Pakketjes die “bezorgd” zijn terwijl dat niet waar is.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:49

Shiloh schreef:
Maar dan nog, dan ga je toch niet zeggen dat je het al gedaan hebt?

Ik heb er alle begrip voor als ze zeggen “sorry, lukt vandaag niet”, ja... jammer dan. Maar dan maar zeggen dat het bezorgd is en je klant laten gissen naar of het verkeerd bezorgd is of gewoon nog niet bezorgd. Dat vind ik echt heel slecht.

En dat DHL en PostNL waardeloos met hun bezorgers omgaan moet toch niet mijn probleem worden?

Dat het langer duurt heb ik begrip voor, voor dat er gelogen wordt en ik geen die heb waar ik aan toe ben niet.

Dat dus.

Daihyo

Re: Pakketjes die “bezorgd” zijn terwijl dat niet waar is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:51

Dat tekenen is ook wel een dingetje. Door corona mag je niet tekenen en tekent de bezorger zelf bij aflevering. Dat maakt het ook een stuk lastiger om een punt te maken bij niet ontvangen.

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:56

Ik heb pakketjes gehad in de voortuin bij de buren onder de heg, in de papierbak van een overleden buurman, in de schuur van een leeg huis van de buurman. Overal en nergens worden ze gedumpt en dan maar weer heel de buurt afstruinen. Want het is afgeleverd.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:59

Amy223 schreef:
Ik wacht inmiddels ook al een week op een pakketje waar bij staat: sorry, bezorgtijd onbekend.
En dat dus al een week lang.

Prima dat ze het druk hebben maar ik maak me wel zorgen of dit nog goed komt...

Pakketje uit het buitenland? Vaak blijven die er lang in staan voor je het ontvangt. Bij mij stonden die buitenlandse pakketten er soms wel 2 weken in voor je verandering zag en het daadwerkelijk werd bezorgd :+

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:31

Daihyo schreef:
Ja, steekt hand op.
Ik heb een 180 liter kruiwagen besteld en volgens DHL is deze vorige week maandag bezorgd. Ik ben al een week aan het mailen, bellen en chatten met zowel het bedrijf als DHL. DHL houdt vol dat hij bezorgd is, terwijl hier of bij de buren nergens een kruiwagen is afgeleverd. Ik was overigens ook gewoon thuis en er is niet aangebeld. En DHL geeft nu aan dat ik een fiets bezorgd heb gekregen ipv een kruiwagen. Waar ze dat vandaan halen is mij een raadsel, want ze hebben niet eens aangebeld en ik heb dus ook niets in ontvangst genomen :+
Een kruiwagen kun je ook niet echt omheen zeg maar. Maar waar dat ding nu gebleven is....

wat raar dit!! ik hoop dat je kruiwagen nog boven water komt... of zou een bezorger daar nu heel blij mee zijn? sorry, ik denk meteen het slechtste.

Mijn ervaring met DHL is overigens dat ze een foto maken als ze het pakket ergens neerleggen. Zo vond ik een keer een pakje terug na wat heen en weer gemaild te hebben met de klantenservice. Op een onwaarschijnlijke plek, maar de klantenservice kon mij precies vertellen waar en hoe. Dat was voor beide kanten wel handig. Maar kennelijk doen dan niet alle bezorger het zo.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:57

Hier hebben we juist een paar te snelle jongens voor de DHL bezorging: ze plaatsen pakje voor de deur bellen aan en rijden alvast verder. dus zonder te kijken of de deur opengedaan wordt.
wij hebben de lampen in huis altijd op een timer dus ook aan als we er niet zijn. Dus nu al 2x thuisgekomen van een weekendje weg en een verzopen pakje op de mat gevonden (en dat staat behoorlijk in het zicht).

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:20

Hier nog zo'n actie van DPD: 'het afleveradres is onjuist' :+

Terwijl het juiste adres op de verzending staat en DPD de dag daarvoor wel m'n huis kon vinden :+
Ondertussen is het pakket weer terug bij het depot.
Gelukkig heb ik die deken niet direct nodig, maar ik moet er wel weer zelf achteraan zitten.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 18:22

Nou blijkbaar ben ik niet de enige dus. Helaas zijn ze vandaag ook (nog?) niet geweest.

Dan wellicht toch maar bij de bedrijven gaan leuren dat het niet bezorgd is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:25

Elke keer de klacht openbaar op hun facebook zetten, zijn ze zeer ontvankelijk voor.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 18:30

Ja. Heb al op Twitter lopen klagen. Altijd hetzelfde suffe antwoord. “Moet je de verzender onderzoek laten doen”

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:33

Ook op facebook? En dan openbaar zetten je bericht.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 18:39

Nee ga dat op Facebook niet doen. Twitter is publiek genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 21:07

Shiloh schreef:
Nee ga dat op Facebook niet doen. Twitter is publiek genoeg.

