Kennelijk toch ergens binnen gekomen en een kat ontmoet.
Ik moet ook op jacht naar het gaatje
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Devic schreef:Ja dan wordt het ook zoeken...
na 10minuten was hij weer weg na eigenlijk niks gedaan te hebben, niet gekeken te hebben waar het probleem echt zat en daarna vertrokken. 119euro lichter.
En nog steeds elk jaar rond dezelfde tijd last van muizen. Is gewoon niet anders denk ik dan maar. Nu geen enkele last meer van, zomaar een maand of 1/2. daarna weer weg. Ik zet ook wel van die plastic klap vallen (soort krokodillen mondjes), werkt het beste hier. na een stuk of 10 muizen vang ik er geen meer. Devic schreef:En dan lees ik het volgende op internet:
“ Wanneer er katten bij jou in huis lopen zal de muis zich niet eens vertonen bij jou in huis. Zelfs wanneer je een dikke luie kat neemt die te beroerd is om te jagen. De geur van katten schikt muizen af”
Wat is er mis met mijn kat?!
Ik ga morgen het hele huis inspecteren. Wat baal ik hier van zeg. Ik heb echt nog nooit zoiets aan de hand gehad
smurffie schreef:Volgens mij hebben we in Nederland last van een overschot aan muizen. Ze zijn slim, katten pakken eerder vogeltjes en echt veel roofvogels zie je niet meer.
De kans dat er muizen in je huis zitten, in de kruipruimte, best aanwezig ( jouw eten is niet het enige eten). Maar katten in huis voorkomen vaak wel dat je echt overlast krijgt.
Wij wonen in buitengebied en zetten in huis, ondanks 4 vangende katten buiten, wel gif.
Het gif wat we neer zetten is duur maar snelwerkend. Binnen enkele minuten na eten is het muisje dood en " lost op " door het gif.
Nadeel is dat als hij niet genoeg gegeten heeft er een half lijkje over blijft en dat stinkt als je niet weet waar hij ligt.
We hebben de stallen aan huis, dus buiten hebben we onzeker muizen. Gelukkig maar, want toe we erin kwamen hadden we ratten in de stallen. Ratten en muizen komen niet in t zelfde gebied, sinds de katten er zijn hebben we geen rat meer gezien maar nog regelmatig een muisje.
Ninx schreef:

Devic schreef:En dan lees ik het volgende op internet:
“ Wanneer er katten bij jou in huis lopen zal de muis zich niet eens vertonen bij jou in huis. Zelfs wanneer je een dikke luie kat neemt die te beroerd is om te jagen. De geur van katten schikt muizen af”
Ik ga morgen het hele huis inspecteren. Wat baal ik hier van zeg. Ik heb echt nog nooit zoiets aan de hand gehad
Devic schreef:En dan lees ik het volgende op internet: