Wat doen jullie dit jaar met kerst en oud & nieuw?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 22:25

Ik werk nieuwjaarsdag dus ik ga gewoon op tijd naar bed.

Eerste kerstdag met mijn dochters en moeder, tweede kerstdag sta ik in de keuken alles voor te bereiden voor de '3e kerstdag', dan komt een vriend eten.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 22:33

Eerste kerstdag ga ik bij mijn moeder eten. Tweede kerstdag bij mijn vader gok ik zo.

Oud en Nieuw vind ik al jaren een heel stom feest. Ik ben geen avondmens en slaap het liefst voor tienen. Elk jaar wil ik vroeg gaan slapen maar wordt ik door een willekeurig familielid nog uit bed getrommeld :+ Dit jaar woon ik voor het eerst op mezelf dus heb ik besloten dat ik Oud en Nieuw cancel. :')

Yv_

Re: Wat doen jullie dit jaar met kerst en oud & nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 22:35

Vooralsnog alleen 1e kerstdag geplanned: bij mijn ouders en en komt nog een vriendin.
Al sinds jaar en dag vieren we 2e kerstdag en oud en nieuw met de vriendengroep, maar dat zal wel in het prut lopen dit jaar. Heb echt geen idee of ik zin heb om met een klein stel te gaan zitten of dat ik dit jaar gewoon eens lekker rustig aan te gaan doen. Ik zie het wel, heb ook nog helemaal geen zin om te plannen, die feeststemming zit er niet zo in hier dit jaar geloof ik.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 22:38

Voor de mensen die het met familie/vrienden vieren, wat gaan jullie dan doen? Samen eten, spelletjes doen, films kijken? :)

Kerst doen wij meestal hetzelfde, met de familie thuis uitgebreid koken en vaak ook lekkere drankjes erbij maken.

Oud & nieuw is bij ons echter meestal wel met meerdere mensen een feestje, met vuurwerk etc. Zit nog een beetje in dubio wat we dan gaan doen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 22:41

Hetzelfde als ieder jaar.
1e kerstdag eten bij mijn ouders, 2e kerstdag eten bij schoonouders. Oudjaarsdag eten bij mijn zus en gewoon lekker op tijd onder de wol.

Ben wel heel blij dat ik in ieder geval geen handjes hoef te geven met nieuwjaarsdag:') en vuurwerk deden wij sowieso al niet aan. We wonen in buitengebied, iedereen heeft dieren, dus dat wordt hier ook niet echt gewaardeerd.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 22:44

Ik ga het lekker samen met mijn vriend vieren. Stiekem wel lekker rustig zonder alle drukke dinertjes :D

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 22:45

Met kerst en oud en nieuw zijn we bij mijn ouders. Kerst was al een tijdje besproken.

Oud en nieuw gaan we, omdat mijn moeder late dienst heeft en we niet willen dat mijn vader de hele avond alleen is. Eerst zou mijn opa komen, maar die is 2 weken geleden overleden |(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 22:48

Ik denk dat ik lekker niks doe. :+
1e kerstdag luie vreet dag met foute kerst films. 2e kerstdag mooie nepboom scoren bij de tuincentra en simpel eten met soep en stokbrood.

Oud en nieuw heb ik niets mee dus tv kijken tot 00.00 en dan wachten tot het geknal (wat toch echt wel gaat gebeuren) af is en dan naar bed.
⚠️ Bellatrix kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 22:50

Solleke_Noah schreef:
In België moeten we het binnen het eigen gezin houden (helaas). We hebben wel mijn zus uitgenodigd, ze woont alleen en is single, haar op haar eentje laten zitten is wel wat cru :+

Dan moet je zus wel blijven slapen, toch? Want de avondklok blijft volgens mij oudjaarsavond gewoon gelden.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 22:51

Hier hetzelfde als anders: ik werk met de feestdagen. Daar vraag ik ook speciaal om. :D

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 22:55

IsaCalixa schreef:
Voor de mensen die het met familie/vrienden vieren, wat gaan jullie dan doen? Samen eten, spelletjes doen, films kijken? :)

Kerst doen wij meestal hetzelfde, met de familie thuis uitgebreid koken en vaak ook lekkere drankjes erbij maken.

Oud & nieuw is bij ons echter meestal wel met meerdere mensen een feestje, met vuurwerk etc. Zit nog een beetje in dubio wat we dan gaan doen.

