Gaming laptop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CCCCC

Re: Gaming laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:13

Ik heb zelf deze laptop, wel in 2019 gekocht overigens.
https://www.bol.com/nl/p/hp-pavilion-15 ... 1710/?s2a=

In principe werkt hij prima met spellen als Sims 4 (met een stuk of 5 uitbreidingen), maar Planet Coaster (volgens mij qua eisen redelijk vergelijkbaar met Planet Zoo) heeft hij het zwaarder mee en gaat hij hoe groter het park wordt, laggen. Vriend heeft een eigen PC gebouwd en in de toekomst ga ik dat denk ik ook doen, werkt allemaal net wat beter en mooier en qua prijzen zit er niet eens een groot verschil in.

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:19

TessaxQuincy schreef:
Aan de hitte had ik niet gedacht. Dan misschien toch voor een gaming pc gaan. Wat is dan een goede site om een pc te laten samen stellen? Of om het zelf te doen? En wat is nou echt belangrijk om RDR2/Planet zoo te kunnen spelen?

Ga voor een pc, als je de ruimte hebt. Het is goedkoper dan een goede gaming laptop, je zit niet met een hitteprobleem en je kunt makkelijk onderdelen vervangen als je ooit de prestaties wil verbeteren. Plus, de houding in een stoel en kijken naar een monitor is veel chiller voor je lijf als je makkelijk wat uurtjes maakt met gamen. Klinkt toch aantrekkelijker dan krom op de bank met een hete laptop op schoot! :')

Mijn game-pc komt van computersamenstellen.nl. Mijn games staan overigens op een SSD (solid state drive, is sneller dan HDD en tegenwoordig ook niet meer zo duur).

Je kunt altijd nog een basic laptop aanschaffen voor minder zware taken zoals netflix, online shoppen, tekstverwerken etc.

Succes met de keuze en game-ze!

Louve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 12:26

Contemplate schreef:
TessaxQuincy schreef:
Aan de hitte had ik niet gedacht. Dan misschien toch voor een gaming pc gaan. Wat is dan een goede site om een pc te laten samen stellen? Of om het zelf te doen? En wat is nou echt belangrijk om RDR2/Planet zoo te kunnen spelen?

Ga voor een pc, als je de ruimte hebt. Het is goedkoper dan een goede gaming laptop, je zit niet met een hitteprobleem en je kunt makkelijk onderdelen vervangen als je ooit de prestaties wil verbeteren. Plus, de houding in een stoel en kijken naar een monitor is veel chiller voor je lijf als je makkelijk wat uurtjes maakt met gamen. Klinkt toch aantrekkelijker dan krom op de bank met een hete laptop op schoot! :')

Mijn game-pc komt van computersamenstellen.nl. Mijn games staan overigens op een SSD (solid state drive, is sneller dan HDD en tegenwoordig ook niet meer zo duur).

Je kunt altijd nog een basic laptop aanschaffen voor minder zware taken zoals netflix, online shoppen, tekstverwerken etc.

Ja ik ga denk ik ook voor een pc :). Wat is dan het beste om te kopen. Een intel computer of een AMD? Want daar kan ik uit kiezen bij computersamenstellen.nl.

Een andere laptop heb ik idd al, daar speel ik nu ook wel sims 4 op met alle uitbreidingspakketten en het werkt ook wel als ik alle instellingen op laag heb staan. En dan soms werkt die nog niet helemaal. En ja voor mijn houding zou een pc ook veel beter zijn, aangezien die erg slecht is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:44

Sims 4 is voor zo'n grote game nog relatief licht. Die hebben ook een ingebouwde laptopmodus. Ik heb overigens Planet Zoo ook gewoon op mijn Macbook gespeeld, met Bootcamp. Ging een beetje met horten en stoten want goed warm en niet allerhoogste settings maar hij draaide hem in principe wel gewoon prima.

