Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_eddy

Re: Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 18:15

Waarom bouwmarkten en zaken als Ikea allemaal open en horeca dicht??? Nee lekker met honderden in de rij voor ikea!!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 18:18

Nou, sorry maar de sportscholen waar ik binnenkom zijn ze meestal met 30 man binnen hoor! Zeker in de avonduren.
En dan zweten en spetteren ze ook nog eens.

In een restaurant kunnen ze prima een max. aantal gasten hanteren die op 1,5m kunnen zitten. En die zweten en spetteren elkaar en de materialen daar niet onder :+

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 18:54

tengeltje11 schreef:
@sclimpre, maar ik mijn voorbeelden, alles gaan over onderwijs. Waarom de ene warm eten en de andere niet? Waarom de ene met 10 in een lokaal en de andere alleen? Dat zijn directe maatregelen vanuit de regering... slaat nergens op toch en is gewoon totaal niet rechtlijnig.

Bij kunstonderwijs denk ik o.a. ook aan zang en voordracht. Daar lijkt het me logisch om iedereen zoveel mogelijk af te zonderen. Volwassenenonderwijs van het type 'zitten en luisteren' lijkt dan toch minder risico op te leveren. Maar idd bv. iemand die viool speelt vormt ook geen extra risico. Maar dwarsfluit of klarinet dan misschien weer wel. Op de duur heb je meer regels dan leerlingen.
Bij dat eten is waarschijnlijk de regel dat er geen catering voorzien is en dat de kleuters een uitzondering krijgen. (Dat het onderwijs open blijft is al een uitzondering op zich :) )
Dan kom ik terug op mijn punt dat net al die uitzonderingen het probleem zijn. Hoe meer uitzonderingen, hoe meer de mensen klagen en hoe groter de kans dat degenen die geen uitzondering krijgen hun uitzondering zelf wel zullen nemen.
Geen idee hoe we hier uit gaan geraken.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 18:57

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:00

Waarom dat? Volgens mij is het niet dat wij ons niet aan de regels willen houden omdat we denken dat corona één groot banketstaaf is?

Maar zijn wij kritisch naar de regels. Waarom het ene wel en het ander niet. Waarom in het ene deel van de ruimte geen mondkapje hoeven dragen en 4 meter verderop is het verplicht, terwijl er zo op wordt gehamerd dat het virus zich via aerosolen verspreidt. De regels zijn gewoon superkrom. Niemand hier zegt dat corona onzin is volgens mij :+

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:01

Pepperrr schreef:
Waarom dat? Volgens mij is het niet dat wij ons niet aan de regels willen houden omdat we denken dat corona één groot banketstaaf is?

Maar zijn wij kritisch naar de regels. Waarom het ene wel en het ander niet. Waarom in het ene deel van de ruimte geen mondkapje hoeven dragen en 4 meter verderop is het verplicht, terwijl er zo op wordt gehamerd dat het virus zich via aerosolen verspreidt. De regels zijn gewoon superkrom. Niemand hier zegt dat corona onzin is volgens mij :+

Dat was ook de insteek van dat topic. De waanzin van de regels van corona.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:02

Ah sorry. Totaal verkeerd begrepen _O-

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:03

De meest bizarre regel die ik tot nu toe gehoord heb komt van een goede kennis die op boksen zit. In de ring mag je zonder mondkapje elkaar speeksel door ruimte slingeren maar zodra je ronde klaar is moet je naast de ring met masker.

Een goede 2e plek verdienen toch wel de veerboten waarbij je buiten op dek een masker op moet (OV) maar binnen onder het slecht geventileerde dek mag je zonder masker want dat is horeca +:)+
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 09-12-20 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:04

Ik wordt er moe van, ja sommige regels zijn onhandig. Maar echt, je kunt in zo'n korte tijd met zoveel verschillende partijen nooit regels vinden die allemaal perfect passen. Dus inmiddels heb ik mij erbij neer gelegd en doe ik wat ik kan ;)

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:05

Sizzle schreef:
De meest bizarre regel die ik tot nu toe gehoord heb komt van een goede kennis die op boksen zit. In de ring mag je zonder mondkapje elkaar speeksel door ruimte slingeren maar zodra je ronde klaar is moet je naast de ring met masker.

