ingvdh schreef:Ik brei ook veel sjaals, lekker recht-toe-rechtaan zonder na te denken breien haha, mijn eerste sjaal was ook blokjes van zoveel recht en averecht. Er zijn heel veel patronen met variaties daarop te krijgen.
Nu ik 5 sjaals heb hangen ga ik over op de sokken.
Op het etiket staat vaak ook welke maat breinaald je nodig hebt. Als je een wat lossere structuur wil kan je ook een grotere naald gebruiken. Te dikke wol met een smalle naald werkt niet fijn. Je kan het beter andersom doen.
Hieronder zie je in de derde rij aangegeven welke naald je nodig hebt (dus naald 2,5 tot 3,5). Het symbool linksonder geeft aan hoeveel steken je nodig hebt voor een lapje van 10x10cm.
[ Afbeelding ]
Bedankt, dat van de etiketten had ik al wel begrepen, maar ik had nog een paar bollen wol zonder etiket. Zit wel een mooie bol bij, maar geen idee welke maat

Je werkt met 1 steek per keer dus geen hele naald waar dan weer steken af flikkeren en de steken zijn (vind ik) veel makkelijker om te maken en te tellen. Maar goed, dat komt misschien ook omdat ik nu vijf jaar haak en pas net begonnen ben met breien