Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dit jaar woon ik voor het eerst op mezelf dus heb ik besloten dat ik Oud en Nieuw cancel.

Solleke_Noah schreef:In België moeten we het binnen het eigen gezin houden (helaas). We hebben wel mijn zus uitgenodigd, ze woont alleen en is single, haar op haar eentje laten zitten is wel wat cru
IsaCalixa schreef:Voor de mensen die het met familie/vrienden vieren, wat gaan jullie dan doen? Samen eten, spelletjes doen, films kijken?
Kerst doen wij meestal hetzelfde, met de familie thuis uitgebreid koken en vaak ook lekkere drankjes erbij maken.
Oud & nieuw is bij ons echter meestal wel met meerdere mensen een feestje, met vuurwerk etc. Zit nog een beetje in dubio wat we dan gaan doen.
Robijntjah schreef:Mijn moeder deelt de dagen op tussen haar kroost en wij krijgen haar met pakjesavond![]()
1e kerstdag met 2 vrienden en 2e kerstdag ligt er aan wat mag dus misschien klein met de familie van mijn man.
wat toevallig Olina schreef:Wij gaan kerstavond, tweede kerstdag en O&N naar mijn ouders en dus met het gezin, schoonouders wonen in Spanje dus daar kunnen we echt niks mee helaas. En eerste kerstdag bij vrienden waar onze paardjes ook staan![]()
Meestal zijn de feestdagen bij ons gewoon gezellig samen eten (gourmetten, uitgebreider koken of lekker kleine tapashapjes) en voor de rest net waar een ieder zelf zin in heeft. Van een spelletje tot gezellig kletsen tot muziek draaien tot gewoon lekker even je eigen ding doen, vooral lekker ongedwongen
Robijntjah schreef:Mijn moeder deelt de dagen op tussen haar kroost en wij krijgen haar met pakjesavond![]()
1e kerstdag met 2 vrienden en 2e kerstdag ligt er aan wat mag dus misschien klein met de familie van mijn man.wat toevallig
Blijheid schreef:Kerst is nog niet helemaal duidelijk. Een keer eten met mijn ouders waarschijnlijk, misschien ook (de andere dag) met schoonouders. In elk geval een gezellige avond met de (stief)kinderen, zij wonen hier deels dus dat kan sowieso.
Oud en nieuw eigenlijk hetzelfde als anders. We gaan bij een bevriend stel eten, spelletjes spelen en conference kijken. Dat is met twee stellen, en een alleenstaande vriendin (dus precies het Max aantal dat mag). Een vriend die in Amerika woont Skyped in. Daarna blijven we allemaal slapen en gaan na het ontbijt weer naar huis.
De indeling van de kamer zal wel iets anders zijn, zodat we afstand kunnen houden, maar verder is het een gewone oud&nieuw
petra8 schreef:Solleke_Noah schreef:In België moeten we het binnen het eigen gezin houden (helaas). We hebben wel mijn zus uitgenodigd, ze woont alleen en is single, haar op haar eentje laten zitten is wel wat cru
Dan moet je zus wel blijven slapen, toch? Want de avondklok blijft volgens mij oudjaarsavond gewoon gelden.
er is inderdaad helaas ook een avondklok. juniper schreef:Blijheid schreef:Kerst is nog niet helemaal duidelijk. Een keer eten met mijn ouders waarschijnlijk, misschien ook (de andere dag) met schoonouders. In elk geval een gezellige avond met de (stief)kinderen, zij wonen hier deels dus dat kan sowieso.
Oud en nieuw eigenlijk hetzelfde als anders. We gaan bij een bevriend stel eten, spelletjes spelen en conference kijken. Dat is met twee stellen, en een alleenstaande vriendin (dus precies het Max aantal dat mag). Een vriend die in Amerika woont Skyped in. Daarna blijven we allemaal slapen en gaan na het ontbijt weer naar huis.
De indeling van de kamer zal wel iets anders zijn, zodat we afstand kunnen houden, maar verder is het een gewone oud&nieuw
Om jou even als voorbeeld te gebruiken (niet persoonlijk bedoeld): stel je moeder heeft Corona, dan geeft ze dat op dag 1 door aan jou en je partner. Op dag twee geef je het door aan je schoonouders, want je weet nog niet dat je het hebt opgelopen. Daarna laat je je voor de zekerheid testen maar je bent te vroeg dus de test is negatief. Met oud en nieuw gezellig vrienden op bezoek, aan wie je het ok doorgeeft. Pas na oud en nieuw komen de klachten op.