Blijven dierenwinkels en garages open?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-20 12:56

SweetVanille schreef:
MCE schreef:

kun je hem nu niet laten keuren, zit een marge op waarbinnen de keuring moet plaats vinden,

anders even een appje aan het rdw, dan weet je het uit eerste hand

Onderhoudsbeurt is geen apk, en zelfs die moet je weken vantevoren inplannen door drukte

Idd gaat het niet om APK maar een onderhoudsbeurt.
De garage heeft het ook megadruk dus eerder ging echt niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:59

minka schreef:
Dierenwinkels zijn toch niet perse noodzakelijk, behalve als je levend voer geeft misschien. Anders kan alles online worden besteld toch?

stro en paardenvoer kan je in deze omgeving eigenlijk alleen in grote hoeveelheid bestellen wil je het laten leveren. Online komt er veelal een flinke toeslag bovenop. Dus vind ze toch wel vrij essentieel. :?

Foaly

minka schreef:
Dierenwinkels zijn toch niet perse noodzakelijk, behalve als je levend voer geeft misschien. Anders kan alles online worden besteld toch?

Ja en dan heb je het met wat geluk na nieuwjaar in huis... Ik zou nu best wel voorzichtig zijn met dingen bestellen waar je echt niet zonder kunt, want met de chaos bij de post is het maar afwachten wanneer je het binnenkrijgt :=

Zonnetje81

Ik heb al hele bult kattengrit ingeslagen bij de hornbach. Ik heb wel iets meer dan 2 katten dus even online is geen optie. Plus dat is veel duurder. Zekere voor het onzekere.......... Ik ga ook nog even paardenvoer halen denk ik en vlas moet ik bestellen om te leveren in de kerstvakantie.

Edit: de post is momenteel al overbelast.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 14-12-20 13:00, in het totaal 2 keer bewerkt

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:00

Foaly schreef:
minka schreef:

Ja en dan heb je het met wat geluk na nieuwjaar in huis... Ik zou nu best wel voorzichtig zijn met dingen bestellen waar je echt niet zonder kunt, want met de chaos bij de post is het maar afwachten wanneer je het binnenkrijgt :=

Dit idd. Mijn pakket is sinds 23 november kwijt :').

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-20 13:02

Als ik 8 zakken zeoliet moet bestellen voor mijn vogels (ala 200 kilo in totaal en dan zit er nog niet eens 50 kilo vogelvoer bij) komt er nog 75 euro verzendkosten bij.
Daar word ik niet zo blij van :+
Dan gaan we het toch liever zelf in de winkel halen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:03

Cayenne schreef:
Als ik 8 zakken zeoliet moet bestellen voor mijn vogels (ala 200 kilo in totaal en dan zit er nog niet eens 50 kilo vogelvoer bij) komt er nog 75 euro verzendkosten bij.

Dat dus.....mensen dachten gisteren dat ik gek was volgens mij en mijn auto was behoorlijk doorgezakt 8-)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:04

_San87_ schreef:
Dit idd. Mijn pakket is sinds 23 november kwijt :').

Ik heb half november een kersttrui besteld, die zou er 8 december zijn. Ik heb nog niets gezien en ik heb er een beetje een hard hoofd in dat ie deze week nog komt :+

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:04

Garages blijven open, de dierenwinkel naar verwachting ook begreep ik van iemand met een grote zaak maar, deze doe je dan telefonisch even bestellen en afhalen/bezorgen. Dat lijkt mij ook prima, je weet toch wat je nodig hebt. Dat speeltje voor de hond kan later wel weer..

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:05

Alja schreef:
En een bouwmarkt?

Ik ben heel benieuwd wat hier het antwoord op gaat zijn. Werk zelf nl in een bouwmarkt dus ben wel benieuwd. Weet dat veel van onze buitenlandse filialen dicht zijn geweest in het begin. Wij zijn tot nu toe gewoon open geweest, al dan niet met aangepaste openingstijden.

