Eenzame schoenen langs de snelweg..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:44

Maar het intrigerende bij de vrachtwagen chauffeur theorie is dat je die schoenen lang niet altijd vlak bij een parkeerplaats ziet. Het is ook wel eens echt in the middle of nowhere.
Hoe lang staan ze dan op het treeplankje alvorens er af te kieperen?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:49

werklui zetten ze soms in de open laadbak, of iemand die lekke band heeft gehad en om bij zijn reserveband te komen alles uit kofferbak moeten halen, of juist alleen de wandel/reserve schoenen die daarop stonden...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 22:28

Nienkje_H schreef:
Maar het intrigerende bij de vrachtwagen chauffeur theorie is dat je die schoenen lang niet altijd vlak bij een parkeerplaats ziet. Het is ook wel eens echt in the middle of nowhere.
Hoe lang staan ze dan op het treeplankje alvorens er af te kieperen?

Er zit nog een deel van de deur voor dat treeplankje. Mijn man heeft jaren met z’n klompen op z’n treeplank gereden en is er nog nooit een kwijtgeraakt omdat dat bij hem volledig afgesloten was. Er zijn minder afgesloten constructies, maar dan is het nog steeds voor een groot deel afgesloten dus dat het bij een iets minder veilige constructie kilometers duurt is echt niet gek.

Mellow

Re: Eenzame schoenen langs de snelweg..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 19:27

Als springer op een vrachtwagen van iemand die dus idd op sokken reed ook al eens een schoen verloren. Liep ik daar op 1 sok en 1 schoen. Alleen gelukkig werd mijn schoen daar gevonden... in mijn eigen rijd ik nu nog wel met schoenen. In de nieuwe straks is het niet de bedoeling. Alleen heb ik schoenmaat 36, is er lastig maar dan doe ik wel cabine schoenen haha. Maar ook werkhandschoenen zie je regelmatig liggen. ;-)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 21:19

Haha, die gedachte heb ik altijd bij handschoenen langs het fietspad. Maar daarvoor is een logischere verklaring; handschoen in je jaszak, valt eruit..

Maar volgens mij heb ik ook langs het fietspad wel eens een schoen zien liggen.. Dat is dan wel weer erg vreemd :')

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 23:44

zonnebloem18 schreef:
Vrachtwagenchauffeurs volgens mij, iets met een cabine die ze schoon willen houden en de schoenen op de treeplank laten staan.

Yep!

Zo ben ik mijn cap en handschoenen kwijt geraakt langs de snelweg ... na een wedstrijd op de wielkast van de trailer laten liggen. (Cap overigens de dag erna terug gevonden :D )

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 23:45

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 00:30

Moet gelijk aan mijn eigen schoenen denken... jaren terug waren we avondje uit en net een borreltje teveel op. Eind van de avond pijn in mijn voeten en kon niet wachten om ze uit te doen. Dagen erna mijn paardenschoenen nodig dus nooit meer aan mijn kroegschoenen gedacht tot we weer uit gingen. Nergens mijn schoenen te vinden. Blijkt dat ik mijn schoenen netjes bij de auto heb uitgedaan hoorde we tijden later....