Als je echt wil gamen (RDR2 is wel echt een goed zware game, al helemaal als je bv ook online wil spelen) zou ik altijd voor een pc gaan en niet voor een laptop. Met je laptop op schoot gamen is sowieso vrijwel onmogelijk ivm koeling (maar denk ook aan je houding) en een pc is dan over het algemeen zo veel betrouwbaarder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:14

TessaxQuincy schreef:
Contemplate schreef:

Ja ik ga denk ik ook voor een pc :). Wat is dan het beste om te kopen. Een intel computer of een AMD? Want daar kan ik uit kiezen bij computersamenstellen.nl.

Een andere laptop heb ik idd al, daar speel ik nu ook wel sims 4 op met alle uitbreidingspakketten en het werkt ook wel als ik alle instellingen op laag heb staan. En dan soms werkt die nog niet helemaal. En ja voor mijn houding zou een pc ook veel beter zijn, aangezien die erg slecht is.

Intel is over het algemeen wat duurder dan AMD, terwijl AMD niet onderdoet qua kwaliteit (imo).

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:21

Ik vind qua hulp bij het samenstellen Alternate beter.

Persoonlijk heb ik voor een AMD computer gekozen omdat je daarvoor imho meer kwaliteit krijgt voor een lagere prijs. AMD heeft de laatste jaren ook heel hard gewerkt aan hun producten en dat is gewoon te merken.

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:45

Bizzybijtje schreef:
Intel is over het algemeen wat duurder dan AMD, terwijl AMD niet onderdoet qua kwaliteit (imo).

Hier ben ik het helemaal mee eens! Ik heb nu ook een AMD processor, en ik ben heel tevreden.
Voor het geval je nog niet genoeg websites hebt gezien waar je een computer kunt samenstellen, mijne komt hier vandaan: https://www.informatique.nl/
Ik ben destijds in de winkel geweest voor advies, maar dat gaat nu even niet natuurlijk...

Ik heb deze, maar dan met een betere grafische kaart erin, en hij draait moeiteloos Planet Zoo ed.
https://www.informatique.nl/201483/info ... ndows.html

Louve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 16:09

Heb de sites allemaal een beetje bekeken, maar tot nu toe is alles toch te duur aangezien er ook nog een beeldscherm en een toetsenbord bij moet komen. En weet ook niet echt waar ik naar moet kijken.

https://www.bol.com/nl/p/amd-quadcore-g ... 019640298/

Kwam wel dit tegen op bol.com maar ook geen idee of dit goed is.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 16:42

WEet je, ik zou gewoon eens kijken voor een lokaal multimediabedrijf bij jou in de buurt. Ik zie dat je nog telefonisch contact met ze kunt hebben, vraag naar advies. Dat werkt echt het beste als je er zelf geen verstand van hebt, of niemand om je heen hebt die er kennis van heeft.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:02

TessaxQuincy schreef:
Heb de sites allemaal een beetje bekeken, maar tot nu toe is alles toch te duur aangezien er ook nog een beeldscherm en een toetsenbord bij moet komen. En weet ook niet echt waar ik naar moet kijken.

Die PC is eigenlijk zeer basis. Tamelijk simpel grafisch kaartje en geen te beste processor. Qua PC's (geen laptops) zou ik echt nooit aanraden om een voorgebouwde te kopen. Daar scheelt altijd wel het één of ander aan is mijn ervaring. Of de RAM is ondermaats, of de processor, of de grafische kaart, etc.