Kattenvoer bestel ik sowieso online sinds ik in het begin van de corona maatregelen nergens meer grote zakken kon krijgen in de winkels. Toevallig zaterdag een nieuwe zak binnen gekregen dus daar zit ik wel ff goed mee.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-20 13:06

Zonnetje81 schreef:
Cayenne schreef:

Dat dus.....mensen dachten gisteren dat ik gek was volgens mij en mijn auto was behoorlijk doorgezakt 8-)

Hahaha, hoe herkenbaar :')
Wij vermijden op de terugweg ook altijd verkeersdrempels om de auto te sparen. Die zucht al zo hard door al die zware zakken _O-

Bouwmarkt is idd ook een goede vraag! Daar had ik nog niet eens aan gedacht!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 14-12-20 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:06

Ik las op het Viva forum

winkels waar voeding wordt verkocht, zoals supermarkten, bakkers, nachtwinkels of broodjeszaken
winkels waar dierenvoeding wordt verkocht
apothekers en winkels die medische hulpmiddelen zoals krukken of rolstoelen verkopen
winkels die verzorgings- en hygiëneproducten aanbieden
telecommunicatiewinkels, behalve winkels die enkel accessoires verkopen
doe-het-zelfzaken die vooral gereedschap en bouwmaterialen verkopen
tuincentra, kwekerijen, bloemenwinkels
krantenwinkels, boekenwinkels en winkels voor schrijf- en papierwaren
detailhandels die stoffen en brei- en naaigerief verkopen
tankstations
wassalons
garages en fietsenwinkels voor onderhoud, herstellingen op afspraak en het leveren van eerder aangekochte voertuigen. Verkoopactiviteiten worden tijdelijk opgeschort.
Groothandels voor professionals (alleen voor professionals)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:06

Ik ga voor de zekerheid vandaag nog even extra kattengrit halen. Ik haal hem altijd bij Welkoop, die zal wel dichtgaan. Het kattenvoer bestel ik altijd online en heb ik net toevallig geleverd gekregen, maar ik neem aan dat dierenvoeding gekocht kan blijven worden.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:07

Urielle schreef:
Ik las op het Viva forum

Die vind ik dan wel weer grappig :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-20 13:08

Urielle schreef:
Ik las op het Viva forum

winkels waar voeding wordt verkocht, zoals supermarkten, bakkers, nachtwinkels of broodjeszaken
apothekers en winkels die medische hulpmiddelen zoals krukken of rolstoelen verkopen
tankstations
wassalons
garages en fietsenwinkels voor onderhoud, herstellingen op afspraak en het leveren van eerder aangekochte voertuigen. Verkoopactiviteiten worden tijdelijk opgeschort.

Wassalons, krantenwinkels, boekenwinkels, tuincentra en bloemenwinkels, stoffenwinkels/naaigerei etc lijken me niet noodzakelijk?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:08

Foaly schreef:
Urielle schreef:
Ik las op het Viva forum

Kun je iig nog kleding repareren, sokken stoppen enzo _O-

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:11

Ik denk dat tuincentra/bloemenwinkels er ook mee te maken heeft dat die anders een enorme omzetderving hebben, omdat ze anders al hun bloemen weg moeten gooien?

Boekenwinkels en krantenwinkels zal wel met de wetgeving omtrent beschikbaarheid van nieuws te maken hebben (bovendien zitten die vaak met een postNL/pakketpunt, wat je nu even niet dicht wilt gooien := ). Winkels met stoffen en naaigerei... ja, je moet toch wat als de kledingwinkels dichtgaan :p

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:11

Cayenne schreef:
Urielle schreef:
Ik las op het Viva forum

tankstations
wassalons

Wassalons, krantenwinkels, boekenwinkels, tuincentra en bloemenwinkels, stoffenwinkels/naaigerei etc lijken me niet noodzakelijk?