Een goede 2e plek verdienen toch wel de veerboten waarbij je buiten op dek een masker op moet (OV) maar binnen onder het slecht geventileerde dek mag je zonder masker want dat is horeca +:)+

Dan mag je toch sowieso niet onder dek zitten, want horeca mag alleen afhaal :+

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:05

Dimphyl schreef:

Nee, want ik hou me wel keurig aan de regels en zet er verder ook geen vraagtekens bij ook al vind ik het krom, dat is heel wat anders dan viruswaanzin, in dat topic zou ik nooit durven reageren. Maar waarom ik in een ruimte op de bok of op een paard geen mondkapje moet dragen en als ik ernaast sta in diezelfde ruimte wel, dat vind ik wel enigszins krom. Net als dat je inderdaad met 30 op een hoop (kuch wel anderhalve meter) mag gaan staan sporten, maar rustig ergens gaan eten mag niet ook krom is als je uitgaat van dezelfde grootte in ruimte en diezelfde aantallen dan mogen wat mij betreft beide dichtgaan. Al benadeel ik mezelf daarmee ook (Zumba dansen gaat gewoon door). Alhoewel het waarschijnlijk zo is dat je niet gaat sporten als je je niet fit voelt, maar ik ga ook niet uit eten als ik me niet fit zou voelen dus tja. :o

@Sizzle echt? Alle veerboten waar ik op heb gezeten waren altijd met mondkapje (Texel, sneldienst Terschelling en langzame dienst Terschelling) en volgens mij zijn die regels hetzelfde voor ze allemaal. Oh niet Nl dus lees ik hieronder.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 09-12-20 19:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:07

Dympfyl voorbeeld 2 is niet NL.
Voorbeeld 1 wel.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:07

Dat je met 5 man in de binnenbak mag rijden maar met diezelfde 5 man een buitenrit maken is verboden :+

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:08

Nogmaals, dat was dus ook de insteek van het viruswaanzin topic, de waanzin van (de regels van) corona.

Sizzle; ah, had niet door dat het om 2 verschillende landen ging.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:09

Sorry, leek me eerst niet direct relevant want raar=raar, ongeacht waar.
Maar dat kan inderdaad verwarrend zijn.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:12

Vanwege corona worden de kerstbomen bij de Praxis niet meer "open" gemaakt. Vertaling: het touwtje dat om de boom zit wordt niet losgeknipt. Het was dan weer geen enkel probleem dat ik meerdere bomen vastpakte om te kijken welke hopelijk enigszins in verhouding was. Beurt balkjes bij de kassa ook geen probleem.

Wij mochten een tijdje terug inderdaad geen groepslessen geven aan volwassen ruiters, onder begeleiding vrij rijden geen probleem. Hier hebben we op mijn werk niet voor gekozen, we hebben in die periode duo lessen aangeboden aan de 18+ ruiters.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:12

Sizzle schreef:
Sorry, leek me eerst niet direct relevant want raar=raar, ongeacht waar.
Maar dat kan inderdaad verwarrend zijn.

Als het beide NL was zou het nòg raarder zijn :+

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:23

tengeltje11 schreef:
Daar ik heus niet de enige zal zijn die met regels in contact komt waarvan je denkt ‘hunk?dit houdt toch geen steek?’
Open ik hier maar een topic over, want voor best wat mensen in mijn omgeving, zorgt dit voor enorm voor frustratie.

Bv bij ons op school zijn de warme maaltijden afgeschaft.... voor de lagere school, niet voor de kleuters.
Klein detail, de hele school loopt door elkaar en speelt met elkaar op de speelplaats en ook de kinderen dit dus geen warm meer mogen eten, blijven gewoon in dezelfde kantine boterhammen eten. Verplicht vanuit hogerhand en slaat volgens mij echt nergens op....

Daarnaast een dochter die danst.
Een uurtje ballet in de dansschool, een uurtje ballet in de kunstacademie.
De dansschool moet sluiten, hobby, de academie mag open blijven, onderwijs.
Wie snapt zoiets nog?

Idem, zelf volg ik een deeltijdse kunstopleiding.
Wij mogen maar per 1 in een lokaal. Kunstonderwijs. Volwassenenonderwijs mag dan weer met 10 in een lokaal. Hoezo rechtlijnige regels?

Ik begrijp best dat er regels gesteld moeten worden, maar zo’n dingen slaan toch echt nergens op? Op zie ik dit zo verkeerd?

Nog mensen die regels tegenkomen waarvan je denkt van ‘hunk? Waar slaat dat nu op?’

Misschien heeft het te maken met het bereiden van de warme maaltijd? Dat de ruimte waarin gekookt wordt te klein is om koks voor de hele school te laten werken, maar een paar personen die alleen voor de kleuters hoeven te koken wel past?

