Hoelang doe jij met je smartphone?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Re: Hoelang doe jij met je smartphone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 00:37

Afgelopen keren 1.5 jaar ongeveer. De batterij werd slecht en de achterzijde was volledig gebarsten doordat ze vanaf 20cm met de hoek op de tegels in de badkamer zijn gevallen (zowel de laatste als de enerlaatste, hetzelfde model). Nu hoop ik er wel echt 2 jaar mee te doen en dat er tegen die tijd weer hoge kwaliteit kleine smartphones zijn. Op het moment is dat uiterst moeizaam, dus heb ik nu een lage middenklasse gekocht, de kleinste die er was met de specificaties die ik nodig heb (de eigenlijke telefoon die ik wilde kon de apps van mijn weegschaal, activity tracker, AH en de rabobank o.a. niet doen). Mijn Note2 heb ik bijna 5 jaar mee gedaan. Zijn opvolger maar 1.5 jaar, maar dient nu al weer 2.5 jaar bij mijn moeder als hotspot, ik ben van 2 telefoonnummers terug naar 1 gegaan. Grappig genoeg ga ik het telefoonnummer binnenkort weer zelf terug in gebruik nemen, maar de telefoon is niet bruikbaar meer (batterij is iets opgezet en heeft het scherm ontwricht, waarschijnlijk van altijd opgeladen worden). Die gaat er binnenkort ook uit, wanneer we eindelijk glasvezel hebben (nu internet via hotspots, er is verder niets te krijgen).

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 01:04

die ik nu heb, heb ik ongeveer 2,5 jaar.

Hij begint wel echt op te raken. Moet soms opnieuw opstarten, omdat hij vastloopt. De luidspreker doet het niet meer goed, dus handsfree gaat niet, filmpjes afspelen soms wel, soms niet.

De glazen achterkant (NIET handig) ligt in gruzelementen, maar daar is duct tape mijn grote vriend.

Kortom, t gaat nog, maar ik weet dat hij er ergens binnenkort een keer mee gaat kappen. Dat moment moet ik net voor zijn, ik wil niet te veel info kwijt zijn zeg maar.

lenovo/motorola moto x4

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 02:14

4 jaar. Meestal kies ik voor de Samsung Gallaxy S telefoons omdat zo beetje de enige telefoons zijn die waterdicht zijn. Ik ben verbaasd dat er nog steeds zo weinig telefoons goed waterdicht zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 02:52

M'n iPhone 8 heb ik nu een jaar of twee... Scherm is nog heel, de achterkant iets minder nadat ik hem uit een vrachtwagen liet kletteren zonder hoesje. :)) Hopelijk gaat hij nog zeker een jaar of twee à drie mee.

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 04:36

Die ik nu heb zo'n vier jaar denk ik? Ik blijf ze gewoon gebruiken tot ze niet meer werken. Al twee keer vastgezeten in een bootloop, maar na een factory reset weer gewoon bruikbaar... :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 04:38

Hier net de 6 jaar gepasseerd en ik gok dat hij nog wel even mee gaat.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 05:34

Jeejtje, ik heb de afgelopen 6 jaar wel 5-6 telefoons versleten. En dan ook gebruikt tot aan ze niet meer aangingen.. Ik was nooit gewend aan telefoons dus ze kwamen tussen de auto deur, vielen van het paard, tijdens het mesten-voeren, laten we het erop houden dat ik er geen type voor ben. :+ Huidige telefoon heb ik één jaar! _/-\o_ Maar die gebruik ik ook zelden en ligt vaak in de vakanties 2-3 weken uit.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 07:20

Mijn Galaxy S7 wordt dit voorjaar 5 *\o/* Tot nu toe nog steeds zonder krassen of breuken in het scherm :j

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 07:47

Mijn telefoon heb ik nu ruim 6 jaar. Hij doet het nog steeds prima al kan ik binnenkort geen updates meer doen dus even afwachten hoe het dan gaat.
En mijn survivor hoesje is inmiddels helemaal op dus ga toch maar op zoek naar een nieuw hoesje.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 08:16

2-3 jaar. Mijn laatste is letterlijk aan de lader gegaan, die werd ineens gloeiend heet toen ie net iets meer dan 3 jaar was. Dus software kapot, mijn nieuwe heb ik sinds september.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 09:04

Blussem schreef:
4 jaar. Meestal kies ik voor de Samsung Gallaxy S telefoons omdat zo beetje de enige telefoons zijn die waterdicht zijn. Ik ben verbaasd dat er nog steeds zo weinig telefoons goed waterdicht zijn.

