Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:03

Gewoon, gezellig afspreken met elkaar, het is tevens een advies en geen verplichting :D Iedereen verdient het wel om samen de feestdagen door te brengen na zo'n moeilijk jaar
Tweedekerstdag breng ik vooral met mn paard door, hopelijk sneeuwt t dan voor n leuke winter rit :o

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:09

Om binnen de coronaregels te blijven hebben we het uitgesmeerd over 3 dagen en enkele offers moeten brengen. Uitgangspunt was dat oma niet alleen is en haar kinderen en kleinkinderen kan zien en aanhang gaat dan niet mee. We hopen heel hard dat het niet haar laatste kerst gaat zijn (ook geen reden toe om dat aan te nemen behalve haar leeftijd) maar willen de kerst voor haar alsnog zo gezellig mogelijk maken.

xGoldenHero

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:36

Ik ben een paar dagen geleden bevallen van mijn tweede kind. Mijn ouders komen met kerst brunchen en verder doen we niets. Lekker met ons gezin

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:39

Mest scheppen en paarden voeren :+

Ik ga nergens heen. Corona is het ultieme excuus om een jaartje over te slaan haha

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:42

Carol_Beer schreef:
Gewoon, gezellig afspreken met elkaar, het is tevens een advies en geen verplichting :D Iedereen verdient het wel om samen de feestdagen door te brengen na zo'n moeilijk jaar
Tweedekerstdag breng ik vooral met mn paard door, hopelijk sneeuwt t dan voor n leuke winter rit :o

Asociaal.
Denk even aan al die mensen in de ziekenhuizen en verpleeghuizen die zich te pletter werken voor al die zieke mensen. Jij wordt misschien alleen verkouden, maar kan daarmee wel 50 anderen ermee beïnvloeden.

Heb hier echt geen woorden voor. Je kunt niet zo maar zeggen ik hou me er niet aan want het is kerst en ik heb recht op, enzovoort.

Alle seinen staan nog steeds diep diep rood. De rekening komt half januari. En die rekening is waarschijnlijk dat ze straks moeten kiezen tussen jou met een gebroken nek van je paard gevallen of een corona patiënt op de IC.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 23-12-20 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

bonnietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 11:46

xGoldenHero schreef:
Ik ben een paar dagen geleden bevallen van mijn tweede kind. Mijn ouders komen met kerst brunchen en verder doen we niets. Lekker met ons gezin

Gefeliciteerd!! :) alles goed gegaan? Heerlijke tijd met het gezin :)

bonnietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 11:47

Stampeltje schreef:
Om binnen de coronaregels te blijven hebben we het uitgesmeerd over 3 dagen en enkele offers moeten brengen. Uitgangspunt was dat oma niet alleen is en haar kinderen en kleinkinderen kan zien en aanhang gaat dan niet mee. We hopen heel hard dat het niet haar laatste kerst gaat zijn (ook geen reden toe om dat aan te nemen behalve haar leeftijd) maar willen de kerst voor haar alsnog zo gezellig mogelijk maken.

Slim om het zo te verdelen! Zou willen dat mijn ouders hier ook voor gekozen hadden ;(

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:48

Arabesk schreef:
Mest scheppen en paarden voeren :+

Ik ga nergens heen. Corona is het ultieme excuus om een jaartje over te slaan haha

Herkenbaar, haha. Beetje thuis rommelen met paardjes en met man en kinderen eten en netflixen

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:50

Zowel mijn man als ik zijn enig kind. Wij hebben 2 jongens waarvan er nog eentje onder 13 dus hoe we het ook inrichten voor ons zijn er met de kerstdagen geen beperkingen. Met nieuwjaar moeten we nog even iets bedenken hoe we het aan gaan pakken omdat de regel dan weer 2 personen boven de 13 is. Mogelijk ouders en schoonouders bij ons uitnodigen. Wel beide op een andere dag natuurlijk.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:50

Arabesk schreef:
Carol_Beer schreef:

Asociaal.
Denk even aan al die mensen in de ziekenhuizen en verpleeghuizen die zich te pletter werken voor al die zieke mensen. Jij wordt misschien alleen verkouden, maar kan daarmee wel 50 anderen ermee beïnvloeden.

Heb hier echt geen woorden voor. Je kunt niet zo maar zeggen ik hou me er niet aan want het is kerst en ik heb recht op, enzovoort.

Alle seinen staan nog steeds diep diep rood. De rekening komt half januari. En die rekening is waarschijnlijk dat ze straks moeten kiezen tussen jou met een gebroken nek van je paard gevallen of een corona patiënt op de IC.

Maar dat geldt ook voor mensen die al het bezoek spreiden over de 2 weken kerstvakantie. Uiteindelijk zijn er dan alsnog heel veel reisbewegingen en contactmomenten.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:52

Ik ga terug naar mijn gezin. Ik ben momenteel opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis maar wij mogen gelukkig 1 keer overnachten met de feestdagen (1x met Kerst en 1x met Oud- en nieuw). Ik ben bijna een maand niet thuis geweest dus het gaat voor mij heel spannend zijn, maar anderzijds kijk ik er ook wel wat naar uit.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:59

Kerstavond zijn we lekker met zijn 2en, 1e kerstdag eten we bij mijn ouders. Die hebben de kinderen verdeeld,vriendlief, zus en ik morgen 1e kerstdag komen en 2e kerstdag gaan mijn broertje en schoonzusje naar mijn ouders. Hoewel het jammer is dat ik mijn broertje dan niet zie, ben ik blij dat iedereen het gewoon binnen de regels wil houden.

2e kerstdag komt mijn schoonvader bij ons. Misschien komt zijn nieuwe vriendin ook mee.

Mijn vriend en ik zijn al sinds het voorjaar super voorzichtig, maar hebben toch corona gehad. Dat wensen we niemand anders toe, vandaar volledig binnen de regels. De mensen die we nu zien zijn eigenlijk ook de enige met wie we in al die tijd real live contact hebben gehad.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:01

Gewoon thuis. Met het paard bezig en verder niks. Jammer maar helaas.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:01

Gewoon thuis met gezin, kerstavond digitaal met 2 andere gezinnen waar we normaal kerstavond samen mee door brengen.

Wel ergens deze vakantie nog een buiten bbq met de buren (dikke jas en schoenen aan en gluhwein en het komt goed). Volgens Belgische regels mogen we binnen maar 1 persoon ontvangen en buiten 4. Die bbq moet dus bij ons officieel want wij zijn met 5 en zij met 4, maar bij de buren is het praktischer (groot afdak) als het regent.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:02

Mij nzwager, schoonzus en hun kinderen (15,14 en 6) zouden naar ons toe komen, maarja 5 personen.. Dus nu gaan vriendlief, ik en stiefzoon naar hun toe..

Slaat nergens op, maar dan mag 't ineens wel.. :')

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:46

Arabesk schreef:
Carol_Beer schreef:

Asociaal.

Als ik zeg wat ik ga doen staat heel Bokt op z'n achterste poten ben ik bang :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:49

Mijn ouders komen eerste kerstdag :) rest alleen met onze kindjes.
De schoonfamilie hebben we afgelopen weekend wat lekkers gebracht en even gezwaaid. Die hebben niemand over de vloer.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:52

Wij gaan eten bij mijn ouders. De rest komt verdeeld over de rest van week bij mijn ouders ( iets met grote familie )
2e kerstdag gaan we even koekjes langs brengen bij mijn tante.
Mijn schoonouders enzo nemen het niet zo nauw met de regels, dus die slaan we over.
Dus veel thuis spelletjes doen en wandelen met hond en leuke receptjes proberen

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:55

Eerste Kerstdag wordt hier een schoonmaakdag. Ik ben om de week op vrijdag vrij, en dat valt samen met Eerste Kerstdag, dus ik ga gewoon de routine in huis doen. Dan 's avonds schuif ik bij mn ouders aan om te gourmetten, volgens mij zijn we gewoon met zn drietjes.

Voor Tweede Kerstdag heb ik rijles gepland staan, dus zal lekker een paar uurtjes op stal zijn. En misschien in de middag een online Kerstquiz met vrienden :D. Wellicht dat ik 's avonds nog bij mn ouders aanschuif, maar misschien ook niet. Zal de eerste keer Kerst zijn sinds ik op mijzelf woon, dus weet niet of ik nog behoefte heb om de 2e Kerstdag naar mn ouders te gaan, haha. Dat is even afwachten.

Met het gezin/aanhang vieren wij het de 27e pas. Mn zusje is Eerste Kerstdag bij de familie van haar vriend en mijn broertje Tweede Kerstdag bij de familie van zijn vriendin. Dusja, toen maar besloten dat wij gewoon lekker op de 27e samenkomen. Ik ben sinds februari dit jaar uit huis, dus in totaal zijn we dan mt 3 gasten. Ik ben minimaal 2x per week bij mn ouders. Sinds ik fulltime thuis werk als gevolg van de maatregelen ben ik vrij alleen, heb echt wel behoefte aan de gezelschap van mn ouders en familie :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:59

Zoals elk jaar, gewoon met het gezin. Dus voor ons verandert er niets :)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:07

Gewoon thuis. Andere jaren gingen we op kerstavond naar mijn vader en 2e kerstdag naar mijn schoonouders, maar mijn vader is overleden en mijn schoonvader heeft beenmergkanker waardoor ze nu liever geen bezoek ontvangen. De Kroondomeinen zijn weer toegankelijk vanaf 1e kerstdag, dus we gaan lekker het bos in.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:07

Hier gezellig met het gezin zoals altijd.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:08

Divers schreef:
Als ik zeg wat ik ga doen staat heel Bokt op z'n achterste poten ben ik bang :')

Dapper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:13

Kerstavond lekker met zijn 2 bij het haardvuur zitten, wijntje erbij.

1e kerstdag hopelijk een ritje maken en gezellig eten met 2 vrienden die zo'n beetje ons enige contact zijn op het moment _O-

En 2e kerstdag komt onze (bonus) dochter vanuit moeders hierheen en komen mijn schoonouders even op de koffie.

Oud en nieuw gaat waarschijnlijk niet door omdat 1 van de 2 vrienden corona heeft.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:14

__Sannne schreef:
Divers schreef:

Dapper.

Dit. Nu ben ik wel benieuwd.