai over de bol en als ik er bij kan nog een kus op haar hoofd.
Afbeelding

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 15:57

Ik kijk altijd nog even voordat ik ga slapen bij m’n zoontje van 5 jaar. Even goedleggen, deken erover, kusje geven en kijken of hij nog ademt :=
Laatst bijgewerkt door Annikab op 31-01-21 16:17, in het totaal 2 keer bewerkt

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 16:13

Ik ga hier ook niet kijken of iets tenzij ze ziek zijn of er geluid van af komt ( sinds ze doorslapen al.niet meer

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 16:18

Ik ga altijd even kijken. De oudste van 2,5 stop ik nog even lekker in, geef haar een kus en vis wat boeken uit haar bed. De jongste (2 maanden) begint de nacht op haar eigen kamer en als ik ga slapen neem ik haar mee naar onze kamer voor een laatste voeding en dan leg ik haar naast me in de cosleeper. Meestal slaapt ze gewoon door tijdens dit alles :+

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 16:21

Ik ga ook altijd even kijken. Deels om te checken of alles goed is (geen hoofden onder knuffels dekbedden etc) en tegelijkertijd ook om te genieten van die slapende gezichtjes <3

Ik vind het dan ook heel raar dat je als ouders nooit meer gaat kijken.

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 16:35

Ook wij kijken even of ze goed liggen( dekens op de grond is gegarandeerd anders halverwege de nacht een wakker kind vanwege de kou..) maar kom ook rustig op hun kamer om de was op te ruimen, ramen verder dicht te doen in de zomer, speelgoed op te ruimen enz....mochten ze al wakker worden( meestal niet) is het slokje water en gewoon weer verder slapen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:40

Wat een scene in een film al niet voor reacties op een topic kan geven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:07

Ik mag blij zijn als wij onopgemerkt bovenaan de trap geraken :') Dus never nooit niet dat wij nog even een kus kunnen geven. _O-

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:17

Als mijn kinderen (1 en 2 jaar) slapen, kun je een kanon afschieten en dan slapen ze nog door..
Wij hebben ook nooit zachtjes gedaan toen ze baby waren en sliepen. Toen ze nog in de box (in de woonkamer) lagen, sliepen ze ook in de box en ging ik stofzuigen :')

Wij gaan altijd even kijken voordat wij naar bed gaan. Even goedleggen, kusje, aai over de bol en dan weg.

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:18

Ik vind het wel heel fijn om nog even te kijken.Mijn zoon mag ik nooit een kus geven,dat doe ik soms s avonds stiekem op zijn haar als hij slaapt.Mijn dochter hoort mij wel altijd maar wordt niet echt wakker .De jongste hoort nooit wat.
Zomers slaap ik vaak in onze tuin, in de caravan met onze kinderen, heerlijk om ze te horen slapen en te zien wakker worden.Nu willen ze dat nog ,over een paar jaar willen ze moeders er waarschijnlijk niet meer bij.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 20:32

Moestuin schreef:
Ik mag blij zijn als wij onopgemerkt bovenaan de trap geraken :') Dus never nooit niet dat wij nog even een kus kunnen geven. _O-

Ben ik al blij niet de enige te zijn toch :+

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:33

Ik heb zelf geen kinderen, maar ik kan me nog herinneren dat mijn moeder, als ze zelf naar bed ging, altijd nog even bij ons kwam kijken.
(Ik sliep niet altijd maar deed alsof ik sliep :D )

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:43

Oh ja hoor, voordat ik ga slapen ga ik nog even bij ze kijken, even toestoppen etc.
M’n man geeft ze midden in de nacht ook nog een kus voordat hij naar de vrachtwagen gaat haha

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:56

Als wij naar bed gaan check ik ze altijd nog even. Nog even goed toedekken enzo. Meestal als ze slapen kan ik dat makkelijk doen, maar deuren staan hier altijd open eigenlijk, want ze vinden het anders te donker. En ik wil altijd wel een beetje ventilatie eigenlijk. Mijn dochter moet ik soms ook wel even recht leggen, want die neemt soms de meest onmogelijke houdingen aan.
Meestal gaat het goed, maar ook wel eens pech dat ze wakker wordt en dan hebben we vaak wel een uitdaging haha.