Met kerst meestal gourmetten en vaak doen we dan lootjes trekken.

Maar oud en nieuw gaan we veel drinken, vuurwerk afsteken en dan nog naar een feestje, maarja dat zit er sws niet in dit jaar. En vaak kwamen we dan op nieuwjaarsdag nog mijn vaders familie bij mijn opa en oma bij elkaar, maar dat zit er dit jaar ook niet in.
Laatst bijgewerkt door nicole_floor op 28-11-20 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 22:58

Wij gaan met kerst kamperen met onze buscamper op een camping in Zeeland.

O&N zullen we gewoon thuis vieren gok ik zomaar.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 23:00

Man moet werken dit jaar met kerst, dus we gaan nergens heen. Waarschijnlijk eten laten bezorgen als ons favoriete restaurantje dat zal aanbieden en wij hen graag steunen.
Oud en nieuw hangen we normaal bij mijn ouders op de bank of rond de eettafel met een spelletje, dus misschien doen we dat. Anders blijven we thuis, hopelijk werkt het vuurwerkverbod en is het lekker rustig. Kan ik gewoon gaan slapen als ik moe ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 23:31

Wij gaan kerstavond, tweede kerstdag en O&N naar mijn ouders en dus met het gezin, schoonouders wonen in Spanje dus daar kunnen we echt niks mee helaas. En eerste kerstdag bij vrienden waar onze paardjes ook staan :D

Meestal zijn de feestdagen bij ons gewoon gezellig samen eten (gourmetten, uitgebreider koken of lekker kleine tapashapjes) en voor de rest net waar een ieder zelf zin in heeft. Van een spelletje tot gezellig kletsen tot muziek draaien tot gewoon lekker even je eigen ding doen, vooral lekker ongedwongen :)

Robijntjah schreef:
Mijn moeder deelt de dagen op tussen haar kroost en wij krijgen haar met pakjesavond :+

1e kerstdag met 2 vrienden en 2e kerstdag ligt er aan wat mag dus misschien klein met de familie van mijn man.

<3 wat toevallig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 23:52

Olina schreef:
Wij gaan kerstavond, tweede kerstdag en O&N naar mijn ouders en dus met het gezin, schoonouders wonen in Spanje dus daar kunnen we echt niks mee helaas. En eerste kerstdag bij vrienden waar onze paardjes ook staan :D

Meestal zijn de feestdagen bij ons gewoon gezellig samen eten (gourmetten, uitgebreider koken of lekker kleine tapashapjes) en voor de rest net waar een ieder zelf zin in heeft. Van een spelletje tot gezellig kletsen tot muziek draaien tot gewoon lekker even je eigen ding doen, vooral lekker ongedwongen :)

Robijntjah schreef:
Mijn moeder deelt de dagen op tussen haar kroost en wij krijgen haar met pakjesavond :+

1e kerstdag met 2 vrienden en 2e kerstdag ligt er aan wat mag dus misschien klein met de familie van mijn man.

<3 wat toevallig

Hahaha echt hè <3

Oeh spelletjes hebben wij ook nog wel :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 23:54

Normaal gaan we altijd eten bij onze ouders met de feestdagen, maar dit jaar denk ik dat we een harry potter of lord of the rings marathon gaan houden :=

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 00:01

Wij hebben een horecazaak dus ik werk al 15 jaar met Kerst en Nieuwjaar. Dit zal het eerste jaar zijn sinds lang dat ik dus thuis ga zitten met beide :) Geen plannen en ook geen zin, lekker thuis met ons gezin

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 00:50

Met kerst moet mijn vriend gewoon alle dagen werken, ik alleen 2e kerstdag. Kerstavond niks, 1e kerstdag gaan vriendlief en ik bij m'n moeder brunchen en doen we kado'tjes.
Oud & Nieuw vieren m'n vriend en ik bij een bevriend stelletje: lekker simpel, hapjes, drankjes, en klaar.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 04:03

Kerst is nog niet duidelijk.
Oud en nieuw ga ik 2 km verderop staan net over bij de grensovergang van Duitsland. :')

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 06:55

Aangezien dit topic over de feestdagen gaat verplaatst ik het naar [PF] Prettige Feestdagen

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 07:20

Blijheid schreef:
Kerst is nog niet helemaal duidelijk. Een keer eten met mijn ouders waarschijnlijk, misschien ook (de andere dag) met schoonouders. In elk geval een gezellige avond met de (stief)kinderen, zij wonen hier deels dus dat kan sowieso.

