Incassobureau intrum

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Incassobureau intrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 08:58

Hier ook een soortgelijk verhaal zo'n 5 jaar geleden, alleen niet met een OV abonnement, maar met bedverhogers voor zwangere vrouwen. Nu heb ik geen kinderen en ben nooit zwanger geweest, dus dat leek me stug :+
Heb toen ook telefonisch om alle bewijslijst gevraagd, werd keurig geholpen, nooit meer wat van gehoord.
Het bijzondere was dat de vordering echt op mijn naam stond, met mijn adres, geboortedatum en bsn. Dat vond ik toch ergens wel eng.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 09:08

TS heb je het telefoonnummer nagekeken op google of het hetzelfde is als in de brief/mail?
Er gaan zoveel spookdingen rond!

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 09:09

Ik heb ook ooit, jaren geleden, van hen een nogal dreigende aanmaning gehad. Op de dag dat ik werd ingeleid om te bevallen ook nog.

Ik had een rekening van 24,- van een vakblad, dat door incassokosten om en nabij 350,- was geworden. Het gekke was dat zij aangaven dat de rekening op een oud adres was binnengekomen, maar het vakblad nog jaren op mijn huidige adres binnen kwam. Ik ben best wel een tijdje bezig geweest met hen een weer bellen, aangezien het vakblad zei dat zij geen incasso hadden ingeschakeld. Op een gegeven moment zou IJ me terugbellen en het uitzoeken en ik heb nooit meer iets gehoord.

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 09:40

Ik heb een paar weken terug hetzelfde meegemaakt.

Ik kreeg op mijn oude adres 1 x per jaar een brief van intrum voor een openstaande rekening van het muntenhuis. Ik had ze steeds weg gegooid omdat ik dacht dat het spam was. De eerste was 11 jaar terug denk ik. Laatst deed de nieuwe bewoner van mijn oude huis weer zo een brief bij mij in de bus. Weer weg gegooid natuurlijk. Laatst kreeg ik een sms’je. Of ik ze wilde bellen voor een openstaande rekening.
Ik verbaasd en geschrokken want ik heb mijn admin op orde. Niet aan die gekke brieven gedacht. Toen ik belde gaven ze aan dat het voor ongeveer 450 euro was bij het Nederlands muntenhuis.

Ik lachen haha. Van nou dat kan echt niet, ik weet niet eens wat had is. Ondertussen tik ik het in op Google en zeg die mevrouw dat ik gelijk het woord fraude tegen kom.
Ze gaf heel snel aan dat ze het dossier ging sluiten. Ze hadden een onvolledig dossier. Net als bij ts was daar ook een e-mail adres gebruikt wat niet van mij is. En buiten die brieven eens per jaar is er nooit moeite gedaan om mij te contacten. Tot die sms dan.

Nu kon ik ook met 100% zekerheid zeggen dat ik niets te maken had met die factuur.

@ts mijn tip zou zijn om terug te bellen en om details te vragen. Te benoemen dat ze je in de afgelopen 4 jaar nooit benaderd hebben. Dat de adresgegevens niet klpppen. Dat het mail adres niet klopt en dat je de oude werkgever benaderd hebt voor een check op dat abonnement.

Mogelijk zien ze dan in dat het niet klopt en sluiten ze jullie dossier ook.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 09:47

Ik heb het ook een keer gehad met een factuur van een paar 100 euro van de sportschool. Ik had de sportschool per mail en brief opgezegd en het geld werd ook niet meer van mijn rekening afgeschreven. Had overigens ook netjes op mijn mail met opzegging een reactie gekregen van de sportschool.

Ik was blij dat ik die mailwisseling had bewaard, die heb ik doorgestuurd en daarna niks meer gehoord.

Maar vind het eel bizar om te lezen dat dit dus veel vaker voorkomt en dat het ook zomaar kan/gebeurd..

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 09:51

Olympia schreef:
Maar vind het eel bizar om te lezen dat dit dus veel vaker voorkomt en dat het ook zomaar kan/gebeurd..

