Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tigra_ schreef:Winged schreef:Ik snap TS wel. Hoewel ik in een bikini op het strand geen probleem vind, en zomerse foto's zijn ook wel op mijn insta te vinden. Een sauna loop ik ook gewoon in, maar ik heb zelf mijn lenzen dan uit dus ik zit in mijn bubbel
Maar in een huis met camera's in mn blote reet gaan douchen? No thanks. Van die videoclips in tanga met schuddende billen denk ik ook 'moet dat nou'. Eigenwaarde of niet, ik snap simpelweg het nut niet denk ik. En ik word er misschien onbewust wat ongemakkelijk van.
Het is ook niet mijn ding. Maar persoonlijk snap ik niet waarom je aan zo'n programma mee doet als je jezelf er ongemakkelijk bij voelt dat mensen je half of helemaal naakt zien.
Dus heel eerlijk snap ik niet waarom de mensen van BB muurtjes gaan bouwen zodat huis genoten en de rest van NL en BE niet kan mee kijken. Dat snap je toch van te voren als er overal camera's hangen.
Ik ben ook niet zo van het naakt/half naakt rond lopen maar stoor me er ook niet aan als een andere het doet. Maar ik zou het ook niet opzoeken. (sauna, naaktstrand end)
Elisa2 schreef:Dat bedoel ik inderdaad, ipv een oppervlakkig buitenkantje waar vaak aan gesleuteld wordt om aan een ideaalbeeld te voldoen. Wat het siert? dat mensen je gaan waarderen om wie je bent, en wat je kunt ipv op hoe je er uit ziet.
Ik vind in deze maatschappij/ media er zoveel nadruk liggen op uiterlijk. Het zorgt voor veel psygische klachten bij jonge meiden en daar heb ik moeite mee.
Yv_ schreef:Ik vind voornamelijk dat iedereen het zelf moet weten. Bouwvakkers in blote bast? Groot gelijk; het kan in de zomer bloedheet zijn en dan zijn ze nog aan het werk zonder airco ook. Maar... Zou ik diezelfde persoon op die manier in een supermarkt tegenkomen, dan zou ik wel denken waarom hij niet gewoon even snel een shirt heeft aangetrokken. Grieten die rokjes aan hebben waarvan mijn vaatdoek meer stof bevat? Ook dat moeten ze lekker zelf weten, maar mijn keuze zal het niet zijn. In de tuin zou ik graag wel topless liggen: zo min mogelijk strepen. Maar ik heb een vieze buurman die zo mijn tuin in kan kijken, dus ik hou netjes mijn bikini aan. Met gezelschap gewoon in luchtige kleding, behalve als het echt zo'n wijn/zonmiddag is, dan gewoon in bikini.
Ik heb geen probleem met naakt, maar sauna of naaktstrand is mijn ding gewoon niet. Ik woon aan het strand en voorheen gingen we met de vriendengroep nog weleens 's avonds na het werk erheen. Als het echt een lekkere avond was, had niemand er problemen mee om in het ondergoed nog even een duikje te nemen. Ik ook niet. Afgelopen zomer was ik met een vriend aan het wandelen op het strand omdat het weer een beetje tegenviel en ineens kwam de zon door en toen was het 35 graden. We hebben beiden ons shirt uitgetrokken waardoor ik in beha en broek liep, hij in zijn broek. Nauwelijks verschil met de rest van de mensen die er waren eigenlijk. Douchen of omkleden in een openbare ruimte vind ik overigens ook geen probleem. Bijvoorbeeld na een mud run ofzo, of een vergelijkbaar evenement. Omkleden op het strand heb ik ook vaak zat gedaan, maar dan hield wel iemand even een handdoek om me heen. Niet zozeer voor mezelf, want wat een ander van mijn lijf vindt, kan me niet zoveel boeien, maar meer omdat ik het gepaster vind om het te bedekken als het toch noodzakelijk is. Gelukkig is het niet zo vaak noodzakelijk.
Wat vinden jullie dan bijvoorbeeld van die kinderen die zonder badkleding op het strand lopen? Dat vind ik dus echt not done. Niet perse om het naakt, maar wel om de bescherming van dat kind.
Yv_ schreef:Ik vind voornamelijk dat iedereen het zelf moet weten. Bouwvakkers in blote bast? Groot gelijk; het kan in de zomer bloedheet zijn en dan zijn ze nog aan het werk zonder airco ook. Maar... Zou ik diezelfde persoon op die manier in een supermarkt tegenkomen, dan zou ik wel denken waarom hij niet gewoon even snel een shirt heeft aangetrokken. Grieten die rokjes aan hebben waarvan mijn vaatdoek meer stof bevat? Ook dat moeten ze lekker zelf weten, maar mijn keuze zal het niet zijn. In de tuin zou ik graag wel topless liggen: zo min mogelijk strepen. Maar ik heb een vieze buurman die zo mijn tuin in kan kijken, dus ik hou netjes mijn bikini aan. Met gezelschap gewoon in luchtige kleding, behalve als het echt zo'n wijn/zonmiddag is, dan gewoon in bikini.