Ik vond het altijd zo'n onzin.. waterdichte telefoons.. je houdt die dingen toch niet onder de kraan dacht ik altijd.. Totdat paardlief een keer met me in de sloot sprong op buitenrit.. Wat was ik toen blij dat mijn Samsung Galaxy A5 2017 waterdicht is.. :+

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 09:24

Mijn Iphone is inmiddels 4 jaar oud :j Gaat nog steeds prima.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 09:45

Texas02 schreef:
Blussem schreef:

Ik vond het altijd zo'n onzin.. waterdichte telefoons.. je houdt die dingen toch niet onder de kraan dacht ik altijd.. Totdat paardlief een keer met me in de sloot sprong op buitenrit.. Wat was ik toen blij dat mijn Samsung Galaxy A5 2017 waterdicht is.. :+

Herkenbaar.
Paard heeft me een keer achtergelaten in de zee. Golfjes waren toch eng en zij ging dus de zee weer uit maar vergat mij ergens halverwege. En daar ging ik kopje onder :+ .
Phone bleef fijntjes melden dat er 'nattigheid gedetecteerd' was. No oliebol sherlock, ik heb de strandrit afgemaakt doorweekt tot op m'n ondergoed.
Phone heeft 2 dagen in rijst geslapen en werkte daarna gewoon als voorheen :P .
Is ook een samsung.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 09:49

Mijn eerste iphone een 4tal jaar. Daarna had hij mss nog even meegekund, maar begon duidelijk te verslijten. Mijn samsung maar een 2 jaar. Was gevallen en gaf alleen nog maar groen flikkerlicht. Dat ding heb ik mij elke dag aan geergerd, ben nog nooit zo blij geweest dat ik iets stuk liet vallen :+
Huidige iphone gaat al een driekwart jaar mee ongeveer.

CastaMickeyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:16

7 jaar :wow:

Ik tot nu toe meestal 1.5 jaar maar dan waren het budget telefoons. Heb nu voor het eerst een wat duurdere gekocht en daar doe ik al 2.5 jaar mee. Heb 1x het scherm moeten repareren maar dat was ie nog wel waard.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:18

Meestal zo'n 2 jaar, na die tijd wordt de batterij vaak slecht en hij stuitert hier ook nog weleens op de grond

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:23

Mijn vorige was mijn eerste smartphone en die heeft het 4 jaar volgehouden. Die ik nu heb is 2 jaar oud en heb net voor een jaar weer een abbo genomen.

Als ie het volgend jaar nog gewoon doet neem ik weer ene jaar abbo.

Eigenlijk vind ik telefoons veel te dure dingen in verhouding hoelang ze mee gaan.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:25

Ik wissel gewoon elke 2 jaar met mijn abonnement :) En altijd de iPhone die dan uit is als laatste.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:27

Blijheid schreef:
Een jaar of twee geleden heb ik deze tweedehands (refurbished) gekocht. Eigenlijk alleen omdat de oude niet meer geüpdatet kon worden en ik daardoor veel apps niet of nauwelijks meer kon gebruiken, dat werd echt onhandig. De vorige heb ik een jaar of vijf (?) gebruikt en was ook al refurbished bij aankoop. Verwacht bij deze ongeveer hetzelfde.
De materialen waar telefoons van worden gemaakt zijn zo schaars, en productie ook niet bepaald prettig voor mens en milieu dus ik probeer ze zoveel mogelijk “op” te gebruiken.

Ik heb er wel een sterk hoesje en goede screenprotector op want hij valt nogal eens :o

hier een zelfde insteek, nu de refurbished iphone SE gaat ook al 3 a 4 jaar mee, de volgende word er ook weer zo een of iets moderner ;)

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:32

Ik heb mijn telefoons moeten vervangen omdat ze niet meer ondersteund werden, maar ik heb met beide toch wel een jaar of 2-3 gedaan. Ik heb net een nieuwe, en merk dat mijn oude, C-merk, übergoedkope telefoon toch inderdaad wat achter begon te lopen.
Daarentegen heb ik ook een iPod Touch 4(iPhone zonder belfunctie), die echt al jaaaaaren meegaat, misschien zelfs al wel 10 jaar. Hij zit op iOS 6, dus niks wordt meer ondersteund, en updaten gaat dus niet, maar zolang ik hem van internet af houd doet hij alles hartstikke goed, nog steeds, na al die jaren, en ik hoef hem ook maar 1x per maand op te laden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:47

Dat dus Blijheid. Wat een verspilling. Ik vind ze ook gewoon veel te duur. Ik loop ongeveer de helft achter bij de iPhone, die zitten nu op de 12, ik heb de 6 :) (en die was al refurbished)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:50

Ik vind het ook zonde om zo snel een nieuwe te nemen.
En daarnaast gebruik ik mijn Sony Xperia Z2 al jaren naar volle tevredenheid. Hij gaat nu richting de 7 jaar.
Ik heb wel altijd een hoesje om mijn telefoons die hem helemaal afsluit wanneer ik hem niet gebruik. Mocht hij dus een snoekduik naar de grond maken, dan is hij niet meteen stuk.
En ook nog eens een screenprotector er overheen. Ik ben dus wel heel zuinig ermee :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:56

iPhone se , de oude en krijgt nu wel kuren. Snel leeg, loopt zo warm bij gebruik van sommige apps dat hij als kruik te gebruiken is. Denk er over om straks de iPhone 12 mini te kopen want hij moet in mijn broekzak passen. En dan is dit de enigste zo’n beetje.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:57

Ik vind het een nadeel dat de telefoons alleen maar groter worden.
Toen ik deze telefoon 6 jaar geleden kreeg vond ik hem al gigantisch, maar vergeleken bij de nieuwe telefoons van nu is het alweer een kleintje.
En idd ze passen bijna niet meer in je broekzak of jaszak!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:01

Mijn vorige telefoon heb ik zo’n 4 jaar gebruikt.
Toen viel de batterij regelmatig zomaar uit.

Mijn huidige heb ik sinds begin Juli en ik hoop dat deze het ook minimaal 4 jaar volhoud.