Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tengeltje11 schreef:@sclimpre, maar ik mijn voorbeelden, alles gaan over onderwijs. Waarom de ene warm eten en de andere niet? Waarom de ene met 10 in een lokaal en de andere alleen? Dat zijn directe maatregelen vanuit de regering... slaat nergens op toch en is gewoon totaal niet rechtlijnig.
)
Pepperrr schreef:Waarom dat? Volgens mij is het niet dat wij ons niet aan de regels willen houden omdat we denken dat corona één groot banketstaaf is?
Maar zijn wij kritisch naar de regels. Waarom het ene wel en het ander niet. Waarom in het ene deel van de ruimte geen mondkapje hoeven dragen en 4 meter verderop is het verplicht, terwijl er zo op wordt gehamerd dat het virus zich via aerosolen verspreidt. De regels zijn gewoon superkrom. Niemand hier zegt dat corona onzin is volgens mij
Sizzle schreef:De meest bizarre regel die ik tot nu toe gehoord heb komt van een goede kennis die op boksen zit. In de ring mag je zonder mondkapje elkaar speeksel door ruimte slingeren maar zodra je ronde klaar is moet je naast de ring met masker.
Een goede 2e plek verdienen toch wel de veerboten waarbij je buiten op dek een masker op moet (OV) maar binnen onder het slecht geventileerde dek mag je zonder masker want dat is horeca
Dimphyl schreef:Dit hele topic past in het topic dat ik opende![]()
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=267&t=2000071&lr=628485543#unread

tengeltje11 schreef:Daar ik heus niet de enige zal zijn die met regels in contact komt waarvan je denkt ‘hunk?dit houdt toch geen steek?’
Open ik hier maar een topic over, want voor best wat mensen in mijn omgeving, zorgt dit voor enorm voor frustratie.
Bv bij ons op school zijn de warme maaltijden afgeschaft.... voor de lagere school, niet voor de kleuters.
Klein detail, de hele school loopt door elkaar en speelt met elkaar op de speelplaats en ook de kinderen dit dus geen warm meer mogen eten, blijven gewoon in dezelfde kantine boterhammen eten. Verplicht vanuit hogerhand en slaat volgens mij echt nergens op....
Daarnaast een dochter die danst.
Een uurtje ballet in de dansschool, een uurtje ballet in de kunstacademie.
De dansschool moet sluiten, hobby, de academie mag open blijven, onderwijs.
Wie snapt zoiets nog?
Idem, zelf volg ik een deeltijdse kunstopleiding.
Wij mogen maar per 1 in een lokaal. Kunstonderwijs. Volwassenenonderwijs mag dan weer met 10 in een lokaal. Hoezo rechtlijnige regels?
Ik begrijp best dat er regels gesteld moeten worden, maar zo’n dingen slaan toch echt nergens op? Op zie ik dit zo verkeerd?
Nog mensen die regels tegenkomen waarvan je denkt van ‘hunk? Waar slaat dat nu op?’

Belgen zijn op dat vlak wel een grapje, ze maken zoveel regeltjes om alles duidelijk te houden, om uiteindelijk zoveel regeltjes te maken die elkaar dan weer tegenspreken en zo is de cirkel rond.
SusanH schreef:Domino_2006 schreef:Dat je in het verpleeghuis waar ik werk persoonlijke beschermingsmiddelen op de kamer van de COVID-19 patiënt uit moet doen (wel op ruim 1 1/2 meter).
Dat is erg. Wij hebben gelukkig bij alle appartementen van clienten een halletje. Als er een verdachte client is kunnen we die hal gebruiken op de PBM aan te doen, en er na weer uit te trekken.
CalipsoLover schreef:Dit topic is gewoon gemaakt voor de Belgische coronaregels![]()
De beste vond ik nu laatst dat je met 4 man in je tuin mag zitten, maar enkel als die 3 personen niet door je huis moeten. Dus mensen met een rijwoning kunnen geen 4 mensen in de tuin hebben, want ze moeten door je huis. En dan mag er ook maar 1 iemand naar de wcBelgen zijn op dat vlak wel een grapje, ze maken zoveel regeltjes om alles duidelijk te houden, om uiteindelijk zoveel regeltjes te maken die elkaar dan weer tegenspreken en zo is de cirkel rond.
Doe daar dan nog eens die idiote 'gratis treintickets' bij (twee ritten gratis per maand, en de trein is hier belachelijk duur voor volwassenen)... Dan zijn ze verbaasd dat de treinen zo vol zitten.