En dat het bedrijf achter de OV-chip kaart blijkbaar echt met dit bedrijf werkt :n

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 09:58

Tiggs schreef:
Olympia schreef:

En dat het bedrijf achter de OV-chip kaart blijkbaar echt met dit bedrijf werkt :n

Intrum is geen onbetrouwbaar incassobureau ofzo hoor. :') Zij proberen enkel vorderingen te incasseren wanneer dit de opdrachtgever niet lukt. Als de vordering niet klopt, klopte die bij de opdrachtgever al niet. Kan het IB weinig aan doen.

Wat betreft het opkopen en incasseren van oude vorderingen: dat gebeurt inderdaad, is niks vreemds of oneerlijks aan.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:26

Het is toch bizar dat zo'n bedrijf op basis van foute informatie dingen aan elkaar mag proberen te knopen en mensen mogen lastigvallen met dingen die niet kloppen?

Het is niet zo dat ze bekend staan om hun aardige communicatie.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:32

Shae schreef:
Het is toch bizar dat zo'n bedrijf op basis van foute informatie dingen aan elkaar mag proberen te knopen en mensen mogen lastigvallen met dingen die niet kloppen?

Sjah maar het is natuurlijk ook wel perceptie nu he, dat het onwijs vaak mis gaat. Zij handelen waarschijnlijk gigantisch veel cases af jaarlijks (honderdduizenden?), maar nu melden zich in dit topic (logischerwijs) 8 mensen ofzo die een slechte ervaring hebben. Dan lijkt het wellicht alsof dit heel vaak voorkomt, maar op basis van deze paar losstaande verhalen kan je die conclusie natuurlijk niet trekken.
Daarbij krijgt zo'n incassobureau gewoon opdracht van een ander bedrijf, als het gaat om foutieve informatie en vorderingen ligt het aan het bedrijf dat het incassobureau aanschrijft, en niet aan het incassobureau. Komt ook nog bij dat je wellicht veel negatieve reviews zal vinden over dit incassobureau, omdat het nooit leuk is dat zo'n partij achterstallig geld bij mensen komt halen.

Dus, perceptie perceptie perceptie :D

(Maar, waar mensen werken worden fouten gemaakt, dus ook bij dit incassobureau gaan heus regelmatig dingen fout :Y) Maar probeer het wel in perspectief te zien)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:35

verootjoo schreef:
Hoe kan je bewijzen dat je iets niet had :? We hebben geen bewijs. En zijn net verhuisd en hebben best veel administratie weggedaan.

Maar jullie stellen me wel gerust iig. We maken schriftelijk bezwaar, en wachten op bewijs.

Edit; oh ja, we kunnen natuurlijk bewijzen dat hij uit dienst was. Maar we kunnen toch niet bewijzen dat hij geen persoonlijke ov-chipkaart had?

Heb je geen ontslagbrief meer van zijn uitdiensttreding? Dat zou voldoende moeten zijn.. 1 tip, bewaar dit soort spullen 7 jaar, administratie kan heel nuttig zijn nog.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:42

Precies, dus het is niet zo erg dat ze mensen mogen intimideren tot onterechte betalingen? Waar gehakt wordt vallen spaanders?

Je zou denken dat het juist bij zulke vorderingen extra belangrijk is om te checken of het wel echt klopt, maar zo netjes doen ze het niet altijd en dit is dan nog een beleefde reactie:

Citaat:
Ik kreeg een rekening en dit zag er onbetrouwbaar uit. het bedrijf is niet te bereiken, ik kon geen contact opnemen en opeens moest ik het driedubbele betalen. Omdat ik er zo erg van schrok heb ik dit gedaan maar dit gaat nergens over.

https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/b ... n-of-niet/
https://nl.trustpilot.com/review/intrum-justitia.dk
https://www.incassobureauvergelijker.nl ... -justitia/

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:43

__Sannne schreef:
Wat betreft het opkopen en incasseren van oude vorderingen: dat gebeurt inderdaad, is niks vreemds of oneerlijks aan.

Dat weet ik, maar als je alleen al hier leest hoeveel er mis gaat, zouden ze wat mij betreft best hun handelswijze eens kritisch onder de loep mogen nemen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:52

Eens in de zoveel tijd wordt er een topic over dit bedrijf geplaatst op Bokt :D echt elk jaar wel een keer.

