Wat doe je als je thuis komt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 22:44

Ik ga na het werk direct door naar mijn paard. Dan naar huis, eten en nog even van mijn dochter genieten, die ik dan naar bed breng. Rond 19:30 is dan rust in en om het huis dus tijd voor series met mijn vriend of een rondje xbox spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 22:48

Ik snap echt niet dat mensen rond 19:00 uur klaar zijn. Mijn avond was als volgt:

17:45 thuis, kaarsjes aan, kopje thee en 2 afleveringen van gtst kijken. 18:45 beginnen met koken, 30 min oven tijd, ondertussen afwassen van afwas wat er nog stond, stofzuiger door het huis, de was opvouwen en ophangen, de wasmachine aan. Toen was eten klaar, daarna kattenbak schoonmaken, de wasmachine was daarna klaar, was ophangen. Nu knuffelen met de kat op de bank en knopje thee en het is alweer kwart voor 10. Op de kattenbak na is dit een normale paard loze avond. :')

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 22:51

Eerst alle beesten voeren en dan eten koken voor ons, dan hoef ik er tenminste na het eten niet meer uit.

Corelli

Re: Wat doe je als je thuis komt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 22:57

Kind knuffelen, even met mn vriend kletsen die het eten dan vaak al bijna klaar heeft, eten, afwassen en met mijn zoon mee naar boven rond 19/20u
In bed lekker series kijken wanneer hij slaapt

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 22:59

AmoorM schreef:
Ik snap echt niet dat mensen rond 19:00 uur klaar zijn.

Keuken maken wij na het koken gelijk schoon. Zo is het eigenlijk nooit veel. Overdag loopt de robot stofzuiger een rondje. In het weekend doe ik het met de normale stofzuiger grondig.
Ik werk 3 dagen per week, dus op de dagen dat ik werk doe ik 's avonds niks meer. Dit doe ik. Dan verdeeld op de andere dagen.

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:01

Dat verschilt per dag, ik werk 9 uur per dag 4 dagen per week.

Maandags werk ik tot 6 uur en ga ik meteen door naar stal en ben ik ongeveer half 9 thuis en eet ik als avond eten een bakje yoghurt, kijk ik wat tv en half 10 naar bed.

Dinsdags weer tot 6 uur en ga ik eerst naar huis eten en dan pas naar me paard.

Woensdags werk ik tot half 6 en ga ik weer eerst door naar me paard en eet ik om 8 uur.

Donderdags heb ik een vrije avond

Vrijdags, om de week half 6 andere week 6 uur en dan ga ik weer eerst naar huis om te eten en daarna pas naar mijn paard.

Overigens woon ik nog thuis en ben ik wel opzoek met mijn vriend naar een huis dus zal het gegarandeerd anders worden ookal is hij 5 uur thuis en kookt hij graag.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:01

AmoorM schreef:
Ik snap echt niet dat mensen rond 19:00 uur klaar zijn. Mijn avond was als volgt:

17:45 thuis, kaarsjes aan, kopje thee en 2 afleveringen van gtst kijken. 18:45 beginnen met koken, 30 min oven tijd, ondertussen afwassen van afwas wat er nog stond, stofzuiger door het huis, de was opvouwen en ophangen, de wasmachine aan. Toen was eten klaar, daarna kattenbak schoonmaken, de wasmachine was daarna klaar, was ophangen. Nu knuffelen met de kat op de bank en knopje thee en het is alweer kwart voor 10. Op de kattenbak na is dit een normale paard loze avond. :')

Ik ben eerder thuis en we eten vroeger, rond 17.00 uur - 17.30 uur. Keuken opruimen en dan lekker zitten met een theetje op de bank. Stofzuigen hoeft hier niet iedere dag, heb geen huisdieren en het blijft hier netjes eigenlijk.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:21

oh dat is echt heel verschillend per dag.
Ik werk (25 a 30 uur in de week) en ben daarnaast bezig met mijn scriptie.
Heb qua werk onregelmatige tijden. Soms werk ik van 7 tot 17, soms van 7 tot 13, soms van 17 tot 20 enzovoort. Als ik een halve dag werk dan ben ik vaak het andere halve deel (ochtend of middag) bij het paard en voor mijn scriptie bezig. Dan neem ik 's avonds vaak rust en ga ik lekker serie kijken of op bokt rondneuzen :) Als ik van 7 tot 17 werk dan ga ik naar huis, eet ik wat en ga ik daarna door naar stal. Vaak ben ik dan tegen 20.00 uur/ 20.30 uur thuis. Ik ben dan vaak te moe om nog wat te doen en ga dan ook serie kijken of op bokt kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:24

