Is online bij een andere notaris regelen geen goed idee?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zeedraakje schreef:Vervelend hoe het gegaan is en met die rekening zou ik het ook zeer zeker niet eens zijn, dit is geen dienstverlening zo.
Maar het is jammer dat je niet bij het gesprek aanwezig was. Ik moet namelijk vaak met mijn moeder mee naar artsen en ik vind het verbazingwekkend om het verschil mee te krijgen tussen wat ik de artsen hoor zeggen en wat ik mijn moeder vervolgens tegen anderen hoor vertellen. Dan vraag ik me soms zelfs af of we het over hetzelfde gesprek hebben. Beleving kan soms heel anders zijn tussen mensen en dat is lastig in te schatten als je er niet bij mag zijn.
Hopelijk gaat het jullie alsnog lukken!
Zeedraakje schreef:Vervelend hoe het gegaan is en met die rekening zou ik het ook zeer zeker niet eens zijn, dit is geen dienstverlening zo.
Maar het is jammer dat je niet bij het gesprek aanwezig was. Ik moet namelijk vaak met mijn moeder mee naar artsen en ik vind het verbazingwekkend om het verschil mee te krijgen tussen wat ik de artsen hoor zeggen en wat ik mijn moeder vervolgens tegen anderen hoor vertellen. Dan vraag ik me soms zelfs af of we het over hetzelfde gesprek hebben. Beleving kan soms heel anders zijn tussen mensen en dat is lastig in te schatten als je er niet bij mag zijn.
Mindim schreef:Het ligt er misschien ook om waar je oma om gevraagd heeft, misschien wil ze iets wat niet kan?
Als je bijvoorbeeld een kind helemaal zou willen onterven, is dit bij mijn weten onmogelijk, heeft altijd recht op het kindsdeel. Was het misschien zoiets?
Mijn moeder is ook bezig alles te regelen, maar je bent gauw tussen de 1500 en 3000 euro kwijt.
Schemerdier schreef:Ik weet niet of dat in Nederland kan, maar hier mag men ook gewoon zelf een testament opmaken. Het moet dan wel met de hand geschreven zijn, ik weet niet of ze dat nog kan? en mag natuurlijk geen strijdigheden bevatten (zoals inderdaad een kind volledig onterven of zo.)
Brainless schreef:Mindim schreef:Het ligt er misschien ook om waar je oma om gevraagd heeft, misschien wil ze iets wat niet kan?
Als je bijvoorbeeld een kind helemaal zou willen onterven, is dit bij mijn weten onmogelijk, heeft altijd recht op het kindsdeel. Was het misschien zoiets?
Mijn moeder is ook bezig alles te regelen, maar je bent gauw tussen de 1500 en 3000 euro kwijt.
Je kan prima een kind onterven in je testament.
Alleen heeft diegene wel recht op 50% van zijn kindsdeel (mits het kind dat opeist).
Schemerdier schreef:Ik weet niet of dat in Nederland kan, maar hier mag men ook gewoon zelf een testament opmaken. Het moet dan wel met de hand geschreven zijn, ik weet niet of ze dat nog kan? en mag natuurlijk geen strijdigheden bevatten (zoals inderdaad een kind volledig onterven of zo.)
Brainless schreef:Mindim schreef:Het ligt er misschien ook om waar je oma om gevraagd heeft, misschien wil ze iets wat niet kan?
Je kan prima een kind onterven in je testament.
Alleen heeft diegene wel recht op 50% van zijn kindsdeel (mits het kind dat opeist).
Mindim schreef:Dat zeg ik toch?
Brainless schreef:Mindim schreef:Dat zeg ik toch?
Jij zegt; mss dat ze iets wilde wat niet kan; zoals bv een kind onterven.
Je kan echt wel in je testament iemand onterven, dat moet een notaris ook gewoon toestaan.
Alleen kan het kind wel een beroep doen op waar hij/zij recht op zou hebben.
Maar dat moet het kind zelf actief doen.
Mindim schreef:Suzanne F. schreef:Precies. Je kan een kind gewoon onterven. Is niks moeilijks aan.
Nooit helemaal, want het kind heeft altijd recht op het kindsdeel, dat bedoelde ik. Staat er ook toch? Mijn moeder wilde dat mijn zus helemaal niets kreeg, geen duubetje nog en dat was dus niet mogelijk.
DuoPenotti schreef:Zeedraakje schreef:Vervelend hoe het gegaan is en met die rekening zou ik het ook zeer zeker niet eens zijn, dit is geen dienstverlening zo.
Dit is eigenlijk ook wel het eerste wat ik dacht.
En hoe ouder de mensen worden hoe anders het ervaren word heb ik toch wel eens het idee.
Bij mijn moeder inderdaad ook eens bij de arts gezeten en een totaal andere beleving van het gesprek gehad.
Eigenlijk bij belangrijke zaken, niet meer alleen laten doen.
Natuurlijk kun je ze prima zelf het woord laten doen, maar wel erbij zijn voor de volledigheid.
Succes.
eponine schreef:Ik heb het betreffende notaris kantoor gemaild en daar ons ongenoegen te kennen gegeven. Ik denk wat leven betreft eerder aan weken dan maanden. Ik heb inmiddels ook een video opgenomen met hetgeen ze aangepast had willen hebben, maar weet natuurlijk niet of dit rechtsgeldig is.
Het probleem is dat ze erg kortademig is en slecht uit haar woorden komt, ze heeft de kracht niet meer.
Stiekem hoop ik op een stukje coulance van de notaris, maar een rekening zomaar niet betalen lijkt me ook zowat. Ze is toch langs geweest ook al zegt ze niets te kunnen doen..
Ook ga ik later via google nog een review plaatsen over het verloop.