Scooterrijden in de winter/gladheid

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: Scooterrijden in de winter/gladheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:01

Ik sloeg hoogzomer te pletter met de scooter terwijl ik echt al vanaf mijn 18e ook motorrijd en daar is nooit iets mee gebeurd. Ik heb m dus gewoon verkocht want ik zag het niet meer zitten.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 08:10

O God het is hier aan het sneeuwen...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 11:12

Ah bah sneeuw, ik zie daar ook tegenop

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:23

Ik reed vroeger ook bij alle weersomstandigheden.
Mijn tip:
Zorg ervoor dat je bandenspanning goed is en je een goede kwaliteit band hebt. Het liefst winterbanden of 4 seizoenen banden.
Scooters worden nu vaak geleverd met banden die niet heel veel grip hebben.
Dan ga je al glijden op witte lijnen. Met een band met goed profiel heb je dat niet.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:41

LWDaisy schreef:
O God het is hier aan het sneeuwen...

Lekker daar houden... :=

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:16

Hii ik zit met een vraag en kom hem eventjes hier stellen als dat mag!

Ik rijd normaal het helejaar rond met de scooter. Nu staat die het afgelopen half jaar wat meer stil dan normaal door de lockdown en thuis school ect.

Nu met die extreme kou start die ook niet. Hebben jullie dit ook ? En kan iemand me vertellen geen zorgen te hoeven maken als het weer dalijk iets warmer is de scooter wel gewoon weer start ? Heb begin dit jaar een flinke beurt laten doen omdat die niet meer starte en nu weer het zelfde probleem. Nu denkt iedereen in mijn omgeving dat het door de kou komt. Hij staat buiten maar wel beschut onder een afdak.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:20

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:33

Ohh waaw thanks met de tips van hier boven is het me gelukt ! Dan ga ik straks proberen om naar het station te rijden of glijden haha

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:38

Super! Veel succes straks.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:42

Ik heb in september/oktober winterbanden eronder laten zetten. Ben er mega blij mee! Dus ik rijd er gewoon de hele winter mee.
Al doe ik het nu toch echt niet met de sneeuw en gladheid. Fietspaden worden hier niks aan gedaan dus durf dat risico echt niet te nemen. Twijfel ook of ik mijn winterbanden er gewoon de rest van het jaar ook onder laat, want het scheelt ook echt mega veel met regen!

Qua kou, mijn scooter heeft er meer last van dan ik :') Gewoon goed aankleden. Ski-kleding aan is prina te doen iig!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-21 11:55

De mijne start al weken niet meer elektrisch, als ik wil rijden moet ik momenteel echt elke keer de kickstart gebruiken. Bij de mijne komt dat door het weer, koud en nat = niet goed starten.

Mijne stond ook altijd buiten onder een afdak, inmiddels staat hij altijd in een dichte (maar niet verwarmde) schuur en dit geeft voor de mijne geen verschil met wel of niet elektrisch willen starten. Hij vertikt het in de winter gewoon :D Mijne doet het altijd weer prima zodra het warmer weer is

Succes met rijden straks, stay safe!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:18

Met dit weer rijd ik niet. 2 weken geleden al gevallen doordat ik keihard moest remmen voor een auto. En scooter rijden nu doe ik echt niet... heel vervelend want kan niet ergens naartoe maar dan maar even niet

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:49

daarom ben ik ontzettend blij dat ik afgelopen zomer een electrische fiets gekocht heb.
op de scooter kom ik nu ook niet ,maar die fiets dat kan prima en kom ik wel gewoon bij mijn paarden :j

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 15:32

Ik rij met dit weer ook niet, zeker nadat ik eind december een ongeval heb gehad.
Vorige week vrijdag was de laatste keer dat ik nog met de scooter gereden heb - na het lezen van bovenstaande berichten ben ik hem zonet even gaan starten. Dat ging elektrisch meteen, held van me hoor, die scooter!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 16:05

Ik rijd nog wel overal heen met de scooter, ook met alle sneeuw. Alleen zondag kwam ik er echt niet doorheen.
Heb geen winterbanden en eigenlijk moet de achterband ook nog vervangen worden want het profiel is niet meer goed :+ Ik ben nog niet uitgegleden *klopt af*.
Hij start gelukkig ook nog goed. Al merk ik wel dat hij moeite heeft met starten als hij een dagje buiten heeft gestaan in de kou, bijvoorbeeld wanneer ik terug wil rijden van stage naar huis. Thuis staat hij in een (redelijk verwarmde) berging, dus ik gok dat het zeker wel met het koude natte weer te maken kan hebben dat hij minder start.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 15:12

Telpeva schreef:
De mijne start al weken niet meer elektrisch, als ik wil rijden moet ik momenteel echt elke keer de kickstart gebruiken. Bij de mijne komt dat door het weer, koud en nat = niet goed starten.

Mijne stond ook altijd buiten onder een afdak, inmiddels staat hij altijd in een dichte (maar niet verwarmde) schuur en dit geeft voor de mijne geen verschil met wel of niet elektrisch willen starten. Hij vertikt het in de winter gewoon :D Mijne doet het altijd weer prima zodra het warmer weer is

Succes met rijden straks, stay safe!

Ik legde bij mijn scooter - en dat meen ik serieus - altijd een deken eroverheen in de winter, ook al stond ie in de schuur. Das was de kans dat ie na een nachtje in de vrieskou wilde starten toch wel een stukje groter. Wel de uitlaat eerst laten afkoelen :o