Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Cayenne schreef:Ik vind geen enkele soort afval goed te praten, of het nou om sigarettenpeuken gaat of blikjes frisdrank.
Vaak zijn mensen gewoon te lui om het even op te ruimen of bij zich te houden tot ze het in een vuilnisbak kunnen gooien.
Hondendrollen ruim je toch ook op wanneer je hond er eentje heeft gedraaid op een plek waar het niet mag blijven liggen?
Devic schreef:Cayenne schreef:Wauw, ik vind het echt verbazingwekkend dat zoveel mensen het blijkbaar gewoon op de grond gooien.
Kauwgom gooi je toch ook niet zo op de grond? Of een snoeppapiertje?
Ik vind het echt verschrikkelijk asociaal.
Nou ik weet niet of je dit nu specifiek op rokers moet gaan toespitsen. Ik denk dat er nog heel veel mensen hun kauwgom, lege blikjes en papiertjes op straat gooien. Ik weet niet of je wel eens per ongeluk een pakje bermhooi hebt gekregen in je hooivoorraad, of uit een zogenaamd natuurgebied. Maar wat je daar in terug vind is soms echt ongelofelijk. Dan zie ik nog liever 1 sigarettenpeuk dan lege verroeste blikjes en wikkels van snoep en koek.
Mars schreef:Afval op straat gooien is idd nooit okee, maar ik heb het ook weleens gedaan toen ik nog rookte en er was geen asbak voorhanden. Stom en asociaal inderdaad, en nergens voor nodig.
Heb mijn leven inmiddels gebeterd, dat dan weer wel, ben twee jaar gestopt.
S8903N schreef:Als ex roker (4 jaar gestopt nu) heb ik hier eerlijk gezegd nooit echt bij stil gestaan![]()
Misschien ook een stukje bewustwording dus?
S8903N schreef:Als ex roker (4 jaar gestopt nu) heb ik hier eerlijk gezegd nooit echt bij stil gestaan![]()
Misschien ook een stukje bewustwording dus?
Devic schreef:Ik reed vorige week een buitenritje door de polder en daar had blijkbaar over een afstand van 5 kilometer iemand 6 Mac-menu’s uit het raam gekieptIedere paar meter kwam je wat tegen: een burgerdoos, een frisdrankbeker, kipnuggets
En ik mag het steeds opruimen, vind het zó aso. Buuk schreef:Toen ik begon...rookte iedereen..was nou eenmaal zo..heel mijn familie, en overal in de auto/ in de restaurants, in rijen waar kinderen stonden en ja..iedereen trapte hun peuken uit..en gingen lekker verder met de orde van de dag...
En ja...tijden veranderen...we mogen nergens meer roken..en dat vind ikzelf inmiddels heel normaal.
Maar faciliteer dan ook het feit dat er afval van is.
Op straat gooien doe ik zelf ook niet....want ik stoor me ook aan alle pestzooi..
Echter...en laten we wel zijn, wanneer je binnen niet mag roken, is het eerste wat een roker doet uit een restaurant bv, een sigaret opsteken. Zorg dan dat er wat meer gelegenheid is, om die peuken weg te doen.
Ik was 2 jr terug in Wenen, en om de lantaarnpaal hing een peukenafvalding bovenop de prullenbak. Je zag geen peuk op de grond en afval moest je met vergrootglas zoeken. Dus het kan wel.
Ik heb sinds een paar weken een pup, en ik moet echt zoeken naar afvalbakken. Daar zijn we hier niet zo van geloof ik...blikjes, kauwgom, poep, en rest van huidige straatafval gaat echt heus verminderen wanneer je de afvalplaatsen aanbied.
En mee eens dat mensen die een peuk uit een rijdende auto gooien niet wijs zijn. bermbranden of erger...
Mand schreef:Ik wilde net zeggen: stinken doe je als roker toch al, en je kleding ook.LWDaisy schreef:Ik heb ooit wel zo'n meeneem-asbak gehad, maar die dingen sluiten niet volledig waardoor je met de geur blijft zitten, én ze worden loeiheet, waardoor ik ofwel mijn handen ofwel mijn jaszak/handtas bijna verbrand. Nee bedankt.
Een deel hier van is echt puur luiheid. Stop gewoon een boterhamzakje in je jaszak en doe hem daar in. Doe ik ook. Over dat je jas stinkt hoef je je geen zorgen te maken hoor, die stinkt sowieso al naar rook, net zoals je haar, handen en adem

Buuk schreef:Enerzijds: ja, er mogen op veel plekken in Nederland wel meer afvalbakken geplaatst worden. Anderzijds is het natuurlijk wel een kulexcuus om asociaal gedrag af te schuiven op het gebrek aan prullenbakken. Waarom kan de een zijn afval wel een paar honderd meter verder meenemen en de ander niet? Dat is gewoon een kwestie van fatsoen.Toen ik begon...rookte iedereen..was nou eenmaal zo..heel mijn familie, en overal in de auto/ in de restaurants, in rijen waar kinderen stonden en ja..iedereen trapte hun peuken uit..en gingen lekker verder met de orde van de dag...
En ja...tijden veranderen...we mogen nergens meer roken..en dat vind ikzelf inmiddels heel normaal.
Maar faciliteer dan ook het feit dat er afval van is.
Op straat gooien doe ik zelf ook niet....want ik stoor me ook aan alle pestzooi..
Echter...en laten we wel zijn, wanneer je binnen niet mag roken, is het eerste wat een roker doet uit een restaurant bv, een sigaret opsteken. Zorg dan dat er wat meer gelegenheid is, om die peuken weg te doen.
Ik was 2 jr terug in Wenen, en om de lantaarnpaal hing een peukenafvalding bovenop de prullenbak. Je zag geen peuk op de grond en afval moest je met vergrootglas zoeken. Dus het kan wel.
Ik heb sinds een paar weken een pup, en ik moet echt zoeken naar afvalbakken. Daar zijn we hier niet zo van geloof ik...blikjes, kauwgom, poep, en rest van huidige straatafval gaat echt heus verminderen wanneer je de afvalplaatsen aanbied.
En mee eens dat mensen die een peuk uit een rijdende auto gooien niet wijs zijn. bermbranden of erger...