Ik vind het ook bizar dat sportscholen ook tijdens de aanscherping niet meer beperkingen hadden, terwijl met een kleine club bootcampen buiten niet meer mocht.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:27

Dit topic is gewoon gemaakt voor de Belgische coronaregels :Y)

De beste vond ik nu laatst dat je met 4 man in je tuin mag zitten, maar enkel als die 3 personen niet door je huis moeten. Dus mensen met een rijwoning kunnen geen 4 mensen in de tuin hebben, want ze moeten door je huis. En dan mag er ook maar 1 iemand naar de wc _O- Belgen zijn op dat vlak wel een grapje, ze maken zoveel regeltjes om alles duidelijk te houden, om uiteindelijk zoveel regeltjes te maken die elkaar dan weer tegenspreken en zo is de cirkel rond. :')

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:54

SusanH schreef:
Domino_2006 schreef:
Dat je in het verpleeghuis waar ik werk persoonlijke beschermingsmiddelen op de kamer van de COVID-19 patiënt uit moet doen (wel op ruim 1 1/2 meter).

Dat is erg. Wij hebben gelukkig bij alle appartementen van clienten een halletje. Als er een verdachte client is kunnen we die hal gebruiken op de PBM aan te doen, en er na weer uit te trekken.

Helaas hebben de kamers bij ons geen ruimte ervoor. Nu is het zo dat we op 1 woning bijna alle cliënten besmet hebben en we daar dus wel pbm in een afgesloten hal kunnen aan doen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:57

Mars schreef:
Dat je met 5 man in de binnenbak mag rijden maar met diezelfde 5 man een buitenrit maken is verboden :+

Je mag zelfs met 30 in een binnenbak rijden, maar als je les hebt maar met 4 - ook buiten in de bak mag je maar met 4 en niet 30 ...

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:58

Blussem schreef:
Hele corona gebeuren is onzin.

Ik nodig jou graag uit om een dag mee te draaien op onze cohort afdeling. Kun je zien wat voor een ‘onzin’ het is.

Gewone griep hebben we ook zieken van, maar zo ziek als de Corona patiënten zijn ze echt niet.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 20:01

Nu ja, waterdichte en ondubbelzinnige regels maken die dan ook nog eens niet de hele economie en het sociale welzijn teniet doen, ga er maar aan staan eigenlijk. Wat niet wegneemt dat ik bij sommige regels ook frons, maar ik probeer er wel altijd luchtig tegenover te staan, want het is geen gemakkelijke situatie en het ambetante is dat het zo lang duurt. Als je als overheid weet van "ok, 2 maanden strikte regels zonder toegiften en we zijn ervan af" is gemakkelijker dan dit gesudder.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 20:13

CalipsoLover schreef:
Dit topic is gewoon gemaakt voor de Belgische coronaregels :Y)

De beste vond ik nu laatst dat je met 4 man in je tuin mag zitten, maar enkel als die 3 personen niet door je huis moeten. Dus mensen met een rijwoning kunnen geen 4 mensen in de tuin hebben, want ze moeten door je huis. En dan mag er ook maar 1 iemand naar de wc _O- Belgen zijn op dat vlak wel een grapje, ze maken zoveel regeltjes om alles duidelijk te houden, om uiteindelijk zoveel regeltjes te maken die elkaar dan weer tegenspreken en zo is de cirkel rond. :')

Tja België met al die belachelijke regels inderdaad... :=

Het is 'goed' dat er regels zijn maar ik begrijp evengoed dat veel mensen de regels aan hun laars (beginnen) lappen... Mede door de grote inconsistentie van de overheid. Je vrienden amper mogen zien want die gaan je zéker besmetten maar dan zie je wel foto's van mensen in de bus die als sardientjes op elkaar gepakt staan. Of die video van het station in Gent waar mensen niet eens meer in het station paste en op de roltrap al half tegen elkaar gedrukt werden. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201019_94239377
Of nog slimmer; ze wouden (of hebben ze dit uiteindelijk ook echt gedaan?) minder treinen laten rijden omdat dit mensen aan zou moedigen om de trein te nemen. 8)7 Doe daar dan nog eens die idiote 'gratis treintickets' bij (twee ritten gratis per maand, en de trein is hier belachelijk duur voor volwassenen)... Dan zijn ze verbaasd dat de treinen zo vol zitten.
Maar minder treinen willen laten rijden is echt te idioot voor woorden... (Al willen ze er nu blijkbaar terug meer laten rijden.)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 20:17

Ik vind vooral per land zo verschillende dingen bij de een zit je in je huis mag je niet na buiten grens verderop mag het wel. Idem met winkels een open andere dicht.

En de ikea mag wel open maar een restaurant met 30 man op afstand mag niet. .