Dat een PC zelf samenstellen toch duurder uitvalt dan je dacht verbaast me niet. Dat PC's zoveel goedkoper zouden zijn dan laptops is eigenlijk niet echt waar, omdat je met al die randapparatuur zit die bij een laptop inbegrepen is. Het is enkel goedkoper als je die al hebt of als je daar zeer goedkoop aan kan geraken. Feit blijft wel dat om echt goed te gamen je een PC nodig hebt. Vraag is of je echt goed wil gamen of dat half om half ook nog wel prima is :P

Een laptop rechtstreeks op schoot zetten is trouwens wat mij betreft altijd not done. Tenzij hij geen koeling heeft. Dan maakt het minder uit. Uiteraard kan je het wel doen maar dan niet zeuren dat hij na een jaar of 3 oververhit van al het stof en de vuiligheid erin of dat je onderdelen gaar zijn.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:04

Als je op de bank wil gamen, is het een optie om je TV als monitor te gebruiken? Of met een beamer op de muur ofzo?
Valt vast wel een mouw aan te passen :)

Louve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 17:35

xHaithi schreef:
TessaxQuincy schreef:

Die PC is eigenlijk zeer basis. Tamelijk simpel grafisch kaartje en geen te beste processor. Qua PC's (geen laptops) zou ik echt nooit aanraden om een voorgebouwde te kopen. Daar scheelt altijd wel het één of ander aan is mijn ervaring. Of de RAM is ondermaats, of de processor, of de grafische kaart, etc.

Dat een PC zelf samenstellen toch duurder uitvalt dan je dacht verbaast me niet. Dat PC's zoveel goedkoper zouden zijn dan laptops is eigenlijk niet echt waar, omdat je met al die randapparatuur zit die bij een laptop inbegrepen is. Het is enkel goedkoper als je die al hebt of als je daar zeer goedkoop aan kan geraken. Feit blijft wel dat om echt goed te gamen je een PC nodig hebt. Vraag is of je echt goed wil gamen of dat half om half ook nog wel prima is :P

Een laptop rechtstreeks op schoot zetten is trouwens wat mij betreft altijd not done. Tenzij hij geen koeling heeft. Dan maakt het minder uit. Uiteraard kan je het wel doen maar dan niet zeuren dat hij na een jaar of 3 oververhit van al het stof en de vuiligheid erin of dat je onderdelen gaar zijn.

Mij maakt het niet echt uit als de kwaliteit iets slechter is, heb nu al jaren een laptop die eigenlijk gewoon echt slecht is. Waar ik bijna niks mee kan, dus dat ben ik gewend. Ga vanaf nu als ik een laptop neem, wel echt aan de tafel zitten, zodat die idd langer mee kan.

Keet schreef:
Als je op de bank wil gamen, is het een optie om je TV als monitor te gebruiken? Of met een beamer op de muur ofzo?
Valt vast wel een mouw aan te passen :)

Dat is helaas geen mogelijkheid, m'n moeder kijkt 's avonds altijd tv en ik game juist graag 's avonds. Maar misschien dat mijn broer nog iets van een monitor heeft liggen. Maar hij heeft het nu te druk om even te kijken enzv.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:19

TessaxQuincy schreef:
Mij maakt het niet echt uit als de kwaliteit iets slechter is, heb nu al jaren een laptop die eigenlijk gewoon echt slecht is. Waar ik bijna niks mee kan, dus dat ben ik gewend. Ga vanaf nu als ik een laptop neem, wel echt aan de tafel zitten, zodat die idd langer mee kan.

Dan zou ik in dat geval je budget iets optrekken en voor een leuke instap gaming laptop gaan. Voor 800 euro zit je teveel vast aan de paar laptops die min of meer binnen dat budget vallen waardoor je altijd moet inboeten op het één of het ander en dat is niet zo handig. Zeker als je RDR wilt doen zou ik echt aanraden om niet enkel voor een SSDtje van 500 GB te gaan. Je zal veel te snel op je limiet zitten gezien RDR zoveel ruimte nodig heeft. Zoek een laptop met een SSD/HDD-combo. Je kan je games dan op de HDD zetten en je besturingssysteem en basisprogramma's op de SSD.

Je kan overigens wel met een laptop op schoot als je daar iets van een plank onder doet ofzo. Zo deed ik het altijd. Je kan ook speciale laptopkussens vinden met een soort plastic tafeltje erop.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:28