Hond buiten laten, omkleden, paarden eten geven en uitmesten :+

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:40

Ben rond 18u thuis dan mijn paard voeren en de katten zoeken in mee naar binnen te nemen . Daarna even knuffelen met de katten .
En eten koken, boel opruimen en dan rond half 8 lekker op de bank voor de tv en rond 22u naar bed. Huishouden doe ik op donderdag (werk 4x9) of weekend .
Dit is trouwens wel programma voor de winterperiode . Zomers is het anders dan ‘s avonds nog iets met paard of buiten nog dingen te doen .

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:47

AmoorM schreef:
Ik snap niet dat jij na 19.00 uur nog zo druk bezig bent in huis :D Ik zorg ervoor dat voor het eten alles aan kant is. Daarna de keuken opkuisen, de laatste rommeltjes wegwerken, op de bank en beentjes omhoog! Wel werk ik onregelmatig, dus ben vaak overdag met het huishouden bezig. Het eerste wat ik doe na een dagdienst: hopen dat ik met een borrel op de bank kan neerploffen, maar daarvoor vaak al door 3 meisjes wordt aangeklampt <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 00:31

noviceh schreef:
AmoorM schreef:
Ik snap niet dat jij na 19.00 uur nog zo druk bezig bent in huis :D Ik zorg ervoor dat voor het eten alles aan kant is. Daarna de keuken opkuisen, de laatste rommeltjes wegwerken, op de bank en beentjes omhoog! Wel werk ik onregelmatig, dus ben vaak overdag met het huishouden bezig. Het eerste wat ik doe na een dagdienst: hopen dat ik met een borrel op de bank kan neerploffen, maar daarvoor vaak al door 3 meisjes wordt aangeklampt <3

Ik werk fulltime, dus door de weeks overdag kan ik geen huishouden doen. Daarnaast moet ik elke avond wel stofzuigen en als ik de afwas een keer laat staan is het zo een enorme berg. Zelfde geld voor de was. Kattenbak elke dag opfrissen. Huis opruimen. Allemaal kleine dingetjes wat samen altijd snel oploopt qua tijd in de avond. :evaw:

Ik denk wat jij overdag doet, moet ik in de avond uren nog doen. Morgen ga ik naar het paard, dan is het puur thuis komen, lasagne opwarmen, eten en even zitten, omkleden en weg.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 00:36

Omdat ik nog niet (fulltime) werk en nog student ben is mijn leven qua planning echt super onregelmatig.

Het enige vaste wat ik voor mezelf heb is dat ik tussen 2 en 3 uur op stal ben en dan tussen 6 en 7 weer thuis.

Het eerste wat ik doe als ik thuis kom is op de bank ploffen met een glas frisdrank en een halfuur een spelletje spelen op mijn telefoon om te unwinden. :)

Daarna douchen, daarna eten en daarna de rest van de avond chillen.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 00:43

Tussen 18:50 en 19:15 thuis afhankelijk hoe het mee zit met OV, dus zodra ik thuis kom is het altijd direct kat voeren en beginnen met koken. Heb dan ook gewoon trek.

Na het eten en opruimen knallen we de bank op en kijken we series/Youtube. Soms nog wel eens langs zijn ouders die dichtbij wonen en verder eigenlijk gewoon helemaal niets.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 00:46

Ik ben altijd tussen 17:30 en 18:00 uur thuis. Soms ga ik boodschappen doen na mijn werk, maar meestal doe ik dat voor de hele week. Als ik thuis kom trek ik altijd iets comfortabelers aan mits ik wat heb afgesproken met vrienden. Daarna ga ik koken. Tijdens het koken standaard een paar snoepjes eten (heb altijd honger als ik thuis kom) en een sigaretje roken onder de afzuigkap. :7 Daarna eet ik op de bank voor de tv (ben alleen). Als ik nog geen honger heb zet ik vaak eerst de wasmachine aan/was ophangen/stofzuigen etc. Na het eten ga ik meestal wel iets doen. Ik heb o.a. tennisles en ik spreek gemiddeld nog wel 3x op een doordeweekse avond wat af met vrienden. Ik eet ook wel regelmatig samen met iemand. Dus 1 a 2 avonden in de week lig ik gewoon lekker in mijn eentje op de bank. Weekenden zitten ook meestal vol met sociale bezigheden, dus ik heb die behoefte ook wel om avonden alleen te zijn.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 00:47