Ik heb geen probleem met naakt, maar sauna of naaktstrand is mijn ding gewoon niet. Ik woon aan het strand en voorheen gingen we met de vriendengroep nog weleens 's avonds na het werk erheen. Als het echt een lekkere avond was, had niemand er problemen mee om in het ondergoed nog even een duikje te nemen. Ik ook niet. Afgelopen zomer was ik met een vriend aan het wandelen op het strand omdat het weer een beetje tegenviel en ineens kwam de zon door en toen was het 35 graden. We hebben beiden ons shirt uitgetrokken waardoor ik in beha en broek liep, hij in zijn broek. Nauwelijks verschil met de rest van de mensen die er waren eigenlijk. Douchen of omkleden in een openbare ruimte vind ik overigens ook geen probleem. Bijvoorbeeld na een mud run ofzo, of een vergelijkbaar evenement. Omkleden op het strand heb ik ook vaak zat gedaan, maar dan hield wel iemand even een handdoek om me heen. Niet zozeer voor mezelf, want wat een ander van mijn lijf vindt, kan me niet zoveel boeien, maar meer omdat ik het gepaster vind om het te bedekken als het toch noodzakelijk is. Gelukkig is het niet zo vaak noodzakelijk.
Wat vinden jullie dan bijvoorbeeld van die kinderen die zonder badkleding op het strand lopen? Dat vind ik dus echt not done. Niet perse om het naakt, maar wel om de bescherming van dat kind.
Elisa2 schreef:Dat bedoel ik inderdaad, ipv een oppervlakkig buitenkantje waar vaak aan gesleuteld wordt om aan een ideaalbeeld te voldoen. Wat het siert? dat mensen je gaan waarderen om wie je bent, en wat je kunt ipv op hoe je er uit ziet.
Ik vind in deze maatschappij/ media er zoveel nadruk liggen op uiterlijk. Het zorgt voor veel psygische klachten bij jonge meiden en daar heb ik moeite mee.
LWDaisy schreef:Geen idee of ze wisten dat de camera's ook boven de douches zouden hangen![]()
Indien ik zou meedoen aan zo'n programma, zou ik zoals de meeste meiden wel een badpak/bikini voorzien. Daar voel ik me véél gemakkelijker bij, daar zou ik geen moeite mee hebben.
Het gaat daar ook niet enkel om kijkend BE/NL, maar om huisgenoten die over het muurtje kunnen kijken (gewoon omdat ze daar groot genoeg voor zijn, en dat muurtje nogal laag is).
Stel dat mijn vriend zou meedoen - dan zou ik niet willen dat hij naar andere vrouwen kan kijken, in hun naaktheid. Of zij naar hen. Dat vind ik "voor mij bedoelt", ook al zijn het zijn huisgenoten.
LWDaisy schreef:Stel dat mijn vriend zou meedoen - dan zou ik niet willen dat hij naar andere vrouwen kan kijken, in hun naaktheid. Of zij naar hen. Dat vind ik "voor mij bedoelt", ook al zijn het zijn huisgenoten.
superpony schreef:Elisa2 schreef:Dat bedoel ik inderdaad, ipv een oppervlakkig buitenkantje waar vaak aan gesleuteld wordt om aan een ideaalbeeld te voldoen. Wat het siert? dat mensen je gaan waarderen om wie je bent, en wat je kunt ipv op hoe je er uit ziet.
Maar waar ligt dat nou echt aan?
Vroeger hadden we dan geen social media, maar wel andere dingen natuurlijk. De bladen, films, video clip's etc.
Maar ook nu word ik er echt niet anders van als mijn social media vol staat met vrouwen die zich helemaal opmaken, sexy aankleden, hun perfecte figuur laten zien etc etc.
Ik heb geen vreselijk slecht figuur, maar ook niet het mooiste. Ik heb cup A en ben daar altijd open en eerlijk over. Soms een beetje zelfspot.
Maar het belangrijkste is toch echt hoe je er zelf in staat. Ik ben er echt nooit anders van geworden.
Ja, met stappen kleedden wij ons leuk aan, deden make up en wilde vriendinnen me wel wat meesleuren en dat was prima. Maar ben er niet anders van geworden.
Ik denk oprecht dat zeker 1 vriendschap er wel op stuk gelopen is.
Maar later mensen die me zo leerde kennen, accepteerde het zoals het is. Gaf wel leuke combinaties
Is het probleem niet eerder dat perfecte lichamen dichterbij zijn gekomen? is het niet te makkelijk geworden om "iets" te laten doen? Als men zich moet neerleggen bij hoe die is en wat hij/zij heeft, is dat misschien beter??