Wassalons wel, als je geen wasmachine hebt moet je ergens kunnen wassen. De rest ben ik met je eens.

Noodzakelijk is sowieso per persoon discutabel. Ik moet een nieuwe winterjas (de vulling komt er uit maar ivm corona en financiën stel ik het steeds uit) en ik kan online de dikte niet bepalen dus heb geen idee wat een mooie warme betaalbare jas is op internet. Een ander zal zeggen dat het prima online kan en funshopping is natuurlijk met name kleding.

Ik zag dat Ayasha schreef dat bij een vorige lockdown haarverf via de kapper moest. Lachen, ik koop juist Kruidvat eigen merk omdat ik geen kapper kan betalen... Dat is voor mij essentieler dan dat de buurman nu struikjes wil planten. En voor hem andersom.
Laatst bijgewerkt door Urielle op 14-12-20 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-20 13:12

Ooooh zulke wassalons, ik dacht aan haren wassen of honden wassen :') Goedemorgen :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:13

DHZ-zaken vind ik wel bijzonder, evenals tuincentra. Juist daar is het hartstikke druk nu. Ik kan het me niet voorstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:13

_San87_ schreef:
MCE schreef:
of de garages openblijven weten zij toch wel??

Momenteel weet helemaal niemanf of ze wel of niet open mogen blijven.

ach ja dat had ik er even bij moeten vermelden, na de toespraak van Rutte vanavond , als er dan nog onduidelijkheid over is

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:20

Fitzroy schreef:
DHZ-zaken vind ik wel bijzonder, evenals tuincentra. Juist daar is het hartstikke druk nu. Ik kan het me niet voorstellen.

Doe het zelf is voor de mensen die midden in een verbouwing zitten of acute reparaties. Trekt helaas ook mensen die even leuk decoratietroep willen kijken.

Tuincentra vond ik inderdaad ook bijzonder, maar die bleven sws overal lang open internationaal.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:23

Equisync schreef:
Alja schreef:
En een bouwmarkt?

Ik ben heel benieuwd wat hier het antwoord op gaat zijn. Werk zelf nl in een bouwmarkt dus ben wel benieuwd. Weet dat veel van onze buitenlandse filialen dicht zijn geweest in het begin. Wij zijn tot nu toe gewoon open geweest, al dan niet met aangepaste openingstijden.

Kattenvoer bestel ik sowieso online sinds ik in het begin van de corona maatregelen nergens meer grote zakken kon krijgen in de winkels. Toevallig zaterdag een nieuwe zak binnen gekregen dus daar zit ik wel ff goed mee.

Ik acht de kans zeer klein dat die open mogen blijven. Juist dat soort winkels wordt als “uitje” gezien en wil je de mensen dus weg houden.
Dus dat wordt straks nog een ritje Hornbach, want ik moet nog een rol tape hebben en misschien voor de zekerheid nog een zak brok voor de hond meenemen.

Urielle schreef:
Ik las op het Viva forum

(...)
(...)

Is deze lijst van Nederland of België? Want naaigerief is een term die wij in Nederland niet echt gebruiken. Gerief eigenlijk al.

Foaly schreef:
Urielle schreef:
Ik las op het Viva forum

Dat is België dus zo zodat je materialen kan kopen om mondmaskers te maken.

MarlindeRooz

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:25

Ik heb net maar mijn voer online besteld. Ook maar direct het cadeau besteld voor de hond die 5 januari 14 wordt. Je (waarschijnlijk) laatste verjaardag gaat natuurlijk niet gevierd worden zonder extreme verwenning + cadeaus. En ja ze weet dat cadeaus voor haar zijn en het uitpakken is al 50% van het plezier van een cadeau. :')

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:25

Ben benieuwd vanavond.. heb het wel te doen met de minder bedeelden. Die kunnen niet vooruit inslaan. Ik heb zelfs niet eens tijd om te hamsteren.