Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
TessaxQuincy schreef:Aan de hitte had ik niet gedacht. Dan misschien toch voor een gaming pc gaan. Wat is dan een goede site om een pc te laten samen stellen? Of om het zelf te doen? En wat is nou echt belangrijk om RDR2/Planet zoo te kunnen spelen?
Contemplate schreef:TessaxQuincy schreef:Aan de hitte had ik niet gedacht. Dan misschien toch voor een gaming pc gaan. Wat is dan een goede site om een pc te laten samen stellen? Of om het zelf te doen? En wat is nou echt belangrijk om RDR2/Planet zoo te kunnen spelen?
Ga voor een pc, als je de ruimte hebt. Het is goedkoper dan een goede gaming laptop, je zit niet met een hitteprobleem en je kunt makkelijk onderdelen vervangen als je ooit de prestaties wil verbeteren. Plus, de houding in een stoel en kijken naar een monitor is veel chiller voor je lijf als je makkelijk wat uurtjes maakt met gamen. Klinkt toch aantrekkelijker dan krom op de bank met een hete laptop op schoot!![]()
Mijn game-pc komt van computersamenstellen.nl. Mijn games staan overigens op een SSD (solid state drive, is sneller dan HDD en tegenwoordig ook niet meer zo duur).
Je kunt altijd nog een basic laptop aanschaffen voor minder zware taken zoals netflix, online shoppen, tekstverwerken etc.
Succes met de keuze en game-ze!
. Wat is dan het beste om te kopen. Een intel computer of een AMD? Want daar kan ik uit kiezen bij computersamenstellen.nl. TessaxQuincy schreef:Contemplate schreef:Ga voor een pc, als je de ruimte hebt. Het is goedkoper dan een goede gaming laptop, je zit niet met een hitteprobleem en je kunt makkelijk onderdelen vervangen als je ooit de prestaties wil verbeteren. Plus, de houding in een stoel en kijken naar een monitor is veel chiller voor je lijf als je makkelijk wat uurtjes maakt met gamen. Klinkt toch aantrekkelijker dan krom op de bank met een hete laptop op schoot!![]()
Mijn game-pc komt van computersamenstellen.nl. Mijn games staan overigens op een SSD (solid state drive, is sneller dan HDD en tegenwoordig ook niet meer zo duur).
Je kunt altijd nog een basic laptop aanschaffen voor minder zware taken zoals netflix, online shoppen, tekstverwerken etc.
Succes met de keuze en game-ze!
Ja ik ga denk ik ook voor een pc. Wat is dan het beste om te kopen. Een intel computer of een AMD? Want daar kan ik uit kiezen bij computersamenstellen.nl.
Een andere laptop heb ik idd al, daar speel ik nu ook wel sims 4 op met alle uitbreidingspakketten en het werkt ook wel als ik alle instellingen op laag heb staan. En dan soms werkt die nog niet helemaal. En ja voor mijn houding zou een pc ook veel beter zijn, aangezien die erg slecht is.
Bizzybijtje schreef:Intel is over het algemeen wat duurder dan AMD, terwijl AMD niet onderdoet qua kwaliteit (imo).
TessaxQuincy schreef:Heb de sites allemaal een beetje bekeken, maar tot nu toe is alles toch te duur aangezien er ook nog een beeldscherm en een toetsenbord bij moet komen. En weet ook niet echt waar ik naar moet kijken.
https://www.bol.com/nl/p/amd-quadcore-g ... 019640298/
Kwam wel dit tegen op bol.com maar ook geen idee of dit goed is.

xHaithi schreef:TessaxQuincy schreef:Heb de sites allemaal een beetje bekeken, maar tot nu toe is alles toch te duur aangezien er ook nog een beeldscherm en een toetsenbord bij moet komen. En weet ook niet echt waar ik naar moet kijken.
https://www.bol.com/nl/p/amd-quadcore-g ... 019640298/
Kwam wel dit tegen op bol.com maar ook geen idee of dit goed is.
Die PC is eigenlijk zeer basis. Tamelijk simpel grafisch kaartje en geen te beste processor. Qua PC's (geen laptops) zou ik echt nooit aanraden om een voorgebouwde te kopen. Daar scheelt altijd wel het één of ander aan is mijn ervaring. Of de RAM is ondermaats, of de processor, of de grafische kaart, etc.
Dat een PC zelf samenstellen toch duurder uitvalt dan je dacht verbaast me niet. Dat PC's zoveel goedkoper zouden zijn dan laptops is eigenlijk niet echt waar, omdat je met al die randapparatuur zit die bij een laptop inbegrepen is. Het is enkel goedkoper als je die al hebt of als je daar zeer goedkoop aan kan geraken. Feit blijft wel dat om echt goed te gamen je een PC nodig hebt. Vraag is of je echt goed wil gamen of dat half om half ook nog wel prima is
Een laptop rechtstreeks op schoot zetten is trouwens wat mij betreft altijd not done. Tenzij hij geen koeling heeft. Dan maakt het minder uit. Uiteraard kan je het wel doen maar dan niet zeuren dat hij na een jaar of 3 oververhit van al het stof en de vuiligheid erin of dat je onderdelen gaar zijn.
Keet schreef:Als je op de bank wil gamen, is het een optie om je TV als monitor te gebruiken? Of met een beamer op de muur ofzo?
Valt vast wel een mouw aan te passen
TessaxQuincy schreef:Mij maakt het niet echt uit als de kwaliteit iets slechter is, heb nu al jaren een laptop die eigenlijk gewoon echt slecht is. Waar ik bijna niks mee kan, dus dat ben ik gewend. Ga vanaf nu als ik een laptop neem, wel echt aan de tafel zitten, zodat die idd langer mee kan.