Volgens mij koopt dit bedrijf allerlei vorderingen op in hoop daar nog geld uit te kunnen halen. Ze staan niet bepaald bekend om hun subtiele communicatie en ook niet om de correcte informatie en bereikbaarheid

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:57

Zo handelen meer incassobureau’s. Ik praat het absoluut niet goed overigens hoor. Echter zelf betaal ik niks “ om er maar vanaf te zijn”
Zij eisen? Kom maar met bewijzen dan. In dit geval kan ts vrij makkelijk bewijzen dat er geen rekening op haar man zijn naam open staat.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:58

Nou precies. Als ik tergoedertrouw bel en vragen stel over de vordering kunnen die volgens mij gewoon beantwoord worden. Zoals: waar en wanneer heb ik volgens jullie gereisd. Dat lijkt me geen reden om mij af te katten.
Als ze vervolgens zeggen dat er een rechtsgeldige id is gebruikt, wil ik graag meer info. Dan kan ik aangifte doen van identiteitsfraude. Ik was die dag aan het werk. Op dat moment zelfs, dat staat in de dienstlijst en in door mij geschreven rapportages.
Dan is de enige reactie: je zult hoe dan ook moeten betalen niet constructief te noemen.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 11:01

@TS je moet vragen naar de originele facturen, en de opdrachtgever van interim.
Ze zijn verplicht je alle beschikbare informatie te verstrekken, zodat jij tegenbewijzen kunt leveren.

Aan de hand van die facturen kun je wellicht achterhalen wie de opdrachtgever was voor het leveren van de OV kaart, en die persoon/bedrijf kun je dan benaderen en tot een oplossing komen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 11:22

Mloes schreef:
Shae schreef:

Sjah maar het is natuurlijk ook wel perceptie nu he, dat het onwijs vaak mis gaat. Zij handelen waarschijnlijk gigantisch veel cases af jaarlijks (honderdduizenden?), maar nu melden zich in dit topic (logischerwijs) 8 mensen ofzo die een slechte ervaring hebben. Dan lijkt het wellicht alsof dit heel vaak voorkomt, maar op basis van deze paar losstaande verhalen kan je die conclusie natuurlijk niet trekken.
Daarbij krijgt zo'n incassobureau gewoon opdracht van een ander bedrijf, als het gaat om foutieve informatie en vorderingen ligt het aan het bedrijf dat het incassobureau aanschrijft, en niet aan het incassobureau. Komt ook nog bij dat je wellicht veel negatieve reviews zal vinden over dit incassobureau, omdat het nooit leuk is dat zo'n partij achterstallig geld bij mensen komt halen.

(Maar, waar mensen werken worden fouten gemaakt, dus ook bij dit incassobureau gaan heus regelmatig dingen fout :Y) Maar probeer het wel in perspectief te zien)

Helemaal mee eens. Ik werk zelf bij een grote organisatie op de afdeling die vorderingen naar incassobureau's overdraagt. En ja, er zal vast eens iets fout gaan, maar dat percentage is zo ontzettend klein.

En er zullen inderdaad maar weinig mensen zijn die een positieve review over een incassobureau schrijven. :')

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 11:30

__Sannne schreef:
Shae schreef:

Helemaal mee eens. Ik werk zelf bij een grote organisatie op de afdeling die vorderingen naar incassobureau's overdraagt. En ja, er zal vast eens iets fout gaan, maar dat percentage is zo ontzettend klein.

En er zullen inderdaad maar weinig mensen zijn die een positieve review over een incassobureau schrijven. :')[/quote]

Nou ja als ik naar mezelf kijk ik heb behalve mijn hypotheek nooit schulden. Ik kan niet eens rood staan. Als ik dan een rekening krijg van 24,- met zoveel incassokosten dat het ineens 350 euro is, schrik ik daarvan. En ik heb het gevoel dat daar nogal op ingespeeld werd. Ik voelde me echt geïntimideerd. Ze hebben me echt het gevoel gegeven dat er elk moment een deurwaarder naast mijn kraambed kon staan. Alleen omdat ik aangaf dat het niet klopte. Ik ben serieus nog maanden bang geweest dat ze ineens voor de deur zouden staan.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 11:54

Interum Justitia, waardeloze onderneming.

