Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Marie111 schreef:O, ja. Over het koud hebben. Ik stopte ze altijd lekker in. Dus dekentjes/dekbedje lekker tot over de schouders.
Ze sliepen altijd heel rustig en in de wagen was er al helemaal geen kans om onder de dekens te komen.
Marie111 schreef:Destijds (24 en 22 jaar geleden) sliepen onze dochters ook overdag buiten in de kinderwagen. En wel tot 10 maanden. En ja toen lagen ze "klem" als ze languit zouden liggen , maar daar gaven ze niks om, want babies liggen nooit languit. Altijd met kromme beentjes.
Verder lagen ze altijd met het hoofd tegen het hoofdeind van hun bedje (deden ze zelf), dus dat was in de wagen ook geen probleem.
Ik was niet bang dat ze eruit zouden vallen, omdat ik hun slaappatroon goed kende en ook als ze wakker waren ze rustig bleven liggen kijken naar naar de wagenspanner aan de bak.
Dus ik zou zeggen, houd gewoon nog even vol. Ze passen langer in de wagenbak dan je denkt. Het is ook nog eens heel gezond.
En ik vond het heel gemakkelijk. Kon zo de wagen naar buiten rijden, als ik even wilde wandelen of boodschappen doen.
Marisje76 schreef:Ik werk op een kinderdagverblijf en ook hier slapen kinderen buiten. Kinderen slapen veel beter door omgevingsgeluiden en frisse lucht.
Wij hebben idd model lutjepotje die zijn 3 kanten dicht dus het tocht er nooit in dat is wel een voorwaarde.
Bij hele hoge temperaturen of als het zwaar vriest dan liggen de kinderen binnen. Verder idd een skipakje aan met evt. Handschoenen en mutsje..heerlijk onze ouders deden dit vroeger ook zo..tenminste mijn generatie
gabyfedde schreef:Mijn dochter heeft de eerste 1,5 jaar buiten geslapen. We wonen in Zweeds Lapland waar buiten slapen heel normaal is. Alleen als het kouder dan -20 was sliep ze binnen.
‘Zitwagen’ met ligfunctie, geschikte voetenzak, regenhoes eroverheen. Goede muts en wanten.
Ze sliep buiten minstens 2x maar vaak 3x zo lang als binnen.
Het is dat we tegenwoordig lekker warme huizen kunnen hebben, maar dat was vroeger ook echt niet altijd het geval (slaapkamer werd ook echt niet altijd verwarmd, en nog steeds soms niet).Mazida schreef:Mijn kinderen slapen buiten op het kinderdagverblijf in een soort van 'konijnenhok' met gaas ervoor. Ze hebben speciale slaapzakken om kinderen op de kou te kleden. Lekker gezond buitenlucht, wel eerst goed in verdiepen natuurlijk.
Hannanas schreef:Gewoon lekker een campingbedje onder je veranda zetten. Vooral niet te moeilijk denken. En als het nog kouder wordt lekker met een skipakje aan. Schapenvacht over het matras heen. Heel gezond!
Jolien87 schreef:Er gaat een compleet nieuwe wereld voor mij open.

en slaap ik in de winter lekker binnen, wel met het raam open.anjali schreef:Ik heb geen verstand van kinderen,maar dit topic verbaast me.Je gaat met het huidige koude weer kinderen toch niet buiten laten slapen? In de Tropen kan dat wel maar niet in Nederland vind ik.Zelfs Eskimo's hebben een iglo.Je gaat zelf nu toch ook niet buiten slapen?Lekkere kinderdagverblijven zeg.
Maar buiten regen ze met gemak een paar cyclussen aan elkaar.