Heb toen ook telefonisch om alle bewijslijst gevraagd, werd keurig geholpen, nooit meer wat van gehoord.
Het bijzondere was dat de vordering echt op mijn naam stond, met mijn adres, geboortedatum en bsn. Dat vond ik toch ergens wel eng.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Tiggs schreef:Olympia schreef:Maar vind het eel bizar om te lezen dat dit dus veel vaker voorkomt en dat het ook zomaar kan/gebeurd..
En dat het bedrijf achter de OV-chip kaart blijkbaar echt met dit bedrijf werkt
Zij proberen enkel vorderingen te incasseren wanneer dit de opdrachtgever niet lukt. Als de vordering niet klopt, klopte die bij de opdrachtgever al niet. Kan het IB weinig aan doen. Shae schreef:Het is toch bizar dat zo'n bedrijf op basis van foute informatie dingen aan elkaar mag proberen te knopen en mensen mogen lastigvallen met dingen die niet kloppen?
Het is niet zo dat ze bekend staan om hun aardige communicatie.
Maar probeer het wel in perspectief te zien) verootjoo schreef:Hoe kan je bewijzen dat je iets niet hadWe hebben geen bewijs. En zijn net verhuisd en hebben best veel administratie weggedaan.
Maar jullie stellen me wel gerust iig. We maken schriftelijk bezwaar, en wachten op bewijs.
Edit; oh ja, we kunnen natuurlijk bewijzen dat hij uit dienst was. Maar we kunnen toch niet bewijzen dat hij geen persoonlijke ov-chipkaart had?
Citaat:Ik kreeg een rekening en dit zag er onbetrouwbaar uit. het bedrijf is niet te bereiken, ik kon geen contact opnemen en opeens moest ik het driedubbele betalen. Omdat ik er zo erg van schrok heb ik dit gedaan maar dit gaat nergens over.
echt elk jaar wel een keer.Mloes schreef:Shae schreef:Het is toch bizar dat zo'n bedrijf op basis van foute informatie dingen aan elkaar mag proberen te knopen en mensen mogen lastigvallen met dingen die niet kloppen?
Sjah maar het is natuurlijk ook wel perceptie nu he, dat het onwijs vaak mis gaat. Zij handelen waarschijnlijk gigantisch veel cases af jaarlijks (honderdduizenden?), maar nu melden zich in dit topic (logischerwijs) 8 mensen ofzo die een slechte ervaring hebben. Dan lijkt het wellicht alsof dit heel vaak voorkomt, maar op basis van deze paar losstaande verhalen kan je die conclusie natuurlijk niet trekken.
Daarbij krijgt zo'n incassobureau gewoon opdracht van een ander bedrijf, als het gaat om foutieve informatie en vorderingen ligt het aan het bedrijf dat het incassobureau aanschrijft, en niet aan het incassobureau. Komt ook nog bij dat je wellicht veel negatieve reviews zal vinden over dit incassobureau, omdat het nooit leuk is dat zo'n partij achterstallig geld bij mensen komt halen.
Dus, perceptie perceptie perceptie![]()
(Maar, waar mensen werken worden fouten gemaakt, dus ook bij dit incassobureau gaan heus regelmatig dingen foutMaar probeer het wel in perspectief te zien)
__Sannne schreef:Shae schreef:Het is toch bizar dat zo'n bedrijf op basis van foute informatie dingen aan elkaar mag proberen te knopen en mensen mogen lastigvallen met dingen die niet kloppen?
Sjah maar het is natuurlijk ook wel perceptie nu he, dat het onwijs vaak mis gaat. Zij handelen waarschijnlijk gigantisch veel cases af jaarlijks (honderdduizenden?), maar nu melden zich in dit topic (logischerwijs) 8 mensen ofzo die een slechte ervaring hebben. Dan lijkt het wellicht alsof dit heel vaak voorkomt, maar op basis van deze paar losstaande verhalen kan je die conclusie natuurlijk niet trekken.
Daarbij krijgt zo'n incassobureau gewoon opdracht van een ander bedrijf, als het gaat om foutieve informatie en vorderingen ligt het aan het bedrijf dat het incassobureau aanschrijft, en niet aan het incassobureau. Komt ook nog bij dat je wellicht veel negatieve reviews zal vinden over dit incassobureau, omdat het nooit leuk is dat zo'n partij achterstallig geld bij mensen komt halen.
Dus, perceptie perceptie perceptie![]()
(Maar, waar mensen werken worden fouten gemaakt, dus ook bij dit incassobureau gaan heus regelmatig dingen foutMaar probeer het wel in perspectief te zien)
[/quote]Relaxed schreef:Heb je geen ontslagbrief meer van zijn uitdiensttreding? Dat zou voldoende moeten zijn.. 1 tip, bewaar dit soort spullen 7 jaar, administratie kan heel nuttig zijn nog.
luuntje schreef:Interum Justitia, waardeloze onderneming.
Mijn man heeft weleens een boxershort besteld tegen verzendkosten bij bedrijf X.
Zou geen abonnement zijn. Boxershorts bleven komen.
Incassobrief van IJ.
Eh wij hebben geen opdracht gegeven. Bewijs maar waar we getekend hebben.
Dat konden ze niet. Maar weken gedoe gehad met IJ.
Sommige mensen snappen gewoon echt niet hoe het werkt. Brainless schreef:Relaxed schreef:Heb je geen ontslagbrief meer van zijn uitdiensttreding? Dat zou voldoende moeten zijn.. 1 tip, bewaar dit soort spullen 7 jaar, administratie kan heel nuttig zijn nog.
Dat zegt niets.. tenzij hij bewijs heeft dat hij is ingeleverd en dat dus een ander er gebruik van heeft gemaakt.
Je kan prima na uitdiensttreding de kaart blijven gebruiken, maar dan zou de werkgever in dit geval aan de bel trekken als zij een factuur krijgen na uitdiensttreding.
__Sannne schreef:Ik vind het wel hilarisch dat je hierin IJ de schuld geeft en weg zet als een waardeloze onderneming, terwijl zij enkel opdracht hebben ontvangen van de opdrachtgever.Sommige mensen snappen gewoon echt niet hoe het werkt.