Ik ben stiekem wel jaloers op iedereen die zo vroeg thuis is trouwens. :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 00:49

Ons hondje gedag zeggen.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 00:58

_Denise_ schreef:
Ik ben stiekem wel jaloers op iedereen die zo vroeg thuis is trouwens. :')

Ik ben ook jaloers op mensen die doordeweeks/overdag vrij zijn hoor. :Y)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 01:05

AmoorM schreef:

Waarom doe je ook zoveel in het huis in de avond? Bedoel, als je dat fijn vind prima, maar lijkt me niet fijn na een werkdag. Ik doe dat altijd in het weekend. Stofzuigen en ws doe je toch niet elke avond?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 01:08

AmoorM schreef:

Ik ben vaak wel klaar rond 19.00 uur

Maar ik begin vaak ook om 7 uur.
Werk dan tot half 5.
17.00 uur thuis.
Ik doe direct mijn joggingbroek aan.
Dan kattenbak schoon maken, stofzuigen. (Elke dag vanwege de kattengrid)
Dan koken, eten en opruimen (keuken schoon maken)
Douchen en op de bank.

Als ik bij thuis komst ga zitten op de bank heb ik nergens meer zin in.

Vrijdag ben ik vrij en doe ik de was en dingen als dweilen en de badkamer

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 06:49

Meestal ben ik rond 17:45/18:00 uur thuis, dan ruim ik eerst mijn tas uit (broodbakje, drinkfles in de vaatwasser), meestal komt in de tussentijd huisgenoot ook thuis en beginnen we rustig met eten maken. Na het eten hangen we nog een halfuur tot uur op de bank, gaat een van ons de dieren voeren en gaan we lekker ons eigen weg verder. Ik doe nog wel eens de vaatwasser s' avonds aanzetten of legen, of mijn gedroogde was weer opruimen. Huisgenoot is daar wat minder van

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 07:39

Ik ben voor mn werk van 7 tot 17.30u niet thuis. Doordat mn vriend thuiswerkt begint hij altijd met koken en maken we het samen af, eten en opruimen en de afwas etc.
Op maan, woens en vrijdag sporten we van 19 tot 20u. Dins en donderdag zijn de bankhang avonden.
Huishouden doen we elk weekend, niet doordeweeks op de afwas en de gewone was na.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 07:45

Ik ben rond 17u thuis, dan ga ik met de honden wandelen, daarna douchen en eten koken. Na het eten ruimt vriendje op en doet de afwas. Ik haal dan de stofzuiger door t huis, doe een wasje of maak t toilet schoon, oid.

Daarna gaan we lekker samen op de bank, meestal is dat rond 19:15/19:30 :).

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 07:48

Onderweg naar huis haal ik boodschappen voor het eten en dan 9 van de 10x slapen op de bank :') als mijn man thuiskomt word ik weer wakker. Dan is het eten koken en dieren verzorgen. Huishouden gebeurt hier door de week niet

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 07:52

In de ochtend om 6.30 u de paarden doen
8u werken
Rond 17u vrij
Dan om 17.30 de paarden weer doen
Als ik niet ga rijden ben ik om 18.30 klaar en als ik wel ga rijden dan ben ik rond 19.30 klaar.

Dan naar huis om te eten ,daarna douchen en dan is het tijd om lekker niks te gaan doen. Ben meestal rond 20.00 klaar.

Huishouden is hier niet nodig, stofzuigen en grasmaaien doen de robots. En verder ondanks de 2 honden + 3 binnenkatten is alles heel netjes altijd! Als iets vies is maken we het gelijk schoon. En afwas dat doet de vaatwasser. De kattenbakken worden overdag door mijn moeder gedaan die werkt thuis.
Laatst bijgewerkt door roosjenat op 10-12-20 07:54, in het totaal 1 keer bewerkt