Mijn man heeft weleens een boxershort besteld tegen verzendkosten bij bedrijf X.
Zou geen abonnement zijn. Boxershorts bleven komen.
Incassobrief van IJ.
Eh wij hebben geen opdracht gegeven. Bewijs maar waar we getekend hebben.
Dat konden ze niet. Maar weken gedoe gehad met IJ.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 11:54

Relaxed schreef:
Heb je geen ontslagbrief meer van zijn uitdiensttreding? Dat zou voldoende moeten zijn.. 1 tip, bewaar dit soort spullen 7 jaar, administratie kan heel nuttig zijn nog.

Dat zegt niets.. tenzij hij bewijs heeft dat hij is ingeleverd en dat dus een ander er gebruik van heeft gemaakt.
Je kan prima na uitdiensttreding de kaart blijven gebruiken, maar dan zou de werkgever in dit geval aan de bel trekken als zij een factuur krijgen na uitdiensttreding.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:00

luuntje schreef:
Interum Justitia, waardeloze onderneming.

Mijn man heeft weleens een boxershort besteld tegen verzendkosten bij bedrijf X.
Zou geen abonnement zijn. Boxershorts bleven komen.
Incassobrief van IJ.
Eh wij hebben geen opdracht gegeven. Bewijs maar waar we getekend hebben.
Dat konden ze niet. Maar weken gedoe gehad met IJ.

Los van het incassobureau verhaal; waarom geen contact opgenomen met het bedrijf toen de boxershorts bleven komen? Blijkbaar was er iets mis gegaan in de administratie, dan bel je toch even?

Ik vind het wel hilarisch dat je hierin IJ de schuld geeft en weg zet als een waardeloze onderneming, terwijl zij enkel opdracht hebben ontvangen van de opdrachtgever. :') Sommige mensen snappen gewoon echt niet hoe het werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:04

Brainless schreef:
Relaxed schreef:

Dat zegt niets.. tenzij hij bewijs heeft dat hij is ingeleverd en dat dus een ander er gebruik van heeft gemaakt.
Je kan prima na uitdiensttreding de kaart blijven gebruiken, maar dan zou de werkgever in dit geval aan de bel trekken als zij een factuur krijgen na uitdiensttreding.

Vaak staat er in de ontslagbrief/-bevestiging wel vermeld dat je je bedrijfseigendommen hebt ingeleverd, of hier is apart nog iets voor getekend.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:09

__Sannne schreef:
Ik vind het wel hilarisch dat je hierin IJ de schuld geeft en weg zet als een waardeloze onderneming, terwijl zij enkel opdracht hebben ontvangen van de opdrachtgever. :') Sommige mensen snappen gewoon echt niet hoe het werkt.

Als je een opdracht aanneemt, mag je ook best een beetje kritisch zijn op wat je aanneemt. Bijvoorbeeld door om onderliggende stukken te vragen. Maar goed, dat interesseert IJ blijkbaar niet.

Ik vind het vooral sneu voor mensen die hier van schrikken en/of niet de capaciteiten hebben om hier kritisch naar te kijken en, indien de vordering onterecht is, tegenin te gaan.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:12

Tiggs, wat jij zegt. Ik denk dat we allemaal wel mensen kennen die dit zo zouden betalen. Ook als het niet klopt.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:14

Jaren gezeik gehad met hun over Tele2 :j
Eerst met Tele2 zelf, komt er ook nooit meer in en toen met de incassobureau’s echt jarenlang!
Op een gegeven moment een aardige man van de financiële afdeling aan de lijn gekregen die mij een bewijs heeft gestuurd dat alles betaald was en het allang beëindigd was.
Tele2 had nl gewoon een abo van mijn dochter door laten lopen terwijl het aangetekend opgezegd was dus iedere keer als ze aan de deur kwamen die brief laten zien tot wel 5 jaar na dato.