LWDaisy schreef:Yv_ schreef:Ik vind voornamelijk dat iedereen het zelf moet weten. Bouwvakkers in blote bast? Groot gelijk; het kan in de zomer bloedheet zijn en dan zijn ze nog aan het werk zonder airco ook. Maar... Zou ik diezelfde persoon op die manier in een supermarkt tegenkomen, dan zou ik wel denken waarom hij niet gewoon even snel een shirt heeft aangetrokken. Grieten die rokjes aan hebben waarvan mijn vaatdoek meer stof bevat? Ook dat moeten ze lekker zelf weten, maar mijn keuze zal het niet zijn. In de tuin zou ik graag wel topless liggen: zo min mogelijk strepen. Maar ik heb een vieze buurman die zo mijn tuin in kan kijken, dus ik hou netjes mijn bikini aan. Met gezelschap gewoon in luchtige kleding, behalve als het echt zo'n wijn/zonmiddag is, dan gewoon in bikini.
Hierover heb ik dezelfde mening als jij. Ter bescherming van het kind, zou ik ook voor badkleding opteren. Niet dat de naaktheid van een kind me stoort, ik bedoel - het is een kindMaar met al de viezerikken op de wereld, zou ik het wel van badkleding voorzien, mocht het mijn kind zijn.
Eleeke schreef:Elisa2 schreef:Dat bedoel ik inderdaad, ipv een oppervlakkig buitenkantje waar vaak aan gesleuteld wordt om aan een ideaalbeeld te voldoen. Wat het siert? dat mensen je gaan waarderen om wie je bent, en wat je kunt ipv op hoe je er uit ziet.
Daar ben ik het volledig mee eens. Het zorg niet alleen voor psychische klachten bij jonge vrouwen, ook steeds meer bij ouderen en hetzelfde geldt voor mannen.
Sprak er gisteren nog met mijn kinderen over ( jonge puber zoon en twintiger dochter) . Mijn dochter hoopte dat we ons meer zouden ontwikkelen over hoe er vroeger over mannen lichamen gedacht werd ( of het beeld in de media ) , maar in plaats daarvan worden de eisen aan mannenlichamen steeds hoger waardoor mannen en jongens dezelfde druk gaan voelen als die vrouwen al jaren voelen.
Maar ik zie zelf geen relatie met naakt zijn, en dan bedoel ik praktisch naakt, zoals sauna, zwemmen, douchen of bv nudisme.
Wat overigens niet betekent dat ik dat allemaal heel makkelijk doe, maar ik vind wel dat dat zou moeten kunnen zonder oordelen.
Yv_ schreef:LWDaisy schreef:Stel dat mijn vriend zou meedoen - dan zou ik niet willen dat hij naar andere vrouwen kan kijken, in hun naaktheid. Of zij naar hen. Dat vind ik "voor mij bedoelt", ook al zijn het zijn huisgenoten.
Ook bij een mannelijke huisgenoot van je vriend? Dat vind ik niet perse preuts, dat vind ik meer een toe-eigening dan. Afbakenen van je territorium
.
Die hier is overigens makkelijker dan ik; die loopt gewoon in zn blote swans naar buiten als er nog iets ligt en het bijvoorbeeld begint te gieten. Ik trek dan eerst nog even een tshirt aan.
LWDaisy schreef:Negerzoen schreef:'Normaal' vind ik als iemand handelt naar waar hij/zij zich goed bij voelt in dezeIk vind iemand pas preuts als diegene giegelig en verlegen doet over seks. En dan echt in het kader van het kinderlijke 'ieeuw'. Ik heb het dan niet over onzekerheid of een keuze voor meer eigen privacy, maar het echt het 'dat hoort niet'.
Ik ben zelf helemaal niet preuts. Ik vind het alleen wel heel vervelend als er aan me gezeten wordt zonder dat ik daar zelf op dat moment voor kies. Daar bedoel ik dan niet direct ernstige varianten mee, maar bijvoorbeeld iemand die zomaar een arm om me heen slaat etc.
Maar zou jij het dan oké vinden als iemand (m/v, maakt niet uit) zich op een vol strand zou uitkleden om daar ter plekke het zwemgoed aan te doen? Ik zou kei hard weg kijken haha, zoiets zou ik niet oké vinden. Ook al voelt diegene zich daar goed bij - ik zou er me niet goed bij voelen.
Ik kijk af en toe wel eens naar dat programma waar men naakt op een eiland gegooid wordt om te gaan daten, en dan denk ik altijd "ojee, ik zou me suuuuuuper ongemakkelijk voelen"
Yv_ schreef:Wat vinden jullie dan bijvoorbeeld van die kinderen die zonder badkleding op het strand lopen? Dat vind ik dus echt not done. Niet perse om het naakt, maar wel om de bescherming van dat kind.
MyWishMax schreef:Ik vind er pas wat van als anderen mij wat op gaan leggen.