Oud en nieuw eigenlijk hetzelfde als anders. We gaan bij een bevriend stel eten, spelletjes spelen en conference kijken. Dat is met twee stellen, en een alleenstaande vriendin (dus precies het Max aantal dat mag). Een vriend die in Amerika woont Skyped in. Daarna blijven we allemaal slapen en gaan na het ontbijt weer naar huis.

De indeling van de kamer zal wel iets anders zijn, zodat we afstand kunnen houden, maar verder is het een gewone oud&nieuw :)

Om jou even als voorbeeld te gebruiken (niet persoonlijk bedoeld): stel je moeder heeft Corona, dan geeft ze dat op dag 1 door aan jou en je partner. Op dag twee geef je het door aan je schoonouders, want je weet nog niet dat je het hebt opgelopen. Daarna laat je je voor de zekerheid testen maar je bent te vroeg dus de test is negatief. Met oud en nieuw gezellig vrienden op bezoek, aan wie je het ok doorgeeft. Pas na oud en nieuw komen de klachten op.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 09:08

petra8 schreef:
Solleke_Noah schreef:
In België moeten we het binnen het eigen gezin houden (helaas). We hebben wel mijn zus uitgenodigd, ze woont alleen en is single, haar op haar eentje laten zitten is wel wat cru :+

Dan moet je zus wel blijven slapen, toch? Want de avondklok blijft volgens mij oudjaarsavond gewoon gelden.

Ja, ze blijft slapen :) er is inderdaad helaas ook een avondklok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 09:38

juniper schreef:
Blijheid schreef:
Kerst is nog niet helemaal duidelijk. Een keer eten met mijn ouders waarschijnlijk, misschien ook (de andere dag) met schoonouders. In elk geval een gezellige avond met de (stief)kinderen, zij wonen hier deels dus dat kan sowieso.

Oud en nieuw eigenlijk hetzelfde als anders. We gaan bij een bevriend stel eten, spelletjes spelen en conference kijken. Dat is met twee stellen, en een alleenstaande vriendin (dus precies het Max aantal dat mag). Een vriend die in Amerika woont Skyped in. Daarna blijven we allemaal slapen en gaan na het ontbijt weer naar huis.

De indeling van de kamer zal wel iets anders zijn, zodat we afstand kunnen houden, maar verder is het een gewone oud&nieuw :)

Om jou even als voorbeeld te gebruiken (niet persoonlijk bedoeld): stel je moeder heeft Corona, dan geeft ze dat op dag 1 door aan jou en je partner. Op dag twee geef je het door aan je schoonouders, want je weet nog niet dat je het hebt opgelopen. Daarna laat je je voor de zekerheid testen maar je bent te vroeg dus de test is negatief. Met oud en nieuw gezellig vrienden op bezoek, aan wie je het ok doorgeeft. Pas na oud en nieuw komen de klachten op.

Klopt, dat zou kunnen. Dat is ook waarom we de hele tijd op afstand van elkaar blijven, ook tijdens het eten (grote tafel van 2 meter en beide stellen op een hoekje). We wassen extra onze handen, zeggen af bij de kleinste verkoudheid en blijven met elkaar in gesprek over of het kan of niet. Op die manier houden we het risico zo klein mogelijk.

Ik ben echt heel voorzichtig, zeker omdat mijn moeder in de risicogroep ziet. Mijn ouders, schoonouders en de drie vrienden waarmee ik oud&nieuw vier zijn dan ook de enigen die ik de afgelopen maanden gezien heb.

De enige manier om te nog veiliger te maken is isoleren, dat vind ik niet realistisch zo lang er bij niemand klachten zijn. Het is heel belangrijk je goed aan de regels te houden, maar de regels voor jezelf nog strenger maken dan ze al zijn vind ik niet nodig.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 09:54

Ik woon in BE en zal dus op Kerstavond met manlief vieren en Oudjaar alleen want hij moet werken. Met de nachtklok en zeer strenge beperking geraak ik toch niet bij familie :)

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:04

Thuis zitten we mogen niet naar Ierland om bij mijn broer kerst en oud en nieuw vieren.