Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
996981 schreef:Eerste gedachte: is het doordat hij nu bij jou ingeschreven is niet mogelijk gebruik te maken van een uitkering of andere voorziening?
Dat zijn vertrek te maken heeft met een doel dat nu bereikt is?
rien10 schreef:Wat een rotsituatie voor je. Ik ben het vaak met Pien eens. Nu niet.
Je hebt een relatie met een man die eerst zijn vrouw en kind laat barsten voor een ander. Nu laat hij die ander letterlijk van de ene op de andere minuut barsten.
Met zo’n man moet je helemaal geen relatie willen hebben.
Dat het zeer doet dat snap ik. Geef het de tijd. Sterkte ermee.
rien10 schreef:Wat wil Je uitleggen? Dat je je gebruikt voelt? Gekwetst? Daar moet je niks over hoeven uitleggen. Dat kan hij op z’n klompen aanvoelen. Of niet. Maar dan krijg je het toch niet uitgelegd.
_Ekenna schreef:996981 schreef:Eerste gedachte: is het doordat hij nu bij jou ingeschreven is niet mogelijk gebruik te maken van een uitkering of andere voorziening?
Nee, daar geloof ik niet in. Ik snap dat deze gedachte bij je rond gaat, maar dit is echt niet het geval. En dat zeg ik niet omdat ik op een roze wolk zit/zat.. Hij weet niks van Nederlandse uitkeringen af en heeft überhaupt niet eens een digid.
Gini schreef:Heel moeilijk, TS, maar ik moet toegeven dat mijn eerste gedachte toch ook achterdocht is.
Een man die hier al 5 jaar 'zonder problemen' is en dan ineens op stel en sprong van de aardbodem verdwenen lijkt. En dat net allemaal nadat die officieel bij jou is ingeschreven.
Als je relatie met een vrouw niet meer dan een Facebookstatus was, ga je niet je goed opgebouwde leven weggooien voor diezelfde vrouw.

GDG schreef:Bah. Grote rode vlag over iemand zijn karakter. Waarom zou je met iemand willen zijn die zo met zijn kind omgaat? En nu zou hij ineens voor zijn kind naar Litouwen gaan? Mwah. Maar als het zo is, dan is dat wel des te beter.
katybug schreef:Maar dan zorg je dat je in een hotel zit en niet in huis bij iemand waar je niks mee hebt. Dan ga je leuke dingen doen met je kind.
996981 schreef:Zo makkelijk gaat dat niet. Je moet je in principe altijd inschrijven in Nederland als je hier langer dan vier maanden verblijft. Inschrijving in de GBA betekent niet automatisch dat je ook in aanmerking komt voor een uitkering of dat dat gelijkstaat aan een (permanente) verblijfsvergunning o.i.d.Eerste gedachte: is het doordat hij nu bij jou ingeschreven is niet mogelijk gebruik te maken van een uitkering of andere voorziening?
996981 schreef:Eerste gedachte: is het doordat hij nu bij jou ingeschreven is niet mogelijk gebruik te maken van een uitkering of andere voorziening?
marleen_88 schreef:Ik wil voor jou geloven dat het een goede man is, ik vind zijn acties er alleen niet bij passen.
Ik hoop dat je hem gemakkelijk uitgeschreven krijgt en dat jij snel je leven weer oppakt. Sterkte.

Mkango schreef:Wat een rotsituatie, TS. Net als sommige anderen, denk ik ook aan zijn ex die wellicht iets gezegd heeft over zijn kind en hem op die manier onder druk heeft gezet. Ik kan me voorstellen dat als dat het geval is en hij daadwerkelijk ook veel van jou houdt, het "cold turkey" verbreken van het contact voor hem makkelijker is om het te verwerken dan wanneer hij ook zou zien hoezeer het jou pijn doet. Niet eerlijk naar jou toe, maar dit is hoe sommige mensen daarmee omgaan.
Ik hoop voor je dat hij nog wat laat horen en antwoord wil geven op je vragen. En ik wil je ook veel sterkte wensen!