Ik kijk nooit op twitter 8-)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:05

Nou, het moet niet gekker worden :D
De kruiwagen is net bezorgd *\o/*

Het verhaal: vorige week maandag is de kruiwagen wel bezorgd, maar niet bij mij. Bij een adres in Brummen (is een dorp hier een kleine 10km bij vandaan) zijn 2 pallets bezorgd ipv 1. Zij hadden 1 kruiwagen moeten krijgen en kregen er dus 2. Zij hebben 1 kruiwagen (de mijne) in gebruik genomen en dit verder niet gemeld. De bezorgers van DHL zijn dit zelf uit gaan zoeken en er zo achter gekomen. Ze zijn 1 kruiwagen gaan ophalen en hebben deze net bij mij bezorgd.

Eindelijk uitmesten met een kruiwagen met 2 wielen ipv 1 *\%/* *\%/*

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:22

Ik had vorige week een redelijk geirriteerde buurtbewoonster aan de deur.

Mijn pakket stond al 5 dagen op afgeleverd maar geen briefje in de bus gehad waar precies.
Ten tijde van bezorging was ik bovendien gewoon thuis en keek raar op toen ik melding kreeg van mijn afgeleverde pakket.
Niemand leek te weten waar mijn pakket was en PostNL bleef volhouden dat het op mijn adres bezorgd was.
Ik heb zo'n beetje alle hoeken en gaten in de tuin gecontroleerd, de (over) buren allemaal gevraagd maar niemand had iets aangenomen.

Na 5 dagen kwam een buurtbewoonster van achtergelegen straat aanbellen met de opmerking: u denkt zeker dat ik iedereen even netjes zijn pakket kom brengen? :o
Maar aangegeven al 5 dagen te zoeken en geen briefje te hebben gehad.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:13

Wat absurd dat je een pakket in een heel andere straat afgeeft en dan ook nog geen briefje in de bus. }:0

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:18

Oh dat hadden wij met DPD, die had het bij de buren afgegeven en geen briefje in de bus gedaan, want die waren op...

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:19

Ik had het met m'n kerstpakket, die stond al bijna een week bij de buren zonder dat ik überhaupt wist dat die al verstuurd was :')

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:24

Hier ook al ruim 2 weken op een pakketje aan het wachten, bewust naar een DHL ophaalpunt gestuurd, DHL en de app zeggen dat is afgeleverd, ophaalpunt nooit iets ontvangen helaas
Na nader onderzoek vanuit het ophaalpunt blijkt de aflevertijd om 21.45 te zijn geweest, wat helemaal niet kan omdat hun om 20.00 sluiten en ondertussen weet niemand waar het is :(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 18:24

Daihyo schreef:
Nou, het moet niet gekker worden :D
De kruiwagen is net bezorgd *\o/*

Het verhaal: vorige week maandag is de kruiwagen wel bezorgd, maar niet bij mij. Bij een adres in Brummen (is een dorp hier een kleine 10km bij vandaan) zijn 2 pallets bezorgd ipv 1. Zij hadden 1 kruiwagen moeten krijgen en kregen er dus 2. Zij hebben 1 kruiwagen (de mijne) in gebruik genomen en dit verder niet gemeld. De bezorgers van DHL zijn dit zelf uit gaan zoeken en er zo achter gekomen. Ze zijn 1 kruiwagen gaan ophalen en hebben deze net bij mij bezorgd.

Eindelijk uitmesten met een kruiwagen met 2 wielen ipv 1 *\%/* *\%/*

Ah zie je dus toch daar afgeleverd ipv bij jou. Omgekeerd gebeurd ook best vaak :)) maar gelukkig. Maar asociaal van diegene die het niet gemeld heeft -O-

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 18:43

Al een paar keer gehad dat er een kaartje in de bus zat dat we niet thuis waren, maar dan niets inevuld en dat het volgens de track and trace wel afgeleverd was. Gelukkig kon ik via mijn ring deurbel zien waar de bezorger naar toe liep met het doosje en kon ik de buren vragen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 19:08

Hier dus ook. Zou dinsdagochtend een pakketje geleverd zijn en tot op heden niets. Contact met Post NL, stelt een paar domme vragen, en dan uiteindelijk: wacht even af, misschien komt het nog. En zo niet, contact opnemen met de afzender.
Lekker hun probleem op de afzender schuiven. Amateurs daar. Los het zelf op.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 19:39

Mijn wormspuiten uit Ierland a 150,- zijn 'bezorgd' door DPD. Niet dus, dus nu in oorlog met DPD. Die hangen na vijf keer overgaan op en moet je weer bellen a 50 cent per gesprek. Ik was twee euro verder voordat ik iemand te pakken had.

Nu maar weer afwachten wat ze gaan regelen. De melding is gedaan. Vrijdagmiddag dus ja maandag weer verder hè.

Ik neem aan dat al die auto's GPS hebben en dat ze zo kunnen terug zoeken waar de betreffende auto allemaal geweest is, of niet geweest is. :+ En een foto maken van waar het pakket bezorgd is, zou ook fijn zijn.